Ohutseinäinen teräskamiina kotatelttailuun, apua kaivataan kokeneemmilta

Anonyymi

Olisiko tämmöinen aivan rimpula kamiina kotatelttailuun? Kyseessä pienehkö kotateltta.
https://www.e-ville.com/fi/3045796-muut-leiriytymisvalineet/53846-3f-ul-gear-kamiina-telttaan-sivuikkunalla.html

Titaanikamiinat maksaa melkein puolet enemmän ja paksuseinäisemmät teräskamiinat taas painavat julmetusti. Yksin reissaavana naisena kamiinan pitäisi olla sekä kevyehkö, että riittävän turvallinen ja mielellään myös ikkunaluukku. Luksus, josta maksan vähän enemmän.

Jos kamiinan seinä on 304 terästä ja paksuudeltaan 0,8 mm, tuleeko se palamaan puhki kuinka helposti? Onko tuollaisen kanssa turvallista reissata ja poltella tulia?
Retkiä tulisi talven mittaan n. 10, joiden aikana tulet olisi kamiinassa satunnaisesti. Toiveena olisi, että kamiina kestäisi myös enemmän, kuin yhden kauden.

Kiitos jo etukäteen jeesistä! En ymmärrä näiden kamiinojen materiaalien perään vielä riittävästi. Siksi titaani tai paksumpi teräs kuulostaa äkkiseltään turvallisemmalta, mutta niissä on nuo varjopuolensa.

3

2157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos asuu pakettiautossa onko tuo hyvä lämmitystapa?

• Anonyymi

No mikä jottei. Kauppiaan kuvauksen perusteella ihan järkikampe. Noin kolme kiloa on hyvä paino. Jos olet keskivertoretkeilijä eli kaminaöitä on noin 10/ vuosi niin tuolla vehkeellä pärjäät kymmeniä vuosia. Monella on paha tapa ostaa sitä kallista "laatua" vaikka se oman käyttötarpeen tyydyttää halvempikin hankinta.
      Yksi halpa vaihtoehto on, että teetät kamiinan jollakin kylän hitsaustaitoisista puuhastelijoista. Näytä mallina tuota linkittämääsi lämmitintä. Luulen, että satasella lähtee, mutta lasiluukku voi jäädä puuttumaan.

• Anonyymi

G stove

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      873
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      728
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      36
      613
    4. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      47
      603
    5. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      30
      591
    6. 35
      587
    7. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      40
      585
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      557
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      550
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      36