Megastar paskana

Anonyymi

Ruori mennyt aamulla hajalle. Olisiko katkennut ohjausvaijeri kuten Europalla Ahvenanmerellä muutama vuosi sitten? Siinähän jäi peräsin toiseen ääriasentoon ja laiva ajoi monta päivää pelkkää ympyrää.

33

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pientä oikomista:
      - ei megastarilla mikään ruori ole hajonnut
      - veneitä voidaan ohjata vaijerilla, laivaa ei
      - joten Silja Europalla ei mikään vaijeri katkennut
      - Silja Europa ei ole missään koskaan kiertänyt päivätolkulla ympyrää.

      Muutoin juttusi pitää paikkansa, mutta asiaahan siihen jäänyt.

      • Anonyymi

        Tässä tämä taas nähdään:
        Joidenkin kirjoituksiin ei ole koskaan luottamista, jotkut taas kirjoittavat pelkkää asiaa.


      • Anonyymi

        Vararuori on peräsinkonehuoneessa ilman vaijereita suoralla välityksellä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Nuoremmat jonnet ei muista. Europa pyöritteli pitkän tovin ympyrää joskus ehkä kymmenkunta vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoremmat jonnet ei muista. Europa pyöritteli pitkän tovin ympyrää joskus ehkä kymmenkunta vuotta sitten.

        22.-23.11.2009 kellui Sottinugan lähistöllä kunnes hinattiin Turkuun
        Peräsimen akseli romuna joten ainoa valttavana oleva oli ''yli oikealle''


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoremmat jonnet ei muista. Europa pyöritteli pitkän tovin ympyrää joskus ehkä kymmenkunta vuotta sitten.

        "laiva ajoi monta päivää pelkkää ympyrää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisää oikomista https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008482052.html
        Ei manintaa ohjauslaitteiden ongelmista.

        ''veneitä voidaan ohjata vaijerilla, laivaa ei''

        Laivoissa oli kettingit.

        Laivoissa on nykyään pääosin Azipod-ruoripotkurit, ei mitään vaijeri tai kettinkivetoisia peräsimiä. Koittakaahan tulla 2000-luvulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laivoissa on nykyään pääosin Azipod-ruoripotkurit, ei mitään vaijeri tai kettinkivetoisia peräsimiä. Koittakaahan tulla 2000-luvulle.

        Monissa on mutta M/S Megastar aluksessa on ahterissa kaksi potkuria ja kaksi peräsintä.
        Keulassa on kaksi thrusteria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laivoissa on nykyään pääosin Azipod-ruoripotkurit, ei mitään vaijeri tai kettinkivetoisia peräsimiä. Koittakaahan tulla 2000-luvulle.

        Nykyään käytetään paperinaruja.


    • Anonyymi

      Kippari kännipäissään pyöritti vaijerin poikki. Liekö vuodenvaihteessa umpeutumassa työsopimukset kuten UPM Linellä.

    • Anonyymi

      Etteivät olisi ohjauspyörässä käyttäneet muovisia hammasrattaita. Ne oli ennen rautaa ja kestivät. Näillä pakkasilmoilla on nylonista tehdyt rattaat lujilla. Kevyestihän ne pyörivät, eivätkä tarvitse voitelua, mutta sitten voi käydä näinkin. Markan osa aiheutti monen tuhannen vahingon.

    • Anonyymi

      Saivat viimein ohjausvaijerin vaihdettua. Nyt mennään jo 26 solmun vauhdilla Haapaniemen korkeudella.

      • Anonyymi

        Hyvä homma. Toivottavasti laittavat Raumalla sisaralukseen jo valmiiksi paksumman vaijerin. Varsinkin talvella jäissä peräsintä käännelleesä vaijeri on kovilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä homma. Toivottavasti laittavat Raumalla sisaralukseen jo valmiiksi paksumman vaijerin. Varsinkin talvella jäissä peräsintä käännelleesä vaijeri on kovilla.

        Otapa yhteyttä Merenkulkuhallitukseen. He varmaankin arvostavat näkemyksiäsi.


    • Anonyymi

      Vaijerin vaihtamisesta on nyt myös tiedotettu virallisia kanaviakin pitkin.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Vain kyyneleet puutuu:)))


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin varmaan. Palohälytyksen rikkoutuminen ei estä aluksen ohjaamista.

        Iltiksen jutussa ei mainita palohälytysjärjestelmää.....


      • Anonyymi

        Mistä tuollaista keksit?

        Ylen uutisissa todettiin automaatiojärjestelmäviasta palohälytyspuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tuollaista keksit?

        Ylen uutisissa todettiin automaatiojärjestelmäviasta palohälytyspuolella.

        Maakravut taas vauhdissa. Hälytinviat eivät estä laivan ohjaamista. Ne voidaan korjata liikkeellä ollessa. Jokainen merillä ollut tämän tietää. Laiva on pystyttävä pitämään ohjauskykyisenä aina kuin se on mahdollista. Nyt oli onnea matkassa, kun hinausapu saatiin läheltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maakravut taas vauhdissa. Hälytinviat eivät estä laivan ohjaamista. Ne voidaan korjata liikkeellä ollessa. Jokainen merillä ollut tämän tietää. Laiva on pystyttävä pitämään ohjauskykyisenä aina kuin se on mahdollista. Nyt oli onnea matkassa, kun hinausapu saatiin läheltä.

        ''Laiva on pystyttävä pitämään ohjauskykyisenä aina kuin se on mahdollista.''

        No Shit Sherlock :)))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maakravut taas vauhdissa. Hälytinviat eivät estä laivan ohjaamista. Ne voidaan korjata liikkeellä ollessa. Jokainen merillä ollut tämän tietää. Laiva on pystyttävä pitämään ohjauskykyisenä aina kuin se on mahdollista. Nyt oli onnea matkassa, kun hinausapu saatiin läheltä.

        Ohjaus ei olekaan ongelma, mutta palohälyttimien vaikeneminen on. Laivoissa palohälytinjärjestelmä ilmoittaa pelastusyksiköille myös laivan paikan ja muut tarpeelliset parametrit. Kun vika havaitaan, laiva stopataan ja hinaajat saavat hoitaa aluksen siirron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohjaus ei olekaan ongelma, mutta palohälyttimien vaikeneminen on. Laivoissa palohälytinjärjestelmä ilmoittaa pelastusyksiköille myös laivan paikan ja muut tarpeelliset parametrit. Kun vika havaitaan, laiva stopataan ja hinaajat saavat hoitaa aluksen siirron.

        ''....mutta palohälyttimien vaikeneminen on''

        Yleensä palohälyttimien ääni tarkoittaa ongelmia:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohjaus ei olekaan ongelma, mutta palohälyttimien vaikeneminen on. Laivoissa palohälytinjärjestelmä ilmoittaa pelastusyksiköille myös laivan paikan ja muut tarpeelliset parametrit. Kun vika havaitaan, laiva stopataan ja hinaajat saavat hoitaa aluksen siirron.

        ''Laivoissa palohälytinjärjestelmä ilmoittaa pelastusyksiköille myös laivan paikan...''

        Joopa joo....hinaajat saavat hoitaa aluksen siirron.....jopa keskellä Atlantin valtamerta


      • Anonyymi

        Ei kaijassa puksuteta mihinkään


    • Anonyymi

      Nyt Megastar matkalla Helsinkiin nopeudelle 24,4kn .

      • Anonyymi

        Aika nössö vauhti. Vaan eihän tuo pärjäisi muutenkaan edes legendaariselle Itämeren vinttikoiralle.


    • Anonyymi

      36 vastausta aloitukseen. Mutta se ruori ei mennyt rikki. Olihan tuolla kyllä oikeakin syy, mutta kun se on pelkkää tekniikkaa eikä mitään raflaavaa. Mutta kun aloittaja ei ymmärrä laivasta mitään, voi tulla tuollaisia kauhuskenaarioita mieleen.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita

      sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi
      Maailman menoa
      179
      5645
    2. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

      On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      103
      5584
    3. Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä

      Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi
      Maailman menoa
      180
      4558
    4. Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään

      voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa
      Maailman menoa
      51
      4013
    5. Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään

      mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät
      Maailman menoa
      61
      3900
    6. Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin

      ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali
      Maailman menoa
      31
      3556
    7. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

      Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      127
      1274
    8. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

      Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      16
      1020
    9. Kova ikävä parittelukumppania täällä korvessa

      Mutta muuten kyllä on rauhallista.
      Ikävä
      17
      958
    10. Jotenkin tämä

      tilanne taas eskaloitui ja saat mut roikkumaan täällä palstalla. Turhaan. Ei nämä tekstit sua koskaan tavoita. 😭
      Ikävä
      33
      940
    Aihe