Megastar paskana

Anonyymi

Ruori mennyt aamulla hajalle. Olisiko katkennut ohjausvaijeri kuten Europalla Ahvenanmerellä muutama vuosi sitten? Siinähän jäi peräsin toiseen ääriasentoon ja laiva ajoi monta päivää pelkkää ympyrää.

33

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pientä oikomista:
      - ei megastarilla mikään ruori ole hajonnut
      - veneitä voidaan ohjata vaijerilla, laivaa ei
      - joten Silja Europalla ei mikään vaijeri katkennut
      - Silja Europa ei ole missään koskaan kiertänyt päivätolkulla ympyrää.

      Muutoin juttusi pitää paikkansa, mutta asiaahan siihen jäänyt.

      • Anonyymi

        Tässä tämä taas nähdään:
        Joidenkin kirjoituksiin ei ole koskaan luottamista, jotkut taas kirjoittavat pelkkää asiaa.


      • Anonyymi

        Vararuori on peräsinkonehuoneessa ilman vaijereita suoralla välityksellä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Nuoremmat jonnet ei muista. Europa pyöritteli pitkän tovin ympyrää joskus ehkä kymmenkunta vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoremmat jonnet ei muista. Europa pyöritteli pitkän tovin ympyrää joskus ehkä kymmenkunta vuotta sitten.

        22.-23.11.2009 kellui Sottinugan lähistöllä kunnes hinattiin Turkuun
        Peräsimen akseli romuna joten ainoa valttavana oleva oli ''yli oikealle''


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoremmat jonnet ei muista. Europa pyöritteli pitkän tovin ympyrää joskus ehkä kymmenkunta vuotta sitten.

        "laiva ajoi monta päivää pelkkää ympyrää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisää oikomista https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008482052.html
        Ei manintaa ohjauslaitteiden ongelmista.

        ''veneitä voidaan ohjata vaijerilla, laivaa ei''

        Laivoissa oli kettingit.

        Laivoissa on nykyään pääosin Azipod-ruoripotkurit, ei mitään vaijeri tai kettinkivetoisia peräsimiä. Koittakaahan tulla 2000-luvulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laivoissa on nykyään pääosin Azipod-ruoripotkurit, ei mitään vaijeri tai kettinkivetoisia peräsimiä. Koittakaahan tulla 2000-luvulle.

        Monissa on mutta M/S Megastar aluksessa on ahterissa kaksi potkuria ja kaksi peräsintä.
        Keulassa on kaksi thrusteria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laivoissa on nykyään pääosin Azipod-ruoripotkurit, ei mitään vaijeri tai kettinkivetoisia peräsimiä. Koittakaahan tulla 2000-luvulle.

        Nykyään käytetään paperinaruja.


    • Anonyymi

      Kippari kännipäissään pyöritti vaijerin poikki. Liekö vuodenvaihteessa umpeutumassa työsopimukset kuten UPM Linellä.

    • Anonyymi

      Etteivät olisi ohjauspyörässä käyttäneet muovisia hammasrattaita. Ne oli ennen rautaa ja kestivät. Näillä pakkasilmoilla on nylonista tehdyt rattaat lujilla. Kevyestihän ne pyörivät, eivätkä tarvitse voitelua, mutta sitten voi käydä näinkin. Markan osa aiheutti monen tuhannen vahingon.

    • Anonyymi

      Saivat viimein ohjausvaijerin vaihdettua. Nyt mennään jo 26 solmun vauhdilla Haapaniemen korkeudella.

      • Anonyymi

        Hyvä homma. Toivottavasti laittavat Raumalla sisaralukseen jo valmiiksi paksumman vaijerin. Varsinkin talvella jäissä peräsintä käännelleesä vaijeri on kovilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä homma. Toivottavasti laittavat Raumalla sisaralukseen jo valmiiksi paksumman vaijerin. Varsinkin talvella jäissä peräsintä käännelleesä vaijeri on kovilla.

        Otapa yhteyttä Merenkulkuhallitukseen. He varmaankin arvostavat näkemyksiäsi.


    • Anonyymi

      Vaijerin vaihtamisesta on nyt myös tiedotettu virallisia kanaviakin pitkin.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Vain kyyneleet puutuu:)))


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin varmaan. Palohälytyksen rikkoutuminen ei estä aluksen ohjaamista.

        Iltiksen jutussa ei mainita palohälytysjärjestelmää.....


      • Anonyymi

        Mistä tuollaista keksit?

        Ylen uutisissa todettiin automaatiojärjestelmäviasta palohälytyspuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tuollaista keksit?

        Ylen uutisissa todettiin automaatiojärjestelmäviasta palohälytyspuolella.

        Maakravut taas vauhdissa. Hälytinviat eivät estä laivan ohjaamista. Ne voidaan korjata liikkeellä ollessa. Jokainen merillä ollut tämän tietää. Laiva on pystyttävä pitämään ohjauskykyisenä aina kuin se on mahdollista. Nyt oli onnea matkassa, kun hinausapu saatiin läheltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maakravut taas vauhdissa. Hälytinviat eivät estä laivan ohjaamista. Ne voidaan korjata liikkeellä ollessa. Jokainen merillä ollut tämän tietää. Laiva on pystyttävä pitämään ohjauskykyisenä aina kuin se on mahdollista. Nyt oli onnea matkassa, kun hinausapu saatiin läheltä.

        ''Laiva on pystyttävä pitämään ohjauskykyisenä aina kuin se on mahdollista.''

        No Shit Sherlock :)))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maakravut taas vauhdissa. Hälytinviat eivät estä laivan ohjaamista. Ne voidaan korjata liikkeellä ollessa. Jokainen merillä ollut tämän tietää. Laiva on pystyttävä pitämään ohjauskykyisenä aina kuin se on mahdollista. Nyt oli onnea matkassa, kun hinausapu saatiin läheltä.

        Ohjaus ei olekaan ongelma, mutta palohälyttimien vaikeneminen on. Laivoissa palohälytinjärjestelmä ilmoittaa pelastusyksiköille myös laivan paikan ja muut tarpeelliset parametrit. Kun vika havaitaan, laiva stopataan ja hinaajat saavat hoitaa aluksen siirron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohjaus ei olekaan ongelma, mutta palohälyttimien vaikeneminen on. Laivoissa palohälytinjärjestelmä ilmoittaa pelastusyksiköille myös laivan paikan ja muut tarpeelliset parametrit. Kun vika havaitaan, laiva stopataan ja hinaajat saavat hoitaa aluksen siirron.

        ''....mutta palohälyttimien vaikeneminen on''

        Yleensä palohälyttimien ääni tarkoittaa ongelmia:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohjaus ei olekaan ongelma, mutta palohälyttimien vaikeneminen on. Laivoissa palohälytinjärjestelmä ilmoittaa pelastusyksiköille myös laivan paikan ja muut tarpeelliset parametrit. Kun vika havaitaan, laiva stopataan ja hinaajat saavat hoitaa aluksen siirron.

        ''Laivoissa palohälytinjärjestelmä ilmoittaa pelastusyksiköille myös laivan paikan...''

        Joopa joo....hinaajat saavat hoitaa aluksen siirron.....jopa keskellä Atlantin valtamerta


      • Anonyymi

        Ei kaijassa puksuteta mihinkään


    • Anonyymi

      Nyt Megastar matkalla Helsinkiin nopeudelle 24,4kn .

      • Anonyymi

        Aika nössö vauhti. Vaan eihän tuo pärjäisi muutenkaan edes legendaariselle Itämeren vinttikoiralle.


    • Anonyymi

      36 vastausta aloitukseen. Mutta se ruori ei mennyt rikki. Olihan tuolla kyllä oikeakin syy, mutta kun se on pelkkää tekniikkaa eikä mitään raflaavaa. Mutta kun aloittaja ei ymmärrä laivasta mitään, voi tulla tuollaisia kauhuskenaarioita mieleen.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1512
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      164
      1139
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      804
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      691
    Aihe