Mikä eläin?

miiinnäää

Mikä eläin sopisi allergiselle astmaatikolle?

8

866

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lupu

Gotton de tulear rotuinen koira(en tiedä tuliko nimi ihan oikein).Tuttavalla on tuollainen koira ja heillä on lapset allerkisia eikä mitään oireita ole ilmaantunut.

• jonna

jos sairastaa astmaa niin ei suositella oikeestaan mitään eläintä!!!!!!

• karbidi
        jonna kirjoitti:

jos sairastaa astmaa niin ei suositella oikeestaan mitään eläintä!!!!!!

vois sopia !

• Astmaatikko

Astma ei ole este minkään eläimen ottamiselle, allergia sen sijaan on.

Sanoit olevasi allerginen. Mille? Ota joku sellainen eläin jolle ET ole allerginen. Ei siinä sen isompaa logiikkaa tarvita.

Itselläni on kaksi koiraa ja rottia. Eläimistä olen allerginen lampaalle ja lohelle, joten niitä en ota.

• memmu

kilpikonna ja sitten olen kuullut afrikkalainen kääpiösiili vois olla hyvä

• memmu

niin ja sitten olen kuullut myös että fretti sopis hyvin myös.

• Kotilotyttö

Akaattikotilo sopii useimmille allergisille, varmaan melkein kaikille. Se on halpa, helppo hoitaa ja pitkäikäinen. Sitä voi pitää kädellä. Kysele jos haluat lisää tietoja! Multa voit saada myös poikasia välillä.

Itelläni on akaattien lisäksi tuommonen Furby-lelu! Nää lelulemmikit on ihan hauskoja :D

• mä vaan

Oon allerginen ja sairasta astmaa. Eläimistä pahimmat ovat hevonen ja kissa. Nyt kesäkuussa otettiin koiranpentu, eikä kummosempia oireita ole ollut. Toiset koirat ovat vähemmän allergisoivia, kuten villakoirat ja bichon frise, kun taas toiset. Oon myös kuullut, että joiltakin allergia on ns. hävinnyt, kun elämänlaatu on parantunut eläimen myötä. Eläimen hankkimista kannattaa harkita tarkkaan, sillä jokainen allergia on yksilöllinen ja toinen reagoi johonkin aivan erillailla kuin toinen. Vaikka itse eläin ei aiheuttaisikaan allergiaa, kannattaa kuitenkin miettiä, että esim. eläimen ruoka ja nukkumapaikan siistiminen voi aiheuttaa allergisoivia oireita riippuen allergiastasi. Ite kuitenkin tiedän, kuinka paljon rikkaampaa elämästä voi tulla eläimen myötä, joten toivon, että löydät itsellesi sopivan lemmikin, jota voit huoletta hoidella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      225
      17938
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      68
      10237
    3. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      279
      6621
    4. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      22
      4479
    5. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      57
      3353
    6. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      71
      3135
    7. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      27
      3017
    8. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      101
      2866
    9. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      2845
    10. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      40
      2733
    Aihe