Hei!
Olen nuori aikuinen, josta on tulossa sylikummi. Kummin hommat on vielä vähän hakusessa ja ensimmäinen haaste on kummilusikka. Laitetaanko lusikkaan yleensä lapsen kaikki nimet vai vain etunimi tai etu- ja sukunimi. Ja kuinka yleistä on painon, pituuden ja syntymäajan laittaminen? Minulla on yksi tosi nätti lusikka mietittynä, mutta siinä ei ole kellotaulua ja kohtaa laittaa mitat, koko nimi ja syntymäpäivä mahtuu. Pelottaa, että lapsen vanhemmat ei pidä lusikasta tai olisivat halunneet mitat jne. Mitä pitäisi tehdä ja miten te olette tehneet, jos tiedätte lapsen koko nimen?
Terveisin Kokematon kummi
Kummilusikka
2
1631
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä kummilusikan voi antaa sellaisenaan. Lapsen vanhemmat voivat kirjoituttaa siihen lapsen nimen (etunimi riittää) ja syntymähetken mitat ja päivämäärän. Kellotaulu ei ole välttämätön, mutta jos sellainen on, viisarit merkitään näyttämään syntymähetken kellonaikaa.
- Anonyymi
Ostin tänään kummitytölle lusikan ja siinä oli kuvana enkelityttö. Tykkäsin itse lusikasta ja on erilainen kuin muut sisarukset ovat saaneet. Taakse tulee nimi kaiverrus ja päivämäärä. Tässä kävi vähän onnettomasti liki 9 vuotta sitten ja tyttö jäi ilman lusikkaa, kun kummit ostivat vähän erilaisia lahjoja. Lauantaina oli pikkusiskon ristiäiset ja kummityttöni kiljahti spontaanisti lahjoja katsoessaan, että "oon ainoa tässä perheessä, jolla ei ole kummilusikkaa". Tammikuussa saa synttärilahjaksi puuttuvan lusikan. Ei hän sitä sillä, että olisi pitänyt ostaa, mutta sattuu vain huomaavan kaiken ja olisi vaan pitänyt ostaa, kun pähkäilin, mitä ostaa. Ilmankin olisi voinut olla, ei ole tottunut saamaan kaikkea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389