Lodz, Puola

Anonyymi

Olen ollut Lodzissa töissä 2014-2015. En suosittele tätä paikkaa.

Alunperin menin tänne työn vuoksi. Fujitsu etsi suomenkielisiä työntekijöitä service deskiin, pääsin ja menin. En ole ollut monessa suomalaisessa työpaikassa töissä mutta sanoisin että täällä on ollut työpaikkakiusaamista. Äänen korotusta. "Tiimin" puolalainen pomo, joka on ollut nainen solvasi muun muassa homoksi, jotkut puolalaiset on homokammoisia vaikka en ole homo. Eräs toinen työntekijä, ukrainalais puolalainen sanoi "haluatko että murran leukasi" suututtuaan. Asia joka on tapahtunut myös muissa service desk työtiloissa on se että ohimenevät osuvat istuimen takaosaan. Se tömähtää hieman ja on ärsyttävää.

Vähän sen jälkeen kun olin aloittanut työt, paikalle ilmestyi ilmeisesti espanjasta väkeä varmaan espanjankieliseen ryhmään. Eräs näistä katsoi ja venytti silmiä virnuillen, pidin tätä rasistisena eleenä vaikka en ole aasialainen.

Olin lukenut ennen menoa että kaupungissa tapahtuu tappeluita paljon. Kyllä niitä vähän näki, varsinkin iltaisin ja öisin kadulla nimeltä piotrkowska jossa on paljon ravintoloita ja baareja pitkän kadun varrella. Minua kohtaan hyökättiin muutaman kerran. Yksi tönäisi voimakkaasti ohimennen. Saman olin nähnyt aiemmin ja hän sanoi että ärsytän häntä.

Kerran kun kävelin tällä kadulla illalla, toisella puolella käveli kaksi poikaa/miestä, sanoivat jotain kahdelle tytölle jotka istuivat penkillä jotain brittiaksentilla, ovat voineet olla britanniasta tai puolalaisia, tämän jälkeen toinen otti repusta pullon ja heitti sen minua kohti, se liukui noin metrin päähän minusta ja siinä oli harmaata nestettä. En tiedä oliko sen tarkoitus räjähtää. Kerran olen nähnyt suomessa kun joku heitti autosta pullon joka räjähti pian, se oli samannäköinen kuin tämä.
Yhdellä toisella kerralla yritin puhua muutamalle naiselle, kaksi miestä heidän seurassa nauroi minulle, suutuin ja otin kuvan. Tämä mies josta otin kuvan ilmeisesti ravisteli tai töni minua, en muista mitä tapahtui, on ollut muistikatko. Ei tietenkään saisi ottaa kuvia muista ilman lupaa mutta ärsyynnyin ja tein jotain ei niin viisasta.

Sain tietää että hänen kaveri, tämä toinen mies on erään baarin pomo/omistaja. Kun menin siihen baariin, hän käski minun poistua sieltä. Myöhemmin oli ulkona ja sanoi "mene kotiin". Tämä on voinut tarkoittaa että "mene takaisin siihen maahan mistä tulit." Tässä paikassa jotkut eivät pidä ulkomaalaisista. On myös kysytty piotrkowska kadulla "mitä teet täällä" ja sitten sanottu että "mene takaisin".
Kadulla on myös tapahtunut puukotuksia.

Fujitsun jälkeen olen ollut töissä Infosys Poland yrityksessä. Myös täällä on ollut työpaikkakiusaamista. Työ on ollut ostotilausten käsittelyä telialle ja siellä on ollut paljon ruotsia puhuvia.

Koin että minua on kiusannut iranilais ruotsalainen, tunisialais ruotsalainen, turkkilainen joka puhui ruotsia. Iranilainen puhui liian lähellä naamaa ja lauloi jotain virnuillen, hän myös huusi raivokkaasti välillä. Vaikka sen jälkeen kun kävelin ohi niin että olkapää osui häneen, se oli tahallista koska ärsyynnyin sen käyttäytymisestä. Tätä ennen muutamaa päivää ennen olin liuuttanut tuolin siihen, näitä asioita ei tietenkään saisi tehdä. Sama myös muutti samaan kerrostaloon toiselle puolelle, arvosteli mitä heitin roskiin ja juoksi ulos puolalaisen naisystävän kanssa sen jälkeen kun olin ollut viemässä roskia. Tunisialainen sanoi muun muassa homoksi ja turkkilainen tuijotti pitkään toimistolla ja raitiovaunupysäkillä. Infosysistä irtisanottiin ilman syytä, kesken työtä, paikan "pomo" sanoi "lopeta työt, ota tavarasi ja tule mukaan." Näin voi näköjään tehdä puolassa.

4

2132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oksettava maa

• Anonyymi

Etkö tajua että jutut on keksitty ihan omasta päästä varmaankin suljetulla osastolla tahdonvastaisessa hoidossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö tajua että jutut on keksitty ihan omasta päästä varmaankin suljetulla osastolla tahdonvastaisessa hoidossa.

Aloittaja täällä. En ole ollut suljetulla osastolla. Kyllä myös puolassa on homovihaa, työpaikkakiusaamista, väkivaltaa.

• Anonyymi

Maltan saari, järkyttävä paikka, varkaita,likasta, huonoa ruokaa en todellakaan suosittele matkakohteeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois

Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie
      Maailman menoa
      320
      6282
    2. Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia

Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta
      Maailman menoa
      67
      4134
    3. Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat

Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom
      Maailman menoa
      41
      3485
    4. Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?

Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole
      Maailman menoa
      77
      3378
    5. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      85
      3320
    6. Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!

Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut
      Maailman menoa
      181
      3232
    7. Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki

Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin
      Maailman menoa
      102
      2688
    8. Dannysta tulee isä 83-vuotiaana

Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll
      Maailman menoa
      57
      2514
    9. Abdullah iski Citycenterin vessassa

Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html
      Maailman menoa
      215
      2368
    10. Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa

ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt
      Maailman menoa
      78
      2113
    Aihe