Bmw B47 moottorin suunnitteluvirhe, moottorinhuohotus kerää vettä/öljyä joka jäätyy ja..

Anonyymi

Tiettyjen automallien Bmw B47 moottorin, huohotukseen, imuputkeen on bmw:ltä tullut suunnitteluvirhe.

Väitän että eivät ole testanneet autoa riittävästi siten että tulee ajoa pakkasilla paljon ja säilyttäneet autoa ulkona.! jolloin se vesi olisi jäätynyt putkistoon. Jos se olisi tehty niin olisivat huomanneet jäätymisen kuten minä joka irroitin ulkona imuputkistot -10 kelissä ja näin jäiden muodostumisen, auto on siskoni.

Tuollaisen suunnitteluvian korjaus on että vettä ei saa muodostua ja jäädä mihinkään putkeen jossa se voisi jäätyä maissa jossa on pakkasta.

B47 huohottaa höyryä joka kertyy imuputkeen ja kerääntyy sinne, se neste jäätyy pakkasilla ulkona kovaksi ja kun autolla lähdetään ajamaan riittävästi niin se pala irtoaa ja menee turbon siipeen = vääntyvät.

Suunniteluvikojen ainoa maksaja 100% on autovalmistaja.

19

7470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Suunniteluvikojen ainoa maksaja 100% on autovalmistaja."

      Siitä vaan laskua menemään BMW:lle, kerro sitten paljonko saitte.

      • Anonyymi

        Ompa ikävä kuulla että Bmw B47 moottorissa on suunnitteluvirhe, moottorinhuohotus kerää vettä/öljyä joka jäätyy.

        Bemari pääsi kerta heitolla sitikkakerhoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ompa ikävä kuulla että Bmw B47 moottorissa on suunnitteluvirhe, moottorinhuohotus kerää vettä/öljyä joka jäätyy.

        Bemari pääsi kerta heitolla sitikkakerhoon.

        Sitikassa ei ole noita ongelmia.lähinnä lämmityslaite ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitikassa ei ole noita ongelmia.lähinnä lämmityslaite ongelmia.

        Citikka on kyllä bemariin verrattuna varmasti erittäin luotettava. Bemmi on harrastusauto, ts. näpit rasvassa saat harrastaa. Korjaamista.


    • Anonyymi

      Onko tuontiauto?
      Ns suomiautoissahan on cold climate paketti, jossa pitäisi olla käsittääkseni lämmitys tuossa huohotinjärjestelmässä....

      • Anonyymi

        Minulla on tuontiauto suoraan saksasta. Selvitin asiaa Laakkosen kanssa.Jäähdytysnesteen pakkasenkestävyys oli jotain 30 astetta joka etelä-saksassa riittää, olisi se helsingissäkin riittänyt mutta vaihdatin varmuuden vuoksi. Oli yllättävän kallista, oliko pari kolme sataa? Myös etuistuimiin pitää laittaa lämppärit, maksanee viitisen sataa, saa vinkata halvoista paikoista pk-seudulla (kangaspenkit). Mutta Laakkosen mukaan huohottimeen ei ainakaan minun mallissani tarvita mitään lämppäriä. Joissain malleissa tilanne saatta olla toinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on tuontiauto suoraan saksasta. Selvitin asiaa Laakkosen kanssa.Jäähdytysnesteen pakkasenkestävyys oli jotain 30 astetta joka etelä-saksassa riittää, olisi se helsingissäkin riittänyt mutta vaihdatin varmuuden vuoksi. Oli yllättävän kallista, oliko pari kolme sataa? Myös etuistuimiin pitää laittaa lämppärit, maksanee viitisen sataa, saa vinkata halvoista paikoista pk-seudulla (kangaspenkit). Mutta Laakkosen mukaan huohottimeen ei ainakaan minun mallissani tarvita mitään lämppäriä. Joissain malleissa tilanne saatta olla toinen.

        Tuollakin tarinaa;.. http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?t=13381


    • Anonyymi

      Miten voi saksanseisojissa olla suunnittelu vikoja.. Onpa kyllä ennenkuulumatonta.

      • Anonyymi

        Autoilusta tulee kyllä bemarin myötä harrastus.


    • Anonyymi

      Mutta sait kuitenkin tällaisen aloituksen tehtyä?

      • Anonyymi

        Jos sullon bemari älä koskaan tunnusta. Kehu miten luotettava bemari on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sullon bemari älä koskaan tunnusta. Kehu miten luotettava bemari on.

        No itse olen ollut tyytyväinen ..kone on tosin M54 2,2. Vanha värkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No itse olen ollut tyytyväinen ..kone on tosin M54 2,2. Vanha värkki.

        itsellä x5 m57 koneella ja ainavaan pelittää kaikki. 10v ajanut:)


    • Anonyymi

      Joo noita ei kannata unelmoida, vaikka kuinka toverit kehuis!😭🤣

    • Anonyymi

      Kun ostaa pohjolaan suunnitellun version, niin ongelmia ei ole. Nuo käytetyt uitot on kovin usein ongelmallisia monessa suhteessa ja säästö tuleekin kalliiksi.

      • Anonyymi

        Ihan Suomi varustelluissa bemareissakin näitä imusarjan jäätymisiä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan Suomi varustelluissa bemareissakin näitä imusarjan jäätymisiä on.

        ei ole jos on se talvipaketti- tai ei pitäisi olla


    • Anonyymi

      Juu Kesäautoja eikä auta pahvit nokalla ja omassa mallissa erittäin kovan työntakana saada huohotin esille imusarja pitää poistaa ei ole suunnittelijoilla käynyt mielessäkään että huohotin pahassa paikassa ja on eristetty Kylmän maan versio

    • Anonyymi

      Huohottaahan se kun on alunalkaen ollut horo paska. Uutena jo vissiin ohivirtausta pytyissä niin paljon että huohotinputki ei jaksa vetää kaikkea pois. Ja lämmintä ilmaa kylmään putkeen,niin syntyy kondensiovettä. Siinähän sitä ongelmaa piisaa,kun putki jäätyy umpeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      93
      6738
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2676
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      80
      1931
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1477
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe