Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mitä esikoislestadiolaisten Porin mikonpäiväseurat vuonna 2006 kuuluu tänne?

Anonyymi

1. Liikkeen toiminta on muuttunut ev.lut. kirkon herätysliikkeestä vapaakirkoksi vuonna 2016.
2. Ev.lut kirkon yhteyteen jäänyt jäsenistö jatkaa omassa herätysliikkeessään, vuodesta 2016 lähtien.

Avaus ei liity mitenkään nykyiseen tilanteeseen.
Jos ihmisellä ei ole mitään asiaa tälle päivälle, ei ole syytä kirjoittaakkaan.
Kiitos.

10

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kristinuskossa sanoma on tämä, ja se koskee kaikkia ihmisiä.

      Jos olet syntinen ihminen, tervetuloa ottamaan vastaan evankeliumi Kristuksesta.

      Jos sinulla ei ole syntiä, niin rukoile että saisit tunnon synneistäsi ennen kuolemaasi ja halun ottaa vastaan evankeliumin Kristuksesta.

      Älä enään jatka itsepetoksessa "riittävän hyvänä", epäjumaliasi palvoen.

      1. Joh. 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

      1. Joh. 1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

    • Anonyymi

      Kuten joku aiemmin jo totesi, niin ei historian kertaus ole pois mistään.

      • Anonyymi

        Valheisiin perustuva panettelu ei liity historiaan mitenkään. Sellaisten viestiketjujen esiin nostaminen kertoo ainoastaan henkilön halusta pysyä valheissaan ja mustamaalata jotakin ihmisryhmää, kuten lestadiolaisia tässä tapauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valheisiin perustuva panettelu ei liity historiaan mitenkään. Sellaisten viestiketjujen esiin nostaminen kertoo ainoastaan henkilön halusta pysyä valheissaan ja mustamaalata jotakin ihmisryhmää, kuten lestadiolaisia tässä tapauksessa.

        Historia kuin historia. Panetteluhistoriakin on historiaa, vai onko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Historia kuin historia. Panetteluhistoriakin on historiaa, vai onko?

        Historiaan liittyvät hyvinkin monessa mielessä täällä kirjoitetut jutut, olivatpa valheisiin tai totuuksiin perustuvia.
        Se on tärkeä muistaa, nämä ihmisen tekemät virheet.
        Niistä voi oppia.

        No et ehkä sinä, mutta joku joskus näitä lukeva, joka osaa ajatella muutakin kuin, että vain hän tietää totuuden ja on yksin samanmielistensä kanssa oikeassa uskossa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Historiaan liittyvät hyvinkin monessa mielessä täällä kirjoitetut jutut, olivatpa valheisiin tai totuuksiin perustuvia.
        Se on tärkeä muistaa, nämä ihmisen tekemät virheet.
        Niistä voi oppia.

        No et ehkä sinä, mutta joku joskus näitä lukeva, joka osaa ajatella muutakin kuin, että vain hän tietää totuuden ja on yksin samanmielistensä kanssa oikeassa uskossa!

        Opettele kysymään, silloin kun et tiedä. Minä kyllä mielelläni kerron ajatuksistani ja asennoitumisistani eri tavalla ajatteleviin kristittyihin. Sinun ei tarvitse silloin valehdella ja sotkea itseäsi kuvioihin, minun ajatuksiani tulkitessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele kysymään, silloin kun et tiedä. Minä kyllä mielelläni kerron ajatuksistani ja asennoitumisistani eri tavalla ajatteleviin kristittyihin. Sinun ei tarvitse silloin valehdella ja sotkea itseäsi kuvioihin, minun ajatuksiani tulkitessa.

        Mitähän ajattelit minun pitävän Sinulta kysyä? Luulet tietäväsi enemmän kuin minä itsestäsi, siis siitä keitä voit pitää kristittyinä.

        Syytät minua valehtelijaksi, mitä olen valehdellut?


    • Anonyymi

      ERISEURA ON ERISEURA JA SILLÄ SIPULI!

      • Anonyymi

        Eriseura on sellainen seura, jolle Kristuksen vanhurskaus ei kelpaa vaatteeksi armosta ja ilman omia ansioita, vaan pitää lisätä omia rääsyjään lämmikkeiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eriseura on sellainen seura, jolle Kristuksen vanhurskaus ei kelpaa vaatteeksi armosta ja ilman omia ansioita, vaan pitää lisätä omia rääsyjään lämmikkeiksi.

        Juuri näin asia on, tuo isoilla kirjaimilla epätoivoissaan huutava kuuluu mitä ilmeisimmin noihin omilla rääsyillään lämmitteleviin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2013
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 50
      1215
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe