En kuulu enää kelaan taikka sossuun

Anonyymi

En enää kuulu kelaan taikka sossuun, koska olin muuttanut pysyvästi suomesta noin 10kk sitten EU:n ulkopuolelle (Olen suomenkansalainen muutenkin), nyt olen takaisin, mutta toiseen EU:n maahan. Tarkoitus on tehdä töitä, ihan mitä vaan, mistä vaan EU:ssa. Mutta se ei olekaan löytynyt vielä.
En ole oikeutettu missään tapauksessa mihinkään sosiaaliturvaan mistään maasta EU:ssa.
Käsittääkseni, se on sitten vaan pysyvän paluu suomeen, tai ei mitään tukea saisi mistään työttömyyden aikana. Onko se ihan näin?

Olin töissä suomessa 2005 alkaen jatkuvasti, ilman taukoa. Nyt toimeksiannon työantaja on myyty toiselle helmikuussa 2021, jonka seurauksena oli työsopimuksen purku. Kun työ ei ole enää, lähdin ulkomaille kymmeneksi kuukaudeksi, ja kun en ole ollut varma milloin palaan suomeen ilmoitin muutoksen olevan pysyvä. Nyt olen tässä tilaenteessä.

Yleensä minulla tukeen hakeutumiselle on korkea kynnys, joten siihen en yleensä lähde, mutta kerjäämään kadulla en koskaan tule tekemään. Ruokajonoon kyllä lähtisin, kun muuta ei mahda tehdä.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Selvitä oikeutesi asuinmaasi sosiaaliturvaan, eli EU-kansalaisena saatat saada jotain tukia.

      Jos haluat Suomesta tukieuroja, niin siirry kirjoille Suomeen (Kysy Kelasta -palstalla on paljon samaa aihetta käsitteviä kysymyksiä/vastauksia).

    • Anonyymi

      Suomesta ei kannata lähteä loisimasta mihinkään. Muissa maissa eivät tarjoa kuin tennaria perskannikoihin kun apua tarvitsee.

      • Anonyymi

        "Suomesta ei kannata lähteä loisimasta mihinkään. Muissa maissa eivät tarjoa kuin tennaria perskannikoihin kun apua tarvitsee."

        Suomesta tuet ja loisiminen muualla.


    • Anonyymi

      Kun laki ei suoja tyhmiä, niin ei KELAkaan.
      Nostan kyllä hattuni niille, jotka pääsevät elämään, ja matkustelemaan sossurahoilla vuosikausia. Monet kyllä pääsevät nouttimaan myös pimeista tuloista, josta koskaan ei jää kiinni, vuokraamalla osaa asuntoa pimeästi toisille. Ainakin KELAn kanssa rehellisyydellä ei päädy muuhun kuin leipäjonoon.

      • Anonyymi

        "Ainakin KELAn kanssa rehellisyydellä ei päädy muuhun kuin leipäjonoon."

        Selvitä miten järjestelmä toimii ja käytä sitä parhaaksi katsomallasi tavalla.


    • Anonyymi

      Kannattaa palata suomeen. Parempi asunto täällä ja 504€(ensi vuonna kai pieni tasokorotus tulossa) hyväksytyt menot kuin elää epävarmasti ulkomailla. Täällä kun olet saanut asiat kuntoon voit toki lähteä ulkomaille takaisin, toisessa eu-maassa saat olla ihan luvalla työnhakijana nostaa tukia.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Valehtele lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtele lisää.

        Taitaa eläkeläisellä tehdä mieli islamilaista mulqqua?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2675
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2252
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1729
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1583
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe