Jos haen työpaikkaa sairaslomalla ja saan sen, aloitus vasta kesällä, voiko lääkäri kirjoittaa tarvittavan todistuksen että olen työhön kykenevä? Vaikka olen nyt sairaslomalla?
Työpaikan vaihto ja lääkärintodistus
5
1429
Vastaukset
- Anonyymi
Jos lääkäri kirjoittaa todistuksen, että olet työhön kykenevä, se tarkoittaa, että sairausloma loppuu siihen.
Kun haetaan työpaikkaa, lähtöoletus on, että hakija on työkykyinen.
Mielestäni jo tuollainen todistus työkyvystä on sinänsä epäilyttävä. Mihin sellaista tarvitaan? Työsuhteen mahdollisesti alkaessa, työnantaja voi vaatia lääkärintarkastuksen omalla lääkärillään, jotta pääset työnantajan työterveyshuollon piiriin.- Anonyymi
"Valitun on ennen toimen vastaanottamista plaaplaa esitettävä lääkärintodistus jne." Yleinen teksti monessa työpaikkailmoituksessa. Uskon ja toivon kyllä toipuvani työkykyiseksi kesään mennessä, mutta haku tähän työhön loppuu ihan pian ja nyt olen ihan hajalla enkä todellakaan työkykyinen. Eli joudunko kieltäytyä jo haastattelukutsusta koska en saa tuota lääkärintodistusta työkyvystäni? -ap
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Valitun on ennen toimen vastaanottamista plaaplaa esitettävä lääkärintodistus jne." Yleinen teksti monessa työpaikkailmoituksessa. Uskon ja toivon kyllä toipuvani työkykyiseksi kesään mennessä, mutta haku tähän työhön loppuu ihan pian ja nyt olen ihan hajalla enkä todellakaan työkykyinen. Eli joudunko kieltäytyä jo haastattelukutsusta koska en saa tuota lääkärintodistusta työkyvystäni? -ap
Miksi oot sairauslomalla jos kerta haluat mennä töihin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menet vaan pokkana sinne haastatteluun, etkä selittele mitään sun työkyvystä. Kyllä ne tekee omat johtopäätöksensä, ja koeaika sulle tulee jokatapauksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ennen toimen vastaanottamista on esitettävä lääkärintodistus.
Toisin sanoen lääkärintodistus on ajankohtainen sen jälkeen, kun sinut ensin on valittu haastatteluun ja sen jälkeen vielä valittu tehtävään. Jos silloin et saa terveen papereita, kieltäydyt vastaanottamasta tehtävää. Eli voit nyt ainakin hakea tehtävään ja toivoa parasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!892032- 821810
- 541459
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai481415- 1461358
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481304Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1441244Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261096Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket251005- 39975