Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Syömishäiriö oireet

Anonyymi

Tää on nyt pieni valitus viesti, mutta menköön.
Anoreksiaan voi kuulua oksentelua ja bulimiaan paastoamista. Oon lukenu ihan tarpeeks vastauksia tyyliin että sulla on pikemminkin bulimia kun oksentelet vaikka syötkin kaloreita vain sen 300.... anorektikkokin voi oksentaa. Terveisin diagnosoitu anorektikko joka oksentelee. Älkääkä hyvät ihmiset yrittäkö diagnosoida tai toitottaa niitä diagnoosi kriteereitä koska ne voi oikeesti olla todella triggeröiviä joillekin.
Kiitos ja kumarrus

9

852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sun elimistö on aika kovilla jo pelkkä vähäinen syöminen ja sen jälkeen oksentaminen.Mutta itepähän teidät mutta sitten kun sun ruokatorvi on tarpeeksi syöpynyt niin koronan takia et välttämättä heti pääse sairaalaan hoitoon.

      • Anonyymi

        Niin on. Kyl mä tiedän et mun keho on kovilla. Sen takia käyn säännöllisesti syhä polilla ja ravintoterapeutilla yms. Hauskaa että oletat etten tee mitään että tilanteeni paranisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on. Kyl mä tiedän et mun keho on kovilla. Sen takia käyn säännöllisesti syhä polilla ja ravintoterapeutilla yms. Hauskaa että oletat etten tee mitään että tilanteeni paranisi.

        Mä luin monta kertaa sun viestin mutta hitto kun mä en näe siinä että sä oot hoidossa.Koska olen näköjään sokea niin voitko kertoa missä kohta aekaa viestiä olet sanonut olevasi hoidossa.Pelkkä diagnoosi ei kerrio että olet hoidossa. Mutta hyvä että ettet enää oksentele ja laihduta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä luin monta kertaa sun viestin mutta hitto kun mä en näe siinä että sä oot hoidossa.Koska olen näköjään sokea niin voitko kertoa missä kohta aekaa viestiä olet sanonut olevasi hoidossa.Pelkkä diagnoosi ei kerrio että olet hoidossa. Mutta hyvä että ettet enää oksentele ja laihduta.

        Ei siinä luekkaan että olen hoidossa, koska se ei edes oikeastaan kuulu sulle. Eikä tilanteeni ole vielä se etten oksentelisi tai laihduttaisi vaikka niiden kokonaan lopettamiseen pyrinkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä luekkaan että olen hoidossa, koska se ei edes oikeastaan kuulu sulle. Eikä tilanteeni ole vielä se etten oksentelisi tai laihduttaisi vaikka niiden kokonaan lopettamiseen pyrinkin

        Eli sulle on sanottu että lopettele vähitellen oksentaminen ja laihduttaminen.Sittä on hyvä jatkaa jos saat kerta luvan oksentaa ja laihduttaa vähän kerrallaan.


      • Anonyymi

        Kuinka monta kertaa sä saat oksentaa ja monta kiloa saat laihtua lääkärin ohjeilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sulle on sanottu että lopettele vähitellen oksentaminen ja laihduttaminen.Sittä on hyvä jatkaa jos saat kerta luvan oksentaa ja laihduttaa vähän kerrallaan.

        Kai sä ymmärrät ettei ADDIKTIOTA voi lopettaa seinään. Mulle anoreksia on suojakeino mun lapsuuden traumoilta ja tunteilta. Ilman anoreksiaa mä joutuisin kohtaamaan kaikki ne ilman minkäänlaisia keinoja. Me yritetään vakauttaa mun vointi ja saada syöminen tarpeeks hyväksi että voin alottaa terapian. Mun syömishäiriö on ollu mulla niin pitkään ettei sitä niin vaan lopeteta. Valitettavasti tässä vaiheessa tuun tuskin koskaan olemaan täysin vapaa tästä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monta kertaa sä saat oksentaa ja monta kiloa saat laihtua lääkärin ohjeilla?

        Ei mulla ole lääkärin lupaa, vaan ymmärrys. Ne ymmärtää ettei sitä oo niin helppo lopettaa ja aina jos tilanne menee huonoksi mä saan intensiivisempää apua. Sä et selkeästi tiedä mitään syömishäiriö hoidosta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mulla ole lääkärin lupaa, vaan ymmärrys. Ne ymmärtää ettei sitä oo niin helppo lopettaa ja aina jos tilanne menee huonoksi mä saan intensiivisempää apua. Sä et selkeästi tiedä mitään syömishäiriö hoidosta

        Kuule kun mulla on bed ja mä oon käynyt hoidossa.Jossa opin syömään oikeialla tavalla ja huomaamaan että normaali annoskoot riittää kun syö hitaasti.Joten älä syytä mua siitä ettenkö tiedä mitä on syömishäiriö.

        Jos kerta laihduttaminen auttaa käsittelee vaikeita asioita paremmin kuin niitsä puhuminen niin laihduta toki,kun et halua vaikeisyta asioista puhua terapiassa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2277
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1384
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe