Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

IS kovis 11.12.

Anonyymi

No niin. Olen saanut koviksen valmiiksi ja alan suoltaa ratkaisusanoja sitten kun huvittaa eniten. Nyt ei ollu paha, joten saatan tyytyä keltaisiin. Jos raivostun tulee kaikki.

57

1114

    Vastaukset

    • Anonyymi

      Miksi? Mitä se antaa sinulle henkisesti - helpotusta alemmuudentunteeseesi? Vai saatko kenties seisomaan vain tuolla tavoin?

      Toisaalta, onhan se kiva että on tällainen keskustelupalsta, jossa purkaa kieroutuneita mielitekojaan näinkin pienessä mittakaavassa. Asiat voisivat olla pahemminkin.
      Toivottavasti et tämän pidemmälle ajaudu ongelmissasi.

      • Anonyymi

        No niin, raivostuin. Kunhan ehdin niin täältä pesee.


      • Anonyymi

        Seisooko sulla, kun pääset stalkkaamaan, onko ratkaisuja tarjolla? Aika erikoista, että pitää kieroutuneena ratkaisujen esittämistä, eikä näiden säikeiden maanista vahtimista. Pysy poissa, jos todellisuus ahistaa.


    • Mutta ei HP vielä paljasteluennätystä ole tehnyt. Vasta 57% ratkaisusanoista on paljastettu sekä 1-9 puuttuu vielä numerot 3, 5, 6 ja 8 - kyllä HP:n nyt tulee paljastaa ihan kaikki ratkaisusanat, jotta 1-9 saa ihan varmasti oikein. Vauhtia nyt HP siihen touhuun!

      • Anonyymi

        Tapio aloitti hiljattain oman langan nimellä Tapion ongelmat tms. Julisti vetäytyvänsä kaikista muista ketjuista. Oudosti Tapion ongelmat hiipivät kaikkiin alotettuihin ketjuihin. Ja lupauksensa ovat kuin lapsen suusta, vailla painoarvoa. Tapion koskaan ja ikinä vastaa normaalihkon ihmisen kuutta tuntia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tapio aloitti hiljattain oman langan nimellä Tapion ongelmat tms. Julisti vetäytyvänsä kaikista muista ketjuista. Oudosti Tapion ongelmat hiipivät kaikkiin alotettuihin ketjuihin. Ja lupauksensa ovat kuin lapsen suusta, vailla painoarvoa. Tapion koskaan ja ikinä vastaa normaalihkon ihmisen kuutta tuntia.

        En ole ainoa, joka tässä säikeessä on kritisoinut HP:n toimintaa. Muilla kritisoinneilla on mielestäni sen verran tyylieroa, että uskoisin, ettö tässä säikeessä on on minut mukaan lukien kolme kritisoijaa.

        Se, että tähän säikeeseen olen kirjoittanut ainoa motiivi on, että kritisoiva kirjoittelu lisääntyisi ja HP:n anarkia loppuisi. Minä en HP:n anarkistista toimintaa kaipaa, mutta koen sen pilaavan hyvän harrastuksen monelta henkilöltä.

        Kyse ei ole tällä kertaa minun ongelmastani, vaan HP:n tuomasta ongelmasta tälle sivustolle! HP:n toimintaa tämän säikeen alussa alettiin kritisoimaan. Aivan välittömästi aloituksen jälkeen (Anonyymi 11.12.2021 16:22)

        Toki kun aloitettiin kritisoimaan HP:n toimintaa, ehkä minun olisi pitänyt malttaa jättää kritiikin esittäminen vain muiden tehtäväksi. HP:n tuoman ongelman käsittely tuli siten itseänikin vastaan. Sikäli tämä säie on minun ongelmani, että ylipäätänsä kirjoitin jotain töhän säikeeseen.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        En ole ainoa, joka tässä säikeessä on kritisoinut HP:n toimintaa. Muilla kritisoinneilla on mielestäni sen verran tyylieroa, että uskoisin, ettö tässä säikeessä on on minut mukaan lukien kolme kritisoijaa.

        Se, että tähän säikeeseen olen kirjoittanut ainoa motiivi on, että kritisoiva kirjoittelu lisääntyisi ja HP:n anarkia loppuisi. Minä en HP:n anarkistista toimintaa kaipaa, mutta koen sen pilaavan hyvän harrastuksen monelta henkilöltä.

        Kyse ei ole tällä kertaa minun ongelmastani, vaan HP:n tuomasta ongelmasta tälle sivustolle! HP:n toimintaa tämän säikeen alussa alettiin kritisoimaan. Aivan välittömästi aloituksen jälkeen (Anonyymi 11.12.2021 16:22)

        Toki kun aloitettiin kritisoimaan HP:n toimintaa, ehkä minun olisi pitänyt malttaa jättää kritiikin esittäminen vain muiden tehtäväksi. HP:n tuoman ongelman käsittely tuli siten itseänikin vastaan. Sikäli tämä säie on minun ongelmani, että ylipäätänsä kirjoitin jotain töhän säikeeseen.

        Eli vetäytyminen tarkoittaa sinun maailmassasi vahtimista. Etkä tyydy vain vahtimaan, vaan vetäytymiseesi sisältyy myös ohjeistaminen ja kritisointi. Millä sanalla kuvailisit tilannetta, jossa jättäydyt keskustelun ulkopuolelle. Uskoisin, että vanhana ristikko-kettuna sinulla on sana kuvaamaan sellaistakin kuvitteellista tilannetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli vetäytyminen tarkoittaa sinun maailmassasi vahtimista. Etkä tyydy vain vahtimaan, vaan vetäytymiseesi sisältyy myös ohjeistaminen ja kritisointi. Millä sanalla kuvailisit tilannetta, jossa jättäydyt keskustelun ulkopuolelle. Uskoisin, että vanhana ristikko-kettuna sinulla on sana kuvaamaan sellaistakin kuvitteellista tilannetta.

