Seurakunnan diakoniatyö

Anonyymi

Millaisia kokemuksia teillä on seurakunnan diakoniatyöstä? Itselle tämän päiväinen keskustelu oli niin hirveä kokemus että ymmärrän jatkossa olla hakematta apua sieltä. En oo moisia diakoneja tavannu muualla missä oon asunu. Kirkosta eroan kans.

34

1825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      jännää, miten eri tavalla meille aukeaa kokemukset !
      itse olen saanut diakonialta aina hyvää kohtelua
      Olen hakenut apua todelliseen hätään ja apua saanut. Asiat ovat hoituneet tsupsakkaasti ja nopeasti.
      Diakonit ovat olleet ystävällisiä ja omistautuneet asialleni täydellä sydämellä !
      Kun kuitit ja maksutositteet olen vienyt, niin on apua tullut. Diakoneilla on ollut aikaa myös kuunnella ja ovat auttaneet löytämään ratkaisuja, joilla olen voinut lähteä ratkomaan solmujani auki.
      Olen saanut ohjausta muihin palveluihin, jotka ovat olleet ajankohtaisia juuri sillä hetkellä minulle. Diakonit ovat hoitaneet luvallani myös arkaluontoisia asioitani asiantuntevasti ja luottamuksellisesti.
      Vastaako metsä aina niin kuin sinne huudetaan - minulle on vastannut ja kaiku on ollut tervehdyttävän parantava.
      Mikä ratkaisee kokemuksemme laadun, jään sitä miettimään.
      Rehellisyyteen saa oikeudenmukaisen vastauksen, uskon näin ! Kiitos !
      En ole kuulunut kirkkoon asioidessani diakoniassa, mutta se ei ole ollut este milloinkaan eikä missään avuntarvetilanteessani.
      Todelliseen hätähuutooni olen vastauksen saanut.

      • Anonyymi

        Sitäpä kannattaa ylpeynä mainostella ettei kuulu kirkkoon ja silti saa diakonialta apua. Kuitit tai maksutositteet olen luullut kelan tai sosiaali huollon asioksi. Mutta enpä enömpää niistä tiiäkään kun koskaan en niissä ole asioinut. Voisi vaan kuvitella että jos ihminen hädän hetkellään, viimeisenä oljenkortenaan kääntyy diakonian puoleen että sieltä apua löytyisi ilman isompia mutkia. Mutta ei nähtävästi. -Itse ylpeänä kirkkoon kuuluva ja Jumalaan uskova.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitäpä kannattaa ylpeynä mainostella ettei kuulu kirkkoon ja silti saa diakonialta apua. Kuitit tai maksutositteet olen luullut kelan tai sosiaali huollon asioksi. Mutta enpä enömpää niistä tiiäkään kun koskaan en niissä ole asioinut. Voisi vaan kuvitella että jos ihminen hädän hetkellään, viimeisenä oljenkortenaan kääntyy diakonian puoleen että sieltä apua löytyisi ilman isompia mutkia. Mutta ei nähtävästi. -Itse ylpeänä kirkkoon kuuluva ja Jumalaan uskova.

        Elä houraa lärttymartta. Ihmiset ovat ihmisiä kuuluvatpa johonkin nstittuuttioon tai eivät.
        Diakonit osoittavat sitä tasa-arvoisuutta, mitä sinä rikkaana pordona et milloinkaan tule ymmärtämään.
        Mitähän syvyyttä sinun jumalauskossa on, kun se ei ole saamut ymmärtyksen tasolle edes alkeellisinta: Jumala on rakkaus. Ei itserakkaus ja itsekkyys lihojensa runssauden ihalussa.
        Omahyväisyys ja pyh ja jumala se on saatanakin - toisille !
        Nautihan hyväosaisuudestasi; tuomion pasuunat jo virittävät viimeistä soittoaan.
        Kuuletko vienon vireen tuulessa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitäpä kannattaa ylpeynä mainostella ettei kuulu kirkkoon ja silti saa diakonialta apua. Kuitit tai maksutositteet olen luullut kelan tai sosiaali huollon asioksi. Mutta enpä enömpää niistä tiiäkään kun koskaan en niissä ole asioinut. Voisi vaan kuvitella että jos ihminen hädän hetkellään, viimeisenä oljenkortenaan kääntyy diakonian puoleen että sieltä apua löytyisi ilman isompia mutkia. Mutta ei nähtävästi. -Itse ylpeänä kirkkoon kuuluva ja Jumalaan uskova.

        Sitäpä kannattaa ylpeynä mainostella ettei kuulu kirkkoon ja silti saa diakonialta apua.
        ------------------------------------------------------------------- >
        Kirjoitat asiasta, vaikka myönnät rehvastellen, että et ole köyhäinapua liioin tarvinnut hakea edes miettiä. Niinhän sinä aina puutut kaikkiin palstan kirjoituksiin. Aina !
        Käsitä sinä hyvä osaisena asia nyt niin, että et pahemmin mieltäsi pakota. Köyhällä ei ole sijoitushuolia ja sitä päänsärkyä.
        Ylpeänä ja köyhänä, mutta nöyränä Jumalaan uskovana vaellan minä. Monenlaisilla kieseillä taivaaseen ollaan matkalla; kuinka monesta kärristä pyörät pettävät ennen taivasportille saapumista. Vaivalloista on rikkaan matka neulansilmän läpi siskoseni, uskossa. Köyhemmillä voileivillä matka sujuu henkisemmällä mielellä. Jatkamme vaellusta yhtyäksemme kiitoshymneihin Taivaan Riemussa ! Altto vai sopraano ?

        Mea culba !


      • Anonyymi

        Jos sinulla on enemmän kuin " viisi leipää ja kaksi kalaa " , niin muistathan antaa ja jakaa kaikki ylenmääräinen tarvitsevalla.. Kerää ylimääräiset vuotasi ja vie ne peitteeksi pienille niitä tarvitseville. Älä palvele Jumalaasi ylpeydellä, vaan kiitollisuudella ja nöyrällä, rakkauden kyllästämällä mielellä. Lausu huuliltasi vain totuuden sanoja, jotka olet koetellut sydämessäsi Jumalan Sanalla, jonka Raamatussa Herra on meille todeksi elänyt pelastukseksi kaikille kansoille.
        Älä riitele Herran huoneissa !


      • Anonyymi

        mutta kaikkien herjaaminenkaan ei mielestäni kuulu syvään tosi Jumalan uskoon !


        kysyn sinulta kroisosmarttyyri: Missä luet mainitsemasi herjan olevan ?
        Kerro, kaikkitietävä, Ylpeä Uskostaan Jumalaan 🥵 Ei ihan heti aukea !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta kaikkien herjaaminenkaan ei mielestäni kuulu syvään tosi Jumalan uskoon !


        kysyn sinulta kroisosmarttyyri: Missä luet mainitsemasi herjan olevan ?
        Kerro, kaikkitietävä, Ylpeä Uskostaan Jumalaan 🥵 Ei ihan heti aukea !

        Eipä ole ihme jos ei aukea. On nuo kommenttisi sellaisia etteivät todellakaan aukea ! 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole ihme jos ei aukea. On nuo kommenttisi sellaisia etteivät todellakaan aukea ! 🤔

        Kyllä, sinä sitten osaat ottaa viimeisen sanan ! Tirskistä 🤑 sinulla leikkaa niin hyvin !
        Kiitos, kun jaksat joka asiaan kommentoida niin viisaasti. Säilyy edes jokin taso !
        Joukkuehalit ! Paljon näitä palstoja perkaat ja pelastat asiallisuudellasi. Nyt aukeaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole ihme jos ei aukea. On nuo kommenttisi sellaisia etteivät todellakaan aukea ! 🤔

        Komppaan. Jos saisit kommenteillasi palstoilla olevat ammattikrjoittajat ymmärtämään typeryytensä.
        Jatka arvokasta työtä ikävän ilmiön sammuttamiseen. Teet arvokasta "juutalaisvainon" työtä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole ihme jos ei aukea. On nuo kommenttisi sellaisia etteivät todellakaan aukea ! 🤔

        Asiaa ! Asiaa ! Jatka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole ihme jos ei aukea. On nuo kommenttisi sellaisia etteivät todellakaan aukea ! 🤔

        Sinä Nobel-palkinto, F. E. Sillanpää - mitä yhteistä teissä on ?
        Olet loistava sanailija ja armoitettu keskustelujen avaaja ja selvittäjä ! Sinä olet loistavaa ainesta ! Hyvä että valvot näiden palstojen tasoa.


      • Anonyymi

        En ole alkuperäinen lapinlahtelainen. Ongelmia ei todella ole diakoniassa ollut.
        Olen kokenut asioinnin hyvin mutkattomaksi ja luotettavaksi. Uskon näin tulevan asioiden myös jatkumaan. Kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole ihme jos ei aukea. On nuo kommenttisi sellaisia etteivät todellakaan aukea ! 🤔

        Huolimatta tämän ikävän palstanpillaajan ikävistä supostuksista, Hyvää Rauhan täyteistä
        JOULUA ! KIITOS TYÖSTÄNNE YHTEISÖMME HYVÄKSI !
        Rauhaa palstanpillaajalle samoin tavoin, monin tavoin, monin mielin 🎅 Kyllä se sìtä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole ihme jos ei aukea. On nuo kommenttisi sellaisia etteivät todellakaan aukea ! 🤔

        Mitäs tämä Varpu Pimiä täällä tällä kertaa ihmettelee ?
        - repertuaari ei ole laaja ?


    • Anonyymi

      Varmaankaan et ole alkuperäinen lapinlahtelainen? Täällä näyttää kaikki lämpiivän sissäänpäin paljon enemmän kuin muulla, valitettavasti..

      • Anonyymi

        68% sisäsiittoisuus näkyy ja kuuluu toen perrään 😉
        kerrannaisominaisuutena on vahvistunut helevetillinen kateus. työpaikalla saa pitää tiukkaa kirjanpitoa siitä kuka on kenenkin ja miten läheinen serkku. Että osaa varoa puheensa eikä erehdy arvostelemaan liian läheisiä serkkuja toisilleen - siinä työpaikka viihdettä kerrakseen.
        Ennemmin olisin pitänyt parempana isoa banjonsoittajien määrää kuin laumaa kateellisia panettelijoita. Valtakunnallisestikin mukava olla kuuluisa banjonsoittajista, kuin raivo kateellisista. Ja käydäänpä ryypyllä ! Molskista ! .😣


      • Anonyymi

        En oo alunperin Lapinlahdelta ja tänä vuonna muutin. Ihan toinen meininki oli aikasemman asuinpaikan seurakunnassa diakoniatyössä


    • Anonyymi

      Suuri kiitos teille diakonit työstänne ja siitä että olette olemassa.

      • Anonyymi

        Juuri näin, kiitos ! Kun hätä on ollut suurin, on apu ollut lähimmän diakonin luona !
        Ei ole tarvinnut nöyristellä, mutta on ollut selvä olla nöyrällä mielellä vakavan paikan edessä !
        Kiitos, todella.


    • Anonyymi

      Lapinlahtihan on tunnetusti hurskas, uskovien kylä On lessua, hellua yms sekalaista seurakuntaa. Hyvä on veljien asua keskenään. Mualiman paras paikka, erään hellarin sanoin...

      • Anonyymi

        Sukupolvenvahdoksissa vapaus, veljeys, hurskaus ovat kaikonneet !
        Kateus kauhea ja katkeruus kaikessa jääneet. Sisäsiiton laulukuoro seurakunnissa kimisee. Veljet keskenään päättelevät kuka kunkin saa kellistää itramahan hellään huojuntaan 😣 Ei täältä pois pääse kuin kuoleman kautta tapetuksi tulemalla.
        Mutta diakonia kummin vielä yhäti toimii. Kiitosta heille.


    • Anonyymi

      Ei oo diakoni eikä seurakunnan nuorisotyö enää kuin ennen. Ennen ne toimivat!

    • Anonyymi

      Savossa ei niin paljoa kuulemma olekkaan.

      • Anonyymi

        Sveitsissä piilossahan se nuorisotyön erikoisosaaja oli.


    • Anonyymi

      Aikoinaan diakoni kävi meillä kotona katsomassa että kaikki hyvin, eipä käy nykyään vaan on linnottautunut toimistoonsa. Muutenkin kaksinaismoraalisesti ihme hommaa tuo srkn toiminta. Eikä pyhäkouluja osata järjestää. Nuorten kerhoihin enemmän uskontoa. Tosi uskovia kerhoja vetämään .

      • Anonyymi

        Korona-aikana ei ole juuri liikuttu kodeissa muutoinkaan. Suojeltu muita ja itseä. Se täytyy ottaa huomioon. Lasten vierailut vanhusten luona kiellettiin yhtä lailla.
        Nyt taudista tietoa enemmän ja rokote löytyi.
        Tartteeko kaikesta pahoitella mieltään ja tänne kirjuutella.
        Kukaan ei ole tyytyväinen mihinkään.
        Kaikki pitäisi tulla kotona valmiiksi tekemään.
        Mistä rahat revitään, kun kirkossa vähän jäseniä ?


    • Anonyymi

      Ja kohta yksi vähemmän.

      • Anonyymi

        Oletko ihan varma kykyjenetsijä.


    • Anonyymi

      Kyllähän se kannattaa olla henkisesti itsenäiseksi ensisijaisesti orientoitunut niin voi jutella mistä vaan.

    • Anonyymi

      Höpö höpö hommaa koko hemmetin diakoniatyö.

    • Anonyymi

      Hienoa työtä. Pummit töihin

    • Anonyymi

      Kävin muutama vuosi sitten juttelemassa helpotusta yksinäisyyteen. Lupasivat ottaa yhteyttä. Eipä sieltä oo yhteyttä ttä otettu.

      • Anonyymi

        Et ole tarpeeksi yksinäinen ! Osaathan tuota liikkua ja valittaa... jos jaksaa valittaa, jaksaa myös tehdä jotakin asioiden korjaamiseksi ? Toimi tahvo !


    • Anonyymi

      Juuri näin. Laiska otus... Sosiaali tuet pois ja töihin

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5225
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3267
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1820
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe