Maskien käytöstä

Anonyymi

Naantalin terveyskeskuksesta sanottiin että kangasmaski ei suojaisi Omikronia vastaan. Pitääkö paikkaansa?

7

85

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

kangasmaski ei suojaa yhtä hyvin kuin kirurginen maski Omikronia vastaan. Näin on sanonut myös Thl.

• Anonyymi

Istuin terveyskeskuksessa niin eräs hoitaja joka käveli ohi rupesi siinä sitten selittämään mulle että kangasmaski ei ole hyvä suoja ja että se pitäisi vaihtaa kirurgiseen maskiin.

• Anonyymi

Kirurginen maski ei suojaa Omikronilta. FFP2 ja FFP3 suojaavat Omikronilta ja muilta koronan virusvarianteilta. Kirurginen maski on melkein tyhjän kanssa tällä hetkellä. Ostakaa FFP2- maskeja, joita saa jo nykyisin jopa K-marketeista. Maksavat enemmän kuin kirurgiset rätit, mutta suojaavat myös käyttäjäänsä. Kolmas rokote ei anna 100% suojaa Omikronia vastaan, siksi maski FFP2 on hyvä olla naamalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirurginen maski ei suojaa Omikronilta. FFP2 ja FFP3 suojaavat Omikronilta ja muilta koronan virusvarianteilta. Kirurginen maski on melkein tyhjän kanssa tällä hetkellä. Ostakaa FFP2- maskeja, joita saa jo nykyisin jopa K-marketeista. Maksavat enemmän kuin kirurgiset rätit, mutta suojaavat myös käyttäjäänsä. Kolmas rokote ei anna 100% suojaa Omikronia vastaan, siksi maski FFP2 on hyvä olla naamalla.

Juuri näin on, ainoa maskityyppi, joka suojaa Omikronia vastaan on todellakin FFP2 ja FFP3, koska ne ovat myöskin sivuilta tiiviit. Kirurginen maski falskaa ja siinä on raot sivuilla. Myöskään kirurgista maskia ei saa tiiviisti kasvoille, näin se on. Terveyskeskus antoi siis väärää tietoa.

• Anonyymi

Ei suojaa. Sossu jako köyhille kuitenkin niin pääsee nopeammin eroon kunnaneläteistä.

• Anonyymi

Näppärää

• Anonyymi

Juu, ei suojaa. Muuten vaan monet suosivat kangasmaskeja....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      168
      2857
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      62
      2243
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2159
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1786
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      95
      1703
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1581
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      92
      1343
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1100
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      206
      1080
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1059
    Aihe