Jos haen työpaikkaa sairaslomalla ja saan sen, aloitus vasta kesällä, voiko lääkäri kirjoittaa tarvittavan todistuksen että olen työhön kykenevä? Vaikka olen nyt sairaslomalla?
Työpaikan vaihto ja lääkärintodistus
5
1557
Vastaukset
- Anonyymi
Jos lääkäri kirjoittaa todistuksen, että olet työhön kykenevä, se tarkoittaa, että sairausloma loppuu siihen.
Kun haetaan työpaikkaa, lähtöoletus on, että hakija on työkykyinen.
Mielestäni jo tuollainen todistus työkyvystä on sinänsä epäilyttävä. Mihin sellaista tarvitaan? Työsuhteen mahdollisesti alkaessa, työnantaja voi vaatia lääkärintarkastuksen omalla lääkärillään, jotta pääset työnantajan työterveyshuollon piiriin.- Anonyymi
"Valitun on ennen toimen vastaanottamista plaaplaa esitettävä lääkärintodistus jne." Yleinen teksti monessa työpaikkailmoituksessa. Uskon ja toivon kyllä toipuvani työkykyiseksi kesään mennessä, mutta haku tähän työhön loppuu ihan pian ja nyt olen ihan hajalla enkä todellakaan työkykyinen. Eli joudunko kieltäytyä jo haastattelukutsusta koska en saa tuota lääkärintodistusta työkyvystäni? -ap
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Valitun on ennen toimen vastaanottamista plaaplaa esitettävä lääkärintodistus jne." Yleinen teksti monessa työpaikkailmoituksessa. Uskon ja toivon kyllä toipuvani työkykyiseksi kesään mennessä, mutta haku tähän työhön loppuu ihan pian ja nyt olen ihan hajalla enkä todellakaan työkykyinen. Eli joudunko kieltäytyä jo haastattelukutsusta koska en saa tuota lääkärintodistusta työkyvystäni? -ap
Miksi oot sairauslomalla jos kerta haluat mennä töihin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menet vaan pokkana sinne haastatteluun, etkä selittele mitään sun työkyvystä. Kyllä ne tekee omat johtopäätöksensä, ja koeaika sulle tulee jokatapauksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ennen toimen vastaanottamista on esitettävä lääkärintodistus.
Toisin sanoen lääkärintodistus on ajankohtainen sen jälkeen, kun sinut ensin on valittu haastatteluun ja sen jälkeen vielä valittu tehtävään. Jos silloin et saa terveen papereita, kieltäydyt vastaanottamasta tehtävää. Eli voit nyt ainakin hakea tehtävään ja toivoa parasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 213600
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu303413Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt503371Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka513045Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1222849Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod212608Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1142332MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142145Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281737IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!
"Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk1341370