Kummilusikka

Anonyymi

Hei!
Olen nuori aikuinen, josta on tulossa sylikummi. Kummin hommat on vielä vähän hakusessa ja ensimmäinen haaste on kummilusikka. Laitetaanko lusikkaan yleensä lapsen kaikki nimet vai vain etunimi tai etu- ja sukunimi. Ja kuinka yleistä on painon, pituuden ja syntymäajan laittaminen? Minulla on yksi tosi nätti lusikka mietittynä, mutta siinä ei ole kellotaulua ja kohtaa laittaa mitat, koko nimi ja syntymäpäivä mahtuu. Pelottaa, että lapsen vanhemmat ei pidä lusikasta tai olisivat halunneet mitat jne. Mitä pitäisi tehdä ja miten te olette tehneet, jos tiedätte lapsen koko nimen?

Terveisin Kokematon kummi

2

2005

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä kummilusikan voi antaa sellaisenaan. Lapsen vanhemmat voivat kirjoituttaa siihen lapsen nimen (etunimi riittää) ja syntymähetken mitat ja päivämäärän. Kellotaulu ei ole välttämätön, mutta jos sellainen on, viisarit merkitään näyttämään syntymähetken kellonaikaa.

• Anonyymi

Ostin tänään kummitytölle lusikan ja siinä oli kuvana enkelityttö. Tykkäsin itse lusikasta ja on erilainen kuin muut sisarukset ovat saaneet. Taakse tulee nimi kaiverrus ja päivämäärä. Tässä kävi vähän onnettomasti liki 9 vuotta sitten ja tyttö jäi ilman lusikkaa, kun kummit ostivat vähän erilaisia lahjoja. Lauantaina oli pikkusiskon ristiäiset ja kummityttöni kiljahti spontaanisti lahjoja katsoessaan, että "oon ainoa tässä perheessä, jolla ei ole kummilusikkaa". Tammikuussa saa synttärilahjaksi puuttuvan lusikan. Ei hän sitä sillä, että olisi pitänyt ostaa, mutta sattuu vain huomaavan kaiken ja olisi vaan pitänyt ostaa, kun pähkäilin, mitä ostaa. Ilmankin olisi voinut olla, ei ole tottunut saamaan kaikkea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      61
      2692
    2. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      119
      1416
    3. Mitä nyt haluaisit kysyä kaivatultasi?

Tässä hetkessä tai menneestä?
      Ikävä
      136
      1196
    4. Mikä hänessä

Saa sut kuumaksi?
      Ikävä
      77
      1124
    5. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      89
      1033
    6. Kuka om uusi kylän mies?

Ajelee polkupyörällä. Vaalea, melkein kalju. Ilmestyi katukuvaan tänä kesänä. Viettää aikaa kauppojen tuulikaapeissa. Ku
      Suomussalmi
      23
      973
    7. oot mun silmissä

Vain äärettömän nolo. Anna olla jo 😂
      Ikävä
      124
      854
    8. Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmella

Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmen torin laitamilla. Poliisi epäilee tutkivansa tapausta. Silminnäkijä
      Suomussalmi
      28
      842
    9. Taidan olla pelkuri

Kun en uskalla edes kysyä sulta 😳
      Ikävä
      33
      754
    10. Kattoikkuna puuttui - vai puuttuiko sittenkään?

Tönölään ei saatu mökkejä, kun kattoikkunasta oli pula. Näyttää konkurssihakemus tulleen kuitenkin 31.8., joten kattoikk
      Kuhmo
      19
      715
    Aihe