Välttäkää Daciaa

Anonyymi

Tämän viestin sanoma on se että välttäkää datsiaa. Tiedän autoista paljon ja dacia on halpuutettu humpuukki auto jossa tehoton mosa, ankea sisusta, koripeltien sovitukset niin ja näin sekä tunkkainen imago. Nou nou dacialle.

48

5005

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vai tiedät, tuskin. Toyotan omapoika olet vain nolo trolli.

    • Anonyymi

      Tiedän autoista paljon.....Vain kuvitelmaa !!

      • Anonyymi

        Sun mielikuvitus on köyhän halpa huvitus


    • Anonyymi

      Mutta tietääköhän ketjun aloittaja, niin oikeassa kuin onkin, niin on samalla täysin väärässä.
      Kaikki tuo kuuluu Dacian imagoon. mutta vastapainona imagoon kuuluu myös kokoluokkansa halvin hinta. Ja kauppa käy. Kauppa käy jopa Suomea paremmin muualla läntisessä Euroopassa, maissa joissa arvostetaan uusia autoja, eikä valmiiksi muiden pieremiä kotteroita. Sieltä lähetetään hyvillä mielin ja naureskellen Kamuxin ostajan mukaan kotterot joiden tilalle Saksalainen, Ruotsalainen, Belgialainen, Hollantilainen tai Ranskalainen on ostanut Dacian.

    • Anonyymi

      Toiset kärsii koronan toiset tojotan.

      • Anonyymi

        Toiset kärsii koronan toiset datsian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiset kärsii koronan toiset datsian.

        Toiset kärsii koronan .... No toyotallahan se oli ensin !!


    • Anonyymi

      Dacia on kuin aikamatka, takaisin 90- luvulle.
      Mutta halpoja ne on. Jos tuollaisen Joggerin ostaisi n 20 t€ pudjetilla, ajaisi sillä 4 vuotta ja vielä saisi 10 t€ kun myisi eteenpäin. 2500 € olis pääimakulut / vuosi.

      • Anonyymi

        Haha, Dacia on erinomainen auto. Mukava, hyvin varusteltu, LUOTETTAVA ja halpa. Vain egoansa pönkittävät vajakit tuhlaa autoihin enemmän rahaa eivätkä saa silti oleellisesti mitään lisää. Mutta kun pitää olla se kallis tähti, olympiarenkaat tai kolme kirjainta tai itsetunto murenee.


      • Anonyymi

        Nyt kylläm repesin nauramaan. "2500€ / vuosi" Meikällä koko auto on tuon hintainen ja en ole ongelmiin tässä 3 vuoden omistamisen aikana törmännyt. Uudet renkaat tarvi tälle kesälle ja siihen hupeni 300€. :D


    • Anonyymi

      . Tiedän autoista paljon ! ......... Jos olisit poika lähempänä ja vielä tuttukin niin testaisin kyllä mieluusti tietokantasi autoista. Sen verran kyllä olen epäileväinen kyvyistäsi autoihin !!!

    • Anonyymi

      Huomenna Dacian ostan itselleni ja muijalle ja naapurillekin vielä

    • Anonyymi

      Eikö tuossa Daciassa jo ole sama moottorikin kuin Mersuissa ? Halvallahan tämä n silloin saa, hyvän auton.

      • Anonyymi

        Diesel 1,5 on Renaultin peruja ja tämä viimeinen Turbo bensiini moottori ,oliko se 130 Tce moottori niin se on yhteistyötä Renault/Mercedes


      • Anonyymi

        Kumpaakin moottoria käytetään puolin ja toisin !


    • Anonyymi

      On parempi, että me tyytyväiset Dacia kuskit emme ala väittelemään ajokortittomien kakaroiden kanssa.

      • Anonyymi

        Näinhän se on !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on !

        HEP. Ajokortti ollunna yli 30 vuotta ja todennut että dacia ei itseäni puhuttele!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HEP. Ajokortti ollunna yli 30 vuotta ja todennut että dacia ei itseäni puhuttele!

        Oletko sitä mieltä, että noissa MESEEE jutuissa on ollut aikuinen asialla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HEP. Ajokortti ollunna yli 30 vuotta ja todennut että dacia ei itseäni puhuttele!

        Harvoin käyttöauton, varsinkaan kakkos auton tarvitsee "puhutella" itseä tai ketään muutakaan.
        Harrasteautot ja muut herkut ovat asia erikseen, niihin jää enemmän rahaakin jos hoitaa pakolliset työ ja kauppareissut vähän vähemmän puhuttelevalla autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HEP. Ajokortti ollunna yli 30 vuotta ja todennut että dacia ei itseäni puhuttele!

        Minua puhuttelee uusi tai melkein uusi vähän ajettu auto. Ei tulisi mieleenkään ostaa joku satojatuhansia ajettu "pommi". Voisihan sieltä hyvänkin löytää, mutta se toinen vaihtoehto on todennäköisempi. Itse en suuria remontteja pysty tekemään.


