Joulu on minulle pelkkä vapaapäivä

Anonyymi

Ja jos voisin tehdä töitä jouluna (tai siis saisin palkkaa työstä) niin taatusti menisin töihin vapaaehtoisesti. Mutta nykyisessä työssäni se ei ole mahdollista.

En siis vihaa joulua, se ei vain merkitse mitään. En pidä joululauluista, en perinteisistä jouluruoista, en ostele lahjoja enkä itse lahjoja kaipaa, en siivoa ja koristele jouluksi ollenkaan (en ole koskaan omistanut joulukoristeita enkä koskaan tuonut kuusta kotiin) jne. Joululla vain ei ole muuta merkitystä kuin se, että kyseessä on vapaapäivä kuten normaali sunnuntai.

6

731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

onko sinun elämässäsi muuta kuin työ ja vapaa-aika. Ei siis mitään perinteitä jotka saavat hetkeksi juhlantuntua ja sisältöä elämään. Joulu on eräänlainen tilinpäätös koko vuodesta. Oman itsensä tutkinnan hetki. Uudenluomisen ja rakentamisen paikka. Miksi olen täällä ja mikä on oman olemassaololleni tarkoitus . Ja keitä ovat nuo toiset ihmiset jotka saunovat ja viettävät joulua yhdessä kanssani. Oliko mennyt vuosi sellainen että voin olla kiitollinen paljosta. Teinkö jotain oikein vai jätinkö isot asiat tekemättä.

• Anonyymi

En usko perinteisiin ja tilinpäätöksen ja itsensä tutkimista voi tehdä milloin itseä huvittaa. Enkä ole uskovainenkaan.

Ja vuosi meni miten meni, en rupea muistelemaan mennyttä vuotta. Minulla ei ole koskaan tavoitteita, joten en voi arvioida mennyttä vuotta. En aio tehdä mitään isoa, joten mitään isoa ei voi jäädä tekemättä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko perinteisiin ja tilinpäätöksen ja itsensä tutkimista voi tehdä milloin itseä huvittaa. Enkä ole uskovainenkaan.

Ja vuosi meni miten meni, en rupea muistelemaan mennyttä vuotta. Minulla ei ole koskaan tavoitteita, joten en voi arvioida mennyttä vuotta. En aio tehdä mitään isoa, joten mitään isoa ei voi jäädä tekemättä.

Ja jos aion tehdä jotain muutosta elämässäni niin aloitan muutoksen heti, en odota jotain hetkeä kalenterissa. En tee uudenvuodenlupauksiakaan, koska niissä ei ole järkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos aion tehdä jotain muutosta elämässäni niin aloitan muutoksen heti, en odota jotain hetkeä kalenterissa. En tee uudenvuodenlupauksiakaan, koska niissä ei ole järkeä.

Kyllä kai meitä muitakin kaltaisiasi on suomessa, varmaan monia tuhansia. Monet varakkaammat viettävät joulua jossain eksoottisessa maisemassa.
        Thaimaassa tai välimeren kohteissakin.

• Anonyymi

En ehtinyt ½-demendikkona tehdä juuri mitään aikomiani työrästejä tänäänkään.
      On iso etu, että huomenna Tapanina voin hakea itselle ja talvehtiville linnuille provianttia lähikaupasta.

• Anonyymi

Joulu 2021 on jo ohi. Vapaa rento meininki. Tuli juotua ruokajuomana 1 keskiolut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 598
      9631
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      9
      2421
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      197
      1667
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      22
      1391
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      71
      980
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      41
      927
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      824
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      822
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      41
      782
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      75
      694
    Aihe