voiko vanhaa olutta juoda?

vappunenä

Olut ei oo maistunu pitkään aikaan ja nurkassaa pölyyntyy laatikollinen olutta viime syksyn risteilyn jämiä.Huomasin vaan et vipo käyttöpvm oli jo pari kuukautta sitten.Uskaltaakohan juoda vai pitäskö heittää menemään?Onko kellään kokemusta?

15

25582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olut

Ei se mene pilalle kuin maito, todennäköisesti vaan väljähtyy.

• Heh

Se on myyntikelvotonta, mutta ei käyttökelvotonta. Pari kuukautta yli parasta ennen päiväyksen tai viimeisen käyttöpäivän ei ole yhtään mitään oluelle. Parasta ennen päiväys on aika reippaasti alakanttiin, varmuuden vuoksi. Ei kun maistamaan vaan ja mikäli vaikuttaa vielä hyvältä niin ei kun nauttimaan vaan.

• Mobiili

vastaan sinulle kuin eräälle joka kyseli vuoden vanhaa kuohuviiniä. Juotavaa on, ei mene miksikään parissa kuukaudessa.

Itse olen ollut ravintolahommissa yli kaksikymmentä vuotta, joten tiedän asian, mutta asiakkaille emme tietysti voineet ylipäivättyjä tuotteita myydä. Ne menivät henkilökunnan virkistyskäyttöön.

• vappunenä
        Mobiili kirjoitti:

vastaan sinulle kuin eräälle joka kyseli vuoden vanhaa kuohuviiniä. Juotavaa on, ei mene miksikään parissa kuukaudessa.

Itse olen ollut ravintolahommissa yli kaksikymmentä vuotta, joten tiedän asian, mutta asiakkaille emme tietysti voineet ylipäivättyjä tuotteita myydä. Ne menivät henkilökunnan virkistyskäyttöön.

Joo kiitos tiedoista!Tosin vapun aamuyön tunneilla tein tuttavuutta naapureiden kanssa ja käytin heitä törkeästi koejuojina.Hyvin näytti uppoavan, joten eiköhän ne omaan napaan jatkossa mee:)

• Anonyymi
        Mobiili kirjoitti:

Entä jos join puoli tölkkiä 4vuotta vanhaa olutta?

• Ristinummelaane

Just join isävainaalta pannuhuoneeseen unohtuneen Laitilan Kukko kolmosoluen. Bäst före oli 04022014 ja säilytyspaikka siis aika lämmin. En huomannut maussa mitään erityistä, hyväähän tämä gluteeniton välikalja ei oo koskaan ollut. Isä sitä joskus joi, koska oli keliaakikko. Avatessa purkki sihahti ihan normaalisti ja kaataessa vaahtoa tuli Kukolle tyypillisesti, eli aika hintsusti. Katsotaan aamulla, miten vatsa toimii ;)...

• absol

Onko se Virolaista olutta ?
      Jos on,niin sen maku on muuttunut vasta sitten kun se kustaan ulos,toisin kuin Suomalaisen oluen :)

• oluen_ystävä

Voi olla että on mennyt jo huonoksi jos et ole ehtinyt käyttämään.

• ggttrr

Kukaan itseään kunnioittava juoppo ei juo sitä entsyymeillä pikakäytettyä kemiallista litkua ja sukanpesuvettä edes tuoreena.
      Olut sopii lähinnä vain ummetukseen.

• kiljukaljaa

Ripuli saattaa vähän lentää, mutta sehän ei ole suinkaan huono asia!

• Anonyymi

Juon para-aikaa 6.1.2015 vanhaksi mennyttä olutta (karhu3). säilytetty vaatekaapissa huoneen lämmössä. Vaahtoaa jonku verran ja maku jotenkin voimakkaampi. Laitan viestin jos olo on aamulla pahempi kuin yleensä.
      Minulla myös samana vuonna vanhaksi mennyt lonkero ja sama säilytyspaikka. Siitä en tiedä uskallanko juoda.

• Anonyymi

Heh, eipä ole tuollaisia ongelmia täällä päässä.

Pahin skenaario jonka keksin, on vain se, että jos prosentit ovat päässeet karkaamaan.

• Anonyymi

Itse olen juonut 30.10.2021 karjalaa jonka PE oli 04.03.2015. Kylmänä korkatessa hyvin olematon sihahdus. Juodessa maistui omituiselta. Noin 2/3-osan join saunan lauteilla, Ja sitten lopetin. Pyöri mielessä, että jos se on kuitenkin haitallista. Pian iski pesuhuoneessa lievä väsymyksen ja vedottomuuden tunne. Asuntoon palattuani verensokerit senkun nousee ja nousee jonnekin 13 päälle, vaikken ollut syönyt lauteilla kuin pari makkaraa ja lisännyt 3 yksikköä ateriainsuliinia. Kun kaadoin loput pullon litkut vessan lavuaariin, oli väri aika tummaa olueksi.

Nyt vieläkin käy niin, että vain 50 ml normipunaviiniä nautittuani alkaa käsittämättömällä tavalla verensokerit nousta pitkäksi aikaa samoihin 13 paikkeille vaikka syömisteni yhteydessä pistänkin normaalisti riittäneen annoksen ateriainsuliinia. Hengissä oon yhä enkä ole havainnut muita oireita.

Joten en enää juo vanhentuneita oluita.

• Anonyymi

Join just melkee 3v vanhaa alekokkia, päivätty kesäkuulle 2022 asti.
      Oli säilötty mutsin partsin styroksises kylmälaatikos lappeellaan, oli aika näky kun tölkin pohja oli pullistunut ulospäin aika rajusti, jotain painetta on ollut läsnä selvästi. Luultavasti pariin kertaan jäätynyt.

No, avasin ja kaadoin lasiin jossa näkyikin että pohjalle kertyy jotain ruskeaa sakkaa ja ylempänä leijailee ihme pikkusia ruskeita riekaleita juomassa, joita ei tunne kylläkään juodessa, joten tölkistä juodessa olis varmaan menny kokonaan. Kaadoin vaan mäkeen juotuani varmaan noin 4 dl. (568ml pintti)

Maku sinänsä oli ihan jees, alko vaan ällöttää nii kaadoin veke. Pistän kans viestii vielä jos tulee komplikaatioita.

• Anonyymi

Tilaan jatkuvasti netistä vanhentuneita alkoholi-juomia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1478
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1139
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      944
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe