Ihmiset on erilaisia monesta syystä, niin monesta että luettelo on mahdottomuus aiheesta.
Erilaisuus myös monen näkökulmasta katsoen on pahasta, heidän kokien että eivät ole erilaisia ja sen johdosta pitävät itseään jotenkin parempana kuin erilaiset.
Siis monelle on ongelma että joku on ns. oma itsensä omine mielipiteineen ja elämäntapoineen, koska ei ole samanlainen vaan erilainen.
Ääritapauksessa puheena olevassa asiassa käytetään sanaa rasismi.
Puheenaiheesta lapsi ja koulutus, sekä kasvatus on mielipiteitä ilmaistu laajalti.
Minun poikani on erilainen ja olen siitä ylpeä, sekä olen sanonut hänelle että ole ylpeä itsestäsi juuri sellaisena erilaisena kuin olet ja mieleeni usein muistuu laulu "Älä koskaan ikinä muutu".
Hän ei ole ylivertainen, eikä kaikessa joukon parhaimmistoa, ei edes muutamaa suomenmestaruutta, mutta hänellä on jo nyt taitoja, joita minä en ole oppinut enkä tule oppimaan elämäni aikana.
Kielitaito on yksi, hän puhuu ja kirjoittaa thainkieltä, suomea ja englantia erittäin sujuvasti.
Suuresti ihmettelen lukemaani että thaimaassa syntyneille ja thaimaassa asuville lapsille suomenkielen osaaminen ja suomisidonnaisuuden hyödyntäminen olisi negatiivinen asia, varsinkin isän mielestä jonka kaikki varallisuus perustuu suomisidonnaisuuteen kuin myös kielitaitoon, jota hyödyntää thaimaassa.
Meidän ratkaisumme on suomalainen koulu, sekä kotiopetusilmoitus joka tarkoittaa suomalaisen oppivelvollisuuden suorittamista nimetyn valvovan opettajan seurannalla.
Lapsi siis asuu täällä thaimaassa suorittaen suomalaista oppivelvollisuutta ja lisänä kansainvälisestä oppilaitoksesta valinnaisia aineita, joissa pääpainona kielet, matikka ja muutama muu mikä häntä kiinnostaa.
Mikä hänen ammattinsa / tulonlähteensä on aikuisena, on luonnollisesti arvoitus, mutta väitän että kielitaito ja suomisidonnaisuus voi olla merkittävä.
Toinen asia mikä vahvasti palstalla aiheena, on elämäntavat ja terveys.
Ensinnäkin kun ihminen ikääntyy kuten minäkin ja toteuttaa ns. eläkeiän suunnitelmaansa, niin se ei tarkoita, että tänne muuttaessa kaikkien täytyisi ryhtyä aktiiviurheilulliseksi.
Eihän sellaista ilmiötä ole havaittavissa suomessakaan.
Tarkoitushan on että ns. vanhoilla päivillä otetaan leppoisasti, eikä ryhdytä kaikkien mahdollisten toimialojen aktiiviyrittäjäksi.
Minä lopetin aktiivityönteon kun olin työnteollani järjestänyt itselleni terveyshaittaa, niin enhän minä tänne thaimaahan muuttanut tarkoituksella jatkaa samaa rumbaa.
Vitsin arvoiseksi asetan konserni-isän pojan, valtakunnallisen rakennusliikkeen pääkaupunkiseudun aluepäällikön, sekä lattialiipparin tarinoinnoinnit.
Olisi aikamoinen suomalainen kolmikko siinä kun yhdistäisivät kaiken tietotaitonsa ja vapaan pääomansa kuten viitoset ja tämänhän olisi kolmoset.
Kolmosten toimari voisi suorittaa etäostoksia suomesta asuntojen keskihinnan ollen satatonnii myyntihinnan ollen markkinahinta ja piipahtaa Pattayalla pikaisesti ennen olympialaisia ostamassa muutaman kiinteistön jne.
Siinähän olisi kihlatuille ja vaimoille pientä puuhaa työllistäen itsensä päiväksi viikossa vähän hallinnointiin ja vuokraseurantaan.
Kolmoset voisi aloittaa vaikka perustamalla Pattayalle suomibaarin, nyt kun suomalainen massamatkailu alkaa ja se voisi toimia vaikka sellaisena myyntikonttorina Kolmosten pilvenpiirtäjien asuntojen myynnissä.
Siis minun mielipiteeni.
MIELIPITEITÄ, TEORIAA, HAAVEITA JA REALITEETTIÄ.
11
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Pullon henki
Olipa kerran köyhä puunhakkaaja, joka uurasti ja raatoi metsässä aamusta iltaan. Kun hän vihdoin vuosien kuluttua oli saanut hiukan rahaa säästöön, hän sanoi pojalleen: "Nyt saat mennä kouluun, jotta opit jonkin ammatin. Sitten voit elättää minua, kun tulen vanhaksi!" Poika opiskeli ahkerasti monessa koulussa. Mutta eräänä päivänä rahat loppuivat ja hänen oli pakko palata kotiin, vaikkei hän vielä ollut oppinut kunnollista ammattia.
Kun isä taasen oli lähdössä metsään, poika sanoi: "Minä tulen auttamaan sinua!" Mutta isä vastasi: "Sitä et ole tottunut niin raskaaseen työhön. Sitäpaitsi minulla ei ole kirvestä sinulle eikä liioin rahaa, millä ostaisin toisen kirveen." "Käy kysymässä naapurilta!" kehotti poika. "Varmasti hän lainaa meille kirveensä, kunnes minä ansaitsen rahaa oman kirveen ostoon."
Isä sai lainata kirveen naapurilta, ja seuraavana päivänä auringon noustessa hän meni poikansa kanssa metsään. Poika auttoi isäänsä oikein reippaasti ja oli kaiken aikaa iloinen ja hyväntuulinen. Puolenpäivän aikaan isä sanoi: "Nyt pidetään ruokatauko, niin jaksetaan taas tehdä töitä iltaan asti!" Poika otti voileivän käteensä ja sanoi: "Lepää sinä tarpeeksi, isä! Minua ei väsytä yhtään, ja siksi lähden katselemaan lintuja." "Miksi ihmeessä sinä lähdet ravaamaan pitkin metsää?" isä kysyi. "Siitähän sinä väsyt niin, ettet jaksaa nostaa sormeasikaan, vielä vähemmän kaataa puita. Jää vain tähän, niin lepäillään yhdessä!" - Anonyymi
Jaaha, Havukka-ahon ajattelija taas asialla aloituksessa.
- Anonyymi
Köyhän ja sairaan miehen huvitus on vilkas mielikuvitus.
Kuten sanoin aiemmin numerosensei, meitä ei määritellä unelmien ja haaveiden perusteella, vaan tekojemme perusteella.
Kun unelmoit olevasi loistava perheenisä, hyväntekijä, miljoonayrittäjä ja karatesensei, mutta et ole, niin silloin ne kaikki on pelkkää unelmaa ja sinä et ole mitään.
Unelmien eteen pitää tehdä töitä. Unelmointi ei ole työtä, ellet ole Einstein joka sitten siirsi ajatuksensa paperille.
Voin kertoa sinulle numerosensei, että sinä et ole Einstein. Olet yhteiskunnan elätti joka on omaa jukuripäisyyttään sairastuttanut itsensä käyttökelvottomaksi sohvaperunaksi.
T 2010- Anonyymi
Kaikkitietävä tuhattaituri, kaiken kokenut ja kaiken hallitseva se siinä kertoi ja ilmensi omaa erinomaista erilaisuuttaan.
- Anonyymi
Neito investoori Pattayalta kohteita osteskelee perinnöksi lapsikatraalleen joita ei ole tavannut pariin vuoteen kun on ollut kiireitä kasvattaa internetimuroituja thaimaan kielellään.
- Anonyymi
Mutta sensei ei invahomppelina koskaan saanut omia lapsia ja se katkeroittaa mielen pahasti varsinkin kun se postimyynnistä ostettu thaimorsiankin pakkasi kamansa ja lähti, vei pojankin mennessään, mutta kai sentään se cittarin kahluuallas jäi? Luojan lykky ettei sinulla ole jälkikasvua, kun sinulla ei ole hajuakaan lastenkasvatuksesta eikä edes siitä miten toimia ihmisten parissa. Siksi on parasta että olet siinä vaan koneella ihan rauhassa.
- Anonyymi
Taisi aloittaja onnistua tarkoituksessaan.
- Anonyymi
hieno mielipide
- Anonyymi
Eräs huomio senssu ja numball ovat kertomansa mukaan varattomia, mutta asuvat thaimaassa, käsitykseni mukaan 2010 asuu kuopiossa, ja on multimiljonääri... mikähän tässä ei täsmää.
- Anonyymi
Hyvä aloitus koska aiheuttaa jatkuvaa kitinää.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2715920Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill651939- 1801740
- 1191221
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä131171Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181561067Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71036Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j41961RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j49931Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288922