Kummilusikka

Anonyymi

Hei!
Olen nuori aikuinen, josta on tulossa sylikummi. Kummin hommat on vielä vähän hakusessa ja ensimmäinen haaste on kummilusikka. Laitetaanko lusikkaan yleensä lapsen kaikki nimet vai vain etunimi tai etu- ja sukunimi. Ja kuinka yleistä on painon, pituuden ja syntymäajan laittaminen? Minulla on yksi tosi nätti lusikka mietittynä, mutta siinä ei ole kellotaulua ja kohtaa laittaa mitat, koko nimi ja syntymäpäivä mahtuu. Pelottaa, että lapsen vanhemmat ei pidä lusikasta tai olisivat halunneet mitat jne. Mitä pitäisi tehdä ja miten te olette tehneet, jos tiedätte lapsen koko nimen?

Terveisin Kokematon kummi

2

1925

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä kummilusikan voi antaa sellaisenaan. Lapsen vanhemmat voivat kirjoituttaa siihen lapsen nimen (etunimi riittää) ja syntymähetken mitat ja päivämäärän. Kellotaulu ei ole välttämätön, mutta jos sellainen on, viisarit merkitään näyttämään syntymähetken kellonaikaa.

• Anonyymi

Ostin tänään kummitytölle lusikan ja siinä oli kuvana enkelityttö. Tykkäsin itse lusikasta ja on erilainen kuin muut sisarukset ovat saaneet. Taakse tulee nimi kaiverrus ja päivämäärä. Tässä kävi vähän onnettomasti liki 9 vuotta sitten ja tyttö jäi ilman lusikkaa, kun kummit ostivat vähän erilaisia lahjoja. Lauantaina oli pikkusiskon ristiäiset ja kummityttöni kiljahti spontaanisti lahjoja katsoessaan, että "oon ainoa tässä perheessä, jolla ei ole kummilusikkaa". Tammikuussa saa synttärilahjaksi puuttuvan lusikan. Ei hän sitä sillä, että olisi pitänyt ostaa, mutta sattuu vain huomaavan kaiken ja olisi vaan pitänyt ostaa, kun pähkäilin, mitä ostaa. Ilmankin olisi voinut olla, ei ole tottunut saamaan kaikkea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      188
      5210
    2. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      78
      4269
    3. Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?

Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.
      Maailman menoa
      75
      3000
    4. SÄHKÖLASKU 1600 EUROA Ei tässä ole mitään järkeä

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011804443.html Kyllä täysin huijausta nämä sähkömarkkinat. Varsinkin pörssisähk
      Maailman menoa
      237
      2425
    5. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      120
      2208
    6. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      80
      1602
    7. Venäläiset varkaudessa

Ja venäjä mieliset. Teitä kiinnostaa toisinajattelijat ja trafikista päätellen aika paljonkin. Kunhan aika koitaa tulee
      Varkaus
      244
      1327
    8. Lupajaoston esityslista

Ilmoitus rakennusvalvonntaan luvattomasta rakentamisesta. esityslistan 6pykälä Kyse on kulttuuritalon rakentamisesta jo
      Pyhäjärvi
      49
      945
    9. Haluaisitko kaivattusi

kanssa ensiksi seksiä ja sen jälkeen puhumista?
      Ikävä
      62
      866
    10. Jorma Uotinen UMK-juontajaksi! Mitä ajatuksia UMK-pesti herättää?

Professori, laulaja, koreografi ja TTK-tuomari Jorma Uotinen, 75, on yksi tämän vuoden UMK-juontajista. Uotisen rinnall
      Euroviisut
      24
      855
    Aihe