        Vetäytyminen on siksi vaikeaa, että koen asioiden menneen viime aikoina pahasti pieleen. Jotenkin vielä haluaisin saada aikaan suunnan muutosta niin että paljastelu pysyisi edes kohtuullisissa mittasuhteissa. Mutta suunnan muuttamispyrkimykset minun pitäisi jättää muiden tehtäväksi. On tässä säikeessä sentään 1-2 muuta kritisoijaa.

        Koen vaan surullisena, että tässä foorumissa HP:n tyyli on saanut niin paljon valtaa. 1-2 kritisoijaa ei kyllä vielä suuntaa muuta. Kun krtiikkiä muutkin esittivät, ajattelin, että kritiikkiä uskallettaisiin enemmänkin esittää.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Vetäytyminen on siksi vaikeaa, että koen asioiden menneen viime aikoina pahasti pieleen. Jotenkin vielä haluaisin saada aikaan suunnan muutosta niin että paljastelu pysyisi edes kohtuullisissa mittasuhteissa. Mutta suunnan muuttamispyrkimykset minun pitäisi jättää muiden tehtäväksi. On tässä säikeessä sentään 1-2 muuta kritisoijaa.

        Koen vaan surullisena, että tässä foorumissa HP:n tyyli on saanut niin paljon valtaa. 1-2 kritisoijaa ei kyllä vielä suuntaa muuta. Kun krtiikkiä muutkin esittivät, ajattelin, että kritiikkiä uskallettaisiin enemmänkin esittää.

        Miksi siis roikut näissä ketjuissa mieltäsi pahoittamassa....


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        En ole ainoa, joka tässä säikeessä on kritisoinut HP:n toimintaa. Muilla kritisoinneilla on mielestäni sen verran tyylieroa, että uskoisin, ettö tässä säikeessä on on minut mukaan lukien kolme kritisoijaa.

        Se, että tähän säikeeseen olen kirjoittanut ainoa motiivi on, että kritisoiva kirjoittelu lisääntyisi ja HP:n anarkia loppuisi. Minä en HP:n anarkistista toimintaa kaipaa, mutta koen sen pilaavan hyvän harrastuksen monelta henkilöltä.

        Kyse ei ole tällä kertaa minun ongelmastani, vaan HP:n tuomasta ongelmasta tälle sivustolle! HP:n toimintaa tämän säikeen alussa alettiin kritisoimaan. Aivan välittömästi aloituksen jälkeen (Anonyymi 11.12.2021 16:22)

        Toki kun aloitettiin kritisoimaan HP:n toimintaa, ehkä minun olisi pitänyt malttaa jättää kritiikin esittäminen vain muiden tehtäväksi. HP:n tuoman ongelman käsittely tuli siten itseänikin vastaan. Sikäli tämä säie on minun ongelmani, että ylipäätänsä kirjoitin jotain töhän säikeeseen.

        Tapio-Huuhas: "Se, että tähän säikeeseen olen kirjoittanut ainoa motiivi on, että kritisoiva kirjoittelu lisääntyisi ja HP:n anarkia loppuisi. Minä en HP:n anarkistista toimintaa kaipaa, mutta koen sen pilaavan hyvän harrastuksen monelta henkilöltä."

        Millä ihmeen tavalla HP:n ns. anarkia "pilaisi hyvän harrastuksen monelta henkilöltä"? Eihän HP:n lankoja ole kenenkään pakko lukea. Esimerkiksi minä ratkon ristikon ensin ja luen HP:n langan vasta sen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapio-Huuhas: "Se, että tähän säikeeseen olen kirjoittanut ainoa motiivi on, että kritisoiva kirjoittelu lisääntyisi ja HP:n anarkia loppuisi. Minä en HP:n anarkistista toimintaa kaipaa, mutta koen sen pilaavan hyvän harrastuksen monelta henkilöltä."

        Millä ihmeen tavalla HP:n ns. anarkia "pilaisi hyvän harrastuksen monelta henkilöltä"? Eihän HP:n lankoja ole kenenkään pakko lukea. Esimerkiksi minä ratkon ristikon ensin ja luen HP:n langan vasta sen jälkeen.

        Tapio-Huuhaa kertoo kokevansa HP:n toiminnan pilaavan hyvän harrastuksen monelta henkilöltä, mutta TH ei kuitenkaan laske itseään näiden henkilöiden joukkoon. Kumma kun kukaan näistä "monista henkilöistä" ei ole itse täällä valittanut harrastuksensa pilaamisesta. Vai onko TH sitä mieltä, että HP on onnistunut turmelemaan "uhrinsa" niin perusteellisesti, että nämä eivät enää edes itse tiedosta omaa rappiotilaansa, vaan sen osoittajaksi tarvitaan TH: oikea vanhatestamentillinen saarnaaja ja huutavan ääni korvessa. TH varmaan pelkää, että HP toimii kuin ahne huumekauppias, jonka asiakkaat tai pikemminkin orjat väistämättä ajautuvat yhä pahempaan turmelukseen.


    • Törkeää toimintaa tässä säikeessä. Rikkottu törkeällä tavalla nettisääntöjä. Kirjoitin, koska halusin osoittaa toiminnan järjettömyyden.

      • Anonyymi

        Muistathan valittaa järjestyksenvalvojille myös. Älä unohda laittaa omahyväistä viestiä sen jälkeen.


      • Anonyymi

        Tarkoittanet sitä, että joku yllyttää HP:ta paljastamaan enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittanet sitä, että joku yllyttää HP:ta paljastamaan enemmän.

        Viittasi viestiin 21:07.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viittasi viestiin 21:07.

        Tai oikeastaan 20:57.


    • Anonyymi

      Mitä paljastusten kammoajat oikein pelkäävät? Eihän tätä lankaa ole pakko lukea, jos ei halua. (No, jos on äärimmäinen someaddikti, niin sitten ehkä on pakko. Mutta harvassa sellaisia on.)

      Joku saattaa pelätä, että jos ristikkovastauksia (mallia ratkaisukirjaimet 1-9) päästään paljastelun ansiosta lähettämään IS:lle enemmän kuin muuten, niin oman arvontavoiton todennäköisyys laskee. Tähän voisi sanoa ensinnäkin sen, että Keisari itse tahallisesti paljasti ratkaisukirjaimet 1-9 ainakin tämän palstan IS Kovista 9.10. käsittelevässä langassa. Toiseksi: jos IS saa enemmän ristikkovastauksia, niin sehän kannustaa IS:ää panostamaan ristikkotarjontaansa.

    • Anonyymi

      Minä en pelkää paljastuksia, mutta olen kiinnostunut psykologiasta ja etenkin psykologisista sairauksista ja ongelmista. Minua kiinnostaa myös motiivit toimintojen takana.
      Tällainen paljasteluketjun aloitus (ja jatkaminen) lasketaan internet-trollaukseksi ja trollaushan useimmiten perustuu mielenterveyden ongelmiin. Huomionhakua, pahantahtoisuutta, pätemisen tarvetta, vihamielisyyttä.
      Joten minuakin kiinnostaisi tietää miksi? Mikä on aloittajan ongelma?
      Kun anonyyminä uskaltaa perseillä niin anonyyminä uskaltaa varmaankin myös vastata - vai onko ehkä niin ettei aloittaja ole vielä saanut diagnoosia eikä ehkä itse ole edes tietoinen ongelmistaan?

      • Anonyymi

        Tämähän on viatonta viihdykettä. Näen hienoisen ristiriidan anonyymiyden ja huomiohakuisuuden välillä, eikä "keittiöpsykologiakaan" aivan ongelmaton laji ole. Perustuu usein olettamuksiin ja mikä vielä vaarallisempaa , yleistyksiin.
        Ollaan vaarallisilla vesillä, kun arvio yksilön mielenterveydestä perustuu näin kapeaan otantaan elämästä. Eli täydellisen tietämättömyyden tuomaan itsevarmuuteen. Tavallan kaikki muut, paitsi paljasteluja sisältävät viestit tässä langassa ovat trolleja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän on viatonta viihdykettä. Näen hienoisen ristiriidan anonyymiyden ja huomiohakuisuuden välillä, eikä "keittiöpsykologiakaan" aivan ongelmaton laji ole. Perustuu usein olettamuksiin ja mikä vielä vaarallisempaa , yleistyksiin.
        Ollaan vaarallisilla vesillä, kun arvio yksilön mielenterveydestä perustuu näin kapeaan otantaan elämästä. Eli täydellisen tietämättömyyden tuomaan itsevarmuuteen. Tavallan kaikki muut, paitsi paljasteluja sisältävät viestit tässä langassa ovat trolleja.

        Minä kuten 1-2 muuta kokee HP:n toiminnan ylipäätänsä trollauksena. Minä kuten 1-2 ovat sitten trollin trollaajia. Minä kuten 1-2 muuta trollin trollia nyt ihan aidosti haluamme ymmärtää, miksi tämäntasoiseen paljasteluun on ajauduttu ja mitä tästä ristikoiden täyttelijät hyötyvät. Ehkä jäämme vain ihmettelemään saamatta kiskaan kunnon vastauksia. Kun ei saa kunnon vastauksia, tehdään mielessä omia päätelmiä.

        En halua liikaa keittiöpsykologiaa harrastaa vaan ihan aidosti haluan, että niin HP kuin HP:n paljastelujen avulla ristikoita täyttäneet oikein ajattelevat.

        Tuskin saamme täyttelijöiden kommentteja, joten harrastan nyt keittiöpsykologiaa ristikoiden täyttelijöistä.

        Oletan, että joillekin täyttelijöille tärkeintä on saada ristikko täytettyä keinolla millä hyvänsä. Mutta jos vain pääosin täyttelee ja vain hieman itse ratkoo ristikoita, mikä ilo siitä oikein on? Vaikea on kuvitella, että voisi tulla kokemus "jes, minä onnistuin!" Tämän komuksen saamisen spoilaamisena minä HP:n toimintaa pidän, mutta kai aitoa onnistumisen kokemusta jotkut eivät edes halua kokea. Ehkä päämäränä on kevyt hupi, jossa pääränä ei ole onnistumisen kokemus.


      • Anonyymi

        Naurettavaa kyökkipsykologiaa, joka lähinnä todistanee projektio-teorian: oma sairaus saa liikkeelle (approbatur-tasoisen) kiinnostuksen psykologiaan.

        Tällaista säiettä ei laske trollaukseksi kuin pakkomielteisen maanisesti täällä roikkuvat paljastusten pelkääjät. Niin että kaada itsellesi vaan nettisääntöjä arvuutellessasi. Ymmärrän toki, että trollaus on sinulle sattuneesta syystä läheinen käsite myös siihen johtavine motiiveineen.

