Tämäkö on sitä laatua

Anonyymi

94

885

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Katsastus raportissa niin paljon vikoja että ei kunnolla yhdelle A4 mahdu.. Ruostetta väljiä niveliä airbag valo ym:

    • Anonyymi

      Aivan tavallinen kunto 200.000km ajetulle diesel-tojolle. Täydellinen koneremppa takana ja koko austa ja jarrut uusiksi. Ja kaupanpäälle pientä ruostekukkaa pukkaa.

      Normipäivä tojotistille.

      • Anonyymi

        Näistä ranskassa kootuista toyotista on laatu kaukana. Jos paperissa lukee Valmistusmaa: Japani ei tälläisiä ongelmia ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näistä ranskassa kootuista toyotista on laatu kaukana. Jos paperissa lukee Valmistusmaa: Japani ei tälläisiä ongelmia ole.

        Onko nuo niitä Puolan tehtaan dieseleitä? Eipä saanut Toyota korjattua tyyppivikaa vaan joutui lopulta luopumaan koko dieseleiden tekemisestä ja ostamaan koneet BMW:ltä.
        Kaikki parhaat Toyotan koneet on jonkun eurooppalaisen tekemiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näistä ranskassa kootuista toyotista on laatu kaukana. Jos paperissa lukee Valmistusmaa: Japani ei tälläisiä ongelmia ole.

        Eihän Aven pitänyt olla ranskan toyota?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko nuo niitä Puolan tehtaan dieseleitä? Eipä saanut Toyota korjattua tyyppivikaa vaan joutui lopulta luopumaan koko dieseleiden tekemisestä ja ostamaan koneet BMW:ltä.
        Kaikki parhaat Toyotan koneet on jonkun eurooppalaisen tekemiä.

        Totta. Aina oma osaaminen loppuu ja pitää taas rahalla ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko nuo niitä Puolan tehtaan dieseleitä? Eipä saanut Toyota korjattua tyyppivikaa vaan joutui lopulta luopumaan koko dieseleiden tekemisestä ja ostamaan koneet BMW:ltä.
        Kaikki parhaat Toyotan koneet on jonkun eurooppalaisen tekemiä.

        Ei kaikki.... Toyotan moottori ongelmat koskee ainoastaan Diesel moottoreita... Eikä kaikkia niitäkään... Esim. Hiacessa olevaa 2.5 D4D moottoria ei ajamalla loppuun saa... Eikä muitakaan Hiacessa olleita diesel moottoreita... Ei kannata yleistää kunnei asiasta mitään tiedä...


    • Anonyymi

      Viimeisellä omistajalla kalliita kilometrejä Toyotalla.

    • Anonyymi

      Joku hullu haluaa vielä maksaa tuosta.

    • Anonyymi

      Esimerkin Toyota on ollut piittaamattomalla huollolla ja saanut raskasta kaasujalkaa. Auton kunto on siksi tuollainen. Hyvällä huollolla ja rauhallisella ajolla tuollakin Avensiksella ajaisi huoletta puoli miljoonaa kilometriä.

      • Anonyymi

        Eikös tuolle ole annettu leimojen perusteella valohoitoa muita merkkejä enemmän.


      • Anonyymi

        " ja saanut raskasta kaasujalkaa. "

        Sinähän sen tiedät miten tuolla autolla on ajettu.

        Totuus on se että isossa osassa diesel-tojoja lukee sama teksti isosta konerempasta. Selkeä tyyppivika se on eikä mitään muuta. Ei kaikki tojokuskit voi olla vastuuttomia kaahailijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tuolle ole annettu leimojen perusteella valohoitoa muita merkkejä enemmän.

        Puutteellisia leimoja, tehty pelkkää öljynvaihtoa ajatellen että kyllä Toyota kestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puutteellisia leimoja, tehty pelkkää öljynvaihtoa ajatellen että kyllä Toyota kestää.

        Miksi muiden merkkien koneet kestää, eikä kannentiivisteet petä jatkuvasti?
        Huoltoko sen kannentiivisteen pettämisen ehkäisee? Kyse on valmistusvirheestä, eikä huollon laiminlyönnistä. Toyotan koneista tuli susia, kun valurautalohkoista luovuttiin.


    • Anonyymi

      Parasta ennen mennyt jo kauan sitten, paaliin.

    • Anonyymi

      En koskisi pitkällä kepilläkään katsastamattomaan tuontiautoon.

      • Anonyymi

        Mitä Toyotan malleja tehdään Suomessa?


      • Anonyymi

        Kyllä tuosta vielä pelin saa, mutta Kamuxilla ei taida osaaminen riittää.


    • Anonyymi

      Yllättävän pitkään on kestänyt. Minun 2-litrainen vvt-i kesti 150 tkm ja sitten paukahti kannentiiviste, josta aiheutui 12000 euron kokonaiskulut. Toyota-laatua!

      • Anonyymi

        Minä vaihdoin ladaani kansipahvin ulkosalla kolmeen tuntiin. Korjauskulut olivat 15€.


    • Anonyymi

      Ruostetta, ruostetta, välystä, välystä, kulumaa, kulumaa ja vähän sähkövikaa.
      Tyypillinen Toyota kunnoltaan, kun on ajettu yli 5000 km vuodessa.

    • Anonyymi

      Löytyyhän noita:

      Myydään

      Malli
      Volkswagen Golf

      2009
      Käyttöönottokuukausi
      1/2009
      Mittarilukema
      217 000 km
      Moottori
      1.9l Diesel
      Vetotapa
      Etuveto
      Vaihteisto

      Tekniset tiedot
      Teho: 77 kW
      CO2-päästöt: 137 g/km
      Omamassa 1436 kg
      Kokonaismassa 2000 kg
      Lisätiedot
      Katsastus voimassa: 10/2022 Moottorivika, lohkossa reikä, muuten asiallinen auto. Moottorityyppi BXE.
      Vaihteisto takkuaa, Kylmänä ensisijaisesti, vaatii lähtiessä P-, D- tai R-asennoissa edestakaista liikettä

      • Anonyymi

        Tojohönö aloitti päivänsä nolosti valehtelemalla. Eikö taaskaan kestä kasetti todellisuutta.


      • Anonyymi

        On on mutta kukaan ei ilkeäkään yrittää väittää vastaan etteikö VWkonsernin autoissa olisi vikoja.

        Mutta Tojota fanit yrittävät väittää ettei Toyotissa ole mitään vikaa..ollutkaan koskaan vaikak kaikkihan tietää surullisenen D4D:n (t)...VVT-i hajoamiset, löysät korit, jne jne. Toki Toyota on kuuluissa siitä että on kantanut vastuunsa PALJON paremmin kuin VW tuotteistaan.

        VW konserni on siitä kiva että sieltä löytyy edullisia nelivetoisia malleja joista osa on jopa yllättävän kestäviä pääosiltaan ja sitten on vain näitä "pikkuvikoja" jotka on helppo korjata tai niiden kanssa on helppo elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On on mutta kukaan ei ilkeäkään yrittää väittää vastaan etteikö VWkonsernin autoissa olisi vikoja.

        Mutta Tojota fanit yrittävät väittää ettei Toyotissa ole mitään vikaa..ollutkaan koskaan vaikak kaikkihan tietää surullisenen D4D:n (t)...VVT-i hajoamiset, löysät korit, jne jne. Toki Toyota on kuuluissa siitä että on kantanut vastuunsa PALJON paremmin kuin VW tuotteistaan.

        VW konserni on siitä kiva että sieltä löytyy edullisia nelivetoisia malleja joista osa on jopa yllättävän kestäviä pääosiltaan ja sitten on vain näitä "pikkuvikoja" jotka on helppo korjata tai niiden kanssa on helppo elää.

        Harmi että Suomeen ei ole tuotu Caldinaa ynnä muita mielenkiintoisia malleja...ihan LHD:nä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On on mutta kukaan ei ilkeäkään yrittää väittää vastaan etteikö VWkonsernin autoissa olisi vikoja.

        Mutta Tojota fanit yrittävät väittää ettei Toyotissa ole mitään vikaa..ollutkaan koskaan vaikak kaikkihan tietää surullisenen D4D:n (t)...VVT-i hajoamiset, löysät korit, jne jne. Toki Toyota on kuuluissa siitä että on kantanut vastuunsa PALJON paremmin kuin VW tuotteistaan.

        VW konserni on siitä kiva että sieltä löytyy edullisia nelivetoisia malleja joista osa on jopa yllättävän kestäviä pääosiltaan ja sitten on vain näitä "pikkuvikoja" jotka on helppo korjata tai niiden kanssa on helppo elää.

        "Toki Toyota on kuuluissa siitä että on kantanut vastuunsa PALJON paremmin kuin VW tuotteistaan."

        No enpä sanoisi. Toyota yritti sälyttää yli kolmen miljardin ruostekorjaukset asiakkailleen ja suostui ottamaan vasta oikeuden määräyksellä vastuun teoistaan.
        Ja sama homma oli niiden ryntäilevien tappajatojojen kanssa.
        Ja tä vuonna Tojo sai yli 180 miljoonan sakon pitkäaikaisesta päästöhuijauksesta. Ja taas oikeuden määräyksellä.

        Tapahuijari on tojo ja usein oikeudessa vastuunpakoilunsa takia.

        https://www.reuters.com/article/us-toyota-settlement-idUSKBN1370PE


    • Anonyymi

      Ei ole Toyotan vila jos pidetty huonosti silti Toyota on kantanut vastuunsa

      • Anonyymi

        Mitäköhän vastuuta tuossa tapauksessa Toyota on kantanut? Tuo tojo on aivan romukunnossa eikä tule katsastuskuntoon muuten kuin omalla rahalla kalliisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäköhän vastuuta tuossa tapauksessa Toyota on kantanut? Tuo tojo on aivan romukunnossa eikä tule katsastuskuntoon muuten kuin omalla rahalla kalliisti.

        Ja moottoriremonttiin oli jo käytetty viisi tonnia. Olisi kannattanut ennemmin paalat tojo. Viiden tonnin remontti kolmen tonnin ruosteiseen koslaan ei ole kovin järkevä sijoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja moottoriremonttiin oli jo käytetty viisi tonnia. Olisi kannattanut ennemmin paalat tojo. Viiden tonnin remontti kolmen tonnin ruosteiseen koslaan ei ole kovin järkevä sijoitus.

        Taitaa olla Toyomiehillä sama kuin mersumiehillä, eli tekohengittämällä pidetään auto hinnalla millä hyvänsä liikenteessä jotta päästään kehumaan kuinka kestävä se on.

        Mitään järkeä tuossa moottoriremontissa ei ole ollut, paljon halvemmalla olisi selvinnyt viemällä auton suoraan paaliin.


    • Anonyymi

      Loppuun ajettu japsilintta-> paaliin tuo pitäisi laittaa

    • Anonyymi

      Mutta eihän katsastuksilla pitäisi olla mitään merkitystä? Sitähän on saanut lukea tällä palstalla!🤣😅😂😆😁

    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Tuolla Avellaa on ajettu 200.000km ja sillä ei ole toivoakaan saada leimaa vaikka siihen on tehty 5.000€ koneremppa. Vikalista on metrin mittainen silti.

        Passatilla on takana 400.000km ilman tuollaisia massiivisia koneremppoja. On näköjään kolhittu, mutta se on kuskin moka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla Avellaa on ajettu 200.000km ja sillä ei ole toivoakaan saada leimaa vaikka siihen on tehty 5.000€ koneremppa. Vikalista on metrin mittainen silti.

