Nappi valinta tällä kertaa

Anonyymi

V.....sen harmiksi ostin uuten älyluurin, Xiaomin 11 lite 5G:een. On muuten huippuluuri hintasekseen, 249€ tarjouksessa. Pikkasen kun säätelee (tätähän V....nen ei osaa) niin kuoriutui kunnon peli. Suositteln muillekin osaajille.

29

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Roskaa täynnä ei tee yhtään mitään..

      • Anonyymi

        Kyse olikin osaajista, ei valittajista,


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mikä on "turha" ohjelma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on "turha" ohjelma

        Kaikki laitteen mukana tulleet valmistajan lisäämät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki laitteen mukana tulleet valmistajan lisäämät.

        Tyhjiä olisivat muuten, tämä olisikin ihanne että mitä tarvitsee lataa sitten, esim. google tyrkyttää paljon sellasta jota ei välttämättä tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhjiä olisivat muuten, tämä olisikin ihanne että mitä tarvitsee lataa sitten, esim. google tyrkyttää paljon sellasta jota ei välttämättä tarvitse.

        Eivät olisi. Olisi edelleen Googlen erinomaiset softat,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on "turha" ohjelma

        Ohjelma, jota käyttäjä ei käytä. Yleisesti pitäisi olla minimimäärä ohjelmia, koska päivitysten takia puhelimessa on mukana tulevista ohjelmista kaksi versiota. Alkuperäinen ja päivitetty. Jos vielä ohjelmaa ei käytä, on se tuplaloukkaus. Toki, jos puhelimessa on tarpeeksi tallennustilaa, ei tuo juuri haittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät olisi. Olisi edelleen Googlen erinomaiset softat,

        Itse en tarvitse guugelilta muuta kuin mapsin ja gmail-sovelluksen, muut on turhia.


    • Anonyymi

      Tosi hyvät arvostelut saanut testeissä...

      "...saat käsiisi erinomaisen laitteen."

      https://muropaketti.com/mobiili/testi-xiaomi-mi-11-lite-5g-kiitettavan-ohut-ja-kevyt-keskiluokan-edustaja/

      "...puhelin ansaitseekin Toimituksen valinta -kunniamaininnan..."

      https://www.io-tech.fi/artikkelit/testissa-xiaomi-mi-11-lite-5g/

      "...yksi parhaimpia älypuhelimia suhteessa hintaansa mitä Xiaomi tai ylipäänsä mikään valmistaja on toistaiseksi markkinoille tuonut."

      https://mobiili.fi/2021/04/29/xiaomi-mi-11-lite-5g-testi/

      "...loistava puhelin kevyellä ja ohuella rakenteella..."

      https://suomimobiili.fi/testissa-xiaomi-mi-11-lite-5g/

      • Anonyymi

        Juupa ja lehmät lentää:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juupa ja lehmät lentää:D

        Kaikkihan tänä päivänä lentää. Tervetuloa nykyaikaan.


    • Älypuhelinten suurin ongelma on, ettei omistaja saa tai voi tehdä omaisuudellaan mitä haluaa, vaan on koneeseen pakotettujen sovellusten pauloissa halusi tahi ei.

      Tämähän koskee jokseenkin kaikkia puhelinvalmistajia, ei Xiaomitä mitenkään erityisesti. Kiinan totalitarismin harrastama valtiollinen vakoilu tietysti mietityttää, mutta eihän älypuhelinta käytetä mihinkään oikeasti luottamukselliseen viestintään.

      Eihän?

      • Anonyymi

        Niin kauan kuin tietoja ei leviä heidän toimestaan verkossa tai postiluukusta tule kiinankielisiä lomakkeita ei ole mitään merkitystä asialla "Matti Meikäläistä" ajatellen. Erikseen on sitten esimerkiksi valtiopäämiehet tai ministerit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin kauan kuin tietoja ei leviä heidän toimestaan verkossa tai postiluukusta tule kiinankielisiä lomakkeita ei ole mitään merkitystä asialla "Matti Meikäläistä" ajatellen. Erikseen on sitten esimerkiksi valtiopäämiehet tai ministerit.

        Jotakuta saattaa tietysti häiritä tietoisuus siitä, että joku Kiinan sisäministeriön pikkunilkki tumputtaa suomalaisen käyttäjän potentiaaliselle tyttöystävälleen lähettämälle pippelikuvalle.

        Vaikka siitä ei mitään seurauksia olisikaan.


      • Anonyymi

        "eihän älypuhelinta käytetä mihinkään oikeasti luottamukselliseen viestintään.

        Eihän?"

        No en minä ainakaan käytä, koska en omista isoa ja painavaa älypuhelinta. Käytän 10 vuotta vanhaa nokialaista, jossa tosin siinäkin on paljon minulle turhia ominaisuuksia. Akun vaihdoin juuri, ja seuraavan kerran vaihdan sen vuonna 2031.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Jotakuta saattaa tietysti häiritä tietoisuus siitä, että joku Kiinan sisäministeriön pikkunilkki tumputtaa suomalaisen käyttäjän potentiaaliselle tyttöystävälleen lähettämälle pippelikuvalle.

        Vaikka siitä ei mitään seurauksia olisikaan.

        Salavuoteus ja yksinkertainen huoruus rehottaa..


    • Anonyymi

      Oletko jo ottanut Miracast:n käyttöön?

      1) Smart TV:ssä valitse ohjelmalähde -menusta ( se lista jossa on valintoja: TV, HDMI1, HDMI2, Scart, Ext1, jne) lähteeksi : "Wireless Display".

      2) Xiaomissa, älä valitse ilmoitusläpästä nappia "Cast" se on Googlen Chromecast rimpularäpellys. Sen sijaan tökkää rattaasta "Settings" auki ja valitse "Connection & Sharing" , sielläkin Googlen Cast rimpula on listattu, mutta valitse alempana listalla oleva "Wireless display" hivele se laita päälle, jolloin siihen alle ilmesty kaikki lähistössä päällä oleva laitteet ihan selkokielellä, tökkää oman TV:si kuvausta, ja valmista tuli.

      Nyt voit katsella aivan mitä tahansa appia TV:n ruudulta. Jotta kapulan ruutu ei ole TV:n ruudulla pystyssä, vaan siten kuin sen kuuluu matalakuvanäytöllä olla, käännä kapula vaakaan ja varmista että kapulan näytönkääntötoiminne on vapautettuna.

      Jos haluat, voit vaikka parittaa BT-hiiren niin voit klikkailla sillä katsoessasi TV:n ruutua, hiiri näkyy tietenkin myös TV:n ruudulta.

      • Anonyymi

        Se vasta onkin muinausjäänne..


      • Anonyymi

        Ei ole niin älykäs telkku mutta on chromecast, sen avulla näytönpeilaus onnistuu, no yle areenaa varmaan tulee katsottua mutta muuten melko turhake.


    • Anonyymi

      Minä hankin aina sellaisen puhelimen, jota ei tartte säätää.

      • Anonyymi

        Kaikkia joutuu säätämään mieleisekseen.


    • Anonyymi

      Sen verran kyselen jos jollain sama känny että onko siinä valmiina näytön päällä jonkinlainen suojakalvo. Oman tutkimusten mukaan näyttäisi olevan.

      • Anonyymi

        Kaikissa on sellainen ollut jo vuosia.


      • Anonyymi

        Onhan siinä muovinen suojakalvo. Jotkut repii sen heti irti parantaakseen kosketustuntumaa näyttöön. Itseäni se ei haittaa millään lailla, kun en juurikaan pelaile sellaisia pelejä, joissa hyvä kosketusherkkyys on joskus tarpeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan siinä muovinen suojakalvo. Jotkut repii sen heti irti parantaakseen kosketustuntumaa näyttöön. Itseäni se ei haittaa millään lailla, kun en juurikaan pelaile sellaisia pelejä, joissa hyvä kosketusherkkyys on joskus tarpeen.

        Okei, tuota miä vähän arvelinkin, olkoot niin kaun kun toimii.


    • Anonyymi

      Sen verran viellä kommentoin kun olen puhelimeen oikein perehtynyt.
      Jotkut moittivat valmistajan tekemiä "lisäyksiä" puhelimeen verrattuna "puhtaseen" googlen androidiin.
      Mutta esim. kännyn oma laskin on paljon monipuolisempi kuin googlen oma, tulee paljon käytettyä,
      Sitten ne lisäykset, löytyy vatupassi sovellusta jota joku kaipaili jollain palstalla, tällä saimme bilis-pöytän vaateriin :), kompanssia, ei muuten löyty googlen natiivi versiosta, ja onhan noita muitakin.
      Tottakai turhaakin on mutta milläpä kaupallisella firmalla ei olisi.
      Se että meneekö tietoja kiinan vai usan:han on minulle tavalliselle sukankuluttajalle yks hailee.

      • Anonyymi

        Roskaahan ne on.. ennakoida mitä käyttäjä käyttää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Roskaahan ne on.. ennakoida mitä käyttäjä käyttää..

        Google Playsta saa jokainen itse asentaa mitä haluaa. Turha valmistajan alkaa ennakoimaan mitä käyttäjä mahtaa käyttää..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe