Olen huoltomies.....

Anonyymi

Miten suhtudut uutena asukkaan tällaiseen puhelinsoittoon? Huoltomies soitti. Taloyhtiönne hallitus on antanut minulle toimeksiannon tulla tekemään kosteusmittaus huneistossani. Sopiiko huomenna klo 10.
Tehdäänkö taloyhtiössänne näin? Vai jotenkin muuten? Miten toimit?

20

295

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

isännöinti ilmoitta, yhtiökous päättää, jos ei ole akuutti tapaus
      nj

• Anonyymi

Sehän on todella hyvin jos tulee tekemään, varsinkin kun olet uusi asukas.
      Jos tulee kosteutta, jos ole vaikka ostanut asunnon, saat arvonalennusta.
      Sehän on juuri hyvä että tarkastetaan.

Ja kokemusta, meillä laitettiin kerran vain 1. kerroksen vesiputket, koemielessä. Sitten n 5v kuluttua kaikki. Silloinkin vain huolto, tai joku ilmoitti, ei ollut ilmoitustaululla.

Taloyhtiöissä tehdään aina joskus tarkastuksia, koska taloyhtiö joutuu vastaamaan kylpyhuoneista, siihen asti kun asukas on siellä jotain itse tehnyt.

Meilläkin laitettiin juuri kylppäri ja yhtiössä 4 muutakin. Taloyhtiössä kaikki 38 asuntoa maksoivat, meidän kylppärit. Muissa oli itse korjailtu ja vastuu siirtyy yhtiöltä pois.

• Anonyymi

Kyllähän isännöitsijältä tm. on tarkistettava, että on kyseessä huoltomies oikealla asialla tai "huoltomies" pahoissa aikeissa. Ei sais meille tulla tosta vaan klo 10 huomisaamuna.

• Anonyymi

Vain sun asuntoonko?
      Ja sunnuntainako?

Teeppäs muutama tarkastus ite. Kysele ekaks naapureilta, onko heillä tietoa tollasista tarkastuksista. Eti hallituksen jäsenen/jäsenien numerot ja kyseles asiasta niiltä. Etsi huoltoliikkeen numero ja tarkista asiaa sieltäkin. Kandee kandee myös lueskella yhtiökokous pöytäkirjoja, onko niissä mainintaa ton tyyppisistä hommeleista.

Mun mielestä puhelu haisee, ja pahalle. Siks tärkeetä tarkistaa asia perinjuurin. Koko homma vaikuttaa selkeeltä huijaukselta. Mitä lie takana, joko roistoja, tai voihan kyseessä olla ilkivaltakin. Mutta kyllä tollasesta pitäis tulla postia, eikä kukaan huoltomies joulupyhinä kiertele mitään mittauksia tekemässä. Ihan saataa vaan olla, roisto soitti sulle tarkistaakseen, voiko kämpn käydä ryöstämässä, jos et ole kotona....

Ai niin, tee tarkistuksia ja jos tarve, ehdottomasti yhteyttä poliisiin.

=DW=

• Anonyymi

En todellakaan antaisi lupaa tulla ennenkuin tarkistan asian todenperäisyyden.
      Hallituksen pj:ltä esimerkiksi. Vertaa valepoliiseihin. Mistä tiedät mikä henkilö on tulossa ja missä tarkoituksessa ? Etkö ole ollut yhtiökokouksessa, jossa on päätetty ?
      Hallitukselta kuuluu tulla ilmoituskin asiasta.
      Et kai tosissa tarkoita, että huomenna Tapaninpäivänä ?

Vai onko sulla vesihanat ollut auki koko joulun ?
      Tai astianpesukonepoistovesiletku vialla ?
      Valuuko vettä alakertaan ?

• Kuukausi sitten soi sunnuntaina ovikello ja kaksi miestä oli oven takana.
        He sanoivat että ovat huoltoporukkaa ja tarkastavat vuotaako minun asunnon patterit.
        Pyysin sisälle ja he tarkastivat ne.
        Sanoivat paineen pudonneen ja jossain vuotaa.
        Kun he lähtivät mietin hetken mikähän oli homman nimi.
        Kului parituntia ja jälleen miehet tulivat.
        Nyt heillä oli kaksi sähköpatteria mukana.
        Asunnon patterit olivat kylmät
        Jossain oli putki haljennut.
        Nämä huoltomiehet olivat ainakin oikealla asialla.
        Kaksiviikkoa remppa kesti.

• Anonyymi

Hyvä että on muitakin epäilijöitä, minä koin vähättelyä.
      Soitto tuli viime viikon arkipäivänä klo 14.30. Annoin luvan tulla ja sitten vasta mietin.
      Laitoin isännöitsijälle ja huollon infoon viestin klo 15, ei vastausta.
      Laitoin viestin firmaan, josta tehdään taloyhtiömme huoltoon ulkopuolisia palveluja, Mistä on kysymys kun numero, josta puhelu tuli, ei ole sivuillanne.
      Ei vastausta.
      Laitoin viestin hallituksen puh. johtajalle, ei vastausta.
      15.45 laitoin isännöitsijälle uuden viestin: En päästä ventovierasta mittaajaa sisälle, kun en tiedä mistä on kysymys, enkä mistä soitto tuli.
      Klo 16.10 (huolto on auki klo 8-16) tuli isännöitsijän viesti että mies on oikealla asialla.
      Ilmeisesti katsoivat ettei minulle, uudelle mummukalle, tarvitse kertoa, miksi huoltomies tulee asuntooni. Siinäpä erehtyivät.

• Anonyymi

''Sopiiko huomenna klo 10''

Siis, tapaninpäivänä ???

Huijausta....tai joku on nauttinut liikaa glögiä.

• Anonyymi

Meillä kyllä hallitukselta tai isännöitsijältä tulee ensin kirjallinen tiedote tehtävistä toimenpiteistä, ellei ole ihan akuutista asiasta kyse.

• Anonyymi

Sinuna olisin soittanut huoltoyhtiöön ja isännöitsijälle, mistä kyse. Ei sitä yleensä tulla huoneistoon seuraavana päivänä jos taloyhtiö ei ole ilmoittanut viikkoa aiemmin kirjallisesti kosteusmittauksista!
      Pidän aina ulko-ovea takalukossa joten kukaan ei voi tulla sisään yleisavaimilla. Kannattaa olla varovainen nykyaikana.

• Anonyymi

Kyllä huoltomiehet pyhäpäivänä ja yöaikaankin saavat luonnollisesti mennä ihmisten koteihin tekemään mittauksia ilman taloyhtiön ennakkoilmoituksia, aivan luonnollista hommaa sellainen...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä huoltomiehet pyhäpäivänä ja yöaikaankin saavat luonnollisesti mennä ihmisten koteihin tekemään mittauksia ilman taloyhtiön ennakkoilmoituksia, aivan luonnollista hommaa sellainen...

Minkä luokan rikollinen lienet? - Nm. Eivät saa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sarkasmi kirjoitettuna on hieman vaikeaa....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkä luokan rikollinen lienet? - Nm. Eivät saa

Aloittaja kirjoitti: ''...Taloyhtiönne hallitus on antanut minulle toimeksiannon...''

Roskaa koko tarina, mutta, ....hallitus ei tilaa mitään mittaajia, tms. Jos on tarve, hallitus antaa isännöitsijälle ohjeet ja valtuudet ja isännöitsijä tilaa.

• Anonyymi

Meillä kyllä Heka ilmoitaa millä asioilla asuntoon tulaan. Numero lisäksi kuka tulee ja firma. Jos ihminen ei itse ole Hekan huoltomies. Aina kuitenkin paperi ilmoitus.vaikka olisi hekan huoltomies ja isänöitsijän kontakti tiedot.. Ei mitään soitoilla.

• Anonyymi

Menisin polvilleni ja kiittäisin jsusta tai jmalaa
      että huoltomies tekee jotain

meillä oli pakko luopua tästä
      ja
      hankimme talonmiehen jonka jokainen tuntee nimellä
      vaihtaa putkilamputkin vanhoille ja liinnitää palohälyttimen

on käynyt korona-aikana kaupassakin ostamassa jos oikein vanha ei pääse
      kun vanhin on syntynyt Aunuksessa vaikka ei ole rysä

• Anonyymi

Laitoin isännöitsijän toimistoon palautteen. Ystävällisesti pyysin että seuraavan huoltomiehen mahdollisesti tullessa, asukkaalle tulisi e-meili isännöitsijältä tai hallituksen jäseneltä, puhelinsoitto ei mielestäni riitä.
      Toivottavasti tapahtuu muutos. Ei tosin vastannut mitään. Vaikuttaa muutenkin että isännöitsijällä on ´asukkaita vastaan-asenne´. Kaikessa vetoaa ´Me hallituksen kanssa käsittelemme...´Se on ikävää.
      Yksi ihminen isossa yhtiössä ei mitään voi ainakaan uutena asukas-mummona. Muut ovat vielä vieraita ettei ole vertaistukea.
      Ehkä leimataan höperöksi. Paneudun tarkemmin ohjeisiin, on tässä ollut niin paljon kaikenlaista.
      Koen ja nimeän tämän vanhus-vieroksunnaksi kun en voi tässä käyttää sitä yleisepää sanaa, jota tänne maahan tulleista käytetään.
      Kiitos kaikille vastauksista ja tuesta. Aloittaja

• Anonyymi

''Kaikessa vetoaa ´Me hallituksen kanssa käsittelemme...´...''

Isännöitsijällä ei ole mitään valtaa, hallituksella on.

• Anonyymi

Mielestäni kyse ei ole vanhus-vieroksunnasta vaan siitä, että isännöitsijöitä on monenlaisia kuten myös taloyhtiöiden hallituksia. Paras tapa vaikuttaa taloyhtiön asioihin on käydä aina yhtiökokouksissa ja vielä parempi asettua ehdolle taloyhtiön hallitukseen. Vain täten voi saada muutosta aikaan. Olen ollut jäsenenä kahdessa taloyhtiön hallituksessa mutta tässä viimeisimmässä talossa , jossa olen asunut 8 vuotta, en ole pystynyt olemaan hallituksen jäsen (vaikka minua on siihen ehdotettu) koska asun puolet vuodesta ulkomailla. Sen ajan kun olen ollut Suomessa olen huomannut isännöitsijän käyttäytyvän itsevaltiaan tavoin ja nykyinen hallitus on antanut hänen päättää "kaikesta". Ei hyvä. Olen lukuisia kertoja joutunut tinkkaamaan häneltä taloyhtiön asioiden hoidosta ja jopa joutunut viemään asioita yhtiökokouksen esityslistalle. Isännöitsijä ei tunnu ymmärätävän, että on taloyhtiön asukkaiden "työläinen" ja me osakkeenomistajat maksamme hänen palkkansa. Joten mikään asukkaita vastaan asenne ei ole suotavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielestäni kyse ei ole vanhus-vieroksunnasta vaan siitä, että isännöitsijöitä on monenlaisia kuten myös taloyhtiöiden hallituksia. Paras tapa vaikuttaa taloyhtiön asioihin on käydä aina yhtiökokouksissa ja vielä parempi asettua ehdolle taloyhtiön hallitukseen. Vain täten voi saada muutosta aikaan. Olen ollut jäsenenä kahdessa taloyhtiön hallituksessa mutta tässä viimeisimmässä talossa , jossa olen asunut 8 vuotta, en ole pystynyt olemaan hallituksen jäsen (vaikka minua on siihen ehdotettu) koska asun puolet vuodesta ulkomailla. Sen ajan kun olen ollut Suomessa olen huomannut isännöitsijän käyttäytyvän itsevaltiaan tavoin ja nykyinen hallitus on antanut hänen päättää "kaikesta". Ei hyvä. Olen lukuisia kertoja joutunut tinkkaamaan häneltä taloyhtiön asioiden hoidosta ja jopa joutunut viemään asioita yhtiökokouksen esityslistalle. Isännöitsijä ei tunnu ymmärätävän, että on taloyhtiön asukkaiden "työläinen" ja me osakkeenomistajat maksamme hänen palkkansa. Joten mikään asukkaita vastaan asenne ei ole suotavaa.

Olen törmännyt näihin itsevaltias-isännöitsijöihin, asunut taloyhtiöissä lähes 50 v. ja aina ollut mukana, vuosia hallituksessa. Olkoon tässä tapauksessa kyse sitten asukas-vieroksunnasta.
        Keväällä on seuraava yhtiökokous, kuten varmaan kokeneena tiedät. Tämä ongelma on tässä ja nyt.
        Huolestuttavaa tässä on se, ettei isännöitsijä suostunut vastaamaan voinko olla avaamatta ovea soittavalle huoltomiehelle. Jos en avaa, joudunko maksamaan käynnin vaikka työ ei tule tehdyksi.
        Hallitus on vielä oudompi. Yksi hallituksen jäsen alkoi pihassa juttelemaan taloyhtiön toisesta ongelmista, joista olin kirjoittanut isännöitsijälle ja hallitukselle. Se tuntui kiusalliselta, joten pyysin hänet sisälle. Hän väheksyi harmeja ja typerästi leperteli etten kai minä ole paniikissa, hän haluaa minua rauhoitella ja lähti myhäillen ilmeisesti kertomaan muulle hallitukselle että hän kävi rauhoittamassa hermostuneen mummon.
        Sain hillittyä itseni vaikka teki mieli heittää joulutortulla. Pidän sitä vähättelynä, joten se siitä hallituksesta.
        Tähdennän että en koskaan marise turhasta, Aloittaja

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3111
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      2037
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      83
      1370
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1280
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79