Päihdekuntoutuslaitokset

Anonyymi

Kertokaa kokemuksia suomen päihdekuntoutus laitoksista.
Pitäisi löytää 30v miehelle jonka elämästä on kulunut 2/3 päihteiden ja päihderikollisuuden parissa ja nyt tuli seinä vastaan pakko muuttaa elämänsuunta raittiille raiteille mutta ei tiedä mihin sitä sitten menisi kuntoutumaan kun kelan hyväksymiä laitoksiakin taitaa olla n.30kpl
Sosiaalitäti ehdotteli jopa 6kk kuntoutusta.
Kertokaa kokemuksia niin hyviä kuin huonojakin kiitos.

2

839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eri päihdehoitomalleista toimivin on ehdottomasti Minnesota-mallinen hoito.
      Se on yksityistä, ilman verovaroja toimivaa, ja siksi potilaalle kalliimpaa kuin julkisen puolen "kuntouttamis"-hoidot. Mutta sen raitistumistulokset puhuvatkin sitten puolestaan. Jotkut kunnat myöntävät maksusitoumuksen Minnesotahoitoon, joten sitä kannattaa kysellä omasta kunnasta.
      Minnesota-mallisen hoidon etuna on päihderiippuvuuden kokonaisvaltainen hoitaminen, missä otetaan aina myös potilaan läheiset ihmiset mukaan hoitojaksoon. Tämä on tärkeää siksi että päihderiippuvuus koskee aina koko perhettä ja lähipiiriä, ja on näinollen aina koko perheen sairaus.

      Minnesota-mallisia hoitopaikkoja on viimeisen 10 vuoden aikana perustettu Suomeen useita, ja niiden hoitotulokset ovat kauttaaltaan hyviä.
      Itse selvisin alkoholi- ja pilleririippuvuudesta juuri tällaisessa hoidossa, ja olen viettänyt täysin raitista elämää jo yli 20 vuoden ajan.
      Uskallan siis suositella.

    • Anonyymi

      Mul on tämmöset kokemukset hki/vuosaari/a-klinika.
      Oon ite ollu 12vuotta hki a-klinikan korvaushouidossa .
      Kokosen ajan puhtaat seulat/maksa arvot ja tol kidutuslaitoksella i oo mitää osuutta asiaan, päinavastoin..niitte takia tehny mieli vetää päihteitä..
      Semmost alentava,nöyryyttävää, eriarvoista kohtelua..
      Esittää et ajattelee mun parasta ja samaa aikaa puukottaa selkään ja tekhny elämästä helvettiä.
      Koko ton 12v minkä anta nupuhtaat seulat oon ollu valmis lähtemää ja antanu seulat 4 tunnin aikaikkunas..ilman minkäänlaista lomaa 12 vuoteen.
      Koita siinä thä töitä tai lähteä mökille tai etelää..Josst pöäse seuloihi vaarana t ne lopettaa lääkityksen=kuoleman pelko.
      Tänä kesänä halusin tarkistaa omien tietojeni paikkansa pitävyyden.
      Vastaus: ei onnistu kysy potilasasiamieheltä ja sen jälkeen kostoksi seulat juhannusta seuraavana päivänä..Nousin vastarintaan ja kieltäydyin. Lääkitys lopetettiin 1 päivässä. Ja tää on tosi juttu...iha vitun sairasta.
      Vaadin uutta omahoitajaa,lääkäriä ja hoitopaikkaa..Vastaus:ei onnistu ja kostoksi katkaisivat myös mun koko 12vuoden hoitosuhteen , perusteettomasti. Syytä kun kysyin sanovat etten ole pitänyt yhteyttä 3 kuukauteen. Tämähä ei pitäny paikkaansa.
      Nyt oon ollu ilman lääkkeitä juhannuksesta ja vituttanu nii paljo et 4 vuoden täys raittiuden jälkee alko keitto maistumaa..Tein valitukset lääkäristä ja hoitajasta valviraan,aluevirastoon, tein muistutuksen ja kaiken mitä tehtävissä..ei vaikutusta. Ne ei nähny tos mitää väärää.
      Halusin tarkistaa tietoni sen takia ku selvis rokotuste yhtydes et mun arkaluontosten ns. salaiset tiedot on kaikkien nähtävillä..Hoitaja/lääkäri laittanu kostoksi ne maisaan josta ne on nähny kaikki sossut,kelat,hammaslääkärit sun muut. Viimiset 2 vuotta olen ollut valmis lopettamaan lääkityksen ja tiedustellut kuinka nopeasti se onnistuis..Lääkärin /hoitsu vastasivat naureskellen..Lopeta ominpäin kotonas.
      Ehkä tollasta on vaa tuol vuosaaren a-klinikalla..
      Noilääkärin touhut alko senjälkeen ku ei kirjottanu ajokorttilausuntoa johon mul oli oikeus..oon viel mekaanikko ja kaikki harrastukset liitty niihi..koita siin sit tehä alan töitä. Ton jälkee se lääkäri evöäs mult moneks vuodeks lääkärin sijaisten tapaamisen etten sais sitä kltää muulta ja ettei sen touhut paljastuis.
      Toi tuntuu siltä et mut ois leimattu ikuisiks ajoiks yhteiskunnan alhasimpaa kastiin jolla ei ole minkäänlaisia oikeuksia ja jota voi huoletta kohdella ilman seurauksia miten haluaa.
      Itel kyl meni usko koko touhuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      598
      4362
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3479
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      148
      3144
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      167
      2432
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      9
      2265
    6. 242
      1784
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1447
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1330
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1120
    Aihe