Sain diabetes diagnoosin

Anonyymi

Todettiin diabetes, olen tabletti lääkityksellä. Kysyin ruokailuun liittyvää neuvontaa niin sellaista ei anneta.

Miksi minulla on koko ajan nälkä. Syön 2 tunnin välein eikä nälkä helpota. Aamulla puuro leipä, lounas peruna, kalapihvi, välipala viili mandariinia, päivällinen 2 munan munakas tomaatti

14

756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kirjoitus jäi kesken. Vielä syön iltapalan ja nukkumaan memnesdäjotain pientä. Mitä teen väärin?

    • Anonyymi

      Missä takapajulassa elät? Jokaisessa kunnassa tiettävästi on diabeteshoitaja, jonka tehtävänä on neuvoa ja opastaa.

    • Anonyymi

      Syöt ihan liian vähän.Ei oo ihme että sulla on nälkä.Noinko diabetikon pitää syödä?

      • Anonyymi

        Tosta ei tule edes tuhatta kilokaloria täyteen kun aikuinen tarttee 2000 kcal.Oletko dietillä?


    • Anonyymi

      Aika vähän tuossa äkkiseltään näyttäis olevan ravintoa.
      Lisäks diabeetikon täytyis urheilla päivittäin ja polttaa siellä 1000kcaloria ylimääräsiä sokereita.
      Ruisleipääkään tuolla ei näytä juuri olevan. Ruisleipä on hyvä diabeetikolle.
      Uskoisin, että tuo sun nälkä johtuu alhaisesta kalorimäärästä.

      • Anonyymi

        "Ruisleipääkään tuolla ei näytä juuri olevan. Ruisleipä on hyvä diabeetikolle."

        Ai että ihan sokerilla diabetesta hoitamaan???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ruisleipääkään tuolla ei näytä juuri olevan. Ruisleipä on hyvä diabeetikolle."

        Ai että ihan sokerilla diabetesta hoitamaan???

        Ruisleipä ei ole nopeaa sokeria, vaan hidasta hiilaria.
        Ruisleivällä ei tule nopeaa romahdusta, vaan se antaa tasasemmin pidempään energiaa.
        Itse syön paljon ruisleipää päivässä osana muuta ruokavaliota.
        Höttöhiilareita tottakai on syytä jättää vähemmälle. Aeroopinen kuntoilu on aivan ehdoton diabeetikolle tai esidiabetes vaiheessa olevalle. Se polttaa tehokkaasti suuria määriä hiilari/ sokeria ja tuo loppu päiväksi paremman olon.


      • Anonyymi

        Liikunnalla ei tarvitse tavoitella painon pudotusta.
        Sen tärkeämpi vaikutus on aineenvaihdunnan parantaminen.


    • Anonyymi

      Lanttulaatikko saa täyteläisen olon aikaiseksi ja rasvainen ruoka pitää nälän loitolla, niin ruokailuajat voivat olla 5 tunnin välein!!

    • Anonyymi

      Hei kuule omistat ikioman taudin. Ei sitä kukaan muu hoitele ku sinä itte. Ota selevää mikä helepottaa taudin hoitoa. Ota huomioon tää, että hoitsut hoitavat vain virkaansa.

    • Anonyymi

      No ei ole mikään ihme, jos on nälkä, jos syö kuin hiiri. Ei kukaan elä yhdellä perunalla jakalapihvillä ti kahden munan munakkaalla ja yhdellä tomaatilla. Vaikk kuink aolisi diabetes niin ei se tarkota sitä, että pitä lopettaa syöminen. Kyllä diabeetikkonkin kannattaasyödä niin, että nälkä lähtee. Jos syö kuin hiiri niin sillon nälkä vaivaa kokoajan ja sitten helposti tulee kokoajan napsittua jotain välipalaksi jne. Kaihan olet kuitenkin ihminen etkä hiiri? Näläntunnetta aiheutuu siitäkin, jos verensokeri putoaa liian alas liian ähäisen hiilarimäään takia.

    • Vähän katot mitä syöt ja paljon eli päivittäistä liikuntaa niin hyvä tulee. Ei tuosta kannata stressiä ottaa.

      Mulla joku Metaforem niminen lääke. Oon laihtunut tässä männä vuosina. Voisiko johtua tuosta lääkkeestä? Jos joku tietää.

      • Anonyymi

        Metformiinilla on laihduttava vaikutus. Joka tosin ei ole ilmennyt minulla, mutta kirjoissa lukee niin.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe