Mikä on keino

Anonyymi

Persoonallisuushäiriöinen ahdistaa uhrinsa nurkkaan kuin peto jolloin uhrilla ei olisi pakomahdollisuutta.

Uhri voi jäädä nurkkaan ja alistua sille mitä narsisti tekee tai uhri voi tulla lopulta nurkasta ulos väkivaltaisesti. Tätä varmaan tapahtuu paljon ja uhri saa aina syyt niskoilleen väkivaltaisuudesta, henkisestä tai fyysisestä. Se ei tule näkyviin kenellekään kun narsisti vähitellen ja pikkuhiljaa edeten asettaa esteet uhrin pakenemiselle. Uhri itse sen kyllä tunnistaa. Se taas näkyy kaikille, kun uhri räjähdyksenomaisesti murtautuu ulos ja lyö narsistia kovaa joko fyysisesti tai henkisesti.

Häiriöinen narsisti saalistaa uhriaan, hän on kuin peto, joka yrittää saada uhrin kiinni ja tehdä hänestä itselleen henkinen ja fyysinen orja. Tätä on katsottu aina hyväksyen ymmärtämättä mitä oikein tapahtuu.

Eihän nurkkaan ajetulla uhrilla ei ole minun mielestäni montaa vaihtoehtoa, hän voi alistua tai murtautua ulos. Jos hän jää nurkkaan hänen elämänsä ei ole enää hänen omansa ja se voisi johtaa vaikka itsemurhaan tai alkoholin suurkulutukseen. Muista kaikki näyttää olevan päällisin puolin ok Se joka murtautuu nurkasta ulos hyökkäämällä narsistia kohti, taas saa väkivaltaisen maineen ja hänet saatetaan tuomita sairaaksi syyttä suotta. Jos hän jää narsistin ulottuville narsisti uusii aina yrityksensä, koska narsisti ei kauaa muista opetusta jonka hän tilanteessa sai.

Mitä keinoja nurkassa olevalla on mielestänne?

5

825

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pysyä erossa narsistista täysin. Se on ainoa hyvä keino.

• Anonyymi

Kannattaa muistaa että jos tunnistat jonkin olevan säälimätön ja juoma kiusaaja, niin jos hän muuttuukin mukavaksi, niin hän on vain sillä päällä väliaikaisesti, kunnes iskee paljon kovemmin. Olemalla mukava hän tekee uhristaan heikomman. Kiusattu ehkä haluaa antaa anteeksi ja unohtaa koko asian, ja iloitsee siitä että kiusaaja onkin mukava. Joistakin on kiinnostavaa kokeilla kuinka pitkälle voivat mennä ja kuulemma sadistejakin on olemassa.

Mutta toisaalta itsekin olin nuorena hetken aikaa koulukiusaaja, koska halusin tehdä vaikutuksen isompiin poikiin. Lopulta nuo isommat pojat menivät niin huonoiksi kavereiksi. Heidän paska luonteensa paljastui lopulta, eivät oikeasti olleetkaan kavereita. Kiusaamastani henkilöstä tulikin vuosiksi paras kaverini. Nuorena saattaa olla tosi tyhmä, eikä ajattele toisen tuntemaa kärsimystä, eikä edes käsitä sen mittaa, kuten itsekin olin.

• Anonyymi

Ja vielä, mitäpä jos narsisti onkin sellainen jolla on laaja ystäväpiiri ja vaikutuspiiri, mutta uhri on täysi vastakohta? Ikävä tilanne? Ratkaisu on että uhrin on hankittava liittolaisia, että näkee tilanteen paremmin ja pärjää siinä tilanteessa, tai lopetettava kaikki yhteispeli ko. Narsistin kanssa, joka aiheuttaa harmia hänen elämäänsä ja psyykeensä monin tavoin.

• Anonyymi

Siinä onkin kiperä tilanne jos vaimo on tuo nurkkaan ahdistava peto miehelleen, joka taas sattuu olemaan sellainen joka ei alistu koskaan, vaan tulee nurkasta väkisin aina ulos. Narsisti helisee vähän aikaa ja on nöyrää vähän aikaa mutta koska kyseessä on sairaus joka ei parane, hän aina uusii tekonsa. Narsisti ei koskaan opi vaan toistaa tekoaan, hän on kuin taparikollinen jolla on aina sama metodi millä hän tekee. Narsistin kanssa huomaa olevansa aina samassa tilanteessa uudelleen ja uudelleen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1974
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1370
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      77
      1344
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109