Osittainen varhennettu eläke, miten veroprosentti määräytyy? Päätin ottaa sen tulevan vuoden aikana, kun ikää tulee 61 ja vuosikymmenet yhtä mittaa töissä. Oletko ottanut?
Ove eli varhennettu vanhuuseläke
82
10112
Vastaukset
- Anonyymi
Sinuna kysyisin verovirastosta, täältä saa ''mutu'' tietoa.
- Anonyymi
Voi täältä löytyä vertaisseuraa, joilla samat mietteet.
- Anonyymi
Työtulo ja eläke ynnätään yhteen, ja sen mukaan määräytyy vero
esim 1600 työtuioa 1000 eläkettä, vero määräytyy silloin 2600 tuloista
nj - Anonyymi
Entä jos ei tee työtä. Vero jotain 20 prossaa?
- Anonyymi
ansiosidonnainen ja eläke lasketaan yhteen ja niiden summasta määräytyy vero
nj
- Anonyymi
Kun se verotus määräytyy jokaisen henk koht tulojen mukaan niin verotoimistosta saa sen oikean vastauksen. Ei tule ainakaan yllätyksiä kun sieltä selventää.
- Anonyymi
Jos aikoo ''ennenaikaiselle'' kannattaa todellakin selvittää asioat etukäteen:)
https://www.tyoelake.fi/elakkeet-eri-elamantilanteissa/osittainen-vanhuuselake-tuo-joustoa/ - Anonyymi
joo pitää osata arvata kuukausi/vuositulot
nj
- Anonyymi
Se vähentää rajusti lopullista eläkettä, jos noin pitkästi ottaa Ovea. Joka kuukaudelta vähennys on 0,4%.
- Anonyymi
Puolisoni oli reilut kaksi vuotta tuolla OVElla ja lopullinen eläke taisi pienentyä muutaman kympin, jos sitäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puolisoni oli reilut kaksi vuotta tuolla OVElla ja lopullinen eläke taisi pienentyä muutaman kympin, jos sitäkään.
Kymppi kuukaudessa tekee vuodessa 120 euroa, muutama kymppi ehkä enemmän. Miten sen jokainen pähkäilee itsekseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kymppi kuukaudessa tekee vuodessa 120 euroa, muutama kymppi ehkä enemmän. Miten sen jokainen pähkäilee itsekseen.
Näinhän se on, itse olin juurikin tuon kaksi vuotta OVElla ja tein töitä. Lopullinen eläke pieneni muistaaksni 20 - 30 €/kk mutta sain nauttia huomattavasti isommasta tulotasosta kaksi vuotta. KUn täytän n. 86 vuotta, olen tuon etukäteen nauttimani eläkkeen pikkuhiljaa maksanut takaisin. Jos siis elän silloin vielä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se on, itse olin juurikin tuon kaksi vuotta OVElla ja tein töitä. Lopullinen eläke pieneni muistaaksni 20 - 30 €/kk mutta sain nauttia huomattavasti isommasta tulotasosta kaksi vuotta. KUn täytän n. 86 vuotta, olen tuon etukäteen nauttimani eläkkeen pikkuhiljaa maksanut takaisin. Jos siis elän silloin vielä.
Tuo on hyvä juttu jos on varaa ja haluaa ottaa.
Moni on uurastanut kauan ja haluaa hieman helpotusta elämään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"20-30€ Muistaakseni"???? Oletko kuollut kun et muista enää?
No Melkoisen pieni eläke tai sen nosto jos muutamalla kympillä vai lopulinen eläke laskee????
Maksimi vähennys on -18% ja minimi yhden kk OVE noistosta 0,4%
Elinaikakerroin myös vähentää eläkettä ja sen nostetunosalta myös. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"20-30€ Muistaakseni"???? Oletko kuollut kun et muista enää?
No Melkoisen pieni eläke tai sen nosto jos muutamalla kympillä vai lopulinen eläke laskee????
Maksimi vähennys on -18% ja minimi yhden kk OVE noistosta 0,4%
Elinaikakerroin myös vähentää eläkettä ja sen nostetunosalta myös.Varmaan on niin.
- Anonyymi
En itse, mutta aviomieheni oli tuolla parisen vuotta ennen kuin jäi varsinaiselle eläkkeelle. Mielestäni hänen veroprosenttinsa ei juurikaan noussut vaan molemmista meni suurinpiirtein saman verran veroja, siis palkasta ja tästä OVEsta
- Anonyymi
menee vain yksi vero, eläkkeen ja työ/sosiaalietuuksien yhteen lasketusta summasta,
500€ lisätulo sattaa nostaa vero prosentin 20 ,, 30 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
menee vain yksi vero, eläkkeen ja työ/sosiaalietuuksien yhteen lasketusta summasta,
500€ lisätulo sattaa nostaa vero prosentin 20 ,, 30Miehen palkka n. 3300 ja OVE n. 1200 ja veroprosentti taisi olla 27 pintaan.
Nyt kun ollut eläkkeellä jo parisen vuotta, eläke n. 2500 mutta lähtikin töihin, kun koko ajan houkuteltiin ja tekee nyt osa-aikatöitä, palkka n. 2000 kuussa eli tienaa yhteensä 4500 ja veroprosentti lähes tuo sama 27
En tiedä miten nämä on laskettu mutta lisäveroja ei ole tullut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miehen palkka n. 3300 ja OVE n. 1200 ja veroprosentti taisi olla 27 pintaan.
Nyt kun ollut eläkkeellä jo parisen vuotta, eläke n. 2500 mutta lähtikin töihin, kun koko ajan houkuteltiin ja tekee nyt osa-aikatöitä, palkka n. 2000 kuussa eli tienaa yhteensä 4500 ja veroprosentti lähes tuo sama 27
En tiedä miten nämä on laskettu mutta lisäveroja ei ole tullut.kuulostaa oikelta, tulovero on laskenut, ja tel maksut nousseet, ja niistä saa vähennyksiä
nj - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuulostaa oikelta, tulovero on laskenut, ja tel maksut nousseet, ja niistä saa vähennyksiä
njmutta jos saa ansiosidonnaista ja ovea niin 28000 vuosituloista veroprosentti on sama
nj - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miehen palkka n. 3300 ja OVE n. 1200 ja veroprosentti taisi olla 27 pintaan.
En tiedä miten nämä on laskettu mutta lisäveroja ei ole tullut...."veroprosentti taisi olla 27 pintaan."... Jos lukuja aletaan jakamaan niin silloin luvut on just eikä mitähän ne oli....
- Anonyymi
Heti kun pääsen.
- Anonyymi
Olen ottanut normi tuloisella palkan vero nousee muutaman prosentin ja eläkkeestä menee sama vero kuin työtulosta vaikka ne käsitellään eri tuloina
- Anonyymi
Otin heti OVE.n kun täytin 61 vuotta ja loparit töistä
Ensin 3 kk karenssi ja nyt ansiosidonnainen ja OVE 64.9 vuotiaaksi asti
Näillä elää mukavasti täällä Aasiassa. Netto n. 3000 €- Anonyymi
En osannut kuvitellakaan, että OVE ansiosidonnainen on mahdollinen . Viime kesänä ystäväni kertoi olevansa ansiosidonnaisella ja OVElla. Minä kysyin, että mitä.
- Anonyymi
OVE on omaa maksettua eläkettä. Ansiosidonnaisen saa kun kuuluu liittoon
Kaksi ihan eri asiaa. Ja kumpaakin saan kunnes täytän 64,9 vuotta eli vielä vajaat 4 vuotta- Anonyymi
Kai se OVE vaikuttaa ansiosidonnaiseen eli saat soviteltua, vai miten?
Ja ilmeisesti et maksa veroja Suomeen kun asut Aasiassa, vai miten?
Ansiosidonnainen kertyy työvuosien ja palkan mukaan, ilmeisesti kuitenkin olet Suomessa tehnyt töitä...vai miten? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ansiosidonnainen kertyy työvuosien ja palkan mukaan, ilmeisesti kuitenkin olet Suomessa tehnyt töitä...vai miten?42 vuotta töissä putkeen
Ansiosidonnainen n. 60% viimeisen vuoden palkasta ja OVE 50% tähän asti ansaitusta eläkkkeestä
Verot maksan Suomeen ihan normaalisti loppuelämäni eli ihan sama missä asuu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ansiosidonnainen kertyy työvuosien ja palkan mukaan, ilmeisesti kuitenkin olet Suomessa tehnyt töitä...vai miten?OVE ei vaikuta ansiosidonnaiseen juuta eikä jaata. Voit huoletta jatkaa työttömänä, ja ansiosidonnainen pysyy ennallaan ja lisukkeena siihen tulee OVE. Voit myös käydä töissä, eikä OVE palkkaan vaikuta tai palkka OVEen.
- Anonyymi
Ove 50 % ja veroa menee 24 prossaa. Ensi vuonna ove:sta veroa 27 %.
- Anonyymi
Paljonko saat osittaista varhennettua eläkettä? Minulla brutto noin 925 €. Veroa menee 26%. Jää siitä jotain.
- Anonyymi
Jos on jo monelailla sairas,
olen sitä mieltä että voi hyvinki ottaa varhennetun työeläkkeen,
61v on sentään jo melko ijäkäs ihminen, ei mikään poikanen enään,, - Anonyymi
1961 syntynyt henkilö ottaa OVE heti kun mahdollista( 61v) 50% eläkeikään saakka eli ikään 64v ja 9kk yht. 45kk.
Eläke 1700€ josta 50% on 850€.
45 (kk) x 0,4% = 18% vaikutus - 157€ nostetun eläkkeen määrästä jatkossakin
Elinajankerroin vaikutus - 37€ eliaikakerroin määrittyy kun ikä 62v
OVE määrä on 660€ josta verot
Kyseinen esimerkki antaa arvioiota miten asiat menevät. Elinaikakerroin muuttuu ja suunta ylöspäin joka nyt 62v ikäisillä -5,6%.
Elinikäkerroin otetaan käytöön kun eläkettä aletaan maksamaan!!! "Yli-ikäisenä" elinikäkerroin laskee 0,4%/kk...
Tavoiteena se, että ihmiset ahneuksissaan koskaa ole eläkkeellä! - Anonyymi
Ove istui rullatuolissaan suu auki ja silmät kiinni stroken ja Parkinsonin runtelema poissa tämän maailman meiningistä kun kävin viime viikolla kahtomassa.- Hoitsun kaa juttelin 10 minuuttia .-
:´-(- Anonyymi
Terveisä Ovelle👍
- Anonyymi
Minulla menee ove:sta veroa 23 prosenttia. Brutto on jotain 995 euroa.
- Anonyymi
Sinulla lienee muitakin tuloja ja kuulunet kirkkoon?
Itse olin Ovella (980) + anssilla (1800), vero 19, en kuulu kirkkoon - Hki.
Kuuluneeko asiaan? Tieteen kuvalehdessä on kirjoitus jonka mukaan on tehty tutkimuksia myöhäisen eläkkeelle jäämisen olevan yksilölle vahingollista vaikka eläkeikää nostetaan talouden kannalta
- Anonyymi
Niin, varmasti onkin. Oma pointtini oli kun jäin eläkkeelle, että miksi ihmeesä en nostaisi eläkettä jos sitä tarjotaan? Kollega siirsi eläkkeelle siirtymistään vuodella ja jätti siten käyttämättä noin 20 000 eläkerahaansa, toki tietenkin sai tilalle palkan mutta esim. minun tapauksessani vaikka olen eläkkeellä, teen jonkin verran hoitoalan töitä kun niitä on tarjolla.
Pakko sanoa, että kyllä tälläinen osa-aikatyö on kivaa ja piristävää ja saahan siitä lisätuloa pienen eläkkeen rinnalle Anonyymi kirjoitti:
Niin, varmasti onkin. Oma pointtini oli kun jäin eläkkeelle, että miksi ihmeesä en nostaisi eläkettä jos sitä tarjotaan? Kollega siirsi eläkkeelle siirtymistään vuodella ja jätti siten käyttämättä noin 20 000 eläkerahaansa, toki tietenkin sai tilalle palkan mutta esim. minun tapauksessani vaikka olen eläkkeellä, teen jonkin verran hoitoalan töitä kun niitä on tarjolla.
Pakko sanoa, että kyllä tälläinen osa-aikatyö on kivaa ja piristävää ja saahan siitä lisätuloa pienen eläkkeen rinnalleMinäkin voisin tehdä eläkkeen rinnalla jonkin verran töitä mutta en sillä alalla jossa urani ajan olin. Se tie on nähty.
- Anonyymi
Aina puhutaan kuinka roimasti eläke nousee viimeisinä vuosina töissä mutta jätetään kertomatta kuinka roimasti vero kasvaa eläkkeen noustessa.
- Anonyymi
Ei eläke enää nouse viimeisinä vuosina yhtään enempää.
Tämä ns. superkarttuma on näillä isoilla ikäluokilla. Saivat 4,5 % vuosituloista muutamalta vuodelta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei eläke enää nouse viimeisinä vuosina yhtään enempää.
Tämä ns. superkarttuma on näillä isoilla ikäluokilla. Saivat 4,5 % vuosituloista muutamalta vuodelta.Varma kertoi näin:
''Eläkettä kertyy:
1,5 % vuodessa 17–52-vuotiaille ja 63 vuoden iästä eteenpäin
1,7 % vuodessa 53–62-vuotiaille (voimassa vuoden 2025 loppuun asti)
- Anonyymi
OVE:n määrän saa helposti tietoon oman työeläkelaitoksen laskurilla ja sitten vero.fi-sivustolta veroprosenttilaskurilla saa laskettua tuloista menevät verot.
- Anonyymi
Minulla bruttotulot 3600
Ja laskivat Oven veroprosentiksi 45%, käteen jää ovesta 367e.
Otin ovea 50%.
Verotoimisto laski näin.
Onkohan ihan oikein😒- Anonyymi
Kokeile itse vero.fi ja sieltä veroprosenttilaskuri.
- Anonyymi
On. Minulla samat br. tulot, mutta otin OVEa 25 %, eli vähän yli tuon, mitä sinulle 50 % käteen jää. Minulla pidätys 40 %.
Eläkkeen % saa tietty pienemmäksi suurentamalla muiden tulojen %, mutta liekö siinä mitään järkeä: veroja menee yhteensä ihan sama määrä...
- Anonyymi
Kaveri ollut vuosia työttömänä. Pienissä tuloissa ja pienissä veroissa eläkkeen ennalta nosto on hyödyllisintä ja vaikuttavinta. Paitsi että oli pakko nostaa elintasoa työttömyyden takia.
- Anonyymi
Ensiksi kommentti, että kyllä ne Vero.fin ja OmaVeron laskurit ihan oikein toimivat, kun vain kaikki oikeat ja tarvittavat tiedot täyttää.
Toiseksi kommentti eläkepäätöksen (toki vielä väliaikainen, kun tänään 22.12.2023 sitä 1.2.2024 alkavaksi hain): hakemus lähti klo 11:47, päätös tuli klo 12:10! Wau! - Anonyymi
Aloitin myös tuon varhennetun 50% suuruisena heti 61 v. täyttäessäni. Ansiotulojen verotus nousi 16%>20% sekä tuosta eläkkeestä ottavat saman 20%. Töitä jatkan normaalisti varmaan miltei vanhuuseläkkeelle saakka.
- Anonyymi
Juu. Saman jutun tein itsekkin. Juuri samoin kävi verotukselle eli nyt ansiotulojen verotus 20% ja samoin Ovesta 20%. Ja työntekoa jatkan edelleen normaalisti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu. Saman jutun tein itsekkin. Juuri samoin kävi verotukselle eli nyt ansiotulojen verotus 20% ja samoin Ovesta 20%. Ja työntekoa jatkan edelleen normaalisti.
Minäkin aloitin OVEn heti kun täytin 61v. Hankkeet n. 60000 eur/v. vero 29% . Otin heti 50% n. 1000 eur. josta 48% veroa..... Teen normaalisti työtäni, en lyhennettyä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin aloitin OVEn heti kun täytin 61v. Hankkeet n. 60000 eur/v. vero 29% . Otin heti 50% n. 1000 eur. josta 48% veroa..... Teen normaalisti työtäni, en lyhennettyä...
Kovin veroa ottavat. Itsellä vuosiansio 40.000€ ja tuo Ove otettu 50% joka oli bruttona rapiat 900€. Nyt jää 720€ Ovesta käteen. Ei mielestäni huono diili. Toki harmi tuo suomen verotus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Verottaja kiittää. Kannattaa muistaa että eläkkeen veroprosenttiin vaikuttaa kokonaistulot. Eli jos käyt kokopäivätyössä varaudu korkeaan Ove veroprosenttiin. Voi muuten tulla pienenä yllätyksenä lähes 50% vero ove-eläkkeeseen.
- Anonyymi
Otin 50 % ja kuussa jää nettona 780 euroa. Veroprosentti 20 %. En ole katunut päivääkään, otin heti 61v täytettyäni. Takana pitkä työura.
