Onko minulla OCD?

Anonyymi

Minulla on pakkomiele tehdä osa asioista molemmilla puolilla. Jos kosken vasenta polveani vasemmalla kädellä, minun täytyy tehdä se myös samalla tavalla oikealla puolella tai muuten se häiritsee minua. Lasken myös kaikkea mahdollista kuten ihmisiä, askelia yms. Jos olen järjestänyt jotain tarkasti kuten siirtänyt jonkun kukkaruukun juuri oikeaan kohtaan ja joku siirtää sitä, se ärsyttää minua suunnattoman paljon. Voiko minulla näiden perusteella olla OCD?

2

677

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Moikka! Mulla on samantyyppisiä oireita. Itselle ne tuli vasta hetki sitten, ahdistuksen kautta. Pakko kävellä esimerkiksi suojatien ja kaikkien viivojen päältä, tietyt kengät järjestyksessä täydellisesti ja kaikkea mahdollista muuta. En ole puhunut kenellekkään ja elän asian kanssa. Voi varmasti hyvinkin olla ocd, kannattaa mennä puhumaan jollekkin, vaikka se onkin helpommin sanottu kuin tehty.

• Anonyymi

Tuttua, tuosta se hyvinkin lähtee kehittymään, mutta ocdn voi vielä tuossa vaiheessa pysäyttää eli älkää tehkö pakko toimintoja vaikka ahdistus nousee, myöhemmin se on vaikeampaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      119
      2572
    2. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      26
      2414
    3. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      59
      2003
    4. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      30
      1833
    5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      339
      1399
    6. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      60
      1093
    7. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259