Istutin kasvin isompaan ruukkuun viime keväänä, se voi hyvin ja kukkikin koko kesän ja syksyn. No nyt talvella lehti kerrallaan kuivuu ja kuolee, olen vähentänyt kastelua, lisännyt kastelua , suihkuttanut lehtiä…. Noh nyt hermostuin ja kaivoin kasvin ylös ja huomasin ettei sillä ollut paljon mitään juuria??!
Siis mistä johtuu? Tai mitä on tapahtunut?
Virkoaako kasvi vesiastiassa eli kasvattaako uusia juuria?
Viherkasvin juuret hävinneet??
Anonyymi
2
338
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä kasvi? Latva juurtuu useimmissa. Isossa ruukussa mullan kuivuminen kestää kauemmin ja siksi juuret mätänee helpommin, pitäisi olla ainakin mahdollisimman läpäisevää, Tokmannin multa toimii minulla parhaiten.
- Anonyymi
Monet kasvit viihtyvät hiukan ahtaissa ruukuissa joten malttia. Moni kasvi myös kasvattaa ensin juuria ja sitten vasta alkaa kasvattaa varsia. tyyppiesimerkkinä mainittakoon palmuvehka. Jo pelkästään siksi se on niin kallis kasvi ostaa koska tarvitsee pitkän viljelyajan ennen myyntiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1486247
- 461685
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes371311- 45998
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.320981Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se45893Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13889Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384856Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75845Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14837