        Kannattaisi ensin selvittää ne kotipesään ongelmat ihan lapsuusajoista asti, ennen kuin tivaa HP:n tai kenenkään muunkaan motiiveja. Ristikoitten ratkonta taitaa olla kirjoittajalle elämän sisältö. Ja ainoa sellainen.

        Anonyymi näytät olevan itsekin, joten siitä muiden syyllistäminen vahvistaa käsityksen vaikeaa elämäntilannetta kokevasta skribentistä.


    • Myös minulta 11.12.2021 20:57 kommentti liittyy psykologiaan. Johdannossa on "Jos raivostun tulee kaikki.".

      Kokeilin, aikooko HP todella toimia uhkauksensa mukaan, kun häntä provosoidaan. Alun kirjoittaja provosoituu helposti. Hänellä on provokatiivisten kommenttien suhteen vähintään yhtä suuri ongelma kuin itsellänikin on. Koska itse provosoidun helposti, on minulta arveluttavaa provoida nyt HP:tä, mutta tein sen kuitenkin seuraavassa kappaleessa mainitusta syystä.

      Minun päämääräni provokatiivisella kommentilla oli se, että jos HP todella provosoituu tekemään niin kuin uhkasi, se saisi aikaan yleistä vastustusta hänen toimintaansa kohtaan. Kuten edellinen kirjoittaja totesi, koen toiminnan olevan harrastuksen trollausta. Toivoisin vain, että tämän tason trollaus saisi loppua, mutta se edellyttää riittävää toiminnan vastustamista. Jos toiminta mene maksimaalisesti liiallisuuksiin, ajattelin, että vastustusta alkaisi löytyä.

      IS:ää enemmän koen toiminnan Punaisen Pelikaanin suhteen olevan suurta epäkunnioitusta lehteä kohtaan. Lehteä tehdään kuitenkin sydämellä. Siinä on puutteita, mutta arvostan sitä, että Vuokila lehteä harrastumielessä ja intohimolla julkaisee (harrastusmielessä siksi, että taloudellisessa mielessä lehden teko pitäisi lopettaa). Tällaisen lehden trollaus tuntuu pahemmalta kuin IS:n trollaus. Koska lehti on pienehkön piirin harrastelehti, sen suhteen on varsin epäreilua auttaa kohtuuttomasti. Vaikka kohtuuton auttaminen voisi lisätä myyntiä, sen harrastuslehden ydinporukkaa ajatellen väärin. Omankin auttamisen koen välillä liian suurena ja mietin koko ajan, mikä on kohtuullista auttamista ja mikä ei.

      IS:n suhteen en kohtuutonta auttamista niin karsasta. Kyllähän IS tilanteesta hyötyy. En minä palkintoja itse ole saanut. Tämän sivuston tuoma voiton todennäköisyyden lasku ole merkittävä, koska vastausten lähettäjiä lienee paljon enemmän kuin PuPen kohdalla, Vastausten antaminen valmiina ei ole suuremmin epäreilua niitä kohtaan, jotka ristikoita oikeasti ratkovat ja toivovat voittavansakin joskus.

      Minua kiinnostaa HP:tä enemmän ne, jotka kannustavat HP:tä trollaukseen hurraamalla hänen toiminnalleen. Mikä ilo on saada ristikko täyteen, jos suurin osa ratkaisusanoista on HP:ltä? Tämä on minulle suurempi mysteeri kun HP.

      Jos haluaa nyt 60% valmiina, haluaako täyttelijä jatkossakin, että hän saa näin paljon valmiina? Haluaako näin paljon valmiina saanut kehittyä ratkojana? Haluaajo yli puolet valmiina saanut oppia valmiina saamastaan, niin ettei hän jatkuvasti tarvitse niin paljon valmiina?

      Haluaisin anonyymeiltä HP:n kannattajilta nyt tietää, miksi he toimivat HP:n tukijoina?

      • Anonyymi

        Eilen Hesarin jutussa Suomen pitkäaikaisin vedonlyönnin ykkösguru (J. Vuoksenmaa) kertoo kärsivänsä Aspergerin oireyhtymästä. Olen vuosien mittaan ihmetellyt kun niin monet muut vedonlyöntiä harrastavat ovat olleen julkisesti riidoissa JV:n kanssa.

        Tämän palstan lukeminen nostaa pakosta esiin ajatuksen siitä onko mainittu oireyhtymä laajemminkin selitys siihen kun ihmiset ei ymmärrä toisiaan ja melkein asiasta kuin asiasta alkaa aina sivusta seuraavien näkökulmasta vastenmielinen kukkotappelu.

        Jos kaksi oireyhtymästä kärsivää kohtaa niin siitä syntyy jo liki täydellinen kaaos. Ainakin tämän palstan jutut viittaa siihen, että linjoilla on enemmän kuin yksi oireileva.


      • Anonyymi

        Sinun kannattaisi olla enemminkin huolissasi omastasi (ja niiden 1-2 muuta saman henkistä) henkisestä hyvinvoinnista ja vetäytyä näistä keskusteluista. Maailma ei ole vielä valmis ja viikko tolkulla jatkunut jankutuksesi samoista asioista antaa ymmärtää, että asia sinänsä on menettänyt merkityksensä ja olennaista sinulle, olisi sanoa se kuuluisa viimeinen sana. Idiootin määritelmä on toistaa samaa asiaa ja toivoa eri lopputulosta. Olet nyt toistanut aika kauan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kannattaisi olla enemminkin huolissasi omastasi (ja niiden 1-2 muuta saman henkistä) henkisestä hyvinvoinnista ja vetäytyä näistä keskusteluista. Maailma ei ole vielä valmis ja viikko tolkulla jatkunut jankutuksesi samoista asioista antaa ymmärtää, että asia sinänsä on menettänyt merkityksensä ja olennaista sinulle, olisi sanoa se kuuluisa viimeinen sana. Idiootin määritelmä on toistaa samaa asiaa ja toivoa eri lopputulosta. Olet nyt toistanut aika kauan.

        No tuossa suhteessa yäytöm idiootin määritelmän.

        Pyysin HP:tä ja hänen toimintaansa tukevilta selitystä toiminnalleen. Miksi HP toimit kuten tomit?

        Miksi HP:n tukija haluat saada HP:ltä valmiiksi annettuna ristikon sanaketjut? Eikö sinusta ne ole ristikon ydintä ja niiden paljastus ole spoilaamusta?

        HP on paljastanut ainakin kolmesta ristikosta n. 60% ratkaisusanoista. Paljonko olet näistä käyttänyt? Paljonko ylipäätänsä haluaisit toisen ratkovan ristikkoa puolestasi?

        Jos joku haluaa oikeasti oppia ratkomaan koviksia, voin auttaa. Voin yrittää selittää vihjeiden logiikkaa ristikoista. Tosin en aina osaa ymmärtää laatijan ajatuksia. Tulkitsen satunnaisesti vihjeitä väärin. Näin erityisesti käy Toni Pitkälän kohdalla. Mutta kyllä minuakin saa oikaista, miten joku on tehnytkin.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        No tuossa suhteessa yäytöm idiootin määritelmän.

        Pyysin HP:tä ja hänen toimintaansa tukevilta selitystä toiminnalleen. Miksi HP toimit kuten tomit?

        Miksi HP:n tukija haluat saada HP:ltä valmiiksi annettuna ristikon sanaketjut? Eikö sinusta ne ole ristikon ydintä ja niiden paljastus ole spoilaamusta?

        HP on paljastanut ainakin kolmesta ristikosta n. 60% ratkaisusanoista. Paljonko olet näistä käyttänyt? Paljonko ylipäätänsä haluaisit toisen ratkovan ristikkoa puolestasi?

        Jos joku haluaa oikeasti oppia ratkomaan koviksia, voin auttaa. Voin yrittää selittää vihjeiden logiikkaa ristikoista. Tosin en aina osaa ymmärtää laatijan ajatuksia. Tulkitsen satunnaisesti vihjeitä väärin. Näin erityisesti käy Toni Pitkälän kohdalla. Mutta kyllä minuakin saa oikaista, miten joku on tehnytkin.

        Oli vastaus esittämiisi kysymyksiin mikä tahansa, niin miten se vaikuttaa henkilökohtaisesti juuri sinun arkeesi ja elämääsi. Maailma on täynnä oikeitakin ongelmia. Nämä sinun ongelmasi siitä, mitä ja mihin sävyyn näillä höpö höpö sivuilla kommentoidaan poistuvat, kun lasket laitteen kädestäsi. Kannattaa kokeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli vastaus esittämiisi kysymyksiin mikä tahansa, niin miten se vaikuttaa henkilökohtaisesti juuri sinun arkeesi ja elämääsi. Maailma on täynnä oikeitakin ongelmia. Nämä sinun ongelmasi siitä, mitä ja mihin sävyyn näillä höpö höpö sivuilla kommentoidaan poistuvat, kun lasket laitteen kädestäsi. Kannattaa kokeilla.

        Tämäpä oli mielenkiintoinen kommentti. Mikä tosiaan ajaa nimimerkki Tapio-Huuhaan käyttäytymään niin kuin käyttäytyy. Ettei hän vaan uhriudu joidenkin kuvitteellisten kärsijöiden puolesta. Joku tuolla edellä mainitsi, ettei täällä tarvitse käydä, jos ei täällä viihdy. Halu tuntuu kuitenkin olevan vimmattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämäpä oli mielenkiintoinen kommentti. Mikä tosiaan ajaa nimimerkki Tapio-Huuhaan käyttäytymään niin kuin käyttäytyy. Ettei hän vaan uhriudu joidenkin kuvitteellisten kärsijöiden puolesta. Joku tuolla edellä mainitsi, ettei täällä tarvitse käydä, jos ei täällä viihdy. Halu tuntuu kuitenkin olevan vimmattu.

        No toden totta. Eihän kukaan täyspäinen töki toistuvasti rukariakaan sähkörasiaan ja valita sitten, että käteen sattuu ja muutenkin harmittaa. Ja että joku muukin saattaa tehdä samoin ja loukata itsensä. Sekin harmittaa jo valmiiksi etukäteen ja muiden puolesta. Pitäisi oppia välttelemään mielipahaa ja kipua aiheuttavia käytösmalleja. Että mikä se moiseen ajaa ihmisen. Masokismi?


    • Anonyymi

      Sanoisin vain, että paljastelua paljastaa vain oman typeryytensä.

    • Anonyymi

      Jep jep. Sama kai se on, jos joku haluaa päteä paljastelemalla ratkaisuja. Kuten todettu, ei näitä ole pakko käydä lukemassa.
      Ja jos myös Tapio malttaisi myös mielensä eikä provosoisi paljastelijaa, hän voisi aivan rauhassa täällä riehua omassa erinomaisessa seurassaan niin paljon kuin huvittaa eikä kenekään tarvitsisi pahoittaa mieltään.

      ÄLÄ RUOKI TROLLIA!

      • Tähän kommentoin siten, että sivujani käyttää henkilöitä, jotka eivät missään nimessä halua täällä saada apua paljastusten vuoksi. Haluan kerätä sellaiset täältä pois, jotka haluavat saada vain vinkkejä, ei paljastuksia. Muita en täältä halua sivuilleni.

        En halua sivuilleni henkilöitä, jotka pyytävät palkintoristikoiden ratkaususanoja. Jos sellainen henkilö ilmestyy, kerron että en anna ratkaisusanoja eikä niitä saa kysellä. Poistan kommentit, jos ratkaisusanat kerrotaan. En tällä hetkellä halua ohjata ratkaisusanoja kysyvää tänne, koska täällä paljastetaan ratkaisusanoja, joita ei edes kysytä ja saatetaan antaa ratkaisusana, vaikka kysytään vain vinkkiä. Luokittelen tämän sivuston tällä hetkellä ei-suositeltavaksi sivustoksi, jota on syytä karttaa.

        Jos joku ratkoja haluaa täältä saada ratkaisut helpommalla, saakoon. En kilpaile sillä, että annan ratkaisusanat helpommalla.

        Jos täältä etsii satunnaisesti vinkkejä, voi saada myös sellaisia paljastuksia, joita ratkoja ei nimen omaisesti halua. Tällaisessa tilanteessa ratkoja vain kokee tulleensa spoilatuksi.

        PuPe-säikeeseen kirjoitti äsken henkilö siitä, että hän onnistui välttämään paljastukset. Ei hän tullut tänne etsimään ratkaisusanoja. Hienoa, että hän osasi välttää täällä spoilauskarikot! Upeasti toimittu!

        En palkintoristikoiden kohdalla edellytä kuin sen, että annetaan vain vinkkejä, ei ratkaisusanoja. Ei se ole mitään p... vaan toimimista asettamieni pelisääntöjen mukaan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tähän kommentoin siten, että sivujani käyttää henkilöitä, jotka eivät missään nimessä halua täällä saada apua paljastusten vuoksi. Haluan kerätä sellaiset täältä pois, jotka haluavat saada vain vinkkejä, ei paljastuksia. Muita en täältä halua sivuilleni.

        En halua sivuilleni henkilöitä, jotka pyytävät palkintoristikoiden ratkaususanoja. Jos sellainen henkilö ilmestyy, kerron että en anna ratkaisusanoja eikä niitä saa kysellä. Poistan kommentit, jos ratkaisusanat kerrotaan. En tällä hetkellä halua ohjata ratkaisusanoja kysyvää tänne, koska täällä paljastetaan ratkaisusanoja, joita ei edes kysytä ja saatetaan antaa ratkaisusana, vaikka kysytään vain vinkkiä. Luokittelen tämän sivuston tällä hetkellä ei-suositeltavaksi sivustoksi, jota on syytä karttaa.

        Jos joku ratkoja haluaa täältä saada ratkaisut helpommalla, saakoon. En kilpaile sillä, että annan ratkaisusanat helpommalla.

        Jos täältä etsii satunnaisesti vinkkejä, voi saada myös sellaisia paljastuksia, joita ratkoja ei nimen omaisesti halua. Tällaisessa tilanteessa ratkoja vain kokee tulleensa spoilatuksi.

        PuPe-säikeeseen kirjoitti äsken henkilö siitä, että hän onnistui välttämään paljastukset. Ei hän tullut tänne etsimään ratkaisusanoja. Hienoa, että hän osasi välttää täällä spoilauskarikot! Upeasti toimittu!

        En palkintoristikoiden kohdalla edellytä kuin sen, että annetaan vain vinkkejä, ei ratkaisusanoja. Ei se ole mitään p... vaan toimimista asettamieni pelisääntöjen mukaan.

        Hienoa! Lupaatko itsekin pysyä pois näiltä äklösivuilta vai aiotko palata tänne päsmäröimään ja ohjeistamaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa! Lupaatko itsekin pysyä pois näiltä äklösivuilta vai aiotko palata tänne päsmäröimään ja ohjeistamaan?

        Aion ainakin käyttää jotain säiettä varakanavana omille kysymyksilleni, jos foorumiini en saa vastauksia. Yksi säie on siinä hienosti viime päivinä toiminut. Kiitos hienosti toimineille kommentoijille.

        Mielelläni auttaisin toisia ratkojia hieman täälläkin, mutta jos joku kysyy vinkkiä ja annan vinkin, ei voi koskaan olla varma, antaako joku perään ratkaisusanan. Välillä ei anneta ja välillä annetaan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Aion ainakin käyttää jotain säiettä varakanavana omille kysymyksilleni, jos foorumiini en saa vastauksia. Yksi säie on siinä hienosti viime päivinä toiminut. Kiitos hienosti toimineille kommentoijille.

        Mielelläni auttaisin toisia ratkojia hieman täälläkin, mutta jos joku kysyy vinkkiä ja annan vinkin, ei voi koskaan olla varma, antaako joku perään ratkaisusanan. Välillä ei anneta ja välillä annetaan.

        Eli et lupaa pysyä pois ja aiot päsmäröidä ja ohjeistaa? Ikävä kuulla, koska olimme varmoja ettet tämän viikonlopun jälkeen enää kehtaa tänne tulla.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tähän kommentoin siten, että sivujani käyttää henkilöitä, jotka eivät missään nimessä halua täällä saada apua paljastusten vuoksi. Haluan kerätä sellaiset täältä pois, jotka haluavat saada vain vinkkejä, ei paljastuksia. Muita en täältä halua sivuilleni.

        En halua sivuilleni henkilöitä, jotka pyytävät palkintoristikoiden ratkaususanoja. Jos sellainen henkilö ilmestyy, kerron että en anna ratkaisusanoja eikä niitä saa kysellä. Poistan kommentit, jos ratkaisusanat kerrotaan. En tällä hetkellä halua ohjata ratkaisusanoja kysyvää tänne, koska täällä paljastetaan ratkaisusanoja, joita ei edes kysytä ja saatetaan antaa ratkaisusana, vaikka kysytään vain vinkkiä. Luokittelen tämän sivuston tällä hetkellä ei-suositeltavaksi sivustoksi, jota on syytä karttaa.

        Jos joku ratkoja haluaa täältä saada ratkaisut helpommalla, saakoon. En kilpaile sillä, että annan ratkaisusanat helpommalla.

        Jos täältä etsii satunnaisesti vinkkejä, voi saada myös sellaisia paljastuksia, joita ratkoja ei nimen omaisesti halua. Tällaisessa tilanteessa ratkoja vain kokee tulleensa spoilatuksi.

        PuPe-säikeeseen kirjoitti äsken henkilö siitä, että hän onnistui välttämään paljastukset. Ei hän tullut tänne etsimään ratkaisusanoja. Hienoa, että hän osasi välttää täällä spoilauskarikot! Upeasti toimittu!

        En palkintoristikoiden kohdalla edellytä kuin sen, että annetaan vain vinkkejä, ei ratkaisusanoja. Ei se ole mitään p... vaan toimimista asettamieni pelisääntöjen mukaan.

        Tapsa: "En tällä hetkellä halua ohjata ratkaisusanoja kysyvää tänne, koska täällä paljastetaan ratkaisusanoja, joita ei edes kysytä ja saatetaan antaa ratkaisusana, vaikka kysytään vain vinkkiä. Luokittelen tämän sivuston tällä hetkellä ei-suositeltavaksi sivustoksi, jota on syytä karttaa."

        Itku ja hammasten kiristys! Nyt me onnettomat jouduimme Tapsan mustalle listalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et lupaa pysyä pois ja aiot päsmäröidä ja ohjeistaa? Ikävä kuulla, koska olimme varmoja ettet tämän viikonlopun jälkeen enää kehtaa tänne tulla.

        Kyllä kehtaa! Tuolla se taas toisessa säikeessä ohjeistaa ja päsmäröi. On se vaan erikoinen someaddikti. Luulee varmaan, että on toivottu vieras. Taitaa olla oman elämänsä Matti Nykänen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli et lupaa pysyä pois ja aiot päsmäröidä ja ohjeistaa? Ikävä kuulla, koska olimme varmoja ettet tämän viikonlopun jälkeen enää kehtaa tänne tulla.

        En viimeaikoina ole tehnyt mitään sellaista, mistä erityisemmin pitää hävetä. Olen kyllä tänne kirjoittanut kommentteja, joita häpeän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kehtaa! Tuolla se taas toisessa säikeessä ohjeistaa ja päsmäröi. On se vaan erikoinen someaddikti. Luulee varmaan, että on toivottu vieras. Taitaa olla oman elämänsä Matti Nykänen.

        Kuten kerroin, voin ihan hyvin auttaa jonkin verran täälläkin. Opastin, jotta täälläkin voitaisiin auttaa toisia ratkojia ratkojaa kunnioittavasti. Ratkaisusanan suora paljastaminen vaikka ratkoja ei sitä pyydä, on ratkojan pitämistä idioottina - se on ratkoja halveksimista eikä suuresti eroa Piken avoimesta pilkallisuudesta.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kuten kerroin, voin ihan hyvin auttaa jonkin verran täälläkin. Opastin, jotta täälläkin voitaisiin auttaa toisia ratkojia ratkojaa kunnioittavasti. Ratkaisusanan suora paljastaminen vaikka ratkoja ei sitä pyydä, on ratkojan pitämistä idioottina - se on ratkoja halveksimista eikä suuresti eroa Piken avoimesta pilkallisuudesta.

        Olet k yllä uskomaton tapaus! Julistat kuinka tämä on äklöpalsta ja silti tulet aina tänne takaisin. Työnnätkö kotonakin ruuvaria pistorasiaan päivät pitkät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet k yllä uskomaton tapaus! Julistat kuinka tämä on äklöpalsta ja silti tulet aina tänne takaisin. Työnnätkö kotonakin ruuvaria pistorasiaan päivät pitkät?

        Tapsan on oltava täällä läsnä, koska tämä on paras paikka yrittää värvätä opetuslapsia hänen omalle sivustolleen. Osana tätä värväystoimintaa hän myös parhaansa mukaan mustamaalaa tätä palstaa ja luo samalla omasta sivustostaan kuvaa ruusuisena onnelana.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kuten kerroin, voin ihan hyvin auttaa jonkin verran täälläkin. Opastin, jotta täälläkin voitaisiin auttaa toisia ratkojia ratkojaa kunnioittavasti. Ratkaisusanan suora paljastaminen vaikka ratkoja ei sitä pyydä, on ratkojan pitämistä idioottina - se on ratkoja halveksimista eikä suuresti eroa Piken avoimesta pilkallisuudesta.

        Ihanasti Tapio jakaa keppiä ja porkkanaa. Sallii pieniä vilautuksia, mutta vain sääntöjensä puitteissa, estää ei toivottujen henkilöiden ryntäyksen sivuillensa ja vain siksi ettei opetuslapsensa altistu paljastuksille. Moittii niitä, jotka rikkovat hänen mahtikäskyään ja kehuu hippavinkkejä kerjääviä. Ja torjuu kuvitteellisia vihollisia.
        Ei kirjoita täällä enää ikinä, mutta voi vähän vinkata, jos ja kun kysytään ja kun hänen läsnäoloaan kuitenkin täälläkin edellytetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanasti Tapio jakaa keppiä ja porkkanaa. Sallii pieniä vilautuksia, mutta vain sääntöjensä puitteissa, estää ei toivottujen henkilöiden ryntäyksen sivuillensa ja vain siksi ettei opetuslapsensa altistu paljastuksille. Moittii niitä, jotka rikkovat hänen mahtikäskyään ja kehuu hippavinkkejä kerjääviä. Ja torjuu kuvitteellisia vihollisia.
        Ei kirjoita täällä enää ikinä, mutta voi vähän vinkata, jos ja kun kysytään ja kun hänen läsnäoloaan kuitenkin täälläkin edellytetään.

        TH:n mielestä hän on ainoa joka voi pelastaa ristikkoskenen ja toki hän valmis tehtävään. Hän sanoo, että hän ei ehkä ikinä kirjoita tänne, mutta kuitenkin tuntee pakonomaista tarvetta pakottaa omaa agendaansa täällä. Mitähän sen päässä liikkuu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tapsan on oltava täällä läsnä, koska tämä on paras paikka yrittää värvätä opetuslapsia hänen omalle sivustolleen. Osana tätä värväystoimintaa hän myös parhaansa mukaan mustamaalaa tätä palstaa ja luo samalla omasta sivustostaan kuvaa ruusuisena onnelana.

        On tuossa tottakin. Mustamaalaan syystä tiettyjä säikeitä, mutta olen kyllä ketonut, että jotkut toimivatkin.

        Kukaan ei voi kiistää sitä, etteikö sivustoni ole vapaa toisten ratkojien arvostelusta. Kyllä se tässä suhteessa on toisiin verrattuna onnela.

        Viimeksi yhdessä kommentissa oli tämän sivuston yksi kriittinen kommentti. Muuten toisia foorumeita ole käsitellyt kuin viimeksi vähän yli puolitoista vuotta sitten. En toisia foorumeja aio enää käsitellä foorumillani enkä niistä uusia säijeitä avata.

        Jaskan, iso S:n ja monen muun Sanarisin foorumin henkilön olen maininnut positiivisessa valossa.

        Nykyisen tietokannan aikana vain yhden kommentoijan kanssa on n. kaksi vuotta sitten ollut kinastelua. Kyseessä on Sanarisin foorumin entinen yksi kiistakumppani, joka joskus kirjoitti sivuilleni. Kun hän pari vuotta sitten lopetti kirjoittelun, mitään ärhäkkyyttä ei ole ollut. Kommenttien esitystapa oli hänellä koko ajan sääntöjen rajamailla, mutta jätin hänen kommenttinsa kuitenkin pääsääntöisesti poistamatta.

        Mitään tappelua en sivuilleni halua. Suhtaudun epäasiallisena pitämääni kielenkäyttöön aiempaakin tiukemmin. Viimeinen vuosi on mennyt varsin sopuisissa merkeissä.


    • Tein päätöksen, että muista foorumeista keskustelu on foorumissani kielletty. Poistin joitakin säikeitä, mutta jätin jäljelle yhden Suomi24:ää koskevan säikeen. Merkitsin säikeen suljetuksi, joten säikeeseen ei voi laittaa uusia kommentteja.

      • Anonyymi

        Teepä vielä päätös olla kirjoittamatta tänne ikinä aikuisten oikeesti..Täällä on kamalaa, mutta täällä vain päivästä pitkään kirjoittelet tyhjänpäiväisyyksiä. Älä vastaa tähän viestiin - tee oikea päätös ja pysy poissa! Mikä on uskottavuutesi oman palstasi kävijöiden silmissä, kun mellastat täällä kuin raivo härkä. Mitä naapurisikin ajattelevat sinusta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teepä vielä päätös olla kirjoittamatta tänne ikinä aikuisten oikeesti..Täällä on kamalaa, mutta täällä vain päivästä pitkään kirjoittelet tyhjänpäiväisyyksiä. Älä vastaa tähän viestiin - tee oikea päätös ja pysy poissa! Mikä on uskottavuutesi oman palstasi kävijöiden silmissä, kun mellastat täällä kuin raivo härkä. Mitä naapurisikin ajattelevat sinusta?

        Yritän vähentää kirjoittelua, Ainakin pitäisi lopetta HP:n säikeisiin osallistuminen, vaikja kuinka ärsyttävinä ne kokisin. Tässä säikeessä minua vielä kirjoittamisen tyylillä provosoitiin osallistumaan, koska osa kommenteista ei ollut ihan totuuden mukaisia. Halusi antaa asioista oikean kuvan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Yritän vähentää kirjoittelua, Ainakin pitäisi lopetta HP:n säikeisiin osallistuminen, vaikja kuinka ärsyttävinä ne kokisin. Tässä säikeessä minua vielä kirjoittamisen tyylillä provosoitiin osallistumaan, koska osa kommenteista ei ollut ihan totuuden mukaisia. Halusi antaa asioista oikean kuvan.

        Se mitä Tapio yrittää tässä sanoa on, että katsokaa nyt, mitä te saitte minut tekemään.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2267
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe