voiko vanhaa olutta juoda?

vappunenä

Olut ei oo maistunu pitkään aikaan ja nurkassaa pölyyntyy laatikollinen olutta viime syksyn risteilyn jämiä.Huomasin vaan et vipo käyttöpvm oli jo pari kuukautta sitten.Uskaltaakohan juoda vai pitäskö heittää menemään?Onko kellään kokemusta?

13

22118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olut

      Ei se mene pilalle kuin maito, todennäköisesti vaan väljähtyy.

    • Heh

      Se on myyntikelvotonta, mutta ei käyttökelvotonta. Pari kuukautta yli parasta ennen päiväyksen tai viimeisen käyttöpäivän ei ole yhtään mitään oluelle. Parasta ennen päiväys on aika reippaasti alakanttiin, varmuuden vuoksi. Ei kun maistamaan vaan ja mikäli vaikuttaa vielä hyvältä niin ei kun nauttimaan vaan.

      • Mobiili

        vastaan sinulle kuin eräälle joka kyseli vuoden vanhaa kuohuviiniä. Juotavaa on, ei mene miksikään parissa kuukaudessa.

        Itse olen ollut ravintolahommissa yli kaksikymmentä vuotta, joten tiedän asian, mutta asiakkaille emme tietysti voineet ylipäivättyjä tuotteita myydä. Ne menivät henkilökunnan virkistyskäyttöön.


      • vappunenä
        Mobiili kirjoitti:

        vastaan sinulle kuin eräälle joka kyseli vuoden vanhaa kuohuviiniä. Juotavaa on, ei mene miksikään parissa kuukaudessa.

        Itse olen ollut ravintolahommissa yli kaksikymmentä vuotta, joten tiedän asian, mutta asiakkaille emme tietysti voineet ylipäivättyjä tuotteita myydä. Ne menivät henkilökunnan virkistyskäyttöön.

        Joo kiitos tiedoista!Tosin vapun aamuyön tunneilla tein tuttavuutta naapureiden kanssa ja käytin heitä törkeästi koejuojina.Hyvin näytti uppoavan, joten eiköhän ne omaan napaan jatkossa mee:)


      • Anonyymi
        Mobiili kirjoitti:

        vastaan sinulle kuin eräälle joka kyseli vuoden vanhaa kuohuviiniä. Juotavaa on, ei mene miksikään parissa kuukaudessa.

        Itse olen ollut ravintolahommissa yli kaksikymmentä vuotta, joten tiedän asian, mutta asiakkaille emme tietysti voineet ylipäivättyjä tuotteita myydä. Ne menivät henkilökunnan virkistyskäyttöön.

        Entä jos join puoli tölkkiä 4vuotta vanhaa olutta?


    • Ristinummelaane

      Just join isävainaalta pannuhuoneeseen unohtuneen Laitilan Kukko kolmosoluen. Bäst före oli 04022014 ja säilytyspaikka siis aika lämmin. En huomannut maussa mitään erityistä, hyväähän tämä gluteeniton välikalja ei oo koskaan ollut. Isä sitä joskus joi, koska oli keliaakikko. Avatessa purkki sihahti ihan normaalisti ja kaataessa vaahtoa tuli Kukolle tyypillisesti, eli aika hintsusti. Katsotaan aamulla, miten vatsa toimii ;)...

    • absol

      Onko se Virolaista olutta ?
      Jos on,niin sen maku on muuttunut vasta sitten kun se kustaan ulos,toisin kuin Suomalaisen oluen :)

    • oluen_ystävä

      Voi olla että on mennyt jo huonoksi jos et ole ehtinyt käyttämään.

    • ggttrr

      Kukaan itseään kunnioittava juoppo ei juo sitä entsyymeillä pikakäytettyä kemiallista litkua ja sukanpesuvettä edes tuoreena.
      Olut sopii lähinnä vain ummetukseen.

    • kiljukaljaa

      Ripuli saattaa vähän lentää, mutta sehän ei ole suinkaan huono asia!

    • Anonyymi

      Juon para-aikaa 6.1.2015 vanhaksi mennyttä olutta (karhu3). säilytetty vaatekaapissa huoneen lämmössä. Vaahtoaa jonku verran ja maku jotenkin voimakkaampi. Laitan viestin jos olo on aamulla pahempi kuin yleensä.
      Minulla myös samana vuonna vanhaksi mennyt lonkero ja sama säilytyspaikka. Siitä en tiedä uskallanko juoda.

    • Anonyymi

      Heh, eipä ole tuollaisia ongelmia täällä päässä.

      Pahin skenaario jonka keksin, on vain se, että jos prosentit ovat päässeet karkaamaan.

    • Anonyymi

      Itse olen juonut 30.10.2021 karjalaa jonka PE oli 04.03.2015. Kylmänä korkatessa hyvin olematon sihahdus. Juodessa maistui omituiselta. Noin 2/3-osan join saunan lauteilla, Ja sitten lopetin. Pyöri mielessä, että jos se on kuitenkin haitallista. Pian iski pesuhuoneessa lievä väsymyksen ja vedottomuuden tunne. Asuntoon palattuani verensokerit senkun nousee ja nousee jonnekin 13 päälle, vaikken ollut syönyt lauteilla kuin pari makkaraa ja lisännyt 3 yksikköä ateriainsuliinia. Kun kaadoin loput pullon litkut vessan lavuaariin, oli väri aika tummaa olueksi.

      Nyt vieläkin käy niin, että vain 50 ml normipunaviiniä nautittuani alkaa käsittämättömällä tavalla verensokerit nousta pitkäksi aikaa samoihin 13 paikkeille vaikka syömisteni yhteydessä pistänkin normaalisti riittäneen annoksen ateriainsuliinia. Hengissä oon yhä enkä ole havainnut muita oireita.

      Joten en enää juo vanhentuneita oluita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe