Lielahti Kasvun Tulppa. Junat aina Myöhässä.
Lielahdessa, viitisen kilometriä Tampereen päärautatieasemasta pohjoiseen, Helsingistä Ouluun kulkeva päärata muuttuu yksiraiteiseksi. Siinä on myös Suomen tulevan kasvun tulppa, professori Jorma Mäntynen maalaa.
–Junaliikenne Tampereen ja Seinäjoen 137 kilometrin välillä jumittaa usein, kun yksiraiteisella Parkanon metsillä ajolanka usein vikaantuu.
Ennusteiden mukaan henkilöliikenne pääradalla tulee vähintään kaksinkertaistumaan vuoteen 2030 mennessä.
Mäntysen mukaan päärata kaipaa kipeästi lisäinvestointeja. Paljon puhuttu kolmas raide Tampereelta Riihimäelle on toki välttämätön. Sekään ei yksin riitä ratkomaan junaliikenteen haasteita ja estämään myöhästymisiä.
Kaksoisraide Tampereen ja Seinäjoen välille pikaisesti.
Oulun Porukka Usein Myöhässä Stadin Kokouksiin.
30
488
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt tulee murusia Lielahden kohtaan päärataan.
Keskusta vahvistaa Päärataa mutta haluaa lentokentät pikkukylien.- Anonyymi
Tampere PORI VÄLILLE on saatava koko matkan hitaiden junien uusi raide pysähtyy joka asemalla ja asemia lisää.Tämä on tarve ykkönen.Ollut kauan.
- Anonyymi
Siis Keskusta vastustaa pääradan remonttia !
Valmis leikkaamaan jokapaikasta ?
Populismia. - Anonyymi
Sinnehän jäätte Suomen Per....kään !
- Anonyymi
Äänestä persuja.
- Anonyymi
Raiderakentaminen on OK?
Kaksoisraiteet Manseen.
Kolmoset Stadiin päin.
- Anonyymi
Junaliikenne keskeytyi perjantaina puolenpäivän aikaan Tampereen ja Parkanon välillä. Sähköratavaurio tapahtui Parkanon kunnan alueella sijaitsevalla Vahojärvellä.
Tamperelainen kirjailija Anneli Kanto istui junassa matkalla Vaasasta Tampereelle, kun matkanteko pysähtyi Parkanoon. Hän kertoo käyneensä Vaasan kaupunginteatterissa katsomassa Fredrika R. -ensi-illan. Kanto on käsikirjoittanut näytelmän yhdessä ohjaaja Heini Tolan kanssa.
– Olimme Tolan ja kahden näyttelijän kanssa junassa. Parkanon asemalla vallitsi täysi kaaos, Kanto kertoo.
Hän moittii VR:n toimintaa tilanteessa. Ensimmäinen linja-auto Parkanon asemalle saapui noin tunnin päästä junan pysähtymisestä.
– Katastrofi alkoi, kun myös Oulusta tuleva juna pysähtyi Parkanoon. Sieltä purkautui hurja määrä väkeä. Kukaan ei VR:ltä ottanut kontrollia tilanteesta ja ruvennut johtamaan asioita,- Anonyymi
Yksi ajolanka Tampereen pohjoispuolella on iso riski, joka laukee liian usein.
Kaksoisraide Pääradalle ! - Anonyymi
TÄÄ ON PAKOLLINEN ELI säilyttää tai hankkia uudet diesel veturit ne ei hyydy talvella eikä pysähdy sähkönpuutteessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TÄÄ ON PAKOLLINEN ELI säilyttää tai hankkia uudet diesel veturit ne ei hyydy talvella eikä pysähdy sähkönpuutteessa.
DIESEL VETUREITA KUNTOON NE VETÄÄ MILLÄ KATKOLLA TAHANSA.
- Anonyymi
moni tekee oikeita töitä joten kulkuyhteydet pitäisi olla, koska hyvin monella on kiire ajoissa tapaamoisiin. on hyvä eetä nyt viimeistään suunnitellaan suomen rautatieverkosto kestäväksi ja muutenkin muutoksia on suunnitteilla, on hankesuunnittelua, sopivanlaista hyvin monelle, esimerkiksi areenahanke tukee hyvin oulun kulttuurielämää ja kun ihmiset välillä rentoutuvatkin töiden keskellä, käyvät tapahtumissa niin tulevan suunniteeelu, johtaminen sujuu paremmin.