- Anonyymi
Onko enään mitään työnhakuvelvoitetta työkkärin toimesta kun on ove +ansiosid.päiväraha? Eli tarviiko enään hakea työpaikkoja?
- Anonyymi
Tottakai, ihan normaalisti täytyy hakea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai, ihan normaalisti täytyy hakea.
Mietin vasn kun ei ole enään mitään pakkoa lähtiä töihin niin miksi niitä pitäis hakea??? Takana pitkä työura ja liitossa ollu aina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietin vasn kun ei ole enään mitään pakkoa lähtiä töihin niin miksi niitä pitäis hakea??? Takana pitkä työura ja liitossa ollu aina.
Siksi että saat työttömyyspäivärahaa ja sen edellytys on olla työnhakijana ja kun olet työnhakijana velvollisuutesi on hakea töitä.
Jos taas et halua hakea töitä. lopeta työnhakusi, jolloin luonnollisesti et saa työttömyyspäivärahaa kun et ole virallisesti työtön.
Tuttavani joka käy 100% töissä otti 50% oven. Siitä 43 prosenttia veroa, kannattiko?
- Anonyymi
Tuttavasi puhuu paskaa tai sitten hänellä on todella kovat vuosiansiot!
Itsellä vuosiansiot vain rapiat 50k ja Ove vero 24% ja jatkan siis täysipäiväisesti töissä.
Tuttavasi ei ole halunnut kertoa sinulle totuutta, koska tiesi, että olet kateudesta vihreänä.
Itse olen terve ja kiva saada joka kuukauden eka päivä tilille nettona 750 euroa kun kukaan meistä ei elomme päiviä tiedä... Anonyymi kirjoitti:
Tuttavasi puhuu paskaa tai sitten hänellä on todella kovat vuosiansiot!
Itsellä vuosiansiot vain rapiat 50k ja Ove vero 24% ja jatkan siis täysipäiväisesti töissä.
Tuttavasi ei ole halunnut kertoa sinulle totuutta, koska tiesi, että olet kateudesta vihreänä.
Itse olen terve ja kiva saada joka kuukauden eka päivä tilille nettona 750 euroa kun kukaan meistä ei elomme päiviä tiedä...No eipä puhu paskaa. Ansiotuloistaan vero 23 prossaa.
Miksi kadehtisin. Olen oman eläkkeeni 37 työvuoden jälkeen ansainnut ja sillä tulen hyvin toimeen. Jäin vain tuitacisoa ove:n veroprosenttia miettimään.- Anonyymi
Siili25 kirjoitti:
No eipä puhu paskaa. Ansiotuloistaan vero 23 prossaa.
Miksi kadehtisin. Olen oman eläkkeeni 37 työvuoden jälkeen ansainnut ja sillä tulen hyvin toimeen. Jäin vain tuitacisoa ove:n veroprosenttia miettimään.Siinä tapauksessa hän ei ole hakenut Ove:lle omaa verokorttia. Sen voi kätevästi tehdä omaverossa, muussa tapauksessa veroa menee yli 40%.
Anonyymi kirjoitti:
Siinä tapauksessa hän ei ole hakenut Ove:lle omaa verokorttia. Sen voi kätevästi tehdä omaverossa, muussa tapauksessa veroa menee yli 40%.
No kertomansa mukaan hän on ollut yhteydessä verotoimistoon tuosta veroprosentista. Ja noin se kuulemma menee. Kysynpä vielä asiasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä tapauksessa hän ei ole hakenut Ove:lle omaa verokorttia. Sen voi kätevästi tehdä omaverossa, muussa tapauksessa veroa menee yli 40%.
Asun ulkomailla enkä koskaan ole tehnyt töitä Suomessa. Mikä tämä verokortti on? Onko se jokin paperilappunen, vai mikä?
- Anonyymi
Kyllä kannattaa, saa myös eläketulovähennyksen verotukseen.
Kyllä on sekä ansiotulolle että ovelle oma verokortti.
Eli kannattaa ottaa etukäteen selville verottajan kanssa miten verotus menee. Ettei tule yllätyksenä vaikka päättäisikin hyväksyä korkeankin veroprosentin.
- Anonyymi
Minulle ainakin tuli yhteinen verokortti, sama veroprosentti sekä ansiotulusta että ove:sta.
- Anonyymi
Siili25 kirjoitti:
Eli kannattaa ottaa etukäteen selville verottajan kanssa miten verotus menee. Ettei tule yllätyksenä vaikka päättäisikin hyväksyä korkeankin veroprosentin.
En ala kinaamaan asiasta, mutta kaikilla tutuillani jota ovat Oven ottaneet ja samalla jatkaneet täysipäiväisesti työelämässä on kummassakin sama veroprosentti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ala kinaamaan asiasta, mutta kaikilla tutuillani jota ovat Oven ottaneet ja samalla jatkaneet täysipäiväisesti työelämässä on kummassakin sama veroprosentti.
Kyllä näin on, kuten miehelläni ja minulla. Otimme kumpikin OVEn kun se oli mahdollista ja laskimme, että näin saimme noin 40 000 € ennakkoon eläkettämme. Tämän tietenkin maksamme pikkuhiljaa takaisin eli joka kuukausi mieheni eläke on 80 euroa pienempi ja minulla 70 euroa pienempi. Eli voitimme rutkasti tässä systeemissa.
Anonyymi kirjoitti:
No tällä minun tuttavallani kyllä ei ole eikä siinä ole mitään kinaamista. Voisiko näille molemmille tuloille laskea kuitenkin yhteisen veroprosentin?
- Anonyymi
Siili25 kirjoitti:
No tällä minun tuttavallani kyllä ei ole eikä siinä ole mitään kinaamista. Voisiko näille molemmille tuloille laskea kuitenkin yhteisen veroprosentin?
Hänen kannattaa käydä paikan päällä verotoimistossa ja keskustella asiasta verovirkailijan kanssa...
Anonyymi kirjoitti:
Hänen kannattaa käydä paikan päällä verotoimistossa ja keskustella asiasta verovirkailijan kanssa...
Hän on keskustellut verovirkailijan kanssa.
Siili25 kirjoitti:
Hän on keskustellut verovirkailijan kanssa.
Hänelleboli sanottu että koska palkasta perittävä veroprosentti on niin pieni se aiheuttaa eläkkeen suuremman veroprosentin. En ymmärrä perusteluja kun en ole ollut paikan päällä mutta en tiedä ymmärtääköhän täysin itsekään. Kuitenkin saman alan henkilöllä on myös eläkkeen veroprosentti 40.
- Anonyymi
Siili25 kirjoitti:
Voi ja kannattaakin, ilman muuta.
Minulla oli veroprosentti molemmissa 24 ja miehelläni 26 - Anonyymi
Siili25 kirjoitti:
Hänelleboli sanottu että koska palkasta perittävä veroprosentti on niin pieni se aiheuttaa eläkkeen suuremman veroprosentin. En ymmärrä perusteluja kun en ole ollut paikan päällä mutta en tiedä ymmärtääköhän täysin itsekään. Kuitenkin saman alan henkilöllä on myös eläkkeen veroprosentti 40.
Ihan järkeenkäypää mutta ihmettelen kyllä, miksei virkailija ole ehdottanut yhtä veroprosenttia koko vuoden kokonaistulolle, se on täysin mahdollista.
Olen itse ihan normieläkkeellä ja teen töitä ja maksan veroja kummastakin tulosta saman verran. Anonyymi kirjoitti:
Voi ja kannattaakin, ilman muuta.
Minulla oli veroprosentti molemmissa 24 ja miehelläni 26Niin. Tiedä häntä kun ei tiedä kaikkia asiaan vaikuttavia seikkoja.
Anonyymi kirjoitti:
Ihan järkeenkäypää mutta ihmettelen kyllä, miksei virkailija ole ehdottanut yhtä veroprosenttia koko vuoden kokonaistulolle, se on täysin mahdollista.
Olen itse ihan normieläkkeellä ja teen töitä ja maksan veroja kummastakin tulosta saman verran.Ehkä tuon oven ja sen rinnalla tehtävän työn verotuskriteerit on erit.
Anonyymi kirjoitti:
Olen itse ihan normieläkkeellä ja teen töitä ja maksan veroja kummastakin tulosta saman verran.On kuulemma keskusteltu et haluaako könttiverotuksen vai molemmillevtuloille oman verotuksen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578397Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123259Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262420Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142000Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht801940Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3491638Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411392FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01181Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101075Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu661010