Enon subjektiivinen katse

Anonyymi

Avataanpa enolle oma ketjunsa.

Jotkut " voivat nähdä useitakin erilaisia ufoja yhtäaikaa keskellä kirkasta päivää vaikka sata muuta ihmistä samassa paikassa ei näe yhtään mitään.
Tämän tiedän koska enollani on samanlainen kyky. Hän näkee jotain mitä minä en pysty näkemään samassa tilanteessa ... mutta miksi hän näkee mitä näkee? "

Näkeminen on outo juttu. Silmän verkkokalvolle muodostuu kyllä kuva ulkomaailmasta, mutta siihen visuaalisuus myös päättyy. Sen jälkeen ulkomaailman "kuva" on data-arvoja aivojen soluissa. Näkeminen ei ole viime kädessä visuaalinen ilmiö ollenkaan.Mieli tekee oletuksia siitä miten data-arvoja pitäisi tulkita, se suosii tavanomaisuutta, ennen tapahtunutta, sitä mitä se pitää mahdollisena; Se olettaa tavanomaisuudesta poikkeamat virheiksi datassa ja sivuuttaa ne luodessaan tietoisudelle esitystä ulkomaailmasta.

Enon mieli siis konstruoi erilaisen esityksen silmien kautta saadusta datasta. Mahdollisesti myös hänen silmiensä verkkokalvon rakenne voi olla hieman poikkeava, tavalla joka tuottaa erilaista dataa

Mielen enolle tuottama esitys ulkomaailmasta ei ole kuva vaan datapaketti. Datapaketin vastaanottaja, so eno on mielen kostruktio joka esittää olentoa joka merkitsee mielelle enoa.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Entäpä jos eno vaan kokee hallusinaatioita ?

      • Anonyymi

        Sinäkin olet tavallaan yksi hallusinaatioista. Koko maailma on hallusinaatioiden sarja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin olet tavallaan yksi hallusinaatioista. Koko maailma on hallusinaatioiden sarja.

        Se on hyvin mahdollista. Minkälainen on sitten tosi maailma ?


      • Anonyymi

        Hallusinaatiot voivat olla olemattoman näkemistä, TAI todellisuutta jonka mieli tavallisesti on sivuuttanut, TAI jonkin toisen aistikanavan tuottamaa informaatiota joka on miksattu silmien antaman informaation sekaan.


    • Anonyymi

      Tässä maailmassa on tämän maailman rationaalisuus jota voidaan kutsua vaikka fysiikan laeiksi. Se tarkoittaa sitä että kaikki menee tietyn kaavan mukaan. Kun lähdet huoneesta jossa ei ole ketään, suljet oven, palaat takaisin huoneeseen, kaikki on juuri niinkuin oli lähtiessäsi. Tuolit, sohva, pöytä.. kaikki on samassa asennossa.
      Jos ne olisivat eri asennossa tai leijuisivat ilmassa, se ei olisi normaalia vaan paranormaalia.

      Olen kertonut muistaakseni kerran tämän tapahtuman. Lähdin aamulla töihin. Otin mukaan kotiavaimet, autonavaimet, lompakon ja kännykän. Menin toimistooni, jonne oli vain yksi ovi ja se ovi oli sihteerien toimistosta. Kuten tavallista, riisuin takkini ja laitoin tavarat toimistopöydälleni ja menin takaisin juomaan kahvia naisten kanssa ja juttelemaan. Kohta soi firman puhelin ja se oli minulle.

      Soittaja oli veljeni lapsuudenkaveri, puolituttu minullekin, joka kertoi että minun lompakkoni on löytynyt hänen myymälänsä edestä toisella puolella kaupunkia. Sanoin hälle että ei se ole mahdollista, koska lompakkoni on toimistoni pöydällä enkä ole käynyt sielläpäin moneen päivään. Kävin katsomassa toimistostani ja lompakko oli kadonnut. Lähdin siitä sitten hakemaan sitä lompakkoa ja toden totta, se oli minun lompakkoni. Kaikki tallella ja käteistäkin useampi satanen. Ohikulkija oli vienyt sen myymälään löytötavarana myymälän edestä.

      Toimistossani ei ollut siis toista ovea eikä avattavaa ikkunaa, eikä muita kuin minä. Olin kahvittelun ajan sihteerieni kanssa koko ajan ja ketään ei käynyt luonamme eikä kulkenut ohitsemme. Se olisi ollut mahdotonta huomaamatta. Ei mennyt mitenkään järkeen mitä oli tapahtunut.

      Asia muuttui vielä tuplasti kummallisemmaksi kun seuraavalla viikolla kaveri soitti että hukkasitko lompakkosi? Sanoin että joo viime viikolla, mutta löytyi. Kaveri sanoi että eikun tänä aamuna olin ollut hänen rinnallaan liikennevaloissa ja hän oli yrittänyt huitoa että mulla on lompakko auton katolla, mutta minä olin vaan vilkuttanut takaisin ja jatkanut matkaa. Kysyin missä tämä tapahtui? Se tapahtui juuri siinä myymälän kohdalla olevissa liikennevaloissa, josta lompakkoni oli viikkoa aiemmin löytynyt.

      Eipä siinä mitään mutta kun en ollut sinäkään aamuna käynyt siellä kaupungin suunnalla, vaan tullut suoraan töihin. Se en siis voinut olla minä, mutta kaveri oli varma että se olin minä ja että minäkin olin tunnistanut hänet, hymyillyt ja vilkuttanut.

      En keksi oikein muuta selitystä kuin että se oli jonkinlainen deja vu joka ei tapahtunut tässä todellisuudessa vaan rinnakkaistodellisuudessa. Muuten minua voisi kutsua hulluksi, mutta tapahtuneelle on neljä todistajaa itseni lisäksi.

    • Anonyymi

      Hieman autistinen serkkupoikani näki pienenä pikku-ukkoja. Ne oli ilmeisesti leikkisää väkeä kun serkku nauroi katketakseen niiden temppuilulle ja selosti mitä ne tekee. Ei hän koko aikaa niitä nähnyt mutta muutaman kerran viikossa.

      • Anonyymi

        Niitä tapauksia on paljon jossa esimerkiksi kännissä nukkumaan mennyt on tukehtumassa oksennukseensa tai uniapneapotilas / unihalvauspotilas on menehtymäisillään, kun hän kuulee oman nimensä karjaistavan vihaisesti ja kovaa, jolloin hän herää, ymmärtää tilanteen, säikähtää, latautuu adrenaliinilla ja pelastuu. Kuka sen pelastushuudon huutaa? Alitajunta vai joku suojelushenki?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe