Onneksi ihmiset pelkäävät ranskalaisia autoja janiitä saa edullisesti ostaa käytettyinä.
Perheen käytössä on kolme Citroenia. Kaikilla on ajettu paljon ja hyvin vähillä korjauksilla on selvitty. Öljyn tai jakoremmin vaihto ei ole minun mielestä korjausta vaan huoltoa.
Uusin on C4 Cactus HDI -14. Ollut meillä nyt kolme vuotta ja on tullut noin 100 tkm meillä ja yhteensä ajettuna on nyt 280 tkm. Ei vielä yhtään varsinaista vikaa ole korjattu tänä aikana. Etujarrut joutuu vaihtamaan alkuvuoden katsastukseen.
Vaimo ajaa työmatkansa C3 Picassolla -09. 1,4 bensakone ja ajettu autolla on 260 tkm. Ollut meillä vuodesta 2014 ja noin puolen kilometreistä on meidän ajoja. Tämän keulaan peruutti kuorma-auto työpaikan pihalla kaksi vuotta sitten ja siinä yhteydessä vaihdettiin lokasuokat, konepelti, umpiot, etuakselistoon osia ja uusi akku sekä jäähdytin. Varsinaisena korjauksena tähän on vaihdettu laturi kahteen kertaan.
Nuorison käytössä on vanhin auto Citroen C4 1,6 -05. Tällä autolla on ajettu jo yli 440 tkm. Auto hankittiin meille maaliskuun alussa-20 ja tällä on ehditty ajaa 25 tkm nuorison toimesta. Katsastukseen syyskuussa vaihdettiin etulaakerit ja alapallonivelet.
Citikka kestää todella hyvin
35
2075
Vastaukset
Vittu ethän sä voi pokkanaamalla väittää että ranskalainen auto olisi hyvä...ranskalaiset autot aivan perseestä. saksalainen auton pitää olla. itselle tulee vuodessa 70tkm ja en ajaisi määrää ikinä ranskalaisella autolla.
- Anonyymi
Minullq oli kolme Citroenia peräkkäin. Xantia ja pari C5:sta. Jokainen oli aivan loistava ajettava. Pitkätkin matkat sujuivat väsymättä ja kyyti oli parasta sitten RolssRoycen. Nyt on alla Bemari. Onhan sekin aivan ok, kunhan tottui tähän tärinään.
- Anonyymi
Kuka arvostaa ja mitä.
Minä olen ajanut niin ranskalaisilla, saksalaisilla, japanilaisilla kuin italialaisillakin autoilla
Jokaisessa on ollut jotakin hyvää, ranskalaisissa on ollut hyvää:
-käytettynä edullinen ostohinta
-ruosteettomuus
-luotettavuus
-talviominaisuudet
-ajo-ominaisuudet
-joskus jopa ulkonäkö
-yleinen mukavuus
-hiljaisuus
-viattomuus, ja jos vikaa tulee, osat on edullisia
Noita on vaikea laittaa kaikkia samaan pakettiin, mutta tällä hetkellä ajelen sellaisella. Sama auto ja 14. vuosi menossa, mitäpä hyvää vaihtamaan. - Anonyymi
Saksalaiset nyt eivät osaa tehdä muuta kuin päästöhuijauksia, saksalainen laatu jäi -50 luvulle, suuressa brittitutkimuksessa jossa TODELLA SELVITETTIIN KUINKA PALJON VIKOJA
AUTOISSA ON , OLI KAIKKEIN HUONOIN AUTO BMW, TOISEKSI HUONOIN FIAT, KOLMANNEKSI HUONOIN AUDI, revi siitä !
Luotettavin auto oli Peugeot ja Citroen oli luotettavampi kuin Mercedes Benz ja Toyota.
Citroen on ollut ylivertaisesti varustettu saksalaisiin nähden koko ikänsä.
Jousitus, mukavuus ja tilankäyttö ovat aivan omassa sarjassaan. Aktiivijousitus oli ensimmäisen kerran käytössä jo -70 luvun alkupuolella mallissa SM ei mennyt kuin parikymmentä vuotta kun se oli sitten Formula ykkösissä.
Mitä teille sanoo nimi Mercedes ? No minäpä kerron! Sehän on ranskalainen naisen etunimi.Ja miten sitten liittyy tuohon automerkkiin. Kuuntelin kerran radiosta kuinka Daimler Benzin museon johtaja kertoi kuinka eräs ranskalainen kilpa-autoilija oli pitänyt kyseisen auton moottoria kilpailukykyisenä mutta itse autoa surkeana, hän oli vaatinut auton madaltamista, raide- ja akselivälin pidentämistä , antamiensa neuvojen ja niitten toteuttamisen myötä hän oli hyväksynyt auton ja tilannut niitä useita kappaleita, vaatien, että autot nimetään hänen tyttärensä mukaan MERCEDEKSIKSI, nimeä myöten on siis
ranskalaiset joutuneet auttamaan sakuja. Citroen oli alusta saakka etuvetoinen ja ohjaus oli hammastangolla johon Mersukin siirtyi 1980 LUVULLA, eikä sekään heti onnistunut.
Tuossa taannoin näin myynnissä Xantian jonka mittarilukema oli 740 000. Firmalla joka huoltaa minun sitikkani järjestysluvultaan 11, on huollon sijaisautona C5 jolla on ajettu yli puolimiljoonaa ja hienossa kunnossa. Yhden Audin olen eläessäni ostanut ja se kokemus riitti minulle. Uskonettä myös naapurini joka vietti joulunsa Audin konepellin alla on kanssani yhtä mieltä. - Anonyymi
Vittu, eihän noissa saksalaisissa ole edes valoja, saksalaiset eivät osaa muuta
kuin päästöhuijauksia ja tekevät ruumiilla törmäystestejä !
Ei ole holokaustit tuosta takapajulasta kadonneet. - Anonyymi
Kyllä voin . Saksalaista en uskaltaisi ostaa .
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä voin . Saksalaista en uskaltaisi ostaa .
ite pidän cx. ds. xm malleista.. Olisi joskus kiva istua cxän ja xmän takapenkeillä vaihtaa näihin öljyja ja renkaita
- Anonyymi
Shitroen muka luotettavampi kuin Toyota HAHAA. Mitä mömmöjä sä oot oikein vetänyt? Valehtelet kuin Putin niin että korvat heiluu.
- Anonyymi
Tojota on melko keskinkertainen auto . Ominaisuuksiinsa nähden kallis .
- Anonyymi
Pari miljoonaa kilometriä ajaneena Toyota ainut auto joka jättänyt tielle.
On toki ranskalaisissa enempi ajankulua mutta paremmat istua ainakin selkävikaisen. vrt. Japsit ja Sakut - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojota on melko keskinkertainen auto . Ominaisuuksiinsa nähden kallis .
Toyota on aina ominaisuuksiin nähden kallis, mutta laatu maksaapi. Millä muulla autolla ajellaan 250tkm pelkillä perushuolloilla?
- Anonyymi
Kaikilla perheen sitikoilla on kuulemma ajettu paljon? Kuinka paljon sitikalla ajaa ilman ongelmia?
- Anonyymi
Ajaako millään autolla ilman ongelmia? Jarrut ovat kulutusosia, samoin kytkin ja muutkin alustan osat. Tuulilasilla on myös suunniteltu käyttöikänsä. Kaikilla laitteilla ja komponenteilla on oma käyttöikänsä. Osa niistä vaihdetaan huolloissa loput on korjaamista. Myös se miten omistajat ovat vuosien saatossa ylläpitäneet autoaan vaikuttaa miten pitkälle autolla ylipäätään ajetaan.
Citroënin kori kestää yllättävän pitkään ruostetta vastaan. Onko vieläkään ruostumisen vuoksi hylättyä C5:sta? Muilla merkeillä on tässä kohtaa vielä melkoisesti opittavaa. - Anonyymi
Jostain syystä kuitenkin Saksalaiset itse arvostaa citikoita pösöjä paljon. Käytet ranskikset pitää Saksassa paljon paremmin arvonsa kuin vaikka bemari.
Joku saman kokoinen pösö ja bemari onkäytettynä saman hintaiset vaikka uutena bemari aikaspaljon kalliimpi. Näin siis Saksassa.
Suomessa tilanne on eri koska Suomalainen tietää paremmin autojen hyvyyden kuin Saksalainen, eikö? - Anonyymi
Sitikoilla ajellut yli 20v. Xantia, C4, C5 I, C5 III. No onhan niissä jotain vikojakin, ei sitä voi sanoa. Mutta nyt ollut toisena autona Golf, joka on ensimmäinen ja viimeinen VAG tuote mitä tähän taloon hankitaan. Vikoja joka paikassa vaikka ajettu vasta 130000.
- Anonyymi
Jos tarvitsee nelivetoista työjuhtaa arjessaan, niin Ranskalainen ei ole silloin mikään vaihtoehto. He eivät vaan sellaista nelivetoa osaa tehdä, jolla jotain tekisikin.
- Anonyymi
Jätetään nyt ne traktorit omaan ketjuunsa.
Kun auton suunnittelija on heti aikojen alusta osannut määrittää tekniikan
lakien mukaisesti että vetävien pyörien pitää olla siellä missä auton suurin
paino ts. moottori on, ei nelivedolle ole kunnollisella tiestöllä mitään tarvetta.
Erästä seikkaa näkee harvemmin kommentoitavan ja se on se mitä tekee
esim mökkeilijä tai lomareissaaja autolla jossa tavaratilaa ei ole nimeksikään
kuten on laita takavetoisten autojen suhteen.
Olen itse eräänä tärkeimmistä kriteereistäni pitänyt sitä että pystyn autossani
kuljettamaan tarvittaessa mökille suurtakin tavaramäärää tai jos ostan jonkun
huonekalun se mahtuu autoon. Tässäkin suhteessa Citikka on ollut vuosikym-
menet kilpailijoitaan edellä. Edellisessa Xsara Picassossani olen kuljettanut
kaupasta mm kolmen istuttavan divaanisohvan tyttärelleni, tehkää perästä ?
Nykyiseen Grand C4 Picassoon mahtuu vielä enemmän.
Tosin tämä auto sisältää BMW;n kautta yhteistyönä naurettavan lapsellisen
ketjulla varustetun jakopään, öljyä syövän moottorin sekä eräitä muitakin
virheitä joihin pystyy vain saksalainen. Näistä erikseen mainittakoon se että
jos citikassa on sähkövika siinä viallisessa osassa lukee joko Siemens Tai Bosch.
- Anonyymi
Citikat on huonoja romuja.
- Anonyymi
Kyä näin on.
- Anonyymi
Tojotastani en luovu. Lähti sitikan robottilaatikko helvettiin ja paaliin saatana.
- Anonyymi
robotti ei ole automaatti
- Anonyymi
Libertee!! Ranskis yllättää ja Aasia vikisee!🤩😍🤩
- Anonyymi
Niin, korea-aasialaiset , ei japsit, Japsit ovat parempia kuin Ranskikset.
- Anonyymi
Taksiautoilijat joutuvat miettimään näitä asioita työnsä puolesta. Tämä lienee syy ranskalaisten autojen määriin taksitolpilla?
- Anonyymi
Taksissa ei ratkaise asiakkaan mukava matka .
- Anonyymi
Kummaskohan maassa on enemmän takseja ranskiksina. Ranskassa vai Suomessa. Niih.
- Anonyymi
Kyllä ne luotettavat autot löytyy toyota, honda, suzuki sektorilta. Jos sulla ranskan pulla kestää ilman remonttia niin kyse on silkasta tuurista.
- Anonyymi
Voit hyvinkin olla oikeassa. Arvostan ominaisuuksissa kuitenkin mukavuutta sen verran paljon että jätän nuo japanilaiset pomputtajat ostamatta. Tuppaavat ruostumaankin ikävästi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit hyvinkin olla oikeassa. Arvostan ominaisuuksissa kuitenkin mukavuutta sen verran paljon että jätän nuo japanilaiset pomputtajat ostamatta. Tuppaavat ruostumaankin ikävästi.
Moiset kommentit kertoo, että et ole omistanut tai koeajanut mitään japanilaista sitten 90-luvun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moiset kommentit kertoo, että et ole omistanut tai koeajanut mitään japanilaista sitten 90-luvun.
Olen kyllä ajanut ihan 2000 luvun mallejakin.
En tykännyt siitä huolimatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kyllä ajanut ihan 2000 luvun mallejakin.
En tykännyt siitä huolimatta.Kyllä Mazda on todella mukava, nätti ja tosi hyvä ajaa, (2017vm Mazda 6). 173 000tkm eikä ruostetta missään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Mazda on todella mukava, nätti ja tosi hyvä ajaa, (2017vm Mazda 6). 173 000tkm eikä ruostetta missään.
Tilastojen mukaan Mazda on niistä riisikupeista (ne eivät ole koskaan autoja)
kaikkein ruostuvin. - Anonyymi
No onpa minulla ollut sitten hyvä tuuri !
Reilusti yli 2miljoonaa kilometriä takana ja yhtä Audia lukuunottamatta
kaikki ajettu erittäin tyytyväisenä Citikoilla.
Citikka on kaunis, tyylikäs, erinomainen ajettava, tilava jousitukseltaan kautta
aikojen ylivertainan auto.
Onkon muuten mersu tai Rolss Royce ostatellut tojolta jousitusta, - eipä niin?
Mutta citikalta ovat jousituksen ostaneet sekä Rolss ja Bentley ja myös
se mersu mutta ei niihin taksipilttuiden vehkeisiin, vaan muutamiin kallleimmista
malleista mutta varat riittivät vain takajousitukseen ja korkeapainepumppuun.
vanhat citikat kuten ds. cx. xm ovat nättejä. cx mallissa ihastuttaa se jousitus mikä siinä on
- Anonyymi
Olen ollut erittäin tyytyväinen Ranskalais-Kiinalaiseen Citroen C5:een. Toiminut moitteetta ja menee todella mukavasti sekä todella vähällä. Matkassa pääsee alle vitoseen rauhallisella ajolla joka on aika hyvin 1800kg painavalta autolta. Auto on siis farmari ja exclusive kaikilla herkuilla. Moottorina toimii 163 hevosvoimaa tarjoava 2.0HDI.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841