Ilmeisesti pula rokottajista on todella jo huomattavasti suurempi syyllinen rokotusten takkuiluun kuin rokotettavien haluttomuus tai rokotekielteisyys. Kirjoittelu ja uutiset antavat väärän kuvan tilanteesta. Rokotuksenottomahdollisuuksia ei kertakaikkiaan ole järjestetty tarpeeksi tai ei lainkaan monissa (suuremmissa) kunnissa ja rokotekieltäytyjien kansan provottaminen ja toisaalta terveydenhuollon syyllisyyspallon heittäminen itse väestön keskuuteen , antaa virheellisen kuvan tilanteesta. Saamani nyt tuoreen informaation mukaan, ei ainakaan kolmansia rokotteita ole helppo saada, ei ainakaan aikaa, eikä edes tietoa miten ja missä sen voi saada, kuulu mihin tarvitsevien ryhmään tahansa, ryhmien luokittelukin on hyvin sekava. Kuitenkin väitetään, että vasta-aineet hiipuvat lähes kokonaan kahden rokotuksen jälkeen kuudessa kuukaudessa. Tyhjästäkö vanhemmat ikäluokat joutuvat aloittamaan uudelleen immuniteetin rakentamisen? Nuoremmat ja erityisryhmät taas eivät ole päässeet edes alkuun. Rokotustahdin nopeuttaminenkaan taas nuorempien kohdalla ei ehkä lisää samassa tahdissa immuniteettia. Ainakin se voi kadota hyvin nopeasti. Jokin raja on todennäköisesti nopeuttamisellakin. Se ei tietenkään ole kenenkään syy, että riittävää kokemukseen pohjautuvaa tietoa immunivasteen kestosta ei vielä ole saatavissa, eikä siis ihanteellisimmasta rokotustahdista. Paras rokotusväli on riippuvainen lisäksi paitsi käytettävästä rokotteesta myös yksilöstä.
Rokotettujen vähyys ei johdukkaan rokotettavien haluttomuudesta
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Rokottajat siirtyivät takaisin omiin hommiinsa ja seurantaan sekä ennen kaikkea influenssarokotuksiin, kun ensimmäisen ja toisen rokotuksen suurin urakka saatiin valmiiksi. Tilapäiset joukkorokotuspisteet purettiin, kun niille ei ollut enää tarvetta. Loppu henkilökunta riittää mainiosti puuttuvien koronarokotusten pistämiseen. Nyt kun omikron levisi nopeasti ympäri maailman ja tarvitaankin nopeasti kolmas koronarokotus, uusi rokotusten masinointi kestää hetken ennen kuin päästään taas samaan rokotustahtiin kuin koronarokotusten alkaessa (samalla influenssarokotukset vähenee).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569