        Passatilla on takana 400.000km ilman tuollaisia massiivisia koneremppoja. On näköjään kolhittu, mutta se on kuskin moka.

        Ruoste puskee Passatissa läpi ilman mitään kolhuja mm. ovista, takaluukusta ja kaarista. Kolhuja löytyy muovipuskurista, mikä ei ruostu Volsussakaan.
        Konevikaahan tuossa ilmeisesti on kuvauksesta päätellen ja remonttia on tehty reilusti myös alustaan huoltokirjan merkintöjen perusteella.
        Romu, mikä romu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruoste puskee Passatissa läpi ilman mitään kolhuja mm. ovista, takaluukusta ja kaarista. Kolhuja löytyy muovipuskurista, mikä ei ruostu Volsussakaan.
        Konevikaahan tuossa ilmeisesti on kuvauksesta päätellen ja remonttia on tehty reilusti myös alustaan huoltokirjan merkintöjen perusteella.
        Romu, mikä romu.

        Tuo Ave ei koskaan tule näkemään niitä kilometrejä mitä tällä Passatilla on jo ajettu eli 380.000km.
        Ave on paalauskunnossa jo 200.000km kohdalla vaikka sitä on sepitetty kasaan monella tonnilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo Ave ei koskaan tule näkemään niitä kilometrejä mitä tällä Passatilla on jo ajettu eli 380.000km.
        Ave on paalauskunnossa jo 200.000km kohdalla vaikka sitä on sepitetty kasaan monella tonnilla.

        Älä höpötä. Uutta puslaa alustaan, jarruremontti joka nurkkaan ja tekniikan puolesta matka jatkuu hamaan tulevaisuuteen, kun kansipahvikin on jo vaihdettu.
        Passatti on jo koriltaan niin mätä, että sen lopulliset ajokilometrit taitavat olla jo mittarissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo Ave ei koskaan tule näkemään niitä kilometrejä mitä tällä Passatilla on jo ajettu eli 380.000km.
        Ave on paalauskunnossa jo 200.000km kohdalla vaikka sitä on sepitetty kasaan monella tonnilla.

        "Ave on paalauskunnossa jo 200.000km kohdalla"

        Pikamulkaisulla Nettiautosta löytyi kymmenkunta yli puoli miljoonaa ajettua diesel-Avensista, joten eihän tuolla välttämättä olla vielä matkan puolivälissäkään. Eikä näistä Avensiksista yksikään näytä yhtä ruosteen raiskaamilta kuin huutokaupattu Passatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä höpötä. Uutta puslaa alustaan, jarruremontti joka nurkkaan ja tekniikan puolesta matka jatkuu hamaan tulevaisuuteen, kun kansipahvikin on jo vaihdettu.
        Passatti on jo koriltaan niin mätä, että sen lopulliset ajokilometrit taitavat olla jo mittarissa.

        " Uutta puslaa alustaan, jarruremontti joka nurkkaan ja tekniikan puolesta matka jatkuu hamaan tulevaisuuteen, kun kansipahvikin on jo vaihdettu."

        Järjetöntä alkaa tekemään noin isoa remppaa kolmen tonnin koslaan. Ja luuletko että tuo uusittu kansipahvi kestää edes yhtä pitkälle kuin alkuperäinen? Sama homma edessä ennenkuin 380.000km tulee täyteen. Siinä koneessa on paha tyyppivika eikä se korjaannu sillä että että siihen vaihdetaan uusi kansipahvi. Se pajalle vaihdettu leviää nopeammin kuin tehtaan alkuperäinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Uutta puslaa alustaan, jarruremontti joka nurkkaan ja tekniikan puolesta matka jatkuu hamaan tulevaisuuteen, kun kansipahvikin on jo vaihdettu."

        Järjetöntä alkaa tekemään noin isoa remppaa kolmen tonnin koslaan. Ja luuletko että tuo uusittu kansipahvi kestää edes yhtä pitkälle kuin alkuperäinen? Sama homma edessä ennenkuin 380.000km tulee täyteen. Siinä koneessa on paha tyyppivika eikä se korjaannu sillä että että siihen vaihdetaan uusi kansipahvi. Se pajalle vaihdettu leviää nopeammin kuin tehtaan alkuperäinen.

        "Järjetöntä alkaa tekemään noin isoa remppaa kolmen tonnin koslaan."
        No ei todellakaan ole. Jarru-ja puslaremonttiin ei saa uppoamaan kuin pari satkua, jos ei ole kädetön tumpelo. Kansipahvin vaihtokaan ei ole kummoinen homma.
        Passatin ruoste- ja muut viat taas ovat jo sen verran fataaleja, ettei siitä ole edes varaosa-autoksi. Tosin eipä hintakaan ole enää kuin muutamia satasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Järjetöntä alkaa tekemään noin isoa remppaa kolmen tonnin koslaan."
        No ei todellakaan ole. Jarru-ja puslaremonttiin ei saa uppoamaan kuin pari satkua, jos ei ole kädetön tumpelo. Kansipahvin vaihtokaan ei ole kummoinen homma.
        Passatin ruoste- ja muut viat taas ovat jo sen verran fataaleja, ettei siitä ole edes varaosa-autoksi. Tosin eipä hintakaan ole enää kuin muutamia satasia.

        "Kansipahvin vaihtokaan ei ole kummoinen homma."

        Viisi tonnia näkyi olevan hintalappu tuon Avensiksen tiedoissa kun vaihdettiin ensimmäisen kerran. Ja tuo vaihtaminen on vain tekohengitystä koska se ei korjaa moottorin tyyppivikaa vaan antaa taas hetken aikaa ennenkuin paisuntasäiliö alkaa taas pulputtamaan.
        Kotokonstein ei saa koskaan aikaan yhtä hyvää kuin mitä tehtaan robotit tekevät mottorin kasaamisen suhteen. Ja se alkuperäinenkään tehtaan tekemä ei kestä kuin sen 150.000km.

        Mutta tuohan se on tojokuskin kohtalo. Pitä olla pelit ja vehkeet tehdä itse isoja moottoriremontteja että saa auton pysymän liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kansipahvin vaihtokaan ei ole kummoinen homma."

        Viisi tonnia näkyi olevan hintalappu tuon Avensiksen tiedoissa kun vaihdettiin ensimmäisen kerran. Ja tuo vaihtaminen on vain tekohengitystä koska se ei korjaa moottorin tyyppivikaa vaan antaa taas hetken aikaa ennenkuin paisuntasäiliö alkaa taas pulputtamaan.
        Kotokonstein ei saa koskaan aikaan yhtä hyvää kuin mitä tehtaan robotit tekevät mottorin kasaamisen suhteen. Ja se alkuperäinenkään tehtaan tekemä ei kestä kuin sen 150.000km.

        Mutta tuohan se on tojokuskin kohtalo. Pitä olla pelit ja vehkeet tehdä itse isoja moottoriremontteja että saa auton pysymän liikenteessä.

        Hassua, että Nettiautosta löytyy tällä hetkellä yli 30 diesel-Avensista, joilla on rullattu jo yli 400 000 kilometriä, joten ehkä kansiremontti olisi tarpeen tehdä ensiksi omaan päähäsi. Suosittelen siis lobotomiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hassua, että Nettiautosta löytyy tällä hetkellä yli 30 diesel-Avensista, joilla on rullattu jo yli 400 000 kilometriä, joten ehkä kansiremontti olisi tarpeen tehdä ensiksi omaan päähäsi. Suosittelen siis lobotomiaa.

        En minä noita kansireppoja ole keksinyt. Tuossahan se lukee auton tiedoissa niinkuin niin monen muunkin tojon. Kyllä sen 400.000 km saa kasaan kun jaksaa tehdä koneremppaa tarpeeksi usein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä noita kansireppoja ole keksinyt. Tuossahan se lukee auton tiedoissa niinkuin niin monen muunkin tojon. Kyllä sen 400.000 km saa kasaan kun jaksaa tehdä koneremppaa tarpeeksi usein.

        "jaksaa tehdä koneremppaa tarpeeksi usein."
        Eli vaihtaa sen pahvin tarvittaessa siinä 200 000 paikkeilla. Useimpiin ei tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "jaksaa tehdä koneremppaa tarpeeksi usein."
        Eli vaihtaa sen pahvin tarvittaessa siinä 200 000 paikkeilla. Useimpiin ei tarvitse.

        Tojon dieselin alumiinilohko aiheuttaa omat ongelmansa tuohon vaihtoon. Niistä korkkaa helposti kierteet ja ainevahvuus ei salli tehdä isompaa reikää. Sitten onkin lohko kelvoton. Siksi kansipahvin vaihto johtaa usein koko koneen vaihtoon. Tämä on varsinkin 2.2n ongelma ja syy miksi ne hävisivät kuvasta kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojon dieselin alumiinilohko aiheuttaa omat ongelmansa tuohon vaihtoon. Niistä korkkaa helposti kierteet ja ainevahvuus ei salli tehdä isompaa reikää. Sitten onkin lohko kelvoton. Siksi kansipahvin vaihto johtaa usein koko koneen vaihtoon. Tämä on varsinkin 2.2n ongelma ja syy miksi ne hävisivät kuvasta kokonaan.

        Joo, kyllähän tuonikäiset vanhat ruoskat ovat merkistä riippumatta elonsa ehtoopuolella, ja etenkin dieselit.
        Tässä ketjussa verrattiin muuten kahta ääripäätä: Toyotan huonointa moottorimallia, ja Volkkarin ehkä parasta. Muun tekniikan ja korin kestävyydessä sitten onkin iso ero Toyotan hyväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kyllähän tuonikäiset vanhat ruoskat ovat merkistä riippumatta elonsa ehtoopuolella, ja etenkin dieselit.
        Tässä ketjussa verrattiin muuten kahta ääripäätä: Toyotan huonointa moottorimallia, ja Volkkarin ehkä parasta. Muun tekniikan ja korin kestävyydessä sitten onkin iso ero Toyotan hyväksi.

        Combi I
        Poissa Pöhis

        Tulokas
        *
        Viestejä: 27
        Profiili

        Vs: Octavia lV uuden auton ongelmia
        « Vastaus #1300 : 19.12.21 - klo:08:40 »
        Tänä aamuna ei taas ollut ajastin toiminut, mukava lähteä kylmällä autolla ja tyhjällä akulla töihin. Kaiken lisäksi keltainen moottorin vikavalo syttyi mittaristoon työmatkalla.

        Hyviä vehkeitä. No huomenna soitto taas huoltoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kyllähän tuonikäiset vanhat ruoskat ovat merkistä riippumatta elonsa ehtoopuolella, ja etenkin dieselit.
        Tässä ketjussa verrattiin muuten kahta ääripäätä: Toyotan huonointa moottorimallia, ja Volkkarin ehkä parasta. Muun tekniikan ja korin kestävyydessä sitten onkin iso ero Toyotan hyväksi.

        "Muun tekniikan ja korin kestävyydessä sitten onkin iso ero Toyotan hyväksi."

        No nyt taas menee paksuksi. Toyotan ruostesuojaamaton kori ja varsinkin sen kotelopalkit ruostuvat sisältäpäin. Se iso ongelma on se että ne ovat kantavaa rakennetta ja niistä saa katsastuksessa hylyn. Tuossa blogissa on se tavallinen tojotarina eli kun ensimmäinen kukkanen tulee maalipinnasta läpi niin koko kotelo on jo lahonnut sisältäpäin.

        Nuo kuvassa näkyvät Passatin ruosteet on kosmeettisia ongelmia jotka ovat lähteneet jostain maalipinnan vauriosta. Eivät ole kantavissa rakenteissa joten rumia, mutta eivät vaikuta käytettävyyteen. Tojon kotelovikainen ei mene katsastuksesta läpi.

        http://tavallisentallaajanblogi.blogspot.com/2017/05/toyota-corolla-2005-e12-ruostekorjausta.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Uutta puslaa alustaan, jarruremontti joka nurkkaan ja tekniikan puolesta matka jatkuu hamaan tulevaisuuteen, kun kansipahvikin on jo vaihdettu."

        Järjetöntä alkaa tekemään noin isoa remppaa kolmen tonnin koslaan. Ja luuletko että tuo uusittu kansipahvi kestää edes yhtä pitkälle kuin alkuperäinen? Sama homma edessä ennenkuin 380.000km tulee täyteen. Siinä koneessa on paha tyyppivika eikä se korjaannu sillä että että siihen vaihdetaan uusi kansipahvi. Se pajalle vaihdettu leviää nopeammin kuin tehtaan alkuperäinen.

        Muutaman satasen remontti omassa tallissa. Vai oletko kädetön idiootti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutaman satasen remontti omassa tallissa. Vai oletko kädetön idiootti?

        Niin sitä luulisi, jos ei ole ikinä tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutaman satasen remontti omassa tallissa. Vai oletko kädetön idiootti?

        Mun käsitys huolettomasta autoilusta on vähän muuta kuin tehdä isoja moottoriremontteja itse. Mun kirjoissa tuo on romujen rassaamista.
        Jouduin tekemään sitä köyhänä opiskelijana aivan tarpeeksi. Sen jälkeen kun pääsin vakitöihin niin en ole liannut käsiäni autoa rassaamalla. Olen ajanut sen verran tuoreilla autoilla ettei niitä tarvitse rassata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutaman satasen remontti omassa tallissa. Vai oletko kädetön idiootti?

        Tuulilasi, turvatyyny. tuulilasinpyyhkimet, jarrut, tukivarret jne . Varastaako aioit osat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sitä luulisi, jos ei ole ikinä tehnyt.

        Näinpä. Taas joku amisviiksi puhuu asiasta varmuudella jona voi antaa vain täydellinen tietämättömyys.
        Toyotan alumiinilohkoisen dieselin kansiremppa on fiftysixty-homma jopa kunnon pajassa ammattimieheltä. Tuo lohkon kierteiden korkkaaminen käy tosi helposti. Toisaalta jos pelkää korkkaamista ja eikä kiristä oikeaan momenttiin niin paisuntasäiliö sanoo pulputipulputi hyvin pian.

        Susikone ja kansiremppa kaikkea muuta kuin helppo rasti. Usein menee lohko pilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Muun tekniikan ja korin kestävyydessä sitten onkin iso ero Toyotan hyväksi."

        No nyt taas menee paksuksi. Toyotan ruostesuojaamaton kori ja varsinkin sen kotelopalkit ruostuvat sisältäpäin. Se iso ongelma on se että ne ovat kantavaa rakennetta ja niistä saa katsastuksessa hylyn. Tuossa blogissa on se tavallinen tojotarina eli kun ensimmäinen kukkanen tulee maalipinnasta läpi niin koko kotelo on jo lahonnut sisältäpäin.

        Nuo kuvassa näkyvät Passatin ruosteet on kosmeettisia ongelmia jotka ovat lähteneet jostain maalipinnan vauriosta. Eivät ole kantavissa rakenteissa joten rumia, mutta eivät vaikuta käytettävyyteen. Tojon kotelovikainen ei mene katsastuksesta läpi.

        http://tavallisentallaajanblogi.blogspot.com/2017/05/toyota-corolla-2005-e12-ruostekorjausta.html

        "Passatin ruosteet on kosmeettisia ongelmia"

        Heh, volsujen kynnyskotelot tuppaavat ruostua sisältäpäin puhki. Ongelma on pahin Golfissa ja Jetassa, mutta myös muissa malleissa on samaa vikaa.
        https://youtu.be/cWkLoRhnX_o

        Voi luoja tuotakin volsua, molemmat kotelot täysin mädät.
        Kaikkihan nuo taitavat olla yhtä lahoja:

        https://m.facebook.com/RostoffJKL/posts/3322684111145516


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Passatin ruosteet on kosmeettisia ongelmia"

        Heh, volsujen kynnyskotelot tuppaavat ruostua sisältäpäin puhki. Ongelma on pahin Golfissa ja Jetassa, mutta myös muissa malleissa on samaa vikaa.
        https://youtu.be/cWkLoRhnX_o

        Voi luoja tuotakin volsua, molemmat kotelot täysin mädät.
        Kaikkihan nuo taitavat olla yhtä lahoja:

        https://m.facebook.com/RostoffJKL/posts/3322684111145516

        Esimerkkiautoissasi on kilometrejä takana enemmän kuin keskiarvoisessa romutettavassa Toyotassa. Noilla kilometreillä Toyotat lakkaavat käymästä katsastuksissa, koska läpimätien rakenteiden korjaaminen ei ole millään tavalla kannattavaa eikä aina edes mahdollista.
        Kuten punaisen Golfin remppakuvista näkyy, ulomman helmapellin takana oleva korin kantana pelti on ruosteeton. Golfit jatkavat helmapeltien vaihdon jälkeen liikenteessä vuosikausia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkkiautoissasi on kilometrejä takana enemmän kuin keskiarvoisessa romutettavassa Toyotassa. Noilla kilometreillä Toyotat lakkaavat käymästä katsastuksissa, koska läpimätien rakenteiden korjaaminen ei ole millään tavalla kannattavaa eikä aina edes mahdollista.
        Kuten punaisen Golfin remppakuvista näkyy, ulomman helmapellin takana oleva korin kantana pelti on ruosteeton. Golfit jatkavat helmapeltien vaihdon jälkeen liikenteessä vuosikausia.

        Pitäisi nyt jotain rajaa olla valehtelullakin. Eihän tuossa viestissäsi pidä mikään paikkaansa, sillä asia nyt sattuu vain olemaan niin, että näistä kahdesta automerkistä Volsu on keskimääräisesti se ruostuvampi ja vikaisempi vaihtoehto. Tilastot ja vertailut sen osoittavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi nyt jotain rajaa olla valehtelullakin. Eihän tuossa viestissäsi pidä mikään paikkaansa, sillä asia nyt sattuu vain olemaan niin, että näistä kahdesta automerkistä Volsu on keskimääräisesti se ruostuvampi ja vikaisempi vaihtoehto. Tilastot ja vertailut sen osoittavat.

        Olet totaalisen väärässä! Suurin osa Toyotista poistuu liikenteestä alle 200000km ajettuina. Fakta.
        Linkin kuvista näkyy selvästi, että ruoste helmoissa rajoittui ulompiin pelteihin. Katso itse!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "jaksaa tehdä koneremppaa tarpeeksi usein."
        Eli vaihtaa sen pahvin tarvittaessa siinä 200 000 paikkeilla. Useimpiin ei tarvitse.

        Se onkin 3000 euron homma.


    • Anonyymi

      Toyotauskovaisen mukaan nuo kuuluu vain isoon huolto, ei vikoja vaan isoon huoltoon kuluvia kohteita.

      • Anonyymi

        Onhan tuosta Passatien ruostumisesta ihan salattua ruotsalaistutkimuksen tietoa olemassa jossa passatit olivat ruosteessa 41% ja Avensiksista vain 2%! Googlaamalla kyllä löytyy ja helposti. Omassa volkkarissani meni taannoin jäähdytysnesteet ja öljyt sekaisin eikä edes vikaa löytynyt, kun mittarissa oli vasta 130000. Onneksi Liike otti myymänsä murheenalhon takaisin pitkän taistelun jälkeen. Kyllä siinä luottamus merkkiin meni totaalisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuosta Passatien ruostumisesta ihan salattua ruotsalaistutkimuksen tietoa olemassa jossa passatit olivat ruosteessa 41% ja Avensiksista vain 2%! Googlaamalla kyllä löytyy ja helposti. Omassa volkkarissani meni taannoin jäähdytysnesteet ja öljyt sekaisin eikä edes vikaa löytynyt, kun mittarissa oli vasta 130000. Onneksi Liike otti myymänsä murheenalhon takaisin pitkän taistelun jälkeen. Kyllä siinä luottamus merkkiin meni totaalisesti.

        Ei ne Avet pihatonttujen seurana ruostukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuosta Passatien ruostumisesta ihan salattua ruotsalaistutkimuksen tietoa olemassa jossa passatit olivat ruosteessa 41% ja Avensiksista vain 2%! Googlaamalla kyllä löytyy ja helposti. Omassa volkkarissani meni taannoin jäähdytysnesteet ja öljyt sekaisin eikä edes vikaa löytynyt, kun mittarissa oli vasta 130000. Onneksi Liike otti myymänsä murheenalhon takaisin pitkän taistelun jälkeen. Kyllä siinä luottamus merkkiin meni totaalisesti.

        "Onhan tuosta Passatien ruostumisesta ihan salattua ruotsalaistutkimuksen tietoa olemassa jossa passatit olivat ruosteessa 41% ja Avensiksista vain 2%!"
        Tutkimuksessa ei ollut mitään salaista. Ja jos on oikeasti lukenut tuon tutkimuksen, eikä pelkästään siitä revittyjä lööppejä, tietää ettei Passateissa ruostekuplia löytynyt muualta kuin ovien kylkilistojen yhteydestä. Ja koski vain B6-mallin Comfortline-versioita. Kokemus on osoittanut, että niissäkään ei ruostumista ilmene jos kromilistojen ja oven maalipinnan välissä oleva n. millin rako huuhdellaan pesujen yhteydessä. Ruostuminen voi alkaa kyseisestä raosta kun siihen on kiilautunut pölyä ja hiekan muruja, jotka rikkovat maalipintaa.
        B6 Passatien tapauksessa kyseessä on pelkkä kosmeettinen haitta, joka on estettävissä. Pohjasta ne eivät ruostu ikinä ellei pohjamuoveja ole revitty pois. Pohjamuovit on lisäksi niin fiksusti suunniteltu, että tausta tuulettuu, mutta kurapaska ei sinne pesää tee.
        Tuulilasin tekemässä tutkimuksessa muutaman kuukauden ikäiset Auris ja Avensis olivat alkavassa ruosteessa ovien ja koteloiden sisäpinnoilta täydellisesti puuttuvan ruostesuojan takia, kun taas Golfissa ja Passatissa vastaavaa ei löydetty valmistuksen yhteydessä tehdyn kuumavahasuojauksen ansiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onhan tuosta Passatien ruostumisesta ihan salattua ruotsalaistutkimuksen tietoa olemassa jossa passatit olivat ruosteessa 41% ja Avensiksista vain 2%!"
        Tutkimuksessa ei ollut mitään salaista. Ja jos on oikeasti lukenut tuon tutkimuksen, eikä pelkästään siitä revittyjä lööppejä, tietää ettei Passateissa ruostekuplia löytynyt muualta kuin ovien kylkilistojen yhteydestä. Ja koski vain B6-mallin Comfortline-versioita. Kokemus on osoittanut, että niissäkään ei ruostumista ilmene jos kromilistojen ja oven maalipinnan välissä oleva n. millin rako huuhdellaan pesujen yhteydessä. Ruostuminen voi alkaa kyseisestä raosta kun siihen on kiilautunut pölyä ja hiekan muruja, jotka rikkovat maalipintaa.
        B6 Passatien tapauksessa kyseessä on pelkkä kosmeettinen haitta, joka on estettävissä. Pohjasta ne eivät ruostu ikinä ellei pohjamuoveja ole revitty pois. Pohjamuovit on lisäksi niin fiksusti suunniteltu, että tausta tuulettuu, mutta kurapaska ei sinne pesää tee.
        Tuulilasin tekemässä tutkimuksessa muutaman kuukauden ikäiset Auris ja Avensis olivat alkavassa ruosteessa ovien ja koteloiden sisäpinnoilta täydellisesti puuttuvan ruostesuojan takia, kun taas Golfissa ja Passatissa vastaavaa ei löydetty valmistuksen yhteydessä tehdyn kuumavahasuojauksen ansiosta.

        Tuossapa on linkki Tuulilasin tekemään uusien autojen ruostesuojatutkimukseen. Ei kovin mairittelevaa Toyotan kannalta:
        https://www.apu.fi/artikkelit/uusien-autojen-ruosteenesto-retuperalla-0


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onhan tuosta Passatien ruostumisesta ihan salattua ruotsalaistutkimuksen tietoa olemassa jossa passatit olivat ruosteessa 41% ja Avensiksista vain 2%!"
        Tutkimuksessa ei ollut mitään salaista. Ja jos on oikeasti lukenut tuon tutkimuksen, eikä pelkästään siitä revittyjä lööppejä, tietää ettei Passateissa ruostekuplia löytynyt muualta kuin ovien kylkilistojen yhteydestä. Ja koski vain B6-mallin Comfortline-versioita. Kokemus on osoittanut, että niissäkään ei ruostumista ilmene jos kromilistojen ja oven maalipinnan välissä oleva n. millin rako huuhdellaan pesujen yhteydessä. Ruostuminen voi alkaa kyseisestä raosta kun siihen on kiilautunut pölyä ja hiekan muruja, jotka rikkovat maalipintaa.
        B6 Passatien tapauksessa kyseessä on pelkkä kosmeettinen haitta, joka on estettävissä. Pohjasta ne eivät ruostu ikinä ellei pohjamuoveja ole revitty pois. Pohjamuovit on lisäksi niin fiksusti suunniteltu, että tausta tuulettuu, mutta kurapaska ei sinne pesää tee.
        Tuulilasin tekemässä tutkimuksessa muutaman kuukauden ikäiset Auris ja Avensis olivat alkavassa ruosteessa ovien ja koteloiden sisäpinnoilta täydellisesti puuttuvan ruostesuojan takia, kun taas Golfissa ja Passatissa vastaavaa ei löydetty valmistuksen yhteydessä tehdyn kuumavahasuojauksen ansiosta.

        Tuollainen alkava ruoste on ongelma vasta siinä vaiheessa, kun auto on käyttöikänsä lopussa kymmenien vuosien päästä ja kun sen arvo on mitätön. Museoautoja harrastava saattaisi olla kiinnostunut näistä seikoista, mutta ei koske normaalia autoilijaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen alkava ruoste on ongelma vasta siinä vaiheessa, kun auto on käyttöikänsä lopussa kymmenien vuosien päästä ja kun sen arvo on mitätön. Museoautoja harrastava saattaisi olla kiinnostunut näistä seikoista, mutta ei koske normaalia autoilijaa.

        "Tuollainen alkava ruoste on ongelma vasta..."
        Jos viittaat Tuulilasin havaitsemiin ruosteisiin uusissa Toyotissa, olet väärässä. Alkavista ruosteista oltiin todella huolissaan ja syystäkin. Jos noille ei tehdä mitään, auto lahoaa sisältä ulospäin korjauskelvottomaksi ennen aikojaan. Asiaa jouduttaa Toyotien huonosti toteutetut pohjamuovit, jotka päästävät kuran pohjaa ruostuttamaan. Siellä kun ei ole muuta suojaa kuin pohjamasli.


    • Anonyymi

      Kunnossa olevasta maksimihinta on 4500 euroa.

    • Anonyymi

      Kamux ei ole tuosta 1500 euroa enempää hyvittänyt.

    • Anonyymi

      Vanha paska miksi toit esiin tuollaisen
      ..

    • Anonyymi

      Miten parantaa Toyotan mainetta kestävänä autona tälläiset yksityäiset ongelma autot ja niistä kirjoittaminen?

      • Anonyymi

        Tuo ei ole yksittäinen tapaus vaan tyypillinen D-4D-tapaus. Siinä moottorissa on tyyppivika ja kansiongelmat enemmän sääntö kuin poikkeus. Esimerkiksi niitä tuli paljon takseihin mutta ne hävisivät pois sieltä hyvin nopeasti. Riittää kun katsoo näitä käytettyjen myynti-ilmoituksia. Varsinkin 2.2:ssa on järjestään maininta kansiremontista. Taitavat kyllä olla pikkuhiljaa kaikki paalissa kun into isoihin rempoihin on loppunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei ole yksittäinen tapaus vaan tyypillinen D-4D-tapaus. Siinä moottorissa on tyyppivika ja kansiongelmat enemmän sääntö kuin poikkeus. Esimerkiksi niitä tuli paljon takseihin mutta ne hävisivät pois sieltä hyvin nopeasti. Riittää kun katsoo näitä käytettyjen myynti-ilmoituksia. Varsinkin 2.2:ssa on järjestään maininta kansiremontista. Taitavat kyllä olla pikkuhiljaa kaikki paalissa kun into isoihin rempoihin on loppunut.

        Niitä oli muutamia ja käytetty eurooppalaista alihankkijaa ja tässä tulos. Toyota miehekkäästi kantoi vastuunsa silti vaikka eu tekee kuraa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä oli muutamia ja käytetty eurooppalaista alihankkijaa ja tässä tulos. Toyota miehekkäästi kantoi vastuunsa silti vaikka eu tekee kuraa

        Missä oli Toyotan laadunvalvonta kun asensi autoihinsa susikoneita? Eikö laadunvalvonnan pitäisi varmistaa että alihankkijat toimittavat tilattua laatua?

        Vinoiut sikseen, oikeasti tässä ei ole kysymys valmistuksen laadusta vaan vakavasta suunnitteluvirheestä. Tuo alumiinilohko oli suunniteltu päin pesrettä eikä se olisi kestänyt vaikka se olisi valmistettu kuinka hyvin tahansa.

        Se Toyotan vastuunkanto ei koskaan korjannut koneen perusongelmaa. Kansiremppa vain siirsi ongelmia vähän matkaa eteenpäin. Se suunnitteluvirhe jäi siihen koneeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä oli muutamia ja käytetty eurooppalaista alihankkijaa ja tässä tulos. Toyota miehekkäästi kantoi vastuunsa silti vaikka eu tekee kuraa

        Minkä vastuun Toyota kantoi? Aloittajankin tapauksessa Toyotan virheellisesti suunnittelemasta moottorista auton omistaja maksanut korjauksesta? Minkähän vastuun Toyota kantoi ruosteskandaalissa, missä oikeuden päätöksellä omistajille korvattiin ruosteesta katkenneet autojen rungot?


    • Anonyymi

      Joku uskovainen maksoi 12 v romusta 3890 euroa!!!

    • Anonyymi

      Pienellä korjauksella hieno Avensis.

      • Anonyymi

        Tukku rahaa tuohon uppoaa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Viimeisin katsastuksessa todettu matkamittarilukema
        Matkamittarilukema
        165820 km
        Pvm
        17.5.2021
        Viat
        Määräaikaiskatsastus (hyväksytty)
        17.5.2021
        Lähivalo
        Päätarkastuskohde
        Valaisimet ja sähkölaitteet
        Komponentti
        (4.1.2) Lähivalon suuntaus
        Sijainti
        Vasemmalla ja oikealla
        Vika
        Liian alas
        Vakavuus
        Korjauskehotus
        Lisätieto
        Korjattava 16.6.2021 mennessä
        Etuakselisto
        Päätarkastuskohde
        Akselistot, pyörät ja jousitus
        Komponentti
        (5.3.1) Kallistuksen vakaajan kiinnitys
        Sijainti
        Oikealla
        Vika
        Välyksellinen
        Vakavuus
        Korjauskehotus
        Lisätieto
        Korjattava 16.6.2021 mennessä
        Tuulilasi ja puhdistuslaitteet
        Päätarkastuskohde
        Koeajo ja näkyvyys
        Komponentti
        (3.4) Pyyhkijän sulka
        Sijainti
        Vasemmalla
        Vika
        Puhdistusteho riittämätön
        Vakavuus
        Korjauskehotus
        Lisätieto
        Korjattava 19.5.2021 mennessä


      • Anonyymi

        Kansiremontissa palaa tuhansia euroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansiremontissa palaa tuhansia euroja.

        Volsun korjaaminen on aina kallista, mitäs läksit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volsun korjaaminen on aina kallista, mitäs läksit.

        Se ajatus muiden kuvitteelisista rempoista varmaan lohduttaa kovasti tätä Aven omistajaa joka laittoi viisi tonnia omaa rahaa moottoriremppaan ja sai sen jälkeen metrin mittaisen vikalistan katsurilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ajatus muiden kuvitteelisista rempoista varmaan lohduttaa kovasti tätä Aven omistajaa joka laittoi viisi tonnia omaa rahaa moottoriremppaan ja sai sen jälkeen metrin mittaisen vikalistan katsurilta.

        Joo joo mutta omistihan kuitenkin kestäväksi ja laadukkaaksi kehutun Toyotan. Toista se olisi ollut germaaneilla, pelkkää harmia ja korjaamolla seisottamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo joo mutta omistihan kuitenkin kestäväksi ja laadukkaaksi kehutun Toyotan. Toista se olisi ollut germaaneilla, pelkkää harmia ja korjaamolla seisottamista.

        Melkoisen kestävä ja laadukas tojo. Ave vaati viiden tonnin konerempan ja silti jäi vielä metrin mittainen vikalista korjattavaksi että saa läpi katsastuksesta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matkamittaria käsitelty.

        Mitä väliä? Se on ikiliikkuja Toyota!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä väliä? Se on ikiliikkuja Toyota!

        200.000km mittarissa ja korjauksiin mennyt jo viisi tonnia eikä silti mene katsastuksesta läpi. Sellaista on tojolaatu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        200.000km mittarissa ja korjauksiin mennyt jo viisi tonnia eikä silti mene katsastuksesta läpi. Sellaista on tojolaatu.

        Hermo meni ja Kamux otti ilmaiseksi vaihdossa.


    • Anonyymi

      Toyota lähti kans diesel huumassa värkkäämään noita ja moni muu Urpo, vain kaksi onnistu BMW ja mersedesbentz!!💩💩💩

      • Anonyymi

        Otetaan bensakoneen lohko ja laitetaan siihen dieselin sisäkalut ja kansi.


      • Anonyymi

        Mersu ja biämvui epäonnistu pahiten


    • Anonyymi

      NNiin??? Ilmoituksessa ilmoitettu... Ennen vanhaan ei ilmoitettu... Jätettiin täysin huutajan vastuulle asioista selvittäminen. Nyt on onneksi täysi 14 vrk palautus oikeus.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

      Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      423
      5528
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

      KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      189
      1918
    3. Pikkunaiselle terkkuja

      Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      367
      1864
    4. Kuinka paljon on

      Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      120
      1084
    5. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

      Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      5
      1014
    6. Kauniit naiset

      Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      27
      928
    7. Olet vieläkin täällä

      Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      60
      825
    8. Muutto ei ratkaise mitään.

      Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      72
      801
    9. Oishan se coolia

      Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️
      Ikävä
      55
      723
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

      kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      37
      714
    Aihe