Hyväntekeväisyyttä

Anonyymi

Tuli mieleeni tuosta hyväntekeväisyyskonsertista..
Tuleeko teille kotiin näitä pyyntöjä hyväntekeväisyyteen.....minulle tulee aikapaljon ... Hoidin äitini loppuvuodet hänen menojaan ja hän oli aina laittamassa rahaa näihin pyyntöihin ....ehkä siksi ainakin osittain jäi nimeni näihin .....Onhan niisya varmasti hyötyäkin monelle perheelle ja lapsille...
mimmimum-..mi

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulehan niitä kaikenlaisia kerjuukirjeitä nyt joulun alla aina, kun luottavat siihen, että nyt ihmiset ovat herkällä mielellä tekemään lahjoituksia.

      Muut revin aina lukemattakin, mutta tuo näkövammaisten yhdistyksen seinäkalenteri on niin paksu repiä, että sen otan itselleni. Jopa vapaaehtoisesti siitä maksankin. Söpöjä koirien kuvia ja suuret selvät numerot siinä.
      Sanovat sen lahjoituksen menevän opaskoirien kouluttamiseen näkövammaisille. Niitä ei kuulemma yhteiskunta kustanna. Miksiköhän ei, kun sitä rahaa vaikuttaa riittävän verovaroista paljon turhempaankin.

    • Anonyymi

      Eppistä" ....minun näkövammaisten kalenterissa ei ollut ainuttakaan koiran kuvaa....
      Sitä vähän ihmettelin kun Afganistaniinkin kerättiin ....Lääkärit yli rajojen ...aika epävarma kohde..
      mimmimum-..mi

      • Ohhoh! Kylläpä sinua sorretaan.

        Kyllä meidän näkövammaisten kalentereissa on joka vuosi joka kuukaudelle puoli sivua söpöjä tulevien opaskoirien pentuja ja sitten alaosasta puolet numeroita.
        Tässä on malliesimerkki vuoden 2014 kalenterista, mutta saman mallisia ne on joka vuosi, paitsi aina eri koiranpennut eri kuukausina ja kaikkien nimet on esillä. Nyt on tässä kuussa Rio, Reodor ja Regina odottelemassa innokkaina joulupukkia.

        https://news.cision.com/se/synskadades-riksforbund/r/ledarhundsvalpar-hojer-kunskapen-om-synskadade,c9502898


    • Anonyymi

      Kehitysapu-kirjeitä tulee. Tänä vuonna ei ole tullut yhtään joulukorttinippua. Ihme, ennen joka joulukuussa on tullut. En muista että muita olisi tullut.

    • Keräykset on vapaaehtoisia, kun jokainen suomalainen antaa euron se tekee 5,5 miljoonaa, jos jokainen suomalainen antaa keräykseen kuten minä vuodessä ehkä 20 euroa, en siitä tule köyhemmäksi, 110 miljoonaa hyvään tarkoitukseen vapaaehtoisesti noi helposti.

    • Silloin tällöin tulee jotain korttipumaskoita,
      yleensä laitan ne paluupostiin.

      En osallistu rahalla mutta jos pyydetään
      jotain talkootyötä tai aikaa, voin osallistua.

    • Vanhemmalla likallani on lähellä sydäntään kehitysmaitten lasten, etenkin tyttöjen, koulunkäynti. Taas tänä vuonna ostin hänelle joululahjaksi kortin, joka todistaa minun kustantaneen jollekin tytölle kouluvuoden jossakin.
      Minne ne rahat sitten loppujen lopuksi menee, niin sehän ei minulle ole niin tärkeää. Ainakin hän tulee aina iloiseksi ajatuksesta, että joku jossain pääsee kouluun, sen alan ammattilainen kun on.

    • Anonyymi

      Minulla on kolme kymppivetoista kohdetta. Ajattelen, jos edes 100.000 henkilöä osallistuu, kullakin taholla on milli.
      Kortit tms. laitan paluupostiin, koska, jos en ole tilannut, ei minun ole niitä pakko maksaakaan.
      Mistä lie saavat nimen ja osoitteen?
      Beng

    • Anonyymi

      Minulle ei ole muutamaan vuoteen tullut mitään kerjuuta postiluukusta eikä sähköpostista. On kieltolappu postilaatikon yllä ja sähköpostissa esto.

      Tuen lapsenlapsiani heidän harrastuksissa, koulujen myyjäisissä sikäli mikäli korona sallii.
      Ei ole luokkaretkiä, joulu- eikä kevätjuhlia ollut.

      Minun verovaroistani annetaan kehitysapuun ja aamiaistarjoiluun pääministerille sekä hänen kutsuille osallistujien tarjoiluihin. Se riittäköön

    • Anonyymi

      Minulle ei tule minkäänlaisia kerjäyskirjeitä eikä viestejä, mitään estoja tai kieltoja ei ole "päällä", mutta olen hoitanut avustamiset omalla tavallani ilman isoja organisaatioita niin ei osoitteeni tai sähköpostini ole joutunut minkään organisaation kerjäyslistalle.

    • Anonyymi

      Ne rahat menee Kankkulan kaivoon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      68
      3067
    2. Mietin yön yli

      Sinua ja minua. Laitan viestiä sinulle suoraan sitten, jos nyt mitään tolkkua tulen meistä saamaan. Jos en laita, niin e
      Ikävä
      56
      2440
    3. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      29
      2238
    4. Oletko jo unohtanut minut mies?

      Oliko se oikeasti kiva juttu se hymiöpallo, se oli osoitus siitä että minä oikeasti pidän sinusta todella paljon. Tekisi
      Tunteet
      25
      1894
    5. Putinistipersut vauhdissa, oppikirjoja pitäisi sensuroida

      Putinistipersut halunnevat seuraavaksi muuttaa historiankirjoitustakin kuten heidän isäntänsä Bunkkeripappa. Eli Suomen
      Maailman menoa
      272
      1632
    6. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      88
      1367
    7. Iljettävä Maisa Torppa

      Hyi helvetti. Esittelee uuden salarakkaansa aviomiehelleen verukkeena että auttaa pollaria eroprosessin läpikäymisessä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      1329
    8. Nainen älä tee

      Mitään, tai ainakaan älä yritä edistää enää mitään.
      Ikävä
      150
      1200
    9. Mitä kannustavaa

      Ja sievää haluaisit hänelle sanoa
      Ikävä
      76
      1052
    10. Olet elämäni mies

      Olen ihan täysin vakuuttunut siitä. Olet ainoa, johon olen rakastunut. Eikö voitaisi jo aloittaa yhteinen elämä, vai mit
      Ikävä
      59
      872
    Aihe