Todettiin diabetes, olen tabletti lääkityksellä. Kysyin ruokailuun liittyvää neuvontaa niin sellaista ei anneta.
Miksi minulla on koko ajan nälkä. Syön 2 tunnin välein eikä nälkä helpota. Aamulla puuro leipä, lounas peruna, kalapihvi, välipala viili mandariinia, päivällinen 2 munan munakas tomaatti
Sain diabetes diagnoosin
14
810
Vastaukset
- Anonyymi
Kirjoitus jäi kesken. Vielä syön iltapalan ja nukkumaan memnesdäjotain pientä. Mitä teen väärin?
- Anonyymi
Missä takapajulassa elät? Jokaisessa kunnassa tiettävästi on diabeteshoitaja, jonka tehtävänä on neuvoa ja opastaa.
- Anonyymi
Syöt ihan liian vähän.Ei oo ihme että sulla on nälkä.Noinko diabetikon pitää syödä?
- Anonyymi
Tosta ei tule edes tuhatta kilokaloria täyteen kun aikuinen tarttee 2000 kcal.Oletko dietillä?
- Anonyymi
Aika vähän tuossa äkkiseltään näyttäis olevan ravintoa.
Lisäks diabeetikon täytyis urheilla päivittäin ja polttaa siellä 1000kcaloria ylimääräsiä sokereita.
Ruisleipääkään tuolla ei näytä juuri olevan. Ruisleipä on hyvä diabeetikolle.
Uskoisin, että tuo sun nälkä johtuu alhaisesta kalorimäärästä.- Anonyymi
"Ruisleipääkään tuolla ei näytä juuri olevan. Ruisleipä on hyvä diabeetikolle."
Ai että ihan sokerilla diabetesta hoitamaan??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ruisleipääkään tuolla ei näytä juuri olevan. Ruisleipä on hyvä diabeetikolle."
Ai että ihan sokerilla diabetesta hoitamaan???Ruisleipä ei ole nopeaa sokeria, vaan hidasta hiilaria.
Ruisleivällä ei tule nopeaa romahdusta, vaan se antaa tasasemmin pidempään energiaa.
Itse syön paljon ruisleipää päivässä osana muuta ruokavaliota.
Höttöhiilareita tottakai on syytä jättää vähemmälle. Aeroopinen kuntoilu on aivan ehdoton diabeetikolle tai esidiabetes vaiheessa olevalle. Se polttaa tehokkaasti suuria määriä hiilari/ sokeria ja tuo loppu päiväksi paremman olon. - Anonyymi
Liikunnalla ei tarvitse tavoitella painon pudotusta.
Sen tärkeämpi vaikutus on aineenvaihdunnan parantaminen.
- Anonyymi
Lanttulaatikko saa täyteläisen olon aikaiseksi ja rasvainen ruoka pitää nälän loitolla, niin ruokailuajat voivat olla 5 tunnin välein!!
- Anonyymi
Hei kuule omistat ikioman taudin. Ei sitä kukaan muu hoitele ku sinä itte. Ota selevää mikä helepottaa taudin hoitoa. Ota huomioon tää, että hoitsut hoitavat vain virkaansa.
- Anonyymi
No ei ole mikään ihme, jos on nälkä, jos syö kuin hiiri. Ei kukaan elä yhdellä perunalla jakalapihvillä ti kahden munan munakkaalla ja yhdellä tomaatilla. Vaikk kuink aolisi diabetes niin ei se tarkota sitä, että pitä lopettaa syöminen. Kyllä diabeetikkonkin kannattaasyödä niin, että nälkä lähtee. Jos syö kuin hiiri niin sillon nälkä vaivaa kokoajan ja sitten helposti tulee kokoajan napsittua jotain välipalaksi jne. Kaihan olet kuitenkin ihminen etkä hiiri? Näläntunnetta aiheutuu siitäkin, jos verensokeri putoaa liian alas liian ähäisen hiilarimäään takia.
Vähän katot mitä syöt ja paljon eli päivittäistä liikuntaa niin hyvä tulee. Ei tuosta kannata stressiä ottaa.
Mulla joku Metaforem niminen lääke. Oon laihtunut tässä männä vuosina. Voisiko johtua tuosta lääkkeestä? Jos joku tietää.- Anonyymi
Metformiinilla on laihduttava vaikutus. Joka tosin ei ole ilmennyt minulla, mutta kirjoissa lukee niin.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882