Postipakettihuijaukset

Anonyymi

Olen saanut vuorokauden sisällä neljä viestiä saapuneesta paketista vaikka en ole tilannut mitään. Ensin on kirjoitettu että DHL, Lahetyksesi tila on muuttunut. Sitten muka odotetaan toimia lähtyksen muuttumisen takia. Sitten paketin tila on on valmis. Sitten muka ovat yrittäneet toimittaa pakettia🤬. Aina joka viestissä linkki johon kehoitetaan menemään. En ole klikannut kertaakaan. Aina eri numero eikä Fonectasta löydy mitään. Ä:n pilkut puuttuvat viesteistä ja lähettävät numerot ova 358 alkuisia. Epäilen vahvadti huijausviesteiksi. Onko kukaan muu saanut tällaisia viestejä? En uskalla klikata linkkejä koska pelkään että tulee jokin virus.

43

1896

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Not.

Mutta sä olet ilmeisimmin onnistunut jakelemaan tietojasi jonnekin epämääräisiin tiedostoihin ja nyt tulet saamaan huijausviestejä elämäsi loppuun saakka :D

Eikait siinä, älä missään tapauksessa avaa linkkejä ja poista viestit välittömästi. Jos vastaavia alkaa kauheasti tulemaan, ei kai auta muu, kuin vaihtaa numeroa.

Suosittelen salaista numeroa, lisäks mainosesto. Oikein hyvin saanut olla rauhassa kaikenlaisesta tauhkasta. Nykyisin vaan jokapaikassa koitetaan udella numeroa, joten hyvin tarkkana pitää olla, minne sen antaa. Pitää muistaa, mikään laki ei pakota ihmisen omistamaan kännykkää. Ikävä kyllä aika usein jonkin palvelun käyttäminen, sellaiseen kirjautumiseen vaaditaan numero. Ja just silloin pitää miettiä, tarviiko oikeesti koko palvelua.

Ihan hyvä ois muuten prepaid-liittymä tauhkaa varten, samalla lailla, kun on roskaposti osoitekkin. Siis aku ankka liittymä. Itellä ei virallisempiin meileihin tule käytännössä mitään epämääräistä, koska käytän niitä vain "virallisiin" juttuihin.

Jepjep, kandee olla varuillaan.

=DW=

• Anonyymi

Kerran et ole paketeja tilanut poista viesti.

• Anonyymi

Minulle on tullut kaksi, ettei tavoitettu, kun pakettia olisi tuotu.
      Ne on huijausviestejä, joita ei saa missään nimessä avata,
      koko puhelimesi saastuu.

• Anonyymi

DHL:n kotisivulla on varoitus: Varoitus: tekstiviestihuijaus kehottaa ”lataamaan sovelluksen pakettisi seuraamiseksi”
      2021-12-03 Haluamme varoittaa tekstiviestihuijauksesta, jossa on vilpillisesti käytetty DHL:n nimeä ja brändiä. Tekstiviestit ovat olevinaan DHL:n lähettämiä ja niissä pyydetään vastaanottajaa klikkaamaan linkkiä ja lataamaan itselleen sovellus pakettien seuraamiseksi (.apk). Tämä huijaus on kohdistettu erityisesti Android-puhelimiin, ei esimerkiksi Applen puhelimiin. Mikäli saat tällaisen viestin, poista se. Ehdotettua sovellusta ei missään tapauksessa pidä ladata, sillä se tuo laitteelle haittaohjelman. Viestejä on ollut viime aikoina liikkeellä useissa Euroopan maissa eri kielillä. DHL ei milloinkaan ehdota sovellusten lataamista linkkien kautta, vaan ohjaa hankkimaan viralliset sovellukset sovelluskaupan kautta.
      Hytinäx1

• Anonyymi

Mulle oli taas tänä aamuna tullut viesti että : pakettisi toimitetasn pian. Seuraa sita taalla ja sitten se linkki. En todellakasn ole klikannut. Mikähän on seuraava askel kun eivät ole sasneet klikkaamasn😠. Hyvä tietää että sellaisia huijauksia on liikkeellä DHL:n nimissä. Niin ajattelinkin koska en ole tilannut mitään.

• Anonyymi

DHL ei ole posti

• Anonyymi

Kummallista kun minulle ei ole tullut ainuttakaan vaikka surutta olen jakanut puhelinnumeroani kaikenmaailman kilpailuihin yms ja numeroni saa myös esim fonectasta kuka tahansa kun nimen tietää. Tosin vasta luin että operaattorini ansiokkaasti poistaa noita huijausviestejä niin että ne ei edes tule minunkaan kännykkääni. Niitä huijauspuheluitakin on tullut vain tasan kolme kertaa ja kaikilla kerroilla jo näkyi että tulee jostain ulkomailta niin jätin vastaamatta.

• Anonyymi

Tuli tännekin viesti,että paketti tullut ja osoitteen löydät...arvattiin heti huijaukseksi!

• Anonyymi

• Anonyymi

Huijarit hankkivat könttänä numeroita, ei ne fonectasta kenenkään numeroa kysy.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

näitä huijaus viestejä on riittänyt,viime viikolla sain s.postiin viestin ,että olen saanut tartunnan(korona)kaksi samaa viestiä.muutaman tunnin väliajoin,ja lähettäjän paikalla otsikko Testitulos,enkä ole koskaan käynyt korona testissä,,ja tietokoneen lisenssisi on päättynyt tänään..tietokoneessasi on 23 virusta ..läh,Mc Afee 2022 hälytys. ja muita saman tyyppisiä esim.laitteesi ovat vaurioituneet..eritavalla muunneltuina,,,

• Anonyymi

Olet jakanut spostiasi kaiken maailman sukulaisille
        ja ostopaikkoihin
        etkä pääse tästä irti ennen kuin otat uuden aliaksen

eli kun lähetetät hölmölle sukulaisellesi
        joka lähettelee sadalle samalla saman vitsin ja kuvan kissasta

näin spostisi leviää vähitellen niin monelle hölmölle
        että joku niistä nappaa itselleen häirikön ja
        sen kautta postitiedot MYÖS SINULTA

ja sitten sitä alkaa tullaa

kannattaa olla mahdollisimman vähän hölmöjen tuttavien ja sukulaisten
        kanssa spostiyhteydestä ja sitten soitella tai
        savumerkeillä
        tai
        muuten lähetellä niitä iän ikuisia mitä kuuluu kissankuva mukana

vitsejä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja ostopaikkoihin

eli kun lähetetät hölmölle sukulaisellesi
        joka lähettelee sadalle samalla saman vitsin ja kuvan kissasta

näin spostisi leviää vähitellen niin monelle hölmölle
        että joku niistä nappaa itselleen häirikön ja
        sen kautta postitiedot MYÖS SINULTA

ja sitten sitä alkaa tullaa

kannattaa olla mahdollisimman vähän hölmöjen tuttavien ja sukulaisten
        kanssa spostiyhteydestä ja sitten soitella tai
        savumerkeillä
        tai
        muuten lähetellä niitä iän ikuisia mitä kuuluu kissankuva mukana

vitsejä

Edelleenkään ei ainuttakaan .........pakettejakin olen netin kautta tilannut, mutta tosin vain suomalaisista verkkokaupoista ja kuljetuksen hoitaa joko Posti tai Matkahuolto.

Anonyymi
        11.12.2021 09:53

Kummallista kun minulle ei ole tullut ainuttakaan vaikka surutta olen jakanut puhelinnumeroani kaikenmaailman kilpailuihin yms ja numeroni saa myös esim fonectasta kuka tahansa kun nimen tietää. Tosin vasta luin että operaattorini ansiokkaasti poistaa noita huijausviestejä niin että ne ei edes tule minunkaan kännykkääni. Niitä huijauspuheluitakin on tullut vain tasan kolme kertaa ja kaikilla kerroilla jo näkyi että tulee jostain ulkomailta niin jätin vastaamatta.

• Anonyymi

Kannattaa olla varovainen. Jos tietää, että ei ole tilannut mitään, niin älä reagoi mitenkään.
      Joo, mulle on tullut sähköpostiin joitakin vastaavia viestejä. Ovat menneet roskapostiin ja sieltä olen havainnut, että semmosia "tiedotteita" on tullut joskus.

Ole varovainen kaikissa tälläisissä ilmoituksissa. Se on minun neuvoni sinulle.

Heikunkeikku

• Anonyymi

Huijausviestien avulla pyritään aina saamaan ihmien klikkaamaan jotakin linkkiä tai menemään jollekin epämääräiselle sivulle antamaan pankkitunnuksia tms.

• Anonyymi

Sormenjälki on kaikkein vaarallisin panna verkkoon
      sitä ei saa muutettu sukupuolenvaihdoksellakaan

toiseksi tärkein salanumero on puhelinnumero
      sen kun joutuu muuttamaan menee puoli maailmaa sekaisin
      kun pankkitunnukset sun muut eivät enää toimi verot eikä omakannat

kolmanneksi sosiaaliturvatunnus

huomatkaa että putin voi milloin tahansa kaapata sosiaaliturvatunnuksenne
      huomaamatta eli sen kuin kirjoittaa jonkin päivämäärän ja antaa agentin jevvenijetushenkolle ja tämä
      alkaa käyttää sitä

mutta putin ei voi kopioida tietämättänne puhelinnumeroanne koska istutte itse sen päässä vastaamassa

• Anonyymi

Kun minulla oli mummokännykkä eli ei älykännykkä, en saanut mitään huijausviestejä. Nyt on tämä älykännykkä ja johan tuli viesti HDL jutskasta.
      Suututtaa. En avannut, vaan poistin sen. Montakohan vielä mahtaa tulla.

• Anonyymi

Minulle on myös tullut näitä DHL viestejä. usein monta samana päivänä.
        Olen poistanut sitä mukaa avaamatta.

Hyvä kun olette kertoneet.

Kukahan osaisi saada poistettua tämän DHL;n kokonaan?
        Itse en osaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle on myös tullut näitä DHL viestejä. usein monta samana päivänä.
        Olen poistanut sitä mukaa avaamatta.

Hyvä kun olette kertoneet.

Kukahan osaisi saada poistettua tämän DHL;n kokonaan?
        Itse en osaa.

ja ostopaikkoihin
        .... viesti jatkuu ylhäällä

käytä eri spostia suljetussa piirissä josta se ei leviä kaikille hölmöille
        ja sitten tarvittessa eri spostilaatikkoa hörhöille

• Anonyymi

Eniten pelottaa jos huijari onnistuu tyhjentämään mun pankkitilin, lenkillä olin huolimaton kun tuli kuuma heitin kevyt takin päältäni putosi pankkikortti lenkkiplulle avoimesta taskusta, suljen aina vetoletjun, vilauttamalla maksupäätteellä pystyy päivän aikana ostamaan paljon jos on ahkera, ystävällinen kulkija soitti mulla on sun pankkikortti.

• Anonyymi

Minulla ainakaan ei onnistu lähimaksulla maksaminen montaa kertaa peräkkäin ilman että kysyy jo muutaman vilautuksen jälkeen pin-koodia. Yleensä käyn vain kerran viikossa tai kahdessa kaupassa ja jos sitten jostain syystä käynkin useammin niin jo parin vilautuksen jälkeen kysyy koodia. Kannattaa ne päivittäiset ostorajat pitää pienenä ja tarvittaessa vaihtaa jos isompaa aikoo ostaa ja sen jälkeen taas muuttaa pieneksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla ainakaan ei onnistu lähimaksulla maksaminen montaa kertaa peräkkäin ilman että kysyy jo muutaman vilautuksen jälkeen pin-koodia. Yleensä käyn vain kerran viikossa tai kahdessa kaupassa ja jos sitten jostain syystä käynkin useammin niin jo parin vilautuksen jälkeen kysyy koodia. Kannattaa ne päivittäiset ostorajat pitää pienenä ja tarvittaessa vaihtaa jos isompaa aikoo ostaa ja sen jälkeen taas muuttaa pieneksi.

Jaa en perehtynyt, käyttänyt vilaulautusta kun sattuu pienempi ostos, hätkäytti mielessä kun henkiö ilmoitti löytyneestä pankkikortista sitten vielä kun ei ollukortin käyttöä tiedossa lähipäivinä.
        Kevyt takki jossa vetoketju, en pidä korttia muka muulloin sattui kun kävin lenkin yhteydessä puodissa.

• Anonyymi

lenkkipolku
      avoin tasku
      pankkikortti

älä pidä taskuja lenkkivaatteissa
      tai sitten älä ota pankkikorttia

sijoitus yms. kauppa kokonaan eri systeemissä

pinkoodi eri korteissa kirjoitetaan koodilla eli pitää olla päässlaskutaito

esim. koodi 1526 4183
      tarkoittaisi minulla että oikea pin on antaas olla kaksi sekuntia
      9 7 7 7

• Anonyymi

Menin vahingossa DHL huijaukseen, suljin luottokortin ja ilmoitin pankkiin, että tiedot ovat päättyneet vääriin käsiin. Kortin sulkemisen jälkeen korttiani on jo veloitettu toistamiseen, vaikka suljin kortin. Voiko joku täältä neuvoa, mitä kannattaa tehdä?
      Odotin jo valmiiksi DHL:ltä postia ulkomailta ja väsyneenä työvuorosta tuli ajattelematomasti maksettu 2€ "tullimaksu".

• Anonyymi

Pankista saat neuvot

• Anonyymi

Jos et tilannut mitään,unohda koko juttu.Poista viesti.

• Anonyymi

Jos et ole mistään tilaillut paketteja niin että sen tuloa just odottelet niin tuollaiset viestit pitäisi jo siitä tunnistaa huijaukseksi. Myöskään Postin tai Matkahuollon saapumisilmoituksissa EI KOSKAAN OLE LINKKEJÄ mitä pitäisi availla.

• Anonyymi

Varmaan näihin huijausviesteihin LIITTYY juuri saamani tekstiviesti, jota en loppuun asti avannut. Alku kuuluu Posti: Paketin toimitusosoite on virheellinen, päivitä osoite 24 tunnin kul.... En avannut enempää. En tiedä minulle olevan tulossa mitään pakettia. Lähettäjänä on INFO.

• Anonyymi

• Anonyymi

Älä aukaise niitä huijausta , itsekkin saanut niitä viestejä. Jos on epävarma niin voi itse soittaa postipisteeseen ja kysyä

• Anonyymi

Onneksi on näpykänny, ei taphdu vahinkoa, linkki ei aukea 🤣

• Anonyymi

Ikinä ei oikean paketin saapumisesta ilmoiteta viestillä jossa on jotain linkkejä!!!!!!!!
      Jos et ole edes mitään tilannut mistään niin luulisi jo järjenkin sanovan että on huijausviesti. Minulle näitä on tullut niin kauan kun olen kännykän omistanut ja kertaakaan en ole niitä oikeiksi viesteiksi uskonut.
      Tulevaisuudesta en tosin tiedä kun ikääkin jo reilusti ja saattaa se muistisairaus kolahtaa milloin tahansa kun sitä suvussakin on.

• Anonyymi

Kylläpäs on linkki, jos vaikka olet tilannut (tai joku tilannut sinulle esim. lahjaksi) kotiinkuljetuksella. Silloin on linkki, mistä voit seurata reittiä ja ajankohtaa.
        Ruokatilauksissakin on em. linkki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kylläpäs on linkki, jos vaikka olet tilannut (tai joku tilannut sinulle esim. lahjaksi) kotiinkuljetuksella. Silloin on linkki, mistä voit seurata reittiä ja ajankohtaa.
        Ruokatilauksissakin on em. linkki.

Se viesti ei silloin ole kuljetusliikkeen, kuten DHL tai Posti, lähettämä vaan sen lähettää liike/verkkokauppa mistä ostat sen tuotteen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se viesti ei silloin ole kuljetusliikkeen, kuten DHL tai Posti, lähettämä vaan sen lähettää liike/verkkokauppa mistä ostat sen tuotteen!

Kyllä Posti sen lähettää, tilaan aina vain sellaisesta paikasta, missä toimittajana on Posti.
        Esimerkiksi S-kauppa ja sen ruokatoimitukset. Verkkokauppa.fi jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Posti sen lähettää, tilaan aina vain sellaisesta paikasta, missä toimittajana on Posti.
        Esimerkiksi S-kauppa ja sen ruokatoimitukset. Verkkokauppa.fi jne.

No onpa kummallista. Kun minä tilaan mistä tahansa verkkokaupasta tavaraa niin saan siitä kyseisestä verkkokaupasta ilmoituksen kun tilaukseni on käsitelty ja saan myös sen seurantakoodin heti kun ovat sen ostoni kirjanneet lähetykseen. Tämän ilmoittaa minulle aina se verkkokauppa josta ostoni olen tehnyt . Ei koskaan Posti tai muu kuljetusliike. Valitsen aina kun mahdollista Matkahuollon ja jos sitä ei voi valita niin sitten Postin ja heiltä on tullut ilmoitus TEKSTIVIESTINÄ vasta sitten kun paketti on noudettavissa noutopisteestä ja siinä ilmoituksessa ei koskaan ole ollut mitään linkkejä.
        Yhden kerran on paketti tullut Shenkerin kuljetuksella ja silloinkaan ei Shenkeriltä tullut ainuttakaan ilmoitusta ennenkuin paketti oli haettavissa noutopisteestä ja siinäkään ilmoituksessa ei ollut linkkejä.
        Ainoa linkki mitä minulle on koskaan tullut on verkkokaupan lähettämä seurantakoodi ja sekin tulee aina sähköpostiin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No onpa kummallista. Kun minä tilaan mistä tahansa verkkokaupasta tavaraa niin saan siitä kyseisestä verkkokaupasta ilmoituksen kun tilaukseni on käsitelty ja saan myös sen seurantakoodin heti kun ovat sen ostoni kirjanneet lähetykseen. Tämän ilmoittaa minulle aina se verkkokauppa josta ostoni olen tehnyt . Ei koskaan Posti tai muu kuljetusliike. Valitsen aina kun mahdollista Matkahuollon ja jos sitä ei voi valita niin sitten Postin ja heiltä on tullut ilmoitus TEKSTIVIESTINÄ vasta sitten kun paketti on noudettavissa noutopisteestä ja siinä ilmoituksessa ei koskaan ole ollut mitään linkkejä.
        Yhden kerran on paketti tullut Shenkerin kuljetuksella ja silloinkaan ei Shenkeriltä tullut ainuttakaan ilmoitusta ennenkuin paketti oli haettavissa noutopisteestä ja siinäkään ilmoituksessa ei ollut linkkejä.
        Ainoa linkki mitä minulle on koskaan tullut on verkkokaupan lähettämä seurantakoodi ja sekin tulee aina sähköpostiin!

Johtuu varmaan siitä, että tilaan kaiken aina kotiinkuljetuksella.

• Anonyymi

Mulla on edelleen jäljellä tekstiviesti joka tuli jo 2 vuotta sitten S-pankista. Se oli tullut yöllä puolenyön aikaan ja siinö oli että vahvistusnumerosi on , oli neljä numeroa ja että haluaisinko kirjautua ilman verkkopankkitunnuksia ja tekstiviestiä.
      Kehoitettiin lataamaan ilmainen S-mobiili. Sitten oli 10 min myöhemmin tullut samanlainen viesti mutta oli eri neljän numeron sarja. Onko kukaan muu saanut vastaavia viestejä? Mulle on tullut S-pankista viesti ja oli ketjussa S-pankki kun nämä kaksi ihmeviestiä olivat ketjussa Spankki.

• Anonyymi

Kerran on tullut S-pankin nimissä viesti ja poistin heti kun minulla ei ole mitään tekemistä S-pankin kanssa, en omista edes S-korttia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerran on tullut S-pankin nimissä viesti ja poistin heti kun minulla ei ole mitään tekemistä S-pankin kanssa, en omista edes S-korttia

Mulla on S-etukortti kyllä jatkuvassa käytössä kunostan kaikk ruoaostokseni läheisestä S-marketista. Ne viestit olivat vain niin outoja😯. Mitään linkkiä niissä ei ollut mutta ne vahvistusnumerot vihmetyttivät kun oli eri numerot viesteissä.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1538
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      22
      1050
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      769
    Aihe