    • Anonyymi

      Kuudes vuosi menossa Tussukalla,pakolliset huollot ja öljynvaihto 10 000km välein valtuutetussa ketjussa. Tämän lisäksi 2×tuulilasin pyyhkimet ostanut Biltemasta a14€ ja molemnat lähivalopolttimet itse vaihtanut. Vaihdossa annettiin C-sarjan farkku mece. Huolettomin ja edullisin auto mitä koskaan ollut 40 vuoden aikana. Seuraavaksi hommataan Jogger 5 paikkaisena.

    • Anonyymi

      Seuraavaksi hommataan Jogger 5 paikkaisena.::minä hommaan Jaggen 4 paikkaisena 😀

      • Anonyymi

        En ihan äkkiä usko Mersusta kenenkään siirtyvän Daciaan, ellei sitten ole yli puoli miljoonaa ajettu taksi-Mersu.

        Dacia on halpa, varustelu ja viimeistely surkeaa, todellakin 90-luvun auto. Mutta halpa Dacia voisi olla ihan järkevä vaihtoehto käyttöautoksi ellei luotettavuus olisi niin surkea. Uuden takuu ei hirveästi lämmitä, jos autoa saa jatkuvasti käyttää pajalla. Ja takuuajan jälkeen myös Dacian ylläpito tulee kalliiksi.


    • Anonyymi

      Tää on just tätä. Vähän niinkuin työnnetään pää puskaan ja luullaan olevan piilossa. Dacisti maksaa korjausten ja huoltojen osalta ylimääräistä hintaa mitä ei länsiautoissa ole eikä tule. Dacia tulee pidemmän päälle huomattavan kalliiksi ylläpitää. Siksi sanon ei dacialle.

      • Anonyymi

        Edullinen hinta kostautuu suurina käyttökuluina. Paljon huoltoa ja korjaamista on luvassa, kolmen vuoden takuu kyllä auttaa alussa, mutta sitten tulee itku.


      • Anonyymi

        Tää on just tätä,, ,,,V,tyyliä kauttarantain


    • Anonyymi

      Kuinkahan köyhäksi Saksassa ja Ruotsissa tänään alkuperäiset asukkaat luulevatkaan Suomalaisia kun ne keräävät 7-9 kertaa maapallon ympäri ajetut taksit ja virka autot ja maksavat vielä tullitkin ennenkuin saavat ne ajoon Suomessa . Ei ne varmaankaan antiikin keräilijöiksi heitä usko kun ne autot sitten muutaman vuoden ajonjälkeen ovat aidantakana lasten leikkimökkinä. Aika mielen kiintoista kulkua,muut maat myyvät Suomeen hylkyautot ja sitten ostavat uusia tilalle, no korjaamot ja varaosaliikkeetkin täytyy pärjätä . Sieltä kannetaan , iskareita ,lämppärin moottoreita ,kytkimiä rataslaakereita,jousia,syyläreitä,vetoakseleita,etulamppuja,Ac kompnentteja ja kaikki tuo tulee niin pirun halvaksi että !!!!!

    • Meillä on vuosien varrella ollit 15 autoa. Kaksi viimeisintä ovat olleet dacia duster ja Logan mcv Stepway. Täytyy todeta että molemmat ovat olleet ylivoimaisesti edullisimpia autoja mitä meillä on ollut. Pajalla ei ole juurikaan käyty. Omia autoja ovat olleet peugeot, toyota, opel, nissan, mazda, renault. Lisäksi olen entisessä ammatissani ajanut mersuja ( s, c ja e ), bmwtä, volvoa. Wvtä ja skodaa. Ehkä en ole automies ja saatan loukata joitakin
      Fanaatikkoja, mutta suuria eroa ei ole edes ajo-ominaisuuksissa verrattuna esimerkiksi premium merkkeihin. Suurimmat erot ovat olleet kojetaulussa ja ovien paneeleissa. Lisätehoja En ole kaivannut. Lyhyesti sanottuna daciat ovat olleet erinomaisia autoja.

      • Anonyymi

        Minullakin on kymmenien vuosien kokemus autoista, joten voin sanoa, että Dacia ei ole huonompi tai parempi kuin muut autot, mutta edullinen se on. Tehkää omat valintanne itse. Meihin autoomme tyytyväisiin ette pysty vaikuttamaan haukkumalla Daciaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin on kymmenien vuosien kokemus autoista, joten voin sanoa, että Dacia ei ole huonompi tai parempi kuin muut autot, mutta edullinen se on. Tehkää omat valintanne itse. Meihin autoomme tyytyväisiin ette pysty vaikuttamaan haukkumalla Daciaa.

        EPÄKURANTTI AUTO ON. TEIN VIRHEEN JA OSTIN VÄHÄN AJETTUNA. LOPUTTOMAT KORJAUSKULUT!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EPÄKURANTTI AUTO ON. TEIN VIRHEEN JA OSTIN VÄHÄN AJETTUNA. LOPUTTOMAT KORJAUSKULUT!!!!

        Jos suuret kirjaimet helpottavat oloasi, niin hyvä on. Minä vaihtaisin auton toiseen.


    • Anonyymi

      Oletetaan että auton käyttöhistoria muodostuu noin 15 vuodeksi.
      Kysymys kuuluu Paljonko muodostuu kilometrikustannus per kilometri.
      Mitä olet mukavuudesta valmis maksamaan ? Siis kaikki kustannukset/km.

      • Anonyymi

        Tulevia 15v. korjauskustannuksia on mahdotonta etukäteen laskea.


    • Anonyymi

      15 vuotiaan Dusterin myyntihinta on suurempi kuin saman ikäisen Mosan
      V6 varustetun hinta. Lähtöhinta oli noin 3 x Dusterin.

    • Anonyymi

      Olipa asiantunteva kommentti....

    • Anonyymi

      On se kyllä kumma että jotkut koettaa sinnillä toiset saada uskomaan että vanhoilla pirun takseilla yms. tulis halvemmaksi kuin Dacialla. Todellisuus täytyy heillä olla että he eivät ole koskaan vielä omistanut autoa. Kuulehan sen jo tarvikkeen tiskilläkin kuinka ne on pahalla päällä kun joku sata euroa menee varaosiin.

      • Anonyymi

        Kuka vittu jotain vanhoja takseja ostaa???? Taas tämä dacistien uusavuttomuus paistaa läpi. Luulette että on vain vanhoja takseja ja dacioita! Miten olisi vaikka 20tkm 2020 clio halvemmalla kuin se sinun vitun daciasi. Entäpä vaikka 50tkm ajettu 2018 A mersu samaan hintaan kuin se sinun kiikkerä lodgysi tai sanderosi!!?

        Oikeesti alkaa palaa taulu näiden vammaisten dacistien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka vittu jotain vanhoja takseja ostaa???? Taas tämä dacistien uusavuttomuus paistaa läpi. Luulette että on vain vanhoja takseja ja dacioita! Miten olisi vaikka 20tkm 2020 clio halvemmalla kuin se sinun vitun daciasi. Entäpä vaikka 50tkm ajettu 2018 A mersu samaan hintaan kuin se sinun kiikkerä lodgysi tai sanderosi!!?

        Oikeesti alkaa palaa taulu näiden vammaisten dacistien kanssa.

        Oikeesti alkaa palaa taulu.. Voi pyhä sylvi, on sinulla ongelmat !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeesti alkaa palaa taulu.. Voi pyhä sylvi, on sinulla ongelmat !!

        Samalla lailla kun sulla on korvien välissä taksiongelmat.


    • Anonyymi

      Lissää löylyä. Ei tunnu missään. Diggaan Dassiaa. Mulle tulee seuraavaksi autoksi Dassia Combi Cupee tce turbomosalla ja levyjarruilla. Karvanopat haen Mätänetistä.

    • Anonyymi

      Sulla nyt ei ole kuin pohjaton kateus ja kokemusta vanhasta jopostasi. Rassaa sinä vaan sitä ja jätä nuo autoarviot autoista jotain ymmärtäville.

    • Anonyymi

      Kaveri on eräässä suuressa autokaupassa mekaanikkona. Sanoo että ei missään nimessä ikinä ostaisi datsiaa. Sai melkein potkutkin kun kehotti erästä asiakasta myymään romun pois ja ostamaan oikean auton. Ei oikein pomot tykännyt kun myyvät näitä. Mieluummin uskon 30 vuotta autoja korjannutta kun jotain rupista suomi24 pappaa.

      • Anonyymi

        Minä olin peräti 35 vuotta autoverstaassa ennen kuin jäin eläkkeelle . Ja silti laitoin Dacian kun täytin 65v. Sanoisin että tuolla toteamuksella ei ole mitää'n virkaa, vaikka kysyt kymmeneltä verstasmieheltä minkä auton ostaisit niin saat takuulla melkein yhtä monta erilaista ehdotusta. koeta vain itse päättää niistä asioista !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olin peräti 35 vuotta autoverstaassa ennen kuin jäin eläkkeelle . Ja silti laitoin Dacian kun täytin 65v. Sanoisin että tuolla toteamuksella ei ole mitää'n virkaa, vaikka kysyt kymmeneltä verstasmieheltä minkä auton ostaisit niin saat takuulla melkein yhtä monta erilaista ehdotusta. koeta vain itse päättää niistä asioista !

        Et tainnut kuitenkaan joutua korjaamaan näitä dacian romuja?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      130
      9962
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      52
      2901
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      178
      2690
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      2074
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1834
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      16
      1657
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1562
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      16
      1520
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1518
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe