https://huutokaupat.com/3196187/toyota-avensis-2009-20-l-diesel-juuri-konerempattu-vikalista-kuvissa
juuri tehty suutin kansiremontti (noin 5000e.)
Airbag vikaa ynnä muuta pientä kivaa.
Tämäkö on sitä laatua
94
885
Vastaukset
- Anonyymi
Katsastus raportissa niin paljon vikoja että ei kunnolla yhdelle A4 mahdu.. Ruostetta väljiä niveliä airbag valo ym:
- Anonyymi
Aivan tavallinen kunto 200.000km ajetulle diesel-tojolle. Täydellinen koneremppa takana ja koko austa ja jarrut uusiksi. Ja kaupanpäälle pientä ruostekukkaa pukkaa.
Normipäivä tojotistille.- Anonyymi
Näistä ranskassa kootuista toyotista on laatu kaukana. Jos paperissa lukee Valmistusmaa: Japani ei tälläisiä ongelmia ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näistä ranskassa kootuista toyotista on laatu kaukana. Jos paperissa lukee Valmistusmaa: Japani ei tälläisiä ongelmia ole.
Onko nuo niitä Puolan tehtaan dieseleitä? Eipä saanut Toyota korjattua tyyppivikaa vaan joutui lopulta luopumaan koko dieseleiden tekemisestä ja ostamaan koneet BMW:ltä.
Kaikki parhaat Toyotan koneet on jonkun eurooppalaisen tekemiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näistä ranskassa kootuista toyotista on laatu kaukana. Jos paperissa lukee Valmistusmaa: Japani ei tälläisiä ongelmia ole.
Eihän Aven pitänyt olla ranskan toyota?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko nuo niitä Puolan tehtaan dieseleitä? Eipä saanut Toyota korjattua tyyppivikaa vaan joutui lopulta luopumaan koko dieseleiden tekemisestä ja ostamaan koneet BMW:ltä.
Kaikki parhaat Toyotan koneet on jonkun eurooppalaisen tekemiä.Totta. Aina oma osaaminen loppuu ja pitää taas rahalla ostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko nuo niitä Puolan tehtaan dieseleitä? Eipä saanut Toyota korjattua tyyppivikaa vaan joutui lopulta luopumaan koko dieseleiden tekemisestä ja ostamaan koneet BMW:ltä.
Kaikki parhaat Toyotan koneet on jonkun eurooppalaisen tekemiä.Ei kaikki.... Toyotan moottori ongelmat koskee ainoastaan Diesel moottoreita... Eikä kaikkia niitäkään... Esim. Hiacessa olevaa 2.5 D4D moottoria ei ajamalla loppuun saa... Eikä muitakaan Hiacessa olleita diesel moottoreita... Ei kannata yleistää kunnei asiasta mitään tiedä...
- Anonyymi
Viimeisellä omistajalla kalliita kilometrejä Toyotalla.
- Anonyymi
Joku hullu haluaa vielä maksaa tuosta.
- Anonyymi
Esimerkin Toyota on ollut piittaamattomalla huollolla ja saanut raskasta kaasujalkaa. Auton kunto on siksi tuollainen. Hyvällä huollolla ja rauhallisella ajolla tuollakin Avensiksella ajaisi huoletta puoli miljoonaa kilometriä.
- Anonyymi
Eikös tuolle ole annettu leimojen perusteella valohoitoa muita merkkejä enemmän.
- Anonyymi
" ja saanut raskasta kaasujalkaa. "
Sinähän sen tiedät miten tuolla autolla on ajettu.
Totuus on se että isossa osassa diesel-tojoja lukee sama teksti isosta konerempasta. Selkeä tyyppivika se on eikä mitään muuta. Ei kaikki tojokuskit voi olla vastuuttomia kaahailijoita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös tuolle ole annettu leimojen perusteella valohoitoa muita merkkejä enemmän.
Puutteellisia leimoja, tehty pelkkää öljynvaihtoa ajatellen että kyllä Toyota kestää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puutteellisia leimoja, tehty pelkkää öljynvaihtoa ajatellen että kyllä Toyota kestää.
Miksi muiden merkkien koneet kestää, eikä kannentiivisteet petä jatkuvasti?
Huoltoko sen kannentiivisteen pettämisen ehkäisee? Kyse on valmistusvirheestä, eikä huollon laiminlyönnistä. Toyotan koneista tuli susia, kun valurautalohkoista luovuttiin.
- Anonyymi
Parasta ennen mennyt jo kauan sitten, paaliin.
- Anonyymi
En koskisi pitkällä kepilläkään katsastamattomaan tuontiautoon.
- Anonyymi
Mitä Toyotan malleja tehdään Suomessa?
- Anonyymi
Kyllä tuosta vielä pelin saa, mutta Kamuxilla ei taida osaaminen riittää.
- Anonyymi
Yllättävän pitkään on kestänyt. Minun 2-litrainen vvt-i kesti 150 tkm ja sitten paukahti kannentiiviste, josta aiheutui 12000 euron kokonaiskulut. Toyota-laatua!
- Anonyymi
Minä vaihdoin ladaani kansipahvin ulkosalla kolmeen tuntiin. Korjauskulut olivat 15€.
- Anonyymi
Ruostetta, ruostetta, välystä, välystä, kulumaa, kulumaa ja vähän sähkövikaa.
Tyypillinen Toyota kunnoltaan, kun on ajettu yli 5000 km vuodessa. - Anonyymi
Löytyyhän noita:
Myydään
Malli
Volkswagen Golf
2009
Käyttöönottokuukausi
1/2009
Mittarilukema
217 000 km
Moottori
1.9l Diesel
Vetotapa
Etuveto
Vaihteisto
Tekniset tiedot
Teho: 77 kW
CO2-päästöt: 137 g/km
Omamassa 1436 kg
Kokonaismassa 2000 kg
Lisätiedot
Katsastus voimassa: 10/2022 Moottorivika, lohkossa reikä, muuten asiallinen auto. Moottorityyppi BXE.
Vaihteisto takkuaa, Kylmänä ensisijaisesti, vaatii lähtiessä P-, D- tai R-asennoissa edestakaista liikettä- Anonyymi
Tojohönö aloitti päivänsä nolosti valehtelemalla. Eikö taaskaan kestä kasetti todellisuutta.
- Anonyymi
On on mutta kukaan ei ilkeäkään yrittää väittää vastaan etteikö VWkonsernin autoissa olisi vikoja.
Mutta Tojota fanit yrittävät väittää ettei Toyotissa ole mitään vikaa..ollutkaan koskaan vaikak kaikkihan tietää surullisenen D4D:n (t)...VVT-i hajoamiset, löysät korit, jne jne. Toki Toyota on kuuluissa siitä että on kantanut vastuunsa PALJON paremmin kuin VW tuotteistaan.
VW konserni on siitä kiva että sieltä löytyy edullisia nelivetoisia malleja joista osa on jopa yllättävän kestäviä pääosiltaan ja sitten on vain näitä "pikkuvikoja" jotka on helppo korjata tai niiden kanssa on helppo elää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On on mutta kukaan ei ilkeäkään yrittää väittää vastaan etteikö VWkonsernin autoissa olisi vikoja.
Mutta Tojota fanit yrittävät väittää ettei Toyotissa ole mitään vikaa..ollutkaan koskaan vaikak kaikkihan tietää surullisenen D4D:n (t)...VVT-i hajoamiset, löysät korit, jne jne. Toki Toyota on kuuluissa siitä että on kantanut vastuunsa PALJON paremmin kuin VW tuotteistaan.
VW konserni on siitä kiva että sieltä löytyy edullisia nelivetoisia malleja joista osa on jopa yllättävän kestäviä pääosiltaan ja sitten on vain näitä "pikkuvikoja" jotka on helppo korjata tai niiden kanssa on helppo elää.Harmi että Suomeen ei ole tuotu Caldinaa ynnä muita mielenkiintoisia malleja...ihan LHD:nä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On on mutta kukaan ei ilkeäkään yrittää väittää vastaan etteikö VWkonsernin autoissa olisi vikoja.
Mutta Tojota fanit yrittävät väittää ettei Toyotissa ole mitään vikaa..ollutkaan koskaan vaikak kaikkihan tietää surullisenen D4D:n (t)...VVT-i hajoamiset, löysät korit, jne jne. Toki Toyota on kuuluissa siitä että on kantanut vastuunsa PALJON paremmin kuin VW tuotteistaan.
VW konserni on siitä kiva että sieltä löytyy edullisia nelivetoisia malleja joista osa on jopa yllättävän kestäviä pääosiltaan ja sitten on vain näitä "pikkuvikoja" jotka on helppo korjata tai niiden kanssa on helppo elää."Toki Toyota on kuuluissa siitä että on kantanut vastuunsa PALJON paremmin kuin VW tuotteistaan."
No enpä sanoisi. Toyota yritti sälyttää yli kolmen miljardin ruostekorjaukset asiakkailleen ja suostui ottamaan vasta oikeuden määräyksellä vastuun teoistaan.
Ja sama homma oli niiden ryntäilevien tappajatojojen kanssa.
Ja tä vuonna Tojo sai yli 180 miljoonan sakon pitkäaikaisesta päästöhuijauksesta. Ja taas oikeuden määräyksellä.
Tapahuijari on tojo ja usein oikeudessa vastuunpakoilunsa takia.
https://www.reuters.com/article/us-toyota-settlement-idUSKBN1370PE
- Anonyymi
Ei ole Toyotan vila jos pidetty huonosti silti Toyota on kantanut vastuunsa
- Anonyymi
Mitäköhän vastuuta tuossa tapauksessa Toyota on kantanut? Tuo tojo on aivan romukunnossa eikä tule katsastuskuntoon muuten kuin omalla rahalla kalliisti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäköhän vastuuta tuossa tapauksessa Toyota on kantanut? Tuo tojo on aivan romukunnossa eikä tule katsastuskuntoon muuten kuin omalla rahalla kalliisti.
Ja moottoriremonttiin oli jo käytetty viisi tonnia. Olisi kannattanut ennemmin paalat tojo. Viiden tonnin remontti kolmen tonnin ruosteiseen koslaan ei ole kovin järkevä sijoitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja moottoriremonttiin oli jo käytetty viisi tonnia. Olisi kannattanut ennemmin paalat tojo. Viiden tonnin remontti kolmen tonnin ruosteiseen koslaan ei ole kovin järkevä sijoitus.
Taitaa olla Toyomiehillä sama kuin mersumiehillä, eli tekohengittämällä pidetään auto hinnalla millä hyvänsä liikenteessä jotta päästään kehumaan kuinka kestävä se on.
Mitään järkeä tuossa moottoriremontissa ei ole ollut, paljon halvemmalla olisi selvinnyt viemällä auton suoraan paaliin.
- Anonyymi
Loppuun ajettu japsilintta-> paaliin tuo pitäisi laittaa
- Anonyymi
Mutta eihän katsastuksilla pitäisi olla mitään merkitystä? Sitähän on saanut lukea tällä palstalla!🤣😅😂😆😁
- Anonyymi
https://huutokaupat.com/3200618/volkswagen-passat-2009-19-l-diesel
Siinä teille loppuunajettu lintta. Verrattuna vaikka tuohon Passattiin, Avensis näyttää uudelta.- Anonyymi
Tuolla Avellaa on ajettu 200.000km ja sillä ei ole toivoakaan saada leimaa vaikka siihen on tehty 5.000€ koneremppa. Vikalista on metrin mittainen silti.
Passatilla on takana 400.000km ilman tuollaisia massiivisia koneremppoja. On näköjään kolhittu, mutta se on kuskin moka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla Avellaa on ajettu 200.000km ja sillä ei ole toivoakaan saada leimaa vaikka siihen on tehty 5.000€ koneremppa. Vikalista on metrin mittainen silti.
