Tiettyjen automallien Bmw B47 moottorin, huohotukseen, imuputkeen on bmw:ltä tullut suunnitteluvirhe.
Väitän että eivät ole testanneet autoa riittävästi siten että tulee ajoa pakkasilla paljon ja säilyttäneet autoa ulkona.! jolloin se vesi olisi jäätynyt putkistoon. Jos se olisi tehty niin olisivat huomanneet jäätymisen kuten minä joka irroitin ulkona imuputkistot -10 kelissä ja näin jäiden muodostumisen, auto on siskoni.
Tuollaisen suunnitteluvian korjaus on että vettä ei saa muodostua ja jäädä mihinkään putkeen jossa se voisi jäätyä maissa jossa on pakkasta.
B47 huohottaa höyryä joka kertyy imuputkeen ja kerääntyy sinne, se neste jäätyy pakkasilla ulkona kovaksi ja kun autolla lähdetään ajamaan riittävästi niin se pala irtoaa ja menee turbon siipeen = vääntyvät.
Suunniteluvikojen ainoa maksaja 100% on autovalmistaja.
Bmw B47 moottorin suunnitteluvirhe, moottorinhuohotus kerää vettä/öljyä joka jäätyy ja..
19
11214
Vastaukset
- Anonyymi
"Suunniteluvikojen ainoa maksaja 100% on autovalmistaja."
Siitä vaan laskua menemään BMW:lle, kerro sitten paljonko saitte.- Anonyymi
Ompa ikävä kuulla että Bmw B47 moottorissa on suunnitteluvirhe, moottorinhuohotus kerää vettä/öljyä joka jäätyy.
Bemari pääsi kerta heitolla sitikkakerhoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ompa ikävä kuulla että Bmw B47 moottorissa on suunnitteluvirhe, moottorinhuohotus kerää vettä/öljyä joka jäätyy.
Bemari pääsi kerta heitolla sitikkakerhoon.Sitikassa ei ole noita ongelmia.lähinnä lämmityslaite ongelmia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitikassa ei ole noita ongelmia.lähinnä lämmityslaite ongelmia.
Citikka on kyllä bemariin verrattuna varmasti erittäin luotettava. Bemmi on harrastusauto, ts. näpit rasvassa saat harrastaa. Korjaamista.
- Anonyymi
Onko tuontiauto?
Ns suomiautoissahan on cold climate paketti, jossa pitäisi olla käsittääkseni lämmitys tuossa huohotinjärjestelmässä....- Anonyymi
Minulla on tuontiauto suoraan saksasta. Selvitin asiaa Laakkosen kanssa.Jäähdytysnesteen pakkasenkestävyys oli jotain 30 astetta joka etelä-saksassa riittää, olisi se helsingissäkin riittänyt mutta vaihdatin varmuuden vuoksi. Oli yllättävän kallista, oliko pari kolme sataa? Myös etuistuimiin pitää laittaa lämppärit, maksanee viitisen sataa, saa vinkata halvoista paikoista pk-seudulla (kangaspenkit). Mutta Laakkosen mukaan huohottimeen ei ainakaan minun mallissani tarvita mitään lämppäriä. Joissain malleissa tilanne saatta olla toinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on tuontiauto suoraan saksasta. Selvitin asiaa Laakkosen kanssa.Jäähdytysnesteen pakkasenkestävyys oli jotain 30 astetta joka etelä-saksassa riittää, olisi se helsingissäkin riittänyt mutta vaihdatin varmuuden vuoksi. Oli yllättävän kallista, oliko pari kolme sataa? Myös etuistuimiin pitää laittaa lämppärit, maksanee viitisen sataa, saa vinkata halvoista paikoista pk-seudulla (kangaspenkit). Mutta Laakkosen mukaan huohottimeen ei ainakaan minun mallissani tarvita mitään lämppäriä. Joissain malleissa tilanne saatta olla toinen.
Tuollakin tarinaa;.. http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?t=13381
- Anonyymi
Miten voi saksanseisojissa olla suunnittelu vikoja.. Onpa kyllä ennenkuulumatonta.
- Anonyymi
Autoilusta tulee kyllä bemarin myötä harrastus.
- Anonyymi
Mutta sait kuitenkin tällaisen aloituksen tehtyä?
- Anonyymi
Jos sullon bemari älä koskaan tunnusta. Kehu miten luotettava bemari on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sullon bemari älä koskaan tunnusta. Kehu miten luotettava bemari on.
No itse olen ollut tyytyväinen ..kone on tosin M54 2,2. Vanha värkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No itse olen ollut tyytyväinen ..kone on tosin M54 2,2. Vanha värkki.
itsellä x5 m57 koneella ja ainavaan pelittää kaikki. 10v ajanut:)
- Anonyymi
Joo noita ei kannata unelmoida, vaikka kuinka toverit kehuis!😭🤣
- Anonyymi
Kun ostaa pohjolaan suunnitellun version, niin ongelmia ei ole. Nuo käytetyt uitot on kovin usein ongelmallisia monessa suhteessa ja säästö tuleekin kalliiksi.
- Anonyymi
Ihan Suomi varustelluissa bemareissakin näitä imusarjan jäätymisiä on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan Suomi varustelluissa bemareissakin näitä imusarjan jäätymisiä on.
ei ole jos on se talvipaketti- tai ei pitäisi olla
- Anonyymi
Juu Kesäautoja eikä auta pahvit nokalla ja omassa mallissa erittäin kovan työntakana saada huohotin esille imusarja pitää poistaa ei ole suunnittelijoilla käynyt mielessäkään että huohotin pahassa paikassa ja on eristetty Kylmän maan versio
- Anonyymi
Huohottaahan se kun on alunalkaen ollut horo paska. Uutena jo vissiin ohivirtausta pytyissä niin paljon että huohotinputki ei jaksa vetää kaikkea pois. Ja lämmintä ilmaa kylmään putkeen,niin syntyy kondensiovettä. Siinähän sitä ongelmaa piisaa,kun putki jäätyy umpeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818