Kympin uutisissa mainittiin, että tehohoidossa olleet kokevat mielenterveysongelmia.
Yrittikö uutistoimittaja liittää mielenterveyshäiriöt koronaan, koronarokotteisiin vai yleensä tehohoitoon?
Tarkoittiko toimittaja aivan rankinta tehohoitoa eli keinotekoista nukuttamista hengityskoneeseen?
Onko mahdollista, että "nukutettu" havainnoi kuitenkin ympäristöä ja sitä mitä hänelle tapahtuu. Jääkö hänelle traumoja siitä, että kone hengittää hänen puolestaan kun hän on liikuntakyvytön?
Eli aiheuttaako hoito mielenterveyden järkkymistä ja yrittääkö "uutiset" siirtää syyn koronalle?
Maikkarin uutinen mielenterveydestä
15
52
Vastaukset
- Anonyymi
Voihan sitä masentuakin jos menee fyysisesti heikkoon kuntoon.
- Anonyymi
Niin juuri, eli hoidon seuraukset järkyttää.
Kun sairaalaan mennessä pystyy kävelemään mutta ei pois päästessä.
Mutta näin käy muillekin tehohoitoon joutuneille. Ei vain koronan yhteydessä, siksi kauhua levitetään piikityspakon edistämiseksi.
Eikä pidä myöskään vihjailla mielenterveysongelmien liittyvän juuri koronaan.
Tehohoidossa käytetyt huumaavan kipulääkkeet vaikuttaa, joillekin painajaisia. Eli mielenterveysongelmat voivat siis liittyä myös käytettyyn lääkitykseen eikä koronaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin juuri, eli hoidon seuraukset järkyttää.
Kun sairaalaan mennessä pystyy kävelemään mutta ei pois päästessä.
Mutta näin käy muillekin tehohoitoon joutuneille. Ei vain koronan yhteydessä, siksi kauhua levitetään piikityspakon edistämiseksi.
Eikä pidä myöskään vihjailla mielenterveysongelmien liittyvän juuri koronaan.
Tehohoidossa käytetyt huumaavan kipulääkkeet vaikuttaa, joillekin painajaisia. Eli mielenterveysongelmat voivat siis liittyä myös käytettyyn lääkitykseen eikä koronaan.Nyt hei taas stoppia, tohon höpötykseen. Korona potilaat eivät vain "kävele" sisään sairaalaan. Kyllä he ovat ihan sairaalahoidon tarpeessa, ja tehohoito on osa sitä. Se on ihan sama mikä pissapussi siellä trauomoja aiheuttaa, mutta se on selvä, että se ei ole mikään leikin asia, ja ihan varmasti vaikuttaa ihmiseen, ja sen psyykkeeseen.
Käy tekemässä omakannassa hoitotahto itsellesi, ja kiellä tehohoito, jos se sinun mielenterveyttäsi häiritsee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt hei taas stoppia, tohon höpötykseen. Korona potilaat eivät vain "kävele" sisään sairaalaan. Kyllä he ovat ihan sairaalahoidon tarpeessa, ja tehohoito on osa sitä. Se on ihan sama mikä pissapussi siellä trauomoja aiheuttaa, mutta se on selvä, että se ei ole mikään leikin asia, ja ihan varmasti vaikuttaa ihmiseen, ja sen psyykkeeseen.
Käy tekemässä omakannassa hoitotahto itsellesi, ja kiellä tehohoito, jos se sinun mielenterveyttäsi häiritsee.Uutistoimittaja ottaa vastuun koko kansan manibuloinnista selittämällä, että koronapotilailla on mielenterveysongelmia tehohoidon jälkeen.
Hän saa selitellä näitä vastaavia asioita koko kansalle TVssä mutta minä en sinun mielestäsi saa puida ongelmaa edes sille tarkoitetulla keskustelupalstalla!
Onko sinulle vastenmielistä, että haluan tukea jotakuta joka pelkää yksin näitä asioita?
Vai kuuluuko kaikkien vaan ylistää ihanaa terveydenhuoltoa joka traumauttaa ihmisiä? Onko sinulle vastenmielistä, että minä itse ehkä haluan vertaistukea muilta jotka joutuvat tästä kärsimään. Onko yhteiskuntanne vain niitä varten jotka osaa teeskennellä että "onpa mukavaa kun meillä on niin tekniikkaan rutinoitunut kidutus laitos sairaalana?" HUOM RUTINOITUNUT, koneisto joka ei sekuntiakaan mieti edes viruslääkkeitä mutta osaa rutinoituneella ammattitaidolla toistaa kaikki vammauttavat "hoitokeinonsa".
Joka tapauksessa sairaalat tulee tuhoutumaan maailman lopussa vaikka kuinka rakastaisitte niitä.
Oletko sinä joku henkilökohtainen vainoaja vai miten löydät minut joka osastolta ja vaadit kirjoittelun lopettamista riippumatta miten päteviä perusteluja selittäisin?
Ei pysy tämäkään netti kauaa olemassa, joten nauti nyt täysin rinnoin muutaman hetken vallastasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt hei taas stoppia, tohon höpötykseen. Korona potilaat eivät vain "kävele" sisään sairaalaan. Kyllä he ovat ihan sairaalahoidon tarpeessa, ja tehohoito on osa sitä. Se on ihan sama mikä pissapussi siellä trauomoja aiheuttaa, mutta se on selvä, että se ei ole mikään leikin asia, ja ihan varmasti vaikuttaa ihmiseen, ja sen psyykkeeseen.
Käy tekemässä omakannassa hoitotahto itsellesi, ja kiellä tehohoito, jos se sinun mielenterveyttäsi häiritsee.Miettikää kannattaako ottaa rokotus. Sitten valittavat kun sairastuu mutta onkos silloin myöhäistä. Ensimmäisinä hakeutuvat hoitoon jotenkin väärin kärsikööt kun rokotus ei kelpaa. Tyhmyys tiivistyy
- Anonyymi
Teho-osasto on kaikille kova kokemus. Ihmisiä traumatisoituu paljon vähemmästäkin. Siksi teholle ei viedä ketään ilman todella painavaa syytä. Teholla on kyse elämästä ja kuolemasta, valitettavan usein kuolemasta.
Kokemusta on.- Anonyymi
Pelkkä leikkaus voi olla traumatisoiva kokemus ja läheiset vaan lässyttää että ompa mukavaa kun pääset avunpiiriin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkkä leikkaus voi olla traumatisoiva kokemus ja läheiset vaan lässyttää että ompa mukavaa kun pääset avunpiiriin.
Minulle se oli niin traumaattinen kokemus että tulen loppu elämäni kiroamaan kaikki sairaalat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus leikkaus on ainoa hoitovaihtoehto.
Jos on hengenvaarallinen tilanne, eikä muu auta, niin leikataan.
Silloin on hyvä muistaa, että saa apua siinä tilanteessa kun sitä tarvitsee.
Toki jotkut leikkaukset ovat vähemmän pakollisia, mutta kenties elämänlaatua parantavia, mutta niistä potilas saa päättää itse haluaako vai ei, mahdollisesti leikeltäväksi.
Ja joskus voi leikkauksesta joutua suoraan tai pian leikkauksen jälkeen teholle, esim. leikkauksessa sattuneen virheen takia.
- Anonyymi
Olin takavuosina teholla keinotekoisessa koomassa ( eli nukutettuna lääkkeillä ) neljä viikkoa.
Minulle ei jäänyt minkäänlaisia traumoja, onneksi.
Liikuntakyky meni lähes olemattomaksi, mutta se palautui pikkuhiljaa.
Yksi ammatti-ihminen oli kysellyt omaiseltani, miten minä olin kokenut tuon kuukauden " poissaolon ", koska on mahdollista, että joku voi traumatisoitua pelkästään jo siitä, että on " poissa olemasta " jonkin aikaa.
Itse ymmärrän täysin, että se voi olla jollekkin hyvinkin rankka kokemus.
Sen voin kertoa, että koomassa olo ajasta minulla ei ole mitään muistikuvia, vaikka minulle oli soitettu kuulokkeilla musiikkiakin levyiltä.
Joitain kertoja oli myös vähän herätelty, kun oli testattu että aivot toimivat edelleen, mutta niistä heräämisistäkään ei ole mitään muistikuvia.
Olen sitä mieltä, että jonkinlaista mielenterveyden häiriötä voi ihan hyvin seurata tehohoidosta, mutta se riippuu täysin potilaasta ja potilaan omasta mielestä ja tunteiden/tunnetilojen käsittelytaidoista ym. Asiaa ei voi mitenkään yleistää koskemaan jokaista.
Kokemus kyllä herättää vaikka minkälaisia ajatuksia ja tunteita. - Anonyymi
Hei, kyllä alusta asti on ollut puhetta että nimenomaan korona, jos se on tosi rajuna päällä, aiheuttaa hurjia painajaisia jopa valveilla ollessa. Pari vuotta sitten niistä kerrottiin ihan ensimmäisien koronauutisten mukana tai alkaessa.
Kuume ja hengenahdistus aiheuttavaisit kyllä normaalistikin painajaisia. - Anonyymi
Teho-osastolla ollaan yleensä raskaasti lääkittynä, joka paikkaan menee ja tulee letkuja, piipitystä siellä ja naputusta täällä. Röntgenkoneet tuodaan päälle, omin avuin et liikahda. Tämä on vielä helppoa.
Vaikeammasta eli nukutettuna hengityskoneessa olosta et edes tiedä etkä muista. Mitä nyt välillä vähän herätetään ja sanotaan, että olet hengityskoneessa etkä voi puhua, sitten taas lääkitään takaisin unten maille. Kun lopulta hengityskone irrotetaan, tulee kova komento ja käsky hengittää. Se on aluksi vaikeaa.
Seuraavat päivät kuluvat hengitysharjoituksissa, vielä ei voi nousta edes istumaan. Viikon päästä kävelet seinistä pidellen.
Kyllä teho-osasto ainakin itselle on ollut järkyttävä extreme-kokemus, mutta en siitä pitkäaikaista mielenterveysongelmaa kehittänyt onneksi. Sen mitä muistan, se ei kuitenkaan unohdu koskaan.- Anonyymi
Eipä se hengitys ala käskien kulkemaan.
Kone irrotetaan vasta sitten, kun ihminen alkaa itse hengittämään.
- Anonyymi
Onkos kukaan ajatellut kuinka moni pakolainen on mielenterveyspotilas. Käyttävät outoja aineita eivät sopeudu suomeen matka rasittanut menevät jonon ohi ovat hurjempia kuin muut pommi odottaa mamuissa
- Anonyymi
Oman mielen terveys on kuin jääkiekko. Siinä kun keskittyy oman pään peliin niin pääsee pitkälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289