- Anonyymi
joillakin asennevammaa siinä että miten suhtaudutaan eri kulttuuureihin, on hyvä kun lapset jo pienestä oppii ulkomaalaistenkin tapoja, samaan kouluun, säöästyy rahaa ja nythän on lapsilukukin vähenesmässä koko suomen maassa, eivät enää niin paljon "poiji "ihmiset, poikiminen, 20 lasta on jäänyt vähemmälle.
- Anonyymi
Siittiöitä on miljoonia siemen nesteessä pöljät luulee mitä luulee.
- Anonyymi
Kiitos Väylävirasto.
Kiitos Ely-Pirkanmaa.
Kiitos Kummola ym.
Kiitos Ylöjärven Persut ???
Lielahden tulppa avataan.
Nyt on kuulemiset menossa.
Pääradan käyttöaste 10-kertainen Turun rataan verrattuna !!!- Anonyymi
Tampereen ja Ylöjärven junaratahankkeen suunnittelu etenee – hinta ainakin 110 miljoonaa euroa: ”Todennäköisesti korkeampikin”
Hankevastaavan mukaan kaksoisraidetta Tampereen ja Ylöjärven päästään rakentamaan todennäköisesti vasta vuosien päästä. Raiteen yleissuunnitelmaa esitellään yleisölle elokuussa.
Katri Keskitalo6:30 Päärata kuntoon.
Raiteen rakentamisesta on esitetty kaksi vaihtoehtoa. Kummassakin niistä uutta raidetta rakennettaisiin nykyisen radan kylkeen Mäkkylän peltojen kohdalla Ylöjärvellä. - Anonyymi
Ennen on ollut epilässä juna asema ja mitä ihmeen järkeä ettei saa erikseen hitaalle junalle omaa raidetta pikajunat saa paahtaa rauhassa.PORIIN.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tampereen ja Ylöjärven junaratahankkeen suunnittelu etenee – hinta ainakin 110 miljoonaa euroa: ”Todennäköisesti korkeampikin”
Hankevastaavan mukaan kaksoisraidetta Tampereen ja Ylöjärven päästään rakentamaan todennäköisesti vasta vuosien päästä. Raiteen yleissuunnitelmaa esitellään yleisölle elokuussa.
Katri Keskitalo6:30 Päärata kuntoon.
Raiteen rakentamisesta on esitetty kaksi vaihtoehtoa. Kummassakin niistä uutta raidetta rakennettaisiin nykyisen radan kylkeen Mäkkylän peltojen kohdalla Ylöjärvellä.Eihän mikään oo niin vaikeaa täällä kuin pääsy hautausmaalle ja takaisin tai Lielahti Nokia kirkko vanhainkoti vihola Tesoman asema.Millä pääsee hautausmaalle vanhukset saati sieltä pois jonnekin syrjään Teiskon tai Nokian tai Teivo mikä se siellä on lamminpää.Ikäänkuin teini ikäisiä olisi 50-100 vuotiaat hyppimään vaihdoilla mihinkään.Meilläkin vanhukset naapurista taksilla menee se on 100-150€ käynti kukat kävely aika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tampereen ja Ylöjärven junaratahankkeen suunnittelu etenee – hinta ainakin 110 miljoonaa euroa: ”Todennäköisesti korkeampikin”
Hankevastaavan mukaan kaksoisraidetta Tampereen ja Ylöjärven päästään rakentamaan todennäköisesti vasta vuosien päästä. Raiteen yleissuunnitelmaa esitellään yleisölle elokuussa.
Katri Keskitalo6:30 Päärata kuntoon.
Raiteen rakentamisesta on esitetty kaksi vaihtoehtoa. Kummassakin niistä uutta raidetta rakennettaisiin nykyisen radan kylkeen Mäkkylän peltojen kohdalla Ylöjärvellä.Lielahti hautausmaa Tesoman asema Nokia kirkko vihola Citymarket Eden bussi puuttuu.
- Anonyymi
Etenee ne organisoinnit muuallakin etelässä. Pohjoinennjää vähän pimentoon.
- Anonyymi
Miksei Teiskossa ole siltaa suuntaan kuru Pohtola.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei Teiskossa ole siltaa suuntaan kuru Pohtola.
Euroopan unionista saa anoa siltaan rahaa ei tarvi kiertää puolta suomessa päästäkseen jonnekin kuriin tai pohtolaan tai jonnekin sinne. Maisansalo sieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei Teiskossa ole siltaa suuntaan kuru Pohtola.
Siurokin jätetty ihan syrjintään niin juna asema kuin bussit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siurokin jätetty ihan syrjintään niin juna asema kuin bussit.
Pinsiö kauheeta aluetta kuka pelastaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pinsiö kauheeta aluetta kuka pelastaa.
Kukaan ei pääse Kurun hautausmaalle ja kirkkoon bussit puuttuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei pääse Kurun hautausmaalle ja kirkkoon bussit puuttuu.
Kaikilla Kurulaisilla on oikeus päätyä kurun hautuumaan muurin tuhkaosioon!
Jos on massia ja halua, voi päästä hautakivi jaokseen!
- Anonyymi
Niinpä rata usein tukossa.
Yksi johtolanka ei riitä. - Anonyymi
Junan ajomoottori oli syttynyt palamaan kesken matkan.
Junaliikenne oli pysähdyksissä rataosuudella tiistaiyöhön saakka. Finntrafficin mukaan junayksikkö saatiin pois linjalta lähempänä kello kahta.
Siirtotöiden ajan kaukoliikenteen junat Parkanon ja Seinäjoen välillä korvattiin linja-autoilla. Nyt junaliikenne jatkuu Parkanon ja Seinäjoen välillä normaalisti.
Aamun junaliikenteessä on vielä muutoksia Vaasan Seinäjoen sekä Kokkolan ja Seinäjoen väleillä. VR:n nettisivuilta voi tarkistaa junaliikenteen muutokset.- Anonyymi
VR:n mukaan sähköratavaurio oli tapahtunut Ylöjärven Karhejärven ja Ikaalisten Sisätön välillä.
Lisäksi Helsingistä lähtevä junaliikenne seisahti aamuseitsemän aikaan kokonaan liikenteenohjausjärjestelmän vian takia.
Junaliikenne keskeytyi tunniksi, kunnes vika saatiin korjattua. VR:n mukaan kahdella eri häiriöllä ei ollut tekemistä toistensa kanssa.
Juttua päivitetty kello 5.34, kello 6.20 ja kello 8.29.
Päärata on numero 1.
- Anonyymi
Esimerkiksi Intercity-juna 45 Helsingistä Vaasaan on myöhässä noin 65 minuuttia ratajärjestelmävian vuoksi.
IC 37 Helsingistä Ouluun on ollut aikataulusta jäljessä noin 35 minuuttia viivästyneiden lähtövalmisteluiden vuoksi.
Myös IC 25 Helsingistä Ouluun on myöhässä. Kello 15.15 oli tiedossa, että junan teknisestä viasta johtuen juna on myöhässä noin 50 minuuttia.
Puoli kolmelta kerrottiin, että Tampereen ja Porin välinen IC 467 myöhästyy vartilla yhteysliikenteen odotuksen vuoksi ja että Oulusta Helsinkiin kulkevat IC 38 oli myöhässä 25 minuuttia niin ikään ratajärjestemävian vuoksi. - Anonyymi
Kaksoisraidetta tarvitaan Tampereen pohjoispuolelle.
Ajolanka usein poikki.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....408600Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.3006480- 576399
Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?995867Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k445508Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️524884Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem2284224Sählyhallitus 2023-2025, mailat heiluvat, mutta pallo karkaa kulmaan
Salibandy on organisoitua. Sähly on taas sitä, kun joku tuo mailat ja palloja on ehkä yksi. Sitä tämä hallituskin on: pe44001- 1513726
Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes
Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!393282