Passatilla on takana 400.000km ilman tuollaisia massiivisia koneremppoja. On näköjään kolhittu, mutta se on kuskin moka.Ruoste puskee Passatissa läpi ilman mitään kolhuja mm. ovista, takaluukusta ja kaarista. Kolhuja löytyy muovipuskurista, mikä ei ruostu Volsussakaan.
Konevikaahan tuossa ilmeisesti on kuvauksesta päätellen ja remonttia on tehty reilusti myös alustaan huoltokirjan merkintöjen perusteella.
Romu, mikä romu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruoste puskee Passatissa läpi ilman mitään kolhuja mm. ovista, takaluukusta ja kaarista. Kolhuja löytyy muovipuskurista, mikä ei ruostu Volsussakaan.
Konevikaahan tuossa ilmeisesti on kuvauksesta päätellen ja remonttia on tehty reilusti myös alustaan huoltokirjan merkintöjen perusteella.
Romu, mikä romu.Tuo Ave ei koskaan tule näkemään niitä kilometrejä mitä tällä Passatilla on jo ajettu eli 380.000km.
Ave on paalauskunnossa jo 200.000km kohdalla vaikka sitä on sepitetty kasaan monella tonnilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo Ave ei koskaan tule näkemään niitä kilometrejä mitä tällä Passatilla on jo ajettu eli 380.000km.
Ave on paalauskunnossa jo 200.000km kohdalla vaikka sitä on sepitetty kasaan monella tonnilla.Älä höpötä. Uutta puslaa alustaan, jarruremontti joka nurkkaan ja tekniikan puolesta matka jatkuu hamaan tulevaisuuteen, kun kansipahvikin on jo vaihdettu.
Passatti on jo koriltaan niin mätä, että sen lopulliset ajokilometrit taitavat olla jo mittarissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo Ave ei koskaan tule näkemään niitä kilometrejä mitä tällä Passatilla on jo ajettu eli 380.000km.
Ave on paalauskunnossa jo 200.000km kohdalla vaikka sitä on sepitetty kasaan monella tonnilla."Ave on paalauskunnossa jo 200.000km kohdalla"
Pikamulkaisulla Nettiautosta löytyi kymmenkunta yli puoli miljoonaa ajettua diesel-Avensista, joten eihän tuolla välttämättä olla vielä matkan puolivälissäkään. Eikä näistä Avensiksista yksikään näytä yhtä ruosteen raiskaamilta kuin huutokaupattu Passatti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä höpötä. Uutta puslaa alustaan, jarruremontti joka nurkkaan ja tekniikan puolesta matka jatkuu hamaan tulevaisuuteen, kun kansipahvikin on jo vaihdettu.
Passatti on jo koriltaan niin mätä, että sen lopulliset ajokilometrit taitavat olla jo mittarissa." Uutta puslaa alustaan, jarruremontti joka nurkkaan ja tekniikan puolesta matka jatkuu hamaan tulevaisuuteen, kun kansipahvikin on jo vaihdettu."
Järjetöntä alkaa tekemään noin isoa remppaa kolmen tonnin koslaan. Ja luuletko että tuo uusittu kansipahvi kestää edes yhtä pitkälle kuin alkuperäinen? Sama homma edessä ennenkuin 380.000km tulee täyteen. Siinä koneessa on paha tyyppivika eikä se korjaannu sillä että että siihen vaihdetaan uusi kansipahvi. Se pajalle vaihdettu leviää nopeammin kuin tehtaan alkuperäinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Uutta puslaa alustaan, jarruremontti joka nurkkaan ja tekniikan puolesta matka jatkuu hamaan tulevaisuuteen, kun kansipahvikin on jo vaihdettu."
Järjetöntä alkaa tekemään noin isoa remppaa kolmen tonnin koslaan. Ja luuletko että tuo uusittu kansipahvi kestää edes yhtä pitkälle kuin alkuperäinen? Sama homma edessä ennenkuin 380.000km tulee täyteen. Siinä koneessa on paha tyyppivika eikä se korjaannu sillä että että siihen vaihdetaan uusi kansipahvi. Se pajalle vaihdettu leviää nopeammin kuin tehtaan alkuperäinen."Järjetöntä alkaa tekemään noin isoa remppaa kolmen tonnin koslaan."
No ei todellakaan ole. Jarru-ja puslaremonttiin ei saa uppoamaan kuin pari satkua, jos ei ole kädetön tumpelo. Kansipahvin vaihtokaan ei ole kummoinen homma.
Passatin ruoste- ja muut viat taas ovat jo sen verran fataaleja, ettei siitä ole edes varaosa-autoksi. Tosin eipä hintakaan ole enää kuin muutamia satasia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Järjetöntä alkaa tekemään noin isoa remppaa kolmen tonnin koslaan."
No ei todellakaan ole. Jarru-ja puslaremonttiin ei saa uppoamaan kuin pari satkua, jos ei ole kädetön tumpelo. Kansipahvin vaihtokaan ei ole kummoinen homma.
Passatin ruoste- ja muut viat taas ovat jo sen verran fataaleja, ettei siitä ole edes varaosa-autoksi. Tosin eipä hintakaan ole enää kuin muutamia satasia."Kansipahvin vaihtokaan ei ole kummoinen homma."
Viisi tonnia näkyi olevan hintalappu tuon Avensiksen tiedoissa kun vaihdettiin ensimmäisen kerran. Ja tuo vaihtaminen on vain tekohengitystä koska se ei korjaa moottorin tyyppivikaa vaan antaa taas hetken aikaa ennenkuin paisuntasäiliö alkaa taas pulputtamaan.
Kotokonstein ei saa koskaan aikaan yhtä hyvää kuin mitä tehtaan robotit tekevät mottorin kasaamisen suhteen. Ja se alkuperäinenkään tehtaan tekemä ei kestä kuin sen 150.000km.
Mutta tuohan se on tojokuskin kohtalo. Pitä olla pelit ja vehkeet tehdä itse isoja moottoriremontteja että saa auton pysymän liikenteessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kansipahvin vaihtokaan ei ole kummoinen homma."
Viisi tonnia näkyi olevan hintalappu tuon Avensiksen tiedoissa kun vaihdettiin ensimmäisen kerran. Ja tuo vaihtaminen on vain tekohengitystä koska se ei korjaa moottorin tyyppivikaa vaan antaa taas hetken aikaa ennenkuin paisuntasäiliö alkaa taas pulputtamaan.
Kotokonstein ei saa koskaan aikaan yhtä hyvää kuin mitä tehtaan robotit tekevät mottorin kasaamisen suhteen. Ja se alkuperäinenkään tehtaan tekemä ei kestä kuin sen 150.000km.
Mutta tuohan se on tojokuskin kohtalo. Pitä olla pelit ja vehkeet tehdä itse isoja moottoriremontteja että saa auton pysymän liikenteessä.Hassua, että Nettiautosta löytyy tällä hetkellä yli 30 diesel-Avensista, joilla on rullattu jo yli 400 000 kilometriä, joten ehkä kansiremontti olisi tarpeen tehdä ensiksi omaan päähäsi. Suosittelen siis lobotomiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hassua, että Nettiautosta löytyy tällä hetkellä yli 30 diesel-Avensista, joilla on rullattu jo yli 400 000 kilometriä, joten ehkä kansiremontti olisi tarpeen tehdä ensiksi omaan päähäsi. Suosittelen siis lobotomiaa.
En minä noita kansireppoja ole keksinyt. Tuossahan se lukee auton tiedoissa niinkuin niin monen muunkin tojon. Kyllä sen 400.000 km saa kasaan kun jaksaa tehdä koneremppaa tarpeeksi usein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä noita kansireppoja ole keksinyt. Tuossahan se lukee auton tiedoissa niinkuin niin monen muunkin tojon. Kyllä sen 400.000 km saa kasaan kun jaksaa tehdä koneremppaa tarpeeksi usein.
"jaksaa tehdä koneremppaa tarpeeksi usein."
Eli vaihtaa sen pahvin tarvittaessa siinä 200 000 paikkeilla. Useimpiin ei tarvitse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"jaksaa tehdä koneremppaa tarpeeksi usein."
Eli vaihtaa sen pahvin tarvittaessa siinä 200 000 paikkeilla. Useimpiin ei tarvitse.Tojon dieselin alumiinilohko aiheuttaa omat ongelmansa tuohon vaihtoon. Niistä korkkaa helposti kierteet ja ainevahvuus ei salli tehdä isompaa reikää. Sitten onkin lohko kelvoton. Siksi kansipahvin vaihto johtaa usein koko koneen vaihtoon. Tämä on varsinkin 2.2n ongelma ja syy miksi ne hävisivät kuvasta kokonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojon dieselin alumiinilohko aiheuttaa omat ongelmansa tuohon vaihtoon. Niistä korkkaa helposti kierteet ja ainevahvuus ei salli tehdä isompaa reikää. Sitten onkin lohko kelvoton. Siksi kansipahvin vaihto johtaa usein koko koneen vaihtoon. Tämä on varsinkin 2.2n ongelma ja syy miksi ne hävisivät kuvasta kokonaan.
Joo, kyllähän tuonikäiset vanhat ruoskat ovat merkistä riippumatta elonsa ehtoopuolella, ja etenkin dieselit.
Tässä ketjussa verrattiin muuten kahta ääripäätä: Toyotan huonointa moottorimallia, ja Volkkarin ehkä parasta. Muun tekniikan ja korin kestävyydessä sitten onkin iso ero Toyotan hyväksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, kyllähän tuonikäiset vanhat ruoskat ovat merkistä riippumatta elonsa ehtoopuolella, ja etenkin dieselit.
Tässä ketjussa verrattiin muuten kahta ääripäätä: Toyotan huonointa moottorimallia, ja Volkkarin ehkä parasta. Muun tekniikan ja korin kestävyydessä sitten onkin iso ero Toyotan hyväksi.Combi I
Poissa Pöhis
Tulokas
*
Viestejä: 27
Profiili
Vs: Octavia lV uuden auton ongelmia
« Vastaus #1300 : 19.12.21 - klo:08:40 »
Tänä aamuna ei taas ollut ajastin toiminut, mukava lähteä kylmällä autolla ja tyhjällä akulla töihin. Kaiken lisäksi keltainen moottorin vikavalo syttyi mittaristoon työmatkalla.
Hyviä vehkeitä. No huomenna soitto taas huoltoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, kyllähän tuonikäiset vanhat ruoskat ovat merkistä riippumatta elonsa ehtoopuolella, ja etenkin dieselit.
Tässä ketjussa verrattiin muuten kahta ääripäätä: Toyotan huonointa moottorimallia, ja Volkkarin ehkä parasta. Muun tekniikan ja korin kestävyydessä sitten onkin iso ero Toyotan hyväksi."Muun tekniikan ja korin kestävyydessä sitten onkin iso ero Toyotan hyväksi."
No nyt taas menee paksuksi. Toyotan ruostesuojaamaton kori ja varsinkin sen kotelopalkit ruostuvat sisältäpäin. Se iso ongelma on se että ne ovat kantavaa rakennetta ja niistä saa katsastuksessa hylyn. Tuossa blogissa on se tavallinen tojotarina eli kun ensimmäinen kukkanen tulee maalipinnasta läpi niin koko kotelo on jo lahonnut sisältäpäin.
Nuo kuvassa näkyvät Passatin ruosteet on kosmeettisia ongelmia jotka ovat lähteneet jostain maalipinnan vauriosta. Eivät ole kantavissa rakenteissa joten rumia, mutta eivät vaikuta käytettävyyteen. Tojon kotelovikainen ei mene katsastuksesta läpi.
http://tavallisentallaajanblogi.blogspot.com/2017/05/toyota-corolla-2005-e12-ruostekorjausta.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Uutta puslaa alustaan, jarruremontti joka nurkkaan ja tekniikan puolesta matka jatkuu hamaan tulevaisuuteen, kun kansipahvikin on jo vaihdettu."
Järjetöntä alkaa tekemään noin isoa remppaa kolmen tonnin koslaan. Ja luuletko että tuo uusittu kansipahvi kestää edes yhtä pitkälle kuin alkuperäinen? Sama homma edessä ennenkuin 380.000km tulee täyteen. Siinä koneessa on paha tyyppivika eikä se korjaannu sillä että että siihen vaihdetaan uusi kansipahvi. Se pajalle vaihdettu leviää nopeammin kuin tehtaan alkuperäinen.Muutaman satasen remontti omassa tallissa. Vai oletko kädetön idiootti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muutaman satasen remontti omassa tallissa. Vai oletko kädetön idiootti?
Niin sitä luulisi, jos ei ole ikinä tehnyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muutaman satasen remontti omassa tallissa. Vai oletko kädetön idiootti?
Mun käsitys huolettomasta autoilusta on vähän muuta kuin tehdä isoja moottoriremontteja itse. Mun kirjoissa tuo on romujen rassaamista.
Jouduin tekemään sitä köyhänä opiskelijana aivan tarpeeksi. Sen jälkeen kun pääsin vakitöihin niin en ole liannut käsiäni autoa rassaamalla. Olen ajanut sen verran tuoreilla autoilla ettei niitä tarvitse rassata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muutaman satasen remontti omassa tallissa. Vai oletko kädetön idiootti?
Tuulilasi, turvatyyny. tuulilasinpyyhkimet, jarrut, tukivarret jne . Varastaako aioit osat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sitä luulisi, jos ei ole ikinä tehnyt.
Näinpä. Taas joku amisviiksi puhuu asiasta varmuudella jona voi antaa vain täydellinen tietämättömyys.
Toyotan alumiinilohkoisen dieselin kansiremppa on fiftysixty-homma jopa kunnon pajassa ammattimieheltä. Tuo lohkon kierteiden korkkaaminen käy tosi helposti. Toisaalta jos pelkää korkkaamista ja eikä kiristä oikeaan momenttiin niin paisuntasäiliö sanoo pulputipulputi hyvin pian.
Susikone ja kansiremppa kaikkea muuta kuin helppo rasti. Usein menee lohko pilalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Muun tekniikan ja korin kestävyydessä sitten onkin iso ero Toyotan hyväksi."
No nyt taas menee paksuksi. Toyotan ruostesuojaamaton kori ja varsinkin sen kotelopalkit ruostuvat sisältäpäin. Se iso ongelma on se että ne ovat kantavaa rakennetta ja niistä saa katsastuksessa hylyn. Tuossa blogissa on se tavallinen tojotarina eli kun ensimmäinen kukkanen tulee maalipinnasta läpi niin koko kotelo on jo lahonnut sisältäpäin.
Nuo kuvassa näkyvät Passatin ruosteet on kosmeettisia ongelmia jotka ovat lähteneet jostain maalipinnan vauriosta. Eivät ole kantavissa rakenteissa joten rumia, mutta eivät vaikuta käytettävyyteen. Tojon kotelovikainen ei mene katsastuksesta läpi.
http://tavallisentallaajanblogi.blogspot.com/2017/05/toyota-corolla-2005-e12-ruostekorjausta.html"Passatin ruosteet on kosmeettisia ongelmia"
Heh, volsujen kynnyskotelot tuppaavat ruostua sisältäpäin puhki. Ongelma on pahin Golfissa ja Jetassa, mutta myös muissa malleissa on samaa vikaa.
https://youtu.be/cWkLoRhnX_o
Voi luoja tuotakin volsua, molemmat kotelot täysin mädät.
Kaikkihan nuo taitavat olla yhtä lahoja:
https://m.facebook.com/RostoffJKL/posts/3322684111145516 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Passatin ruosteet on kosmeettisia ongelmia"
Heh, volsujen kynnyskotelot tuppaavat ruostua sisältäpäin puhki. Ongelma on pahin Golfissa ja Jetassa, mutta myös muissa malleissa on samaa vikaa.
https://youtu.be/cWkLoRhnX_o
Voi luoja tuotakin volsua, molemmat kotelot täysin mädät.
Kaikkihan nuo taitavat olla yhtä lahoja:
https://m.facebook.com/RostoffJKL/posts/3322684111145516Esimerkkiautoissasi on kilometrejä takana enemmän kuin keskiarvoisessa romutettavassa Toyotassa. Noilla kilometreillä Toyotat lakkaavat käymästä katsastuksissa, koska läpimätien rakenteiden korjaaminen ei ole millään tavalla kannattavaa eikä aina edes mahdollista.
Kuten punaisen Golfin remppakuvista näkyy, ulomman helmapellin takana oleva korin kantana pelti on ruosteeton. Golfit jatkavat helmapeltien vaihdon jälkeen liikenteessä vuosikausia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkkiautoissasi on kilometrejä takana enemmän kuin keskiarvoisessa romutettavassa Toyotassa. Noilla kilometreillä Toyotat lakkaavat käymästä katsastuksissa, koska läpimätien rakenteiden korjaaminen ei ole millään tavalla kannattavaa eikä aina edes mahdollista.
Kuten punaisen Golfin remppakuvista näkyy, ulomman helmapellin takana oleva korin kantana pelti on ruosteeton. Golfit jatkavat helmapeltien vaihdon jälkeen liikenteessä vuosikausia.Pitäisi nyt jotain rajaa olla valehtelullakin. Eihän tuossa viestissäsi pidä mikään paikkaansa, sillä asia nyt sattuu vain olemaan niin, että näistä kahdesta automerkistä Volsu on keskimääräisesti se ruostuvampi ja vikaisempi vaihtoehto. Tilastot ja vertailut sen osoittavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisi nyt jotain rajaa olla valehtelullakin. Eihän tuossa viestissäsi pidä mikään paikkaansa, sillä asia nyt sattuu vain olemaan niin, että näistä kahdesta automerkistä Volsu on keskimääräisesti se ruostuvampi ja vikaisempi vaihtoehto. Tilastot ja vertailut sen osoittavat.
Olet totaalisen väärässä! Suurin osa Toyotista poistuu liikenteestä alle 200000km ajettuina. Fakta.
Linkin kuvista näkyy selvästi, että ruoste helmoissa rajoittui ulompiin pelteihin. Katso itse! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"jaksaa tehdä koneremppaa tarpeeksi usein."
Eli vaihtaa sen pahvin tarvittaessa siinä 200 000 paikkeilla. Useimpiin ei tarvitse.Se onkin 3000 euron homma.
- Anonyymi
Toyotauskovaisen mukaan nuo kuuluu vain isoon huolto, ei vikoja vaan isoon huoltoon kuluvia kohteita.
- Anonyymi
Onhan tuosta Passatien ruostumisesta ihan salattua ruotsalaistutkimuksen tietoa olemassa jossa passatit olivat ruosteessa 41% ja Avensiksista vain 2%! Googlaamalla kyllä löytyy ja helposti. Omassa volkkarissani meni taannoin jäähdytysnesteet ja öljyt sekaisin eikä edes vikaa löytynyt, kun mittarissa oli vasta 130000. Onneksi Liike otti myymänsä murheenalhon takaisin pitkän taistelun jälkeen. Kyllä siinä luottamus merkkiin meni totaalisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan tuosta Passatien ruostumisesta ihan salattua ruotsalaistutkimuksen tietoa olemassa jossa passatit olivat ruosteessa 41% ja Avensiksista vain 2%! Googlaamalla kyllä löytyy ja helposti. Omassa volkkarissani meni taannoin jäähdytysnesteet ja öljyt sekaisin eikä edes vikaa löytynyt, kun mittarissa oli vasta 130000. Onneksi Liike otti myymänsä murheenalhon takaisin pitkän taistelun jälkeen. Kyllä siinä luottamus merkkiin meni totaalisesti.
Ei ne Avet pihatonttujen seurana ruostukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan tuosta Passatien ruostumisesta ihan salattua ruotsalaistutkimuksen tietoa olemassa jossa passatit olivat ruosteessa 41% ja Avensiksista vain 2%! Googlaamalla kyllä löytyy ja helposti. Omassa volkkarissani meni taannoin jäähdytysnesteet ja öljyt sekaisin eikä edes vikaa löytynyt, kun mittarissa oli vasta 130000. Onneksi Liike otti myymänsä murheenalhon takaisin pitkän taistelun jälkeen. Kyllä siinä luottamus merkkiin meni totaalisesti.
"Onhan tuosta Passatien ruostumisesta ihan salattua ruotsalaistutkimuksen tietoa olemassa jossa passatit olivat ruosteessa 41% ja Avensiksista vain 2%!"
Tutkimuksessa ei ollut mitään salaista. Ja jos on oikeasti lukenut tuon tutkimuksen, eikä pelkästään siitä revittyjä lööppejä, tietää ettei Passateissa ruostekuplia löytynyt muualta kuin ovien kylkilistojen yhteydestä. Ja koski vain B6-mallin Comfortline-versioita. Kokemus on osoittanut, että niissäkään ei ruostumista ilmene jos kromilistojen ja oven maalipinnan välissä oleva n. millin rako huuhdellaan pesujen yhteydessä. Ruostuminen voi alkaa kyseisestä raosta kun siihen on kiilautunut pölyä ja hiekan muruja, jotka rikkovat maalipintaa.
B6 Passatien tapauksessa kyseessä on pelkkä kosmeettinen haitta, joka on estettävissä. Pohjasta ne eivät ruostu ikinä ellei pohjamuoveja ole revitty pois. Pohjamuovit on lisäksi niin fiksusti suunniteltu, että tausta tuulettuu, mutta kurapaska ei sinne pesää tee.
Tuulilasin tekemässä tutkimuksessa muutaman kuukauden ikäiset Auris ja Avensis olivat alkavassa ruosteessa ovien ja koteloiden sisäpinnoilta täydellisesti puuttuvan ruostesuojan takia, kun taas Golfissa ja Passatissa vastaavaa ei löydetty valmistuksen yhteydessä tehdyn kuumavahasuojauksen ansiosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Onhan tuosta Passatien ruostumisesta ihan salattua ruotsalaistutkimuksen tietoa olemassa jossa passatit olivat ruosteessa 41% ja Avensiksista vain 2%!"
Tutkimuksessa ei ollut mitään salaista. Ja jos on oikeasti lukenut tuon tutkimuksen, eikä pelkästään siitä revittyjä lööppejä, tietää ettei Passateissa ruostekuplia löytynyt muualta kuin ovien kylkilistojen yhteydestä. Ja koski vain B6-mallin Comfortline-versioita. Kokemus on osoittanut, että niissäkään ei ruostumista ilmene jos kromilistojen ja oven maalipinnan välissä oleva n. millin rako huuhdellaan pesujen yhteydessä. Ruostuminen voi alkaa kyseisestä raosta kun siihen on kiilautunut pölyä ja hiekan muruja, jotka rikkovat maalipintaa.
B6 Passatien tapauksessa kyseessä on pelkkä kosmeettinen haitta, joka on estettävissä. Pohjasta ne eivät ruostu ikinä ellei pohjamuoveja ole revitty pois. Pohjamuovit on lisäksi niin fiksusti suunniteltu, että tausta tuulettuu, mutta kurapaska ei sinne pesää tee.
Tuulilasin tekemässä tutkimuksessa muutaman kuukauden ikäiset Auris ja Avensis olivat alkavassa ruosteessa ovien ja koteloiden sisäpinnoilta täydellisesti puuttuvan ruostesuojan takia, kun taas Golfissa ja Passatissa vastaavaa ei löydetty valmistuksen yhteydessä tehdyn kuumavahasuojauksen ansiosta.Tuossapa on linkki Tuulilasin tekemään uusien autojen ruostesuojatutkimukseen. Ei kovin mairittelevaa Toyotan kannalta:
https://www.apu.fi/artikkelit/uusien-autojen-ruosteenesto-retuperalla-0 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Onhan tuosta Passatien ruostumisesta ihan salattua ruotsalaistutkimuksen tietoa olemassa jossa passatit olivat ruosteessa 41% ja Avensiksista vain 2%!"
Tutkimuksessa ei ollut mitään salaista. Ja jos on oikeasti lukenut tuon tutkimuksen, eikä pelkästään siitä revittyjä lööppejä, tietää ettei Passateissa ruostekuplia löytynyt muualta kuin ovien kylkilistojen yhteydestä. Ja koski vain B6-mallin Comfortline-versioita. Kokemus on osoittanut, että niissäkään ei ruostumista ilmene jos kromilistojen ja oven maalipinnan välissä oleva n. millin rako huuhdellaan pesujen yhteydessä. Ruostuminen voi alkaa kyseisestä raosta kun siihen on kiilautunut pölyä ja hiekan muruja, jotka rikkovat maalipintaa.
B6 Passatien tapauksessa kyseessä on pelkkä kosmeettinen haitta, joka on estettävissä. Pohjasta ne eivät ruostu ikinä ellei pohjamuoveja ole revitty pois. Pohjamuovit on lisäksi niin fiksusti suunniteltu, että tausta tuulettuu, mutta kurapaska ei sinne pesää tee.
Tuulilasin tekemässä tutkimuksessa muutaman kuukauden ikäiset Auris ja Avensis olivat alkavassa ruosteessa ovien ja koteloiden sisäpinnoilta täydellisesti puuttuvan ruostesuojan takia, kun taas Golfissa ja Passatissa vastaavaa ei löydetty valmistuksen yhteydessä tehdyn kuumavahasuojauksen ansiosta.Tuollainen alkava ruoste on ongelma vasta siinä vaiheessa, kun auto on käyttöikänsä lopussa kymmenien vuosien päästä ja kun sen arvo on mitätön. Museoautoja harrastava saattaisi olla kiinnostunut näistä seikoista, mutta ei koske normaalia autoilijaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollainen alkava ruoste on ongelma vasta siinä vaiheessa, kun auto on käyttöikänsä lopussa kymmenien vuosien päästä ja kun sen arvo on mitätön. Museoautoja harrastava saattaisi olla kiinnostunut näistä seikoista, mutta ei koske normaalia autoilijaa.
"Tuollainen alkava ruoste on ongelma vasta..."
Jos viittaat Tuulilasin havaitsemiin ruosteisiin uusissa Toyotissa, olet väärässä. Alkavista ruosteista oltiin todella huolissaan ja syystäkin. Jos noille ei tehdä mitään, auto lahoaa sisältä ulospäin korjauskelvottomaksi ennen aikojaan. Asiaa jouduttaa Toyotien huonosti toteutetut pohjamuovit, jotka päästävät kuran pohjaa ruostuttamaan. Siellä kun ei ole muuta suojaa kuin pohjamasli.
- Anonyymi
Kunnossa olevasta maksimihinta on 4500 euroa.
- Anonyymi
Kamux ei ole tuosta 1500 euroa enempää hyvittänyt.
- Anonyymi
Vanha paska miksi toit esiin tuollaisen
.. - Anonyymi
Miten parantaa Toyotan mainetta kestävänä autona tälläiset yksityäiset ongelma autot ja niistä kirjoittaminen?
- Anonyymi
Tuo ei ole yksittäinen tapaus vaan tyypillinen D-4D-tapaus. Siinä moottorissa on tyyppivika ja kansiongelmat enemmän sääntö kuin poikkeus. Esimerkiksi niitä tuli paljon takseihin mutta ne hävisivät pois sieltä hyvin nopeasti. Riittää kun katsoo näitä käytettyjen myynti-ilmoituksia. Varsinkin 2.2:ssa on järjestään maininta kansiremontista. Taitavat kyllä olla pikkuhiljaa kaikki paalissa kun into isoihin rempoihin on loppunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ei ole yksittäinen tapaus vaan tyypillinen D-4D-tapaus. Siinä moottorissa on tyyppivika ja kansiongelmat enemmän sääntö kuin poikkeus. Esimerkiksi niitä tuli paljon takseihin mutta ne hävisivät pois sieltä hyvin nopeasti. Riittää kun katsoo näitä käytettyjen myynti-ilmoituksia. Varsinkin 2.2:ssa on järjestään maininta kansiremontista. Taitavat kyllä olla pikkuhiljaa kaikki paalissa kun into isoihin rempoihin on loppunut.
Niitä oli muutamia ja käytetty eurooppalaista alihankkijaa ja tässä tulos. Toyota miehekkäästi kantoi vastuunsa silti vaikka eu tekee kuraa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä oli muutamia ja käytetty eurooppalaista alihankkijaa ja tässä tulos. Toyota miehekkäästi kantoi vastuunsa silti vaikka eu tekee kuraa
Missä oli Toyotan laadunvalvonta kun asensi autoihinsa susikoneita? Eikö laadunvalvonnan pitäisi varmistaa että alihankkijat toimittavat tilattua laatua?
Vinoiut sikseen, oikeasti tässä ei ole kysymys valmistuksen laadusta vaan vakavasta suunnitteluvirheestä. Tuo alumiinilohko oli suunniteltu päin pesrettä eikä se olisi kestänyt vaikka se olisi valmistettu kuinka hyvin tahansa.
Se Toyotan vastuunkanto ei koskaan korjannut koneen perusongelmaa. Kansiremppa vain siirsi ongelmia vähän matkaa eteenpäin. Se suunnitteluvirhe jäi siihen koneeseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä oli muutamia ja käytetty eurooppalaista alihankkijaa ja tässä tulos. Toyota miehekkäästi kantoi vastuunsa silti vaikka eu tekee kuraa
Minkä vastuun Toyota kantoi? Aloittajankin tapauksessa Toyotan virheellisesti suunnittelemasta moottorista auton omistaja maksanut korjauksesta? Minkähän vastuun Toyota kantoi ruosteskandaalissa, missä oikeuden päätöksellä omistajille korvattiin ruosteesta katkenneet autojen rungot?
- Anonyymi
Joku uskovainen maksoi 12 v romusta 3890 euroa!!!
- Anonyymi
Pienellä korjauksella hieno Avensis.
- Anonyymi
Tukku rahaa tuohon uppoaa.
- Anonyymi
Noita moottorivammaisia Tojoja kyllä löytyy. Kyseessä tässä vain 166 tkm yksilö
"Lyhyellä koeajolla teimme seuraavat havainnot
-Hävittää jäähdytysnestettä -> kansivika?
-Koeajossa auto toimi normaalisti"
https://huutokaupat.com/3190180/toyota-rav4-22-luxyry-4x4-automaatti-diesel-2010-166500-km- Anonyymi
Viimeisin katsastuksessa todettu matkamittarilukema
Matkamittarilukema
165820 km
Pvm
17.5.2021
Viat
Määräaikaiskatsastus (hyväksytty)
17.5.2021
Lähivalo
Päätarkastuskohde
Valaisimet ja sähkölaitteet
Komponentti
(4.1.2) Lähivalon suuntaus
Sijainti
Vasemmalla ja oikealla
Vika
Liian alas
Vakavuus
Korjauskehotus
Lisätieto
Korjattava 16.6.2021 mennessä
Etuakselisto
Päätarkastuskohde
Akselistot, pyörät ja jousitus
Komponentti
(5.3.1) Kallistuksen vakaajan kiinnitys
Sijainti
Oikealla
Vika
Välyksellinen
Vakavuus
Korjauskehotus
Lisätieto
Korjattava 16.6.2021 mennessä
Tuulilasi ja puhdistuslaitteet
Päätarkastuskohde
Koeajo ja näkyvyys
Komponentti
(3.4) Pyyhkijän sulka
Sijainti
Vasemmalla
Vika
Puhdistusteho riittämätön
Vakavuus
Korjauskehotus
Lisätieto
Korjattava 19.5.2021 mennessä - Anonyymi
Kansiremontissa palaa tuhansia euroja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kansiremontissa palaa tuhansia euroja.
Volsun korjaaminen on aina kallista, mitäs läksit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volsun korjaaminen on aina kallista, mitäs läksit.
Se ajatus muiden kuvitteelisista rempoista varmaan lohduttaa kovasti tätä Aven omistajaa joka laittoi viisi tonnia omaa rahaa moottoriremppaan ja sai sen jälkeen metrin mittaisen vikalistan katsurilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ajatus muiden kuvitteelisista rempoista varmaan lohduttaa kovasti tätä Aven omistajaa joka laittoi viisi tonnia omaa rahaa moottoriremppaan ja sai sen jälkeen metrin mittaisen vikalistan katsurilta.
Joo joo mutta omistihan kuitenkin kestäväksi ja laadukkaaksi kehutun Toyotan. Toista se olisi ollut germaaneilla, pelkkää harmia ja korjaamolla seisottamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo joo mutta omistihan kuitenkin kestäväksi ja laadukkaaksi kehutun Toyotan. Toista se olisi ollut germaaneilla, pelkkää harmia ja korjaamolla seisottamista.
Melkoisen kestävä ja laadukas tojo. Ave vaati viiden tonnin konerempan ja silti jäi vielä metrin mittainen vikalista korjattavaksi että saa läpi katsastuksesta.
- Anonyymi
Upea talvella lumesta erottuva corolla!
https://huutokaupat.com/3200385/toyota-corolla-1975-12-l-bensiini-96000-km
Ainut millo ei erotu on keväällä kun koirankuset tulee kunnolla näkyviin.- Anonyymi
Corollamiehille lisää herkkua! https://huutokaupat.com/3203482/toyota-corolla-1986-13-l-bensiini
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Corollamiehille lisää herkkua! https://huutokaupat.com/3203482/toyota-corolla-1986-13-l-bensiini
Matkamittaria käsitelty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matkamittaria käsitelty.
Mitä väliä? Se on ikiliikkuja Toyota!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä väliä? Se on ikiliikkuja Toyota!
200.000km mittarissa ja korjauksiin mennyt jo viisi tonnia eikä silti mene katsastuksesta läpi. Sellaista on tojolaatu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
200.000km mittarissa ja korjauksiin mennyt jo viisi tonnia eikä silti mene katsastuksesta läpi. Sellaista on tojolaatu.
Hermo meni ja Kamux otti ilmaiseksi vaihdossa.
- Anonyymi
Toyota lähti kans diesel huumassa värkkäämään noita ja moni muu Urpo, vain kaksi onnistu BMW ja mersedesbentz!!💩💩💩
- Anonyymi
Otetaan bensakoneen lohko ja laitetaan siihen dieselin sisäkalut ja kansi.
- Anonyymi
Mersu ja biämvui epäonnistu pahiten
- Anonyymi
NNiin??? Ilmoituksessa ilmoitettu... Ennen vanhaan ei ilmoitettu... Jätettiin täysin huutajan vastuulle asioista selvittäminen. Nyt on onneksi täysi 14 vrk palautus oikeus.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4235528Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1891918Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3671864- 1201084
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51014- 27928
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60825- 72801
Oishan se coolia
Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️55723- 37714