Mikä eläin?

miiinnäää

Mikä eläin sopisi allergiselle astmaatikolle?

8

868

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lupu

Gotton de tulear rotuinen koira(en tiedä tuliko nimi ihan oikein).Tuttavalla on tuollainen koira ja heillä on lapset allerkisia eikä mitään oireita ole ilmaantunut.

• jonna

jos sairastaa astmaa niin ei suositella oikeestaan mitään eläintä!!!!!!

• karbidi
        jonna kirjoitti:

jos sairastaa astmaa niin ei suositella oikeestaan mitään eläintä!!!!!!

vois sopia !

• Astmaatikko

Astma ei ole este minkään eläimen ottamiselle, allergia sen sijaan on.

Sanoit olevasi allerginen. Mille? Ota joku sellainen eläin jolle ET ole allerginen. Ei siinä sen isompaa logiikkaa tarvita.

Itselläni on kaksi koiraa ja rottia. Eläimistä olen allerginen lampaalle ja lohelle, joten niitä en ota.

• memmu

kilpikonna ja sitten olen kuullut afrikkalainen kääpiösiili vois olla hyvä

• memmu

niin ja sitten olen kuullut myös että fretti sopis hyvin myös.

• Kotilotyttö

Akaattikotilo sopii useimmille allergisille, varmaan melkein kaikille. Se on halpa, helppo hoitaa ja pitkäikäinen. Sitä voi pitää kädellä. Kysele jos haluat lisää tietoja! Multa voit saada myös poikasia välillä.

Itelläni on akaattien lisäksi tuommonen Furby-lelu! Nää lelulemmikit on ihan hauskoja :D

• mä vaan

Oon allerginen ja sairasta astmaa. Eläimistä pahimmat ovat hevonen ja kissa. Nyt kesäkuussa otettiin koiranpentu, eikä kummosempia oireita ole ollut. Toiset koirat ovat vähemmän allergisoivia, kuten villakoirat ja bichon frise, kun taas toiset. Oon myös kuullut, että joiltakin allergia on ns. hävinnyt, kun elämänlaatu on parantunut eläimen myötä. Eläimen hankkimista kannattaa harkita tarkkaan, sillä jokainen allergia on yksilöllinen ja toinen reagoi johonkin aivan erillailla kuin toinen. Vaikka itse eläin ei aiheuttaisikaan allergiaa, kannattaa kuitenkin miettiä, että esim. eläimen ruoka ja nukkumapaikan siistiminen voi aiheuttaa allergisoivia oireita riippuen allergiastasi. Ite kuitenkin tiedän, kuinka paljon rikkaampaa elämästä voi tulla eläimen myötä, joten toivon, että löydät itsellesi sopivan lemmikin, jota voit huoletta hoidella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      365
      7097
    2. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      79
      6026
    3. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      200
      5521
    4. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      84
      4280
    5. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      56
      3496
    6. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      70
      3439
    7. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      6
      3403
    8. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      60
      3358
    9. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      58
      3164
    10. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      37
      3084
    Aihe