Oulun Porukka Usein Myöhässä Stadin Kokouksiin.

Anonyymi

Lielahti Kasvun Tulppa. Junat aina Myöhässä.
Lielahdessa, viitisen kilometriä Tampereen päärautatieasemasta pohjoiseen, Helsingistä Ouluun kulkeva päärata muuttuu yksiraiteiseksi. Siinä on myös Suomen tulevan kasvun tulppa, professori Jorma Mäntynen maalaa.

–Junaliikenne Tampereen ja Seinäjoen 137 kilometrin välillä jumittaa usein, kun yksiraiteisella Parkanon metsillä ajolanka usein vikaantuu.

Ennusteiden mukaan henkilöliikenne pääradalla tulee vähintään kaksinkertaistumaan vuoteen 2030 mennessä.

Mäntysen mukaan päärata kaipaa kipeästi lisäinvestointeja. Paljon puhuttu kolmas raide Tampereelta Riihimäelle on toki välttämätön. Sekään ei yksin riitä ratkomaan junaliikenteen haasteita ja estämään myöhästymisiä.

Kaksoisraide Tampereen ja Seinäjoen välille pikaisesti.

31

533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt tulee murusia Lielahden kohtaan päärataan.
      Keskusta vahvistaa Päärataa mutta haluaa lentokentät pikkukylien.

      • Anonyymi

        Tampere PORI VÄLILLE on saatava koko matkan hitaiden junien uusi raide pysähtyy joka asemalla ja asemia lisää.Tämä on tarve ykkönen.Ollut kauan.


    • Anonyymi

      Siis Keskusta vastustaa pääradan remonttia !
      Valmis leikkaamaan jokapaikasta ?
      Populismia.

    • Anonyymi

      Sinnehän jäätte Suomen Per....kään !

    • Anonyymi

      Äänestä persuja.

      • Anonyymi

        Raiderakentaminen on OK?
        Kaksoisraiteet Manseen.
        Kolmoset Stadiin päin.


    • Anonyymi

      Junaliikenne keskeytyi perjantaina puolenpäivän aikaan Tampereen ja Parkanon välillä. Sähköratavaurio tapahtui Parkanon kunnan alueella sijaitsevalla Vahojärvellä.

      Tamperelainen kirjailija Anneli Kanto istui junassa matkalla Vaasasta Tampereelle, kun matkanteko pysähtyi Parkanoon. Hän kertoo käyneensä Vaasan kaupunginteatterissa katsomassa Fredrika R. -ensi-illan. Kanto on käsikirjoittanut näytelmän yhdessä ohjaaja Heini Tolan kanssa.

      – Olimme Tolan ja kahden näyttelijän kanssa junassa. Parkanon asemalla vallitsi täysi kaaos, Kanto kertoo.

      Hän moittii VR:n toimintaa tilanteessa. Ensimmäinen linja-auto Parkanon asemalle saapui noin tunnin päästä junan pysähtymisestä.

      – Katastrofi alkoi, kun myös Oulusta tuleva juna pysähtyi Parkanoon. Sieltä purkautui hurja määrä väkeä. Kukaan ei VR:ltä ottanut kontrollia tilanteesta ja ruvennut johtamaan asioita,

      • Anonyymi

        Yksi ajolanka Tampereen pohjoispuolella on iso riski, joka laukee liian usein.
        Kaksoisraide Pääradalle !


      • Anonyymi

        TÄÄ ON PAKOLLINEN ELI säilyttää tai hankkia uudet diesel veturit ne ei hyydy talvella eikä pysähdy sähkönpuutteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TÄÄ ON PAKOLLINEN ELI säilyttää tai hankkia uudet diesel veturit ne ei hyydy talvella eikä pysähdy sähkönpuutteessa.

        DIESEL VETUREITA KUNTOON NE VETÄÄ MILLÄ KATKOLLA TAHANSA.


    • Anonyymi

      moni tekee oikeita töitä joten kulkuyhteydet pitäisi olla, koska hyvin monella on kiire ajoissa tapaamoisiin. on hyvä eetä nyt viimeistään suunnitellaan suomen rautatieverkosto kestäväksi ja muutenkin muutoksia on suunnitteilla, on hankesuunnittelua, sopivanlaista hyvin monelle, esimerkiksi areenahanke tukee hyvin oulun kulttuurielämää ja kun ihmiset välillä rentoutuvatkin töiden keskellä, käyvät tapahtumissa niin tulevan suunniteeelu, johtaminen sujuu paremmin.

    • Anonyymi

      joillakin asennevammaa siinä että miten suhtaudutaan eri kulttuuureihin, on hyvä kun lapset jo pienestä oppii ulkomaalaistenkin tapoja, samaan kouluun, säöästyy rahaa ja nythän on lapsilukukin vähenesmässä koko suomen maassa, eivät enää niin paljon "poiji "ihmiset, poikiminen, 20 lasta on jäänyt vähemmälle.

      • Anonyymi

        Siittiöitä on miljoonia siemen nesteessä pöljät luulee mitä luulee.


    • Anonyymi

      Kiitos Väylävirasto.
      Kiitos Ely-Pirkanmaa.
      Kiitos Kummola ym.
      Kiitos Ylöjärven Persut ???

      Lielahden tulppa avataan.
      Nyt on kuulemiset menossa.

      Pääradan käyttöaste 10-kertainen Turun rataan verrattuna !!!

      • Anonyymi

        Tampereen ja Ylöjärven junarata­­hankkeen suunnittelu etenee – hinta ainakin 110 miljoonaa euroa: ”Todennäköisesti korkeampikin”
        Hankevastaavan mukaan kaksoisraidetta Tampereen ja Ylöjärven päästään rakentamaan todennäköisesti vasta vuosien päästä. Raiteen yleissuunnitelmaa esitellään yleisölle elokuussa.

        Katri Keskitalo6:30 Päärata kuntoon.
        Raiteen rakentamisesta on esitetty kaksi vaihtoehtoa. Kummassakin niistä uutta raidetta rakennettaisiin nykyisen radan kylkeen Mäkkylän peltojen kohdalla Ylöjärvellä.


      • Anonyymi

        Ennen on ollut epilässä juna asema ja mitä ihmeen järkeä ettei saa erikseen hitaalle junalle omaa raidetta pikajunat saa paahtaa rauhassa.PORIIN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereen ja Ylöjärven junarata­­hankkeen suunnittelu etenee – hinta ainakin 110 miljoonaa euroa: ”Todennäköisesti korkeampikin”
        Hankevastaavan mukaan kaksoisraidetta Tampereen ja Ylöjärven päästään rakentamaan todennäköisesti vasta vuosien päästä. Raiteen yleissuunnitelmaa esitellään yleisölle elokuussa.

        Katri Keskitalo6:30 Päärata kuntoon.
        Raiteen rakentamisesta on esitetty kaksi vaihtoehtoa. Kummassakin niistä uutta raidetta rakennettaisiin nykyisen radan kylkeen Mäkkylän peltojen kohdalla Ylöjärvellä.

        Eihän mikään oo niin vaikeaa täällä kuin pääsy hautausmaalle ja takaisin tai Lielahti Nokia kirkko vanhainkoti vihola Tesoman asema.Millä pääsee hautausmaalle vanhukset saati sieltä pois jonnekin syrjään Teiskon tai Nokian tai Teivo mikä se siellä on lamminpää.Ikäänkuin teini ikäisiä olisi 50-100 vuotiaat hyppimään vaihdoilla mihinkään.Meilläkin vanhukset naapurista taksilla menee se on 100-150€ käynti kukat kävely aika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereen ja Ylöjärven junarata­­hankkeen suunnittelu etenee – hinta ainakin 110 miljoonaa euroa: ”Todennäköisesti korkeampikin”
        Hankevastaavan mukaan kaksoisraidetta Tampereen ja Ylöjärven päästään rakentamaan todennäköisesti vasta vuosien päästä. Raiteen yleissuunnitelmaa esitellään yleisölle elokuussa.

        Katri Keskitalo6:30 Päärata kuntoon.
        Raiteen rakentamisesta on esitetty kaksi vaihtoehtoa. Kummassakin niistä uutta raidetta rakennettaisiin nykyisen radan kylkeen Mäkkylän peltojen kohdalla Ylöjärvellä.

        Lielahti hautausmaa Tesoman asema Nokia kirkko vihola Citymarket Eden bussi puuttuu.


    • Anonyymi

      Etenee ne organisoinnit muuallakin etelässä. Pohjoinennjää vähän pimentoon.

      • Anonyymi

        Miksei Teiskossa ole siltaa suuntaan kuru Pohtola.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei Teiskossa ole siltaa suuntaan kuru Pohtola.

        Euroopan unionista saa anoa siltaan rahaa ei tarvi kiertää puolta suomessa päästäkseen jonnekin kuriin tai pohtolaan tai jonnekin sinne. Maisansalo sieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei Teiskossa ole siltaa suuntaan kuru Pohtola.

        Siurokin jätetty ihan syrjintään niin juna asema kuin bussit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siurokin jätetty ihan syrjintään niin juna asema kuin bussit.

        Pinsiö kauheeta aluetta kuka pelastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pinsiö kauheeta aluetta kuka pelastaa.

        Kukaan ei pääse Kurun hautausmaalle ja kirkkoon bussit puuttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei pääse Kurun hautausmaalle ja kirkkoon bussit puuttuu.

        Kaikilla Kurulaisilla on oikeus päätyä kurun hautuumaan muurin tuhkaosioon!
        Jos on massia ja halua, voi päästä hautakivi jaokseen!


    • Anonyymi

      Niinpä rata usein tukossa.
      Yksi johtolanka ei riitä.

    • Anonyymi

      Junan ajomoottori oli syttynyt palamaan kesken matkan.

      Junaliikenne oli pysähdyksissä rataosuudella tiistaiyöhön saakka. Finntrafficin mukaan junayksikkö saatiin pois linjalta lähempänä kello kahta.

      Siirtotöiden ajan kaukoliikenteen junat Parkanon ja Seinäjoen välillä korvattiin linja-autoilla. Nyt junaliikenne jatkuu Parkanon ja Seinäjoen välillä normaalisti.

      Aamun junaliikenteessä on vielä muutoksia Vaasan Seinäjoen sekä Kokkolan ja Seinäjoen väleillä. VR:n nettisivuilta voi tarkistaa junaliikenteen muutokset.

      • Anonyymi

        VR:n mukaan sähköratavaurio oli tapahtunut Ylöjärven Karhejärven ja Ikaalisten Sisätön välillä.
        Lisäksi Helsingistä lähtevä junaliikenne seisahti aamuseitsemän aikaan kokonaan liikenteenohjausjärjestelmän vian takia.
        Junaliikenne keskeytyi tunniksi, kunnes vika saatiin korjattua. VR:n mukaan kahdella eri häiriöllä ei ollut tekemistä toistensa kanssa.
        Juttua päivitetty kello 5.34, kello 6.20 ja kello 8.29.

        Päärata on numero 1.


    • Anonyymi

      Esimerkiksi Intercity-juna 45 Helsingistä Vaasaan on myöhässä noin 65 minuuttia ratajärjestelmävian vuoksi.

      IC 37 Helsingistä Ouluun on ollut aikataulusta jäljessä noin 35 minuuttia viivästyneiden lähtövalmisteluiden vuoksi.

      Myös IC 25 Helsingistä Ouluun on myöhässä. Kello 15.15 oli tiedossa, että junan teknisestä viasta johtuen juna on myöhässä noin 50 minuuttia.

      Puoli kolmelta kerrottiin, että Tampereen ja Porin välinen IC 467 myöhästyy vartilla yhteysliikenteen odotuksen vuoksi ja että Oulusta Helsinkiin kulkevat IC 38 oli myöhässä 25 minuuttia niin ikään ratajärjestemävian vuoksi.

    • Anonyymi

      Kaksoisraidetta tarvitaan Tampereen pohjoispuolelle.
      Ajolanka usein poikki.

    • Anonyymi

      Parkanon metsillä usein yksi ja ainut ajolanka katkeaa.
      Junat usein myöhässä.

      Päärata on pääasia.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

      Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      225
      6322
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

      ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      192
      5894
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

      Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      17
      5471
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

      No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      76
      4159
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

      Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      143
      3503
    6. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

      Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      130
      3313
    7. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

      Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      21
      3016
    8. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

      sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      8
      2492
    9. Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa

      Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja
      Maailman menoa
      246
      2392
    10. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

      Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      130
      2264
    Aihe