Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ratkontavinkkejä

Tähän kysyksiä, joihin toivotaan vain vinkkejä

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sain lustassani KI-vihjeesen jonkinlaisen selityksen.

      Kysyin vihjeestä eräältä nettitutulta. Hän arveli, että kyseessä saattaa olla tuplatypiste. Tällöin lähtösanoista olisi jostakin kohtaa poistettu kaksi kirjainta. Tuplapoistot ovat erittäin harvinaisia, mutta on niitä joskus tullut vastaan. Koska ne ovat erittäin harvinaisia, ne ovat itseltäni useimmiten jääneet hoksaamatta.

      https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/omien-ongelmien-koonti/

      on nyt maininnat, mihin olen viimeksi saanut vinkkejä.

      Kiitos kaikille vinkkien antajille.

      • Anonyymi

        Avasitko säikeen vain, jotta voisit linkittää sivuillesi? Toinen viestisi ei liity mitenkään avaukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Avasitko säikeen vain, jotta voisit linkittää sivuillesi? Toinen viestisi ei liity mitenkään avaukseen.

        Tässä säikeessä kyllä voi vastata esittämiini kysymyksiin. Ei ole tarkoitus, että pitää mennä vastaamaan sivuilleni.

        Linkittämäni säi on seurantasäie. Tuosta linkistä voi seurata, mitkä kysymyt ovat minulle avoimia ja mihin kysymyksiini olen saanut tyydyttävän vastauksen. Tilanne muuttuu jatkuvasti. Kysymykset ja vastaukset voivat tulla täällä tai omilla sivuillani. Joskus kysyn nettitutulta ja saan vastauksen s-postilla.

        Toisessa kommentissa oli kysymys, johon sain vastauksen. Meinasin kysyä siitä täälläkin, mutta en esittänytkään täällä kysymystä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tässä säikeessä kyllä voi vastata esittämiini kysymyksiin. Ei ole tarkoitus, että pitää mennä vastaamaan sivuilleni.

        Linkittämäni säi on seurantasäie. Tuosta linkistä voi seurata, mitkä kysymyt ovat minulle avoimia ja mihin kysymyksiini olen saanut tyydyttävän vastauksen. Tilanne muuttuu jatkuvasti. Kysymykset ja vastaukset voivat tulla täällä tai omilla sivuillani. Joskus kysyn nettitutulta ja saan vastauksen s-postilla.

        Toisessa kommentissa oli kysymys, johon sain vastauksen. Meinasin kysyä siitä täälläkin, mutta en esittänytkään täällä kysymystä.

        Säikeen toisessa viestissä ei ollut mitään kysymystä. Haluat vain koko ajan linkittää sivuillesi.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tässä säikeessä kyllä voi vastata esittämiini kysymyksiin. Ei ole tarkoitus, että pitää mennä vastaamaan sivuilleni.

        Linkittämäni säi on seurantasäie. Tuosta linkistä voi seurata, mitkä kysymyt ovat minulle avoimia ja mihin kysymyksiini olen saanut tyydyttävän vastauksen. Tilanne muuttuu jatkuvasti. Kysymykset ja vastaukset voivat tulla täällä tai omilla sivuillani. Joskus kysyn nettitutulta ja saan vastauksen s-postilla.

        Toisessa kommentissa oli kysymys, johon sain vastauksen. Meinasin kysyä siitä täälläkin, mutta en esittänytkään täällä kysymystä.

        Halusin pelkille vinkeille oman säikeen. Aiemmat säikeet menivät enemmän tai vähemmän pilalle.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tässä säikeessä kyllä voi vastata esittämiini kysymyksiin. Ei ole tarkoitus, että pitää mennä vastaamaan sivuilleni.

        Linkittämäni säi on seurantasäie. Tuosta linkistä voi seurata, mitkä kysymyt ovat minulle avoimia ja mihin kysymyksiini olen saanut tyydyttävän vastauksen. Tilanne muuttuu jatkuvasti. Kysymykset ja vastaukset voivat tulla täällä tai omilla sivuillani. Joskus kysyn nettitutulta ja saan vastauksen s-postilla.

        Toisessa kommentissa oli kysymys, johon sain vastauksen. Meinasin kysyä siitä täälläkin, mutta en esittänytkään täällä kysymystä.

        "Sain lustassani KI-vihjeesen jonkinlaisen selityksen." Tästä ei täällä vieraileva tajua mitään (vaikka osaisi ohittaa kirjoitusvirheet). Tämä on kuin lehtien nettisivujen houkute: TAPIO PALJASTAA JÄÄTÄVÄN TOTUUDEN: "KI-VIHJEEN TAKANA OLI..." Klikkaa nyt!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Säikeen toisessa viestissä ei ollut mitään kysymystä. Haluat vain koko ajan linkittää sivuillesi.

        Kuten toin jo esille oli ajatus kysyä sieltä täälläkin, mutta en kysyt.

        Linkitys on vain ja ainoastaan seurantasäie. Jos saan täällä vastauksen, silloin merkitsen kysymyksen käsitellyksi.

        Iisakin ristikot 10/2021 (eräs piilisvihje) sain täällä vastauksen, minkä vuoksi laitoin vihjeen käsitellyksi.

        Tarkoutus ei ole, että kysymykseni pitää hakea sivuiltani. Jos täältä(kin) kaipaan vastauksia, täällä kysymykseni myös esitän.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kuten toin jo esille oli ajatus kysyä sieltä täälläkin, mutta en kysyt.

        Linkitys on vain ja ainoastaan seurantasäie. Jos saan täällä vastauksen, silloin merkitsen kysymyksen käsitellyksi.

        Iisakin ristikot 10/2021 (eräs piilisvihje) sain täällä vastauksen, minkä vuoksi laitoin vihjeen käsitellyksi.

        Tarkoutus ei ole, että kysymykseni pitää hakea sivuiltani. Jos täältä(kin) kaipaan vastauksia, täällä kysymykseni myös esitän.

        Etkö voi kertoa sitä piilisvihjettä ja sen ratkaisua täällä? Sen palkintokilpailu kai on jo takana?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Sain lustassani KI-vihjeesen jonkinlaisen selityksen." Tästä ei täällä vieraileva tajua mitään (vaikka osaisi ohittaa kirjoitusvirheet). Tämä on kuin lehtien nettisivujen houkute: TAPIO PALJASTAA JÄÄTÄVÄN TOTUUDEN: "KI-VIHJEEN TAKANA OLI..." Klikkaa nyt!

        Po. "Sain listassani..."

        KI-vihjeeseen en suuria paljastuksia ole laittanut. Vain arvelun vihjeen logiikasta, en muuta.

        Myönnän, että olin ajattelematon, kun mainitsin juuri tuon vihjeen, josta en täällä ole kysynyt. Mitään suuria paljastuksia sivuiltani on turha käydä etsimässä.

        En nyt arvannut, että tähän näin takerruttaisiin. Voisko nyt muut olla takertumatta epäolleelisiin toimintatapaseikkoihin.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Po. "Sain listassani..."

        KI-vihjeeseen en suuria paljastuksia ole laittanut. Vain arvelun vihjeen logiikasta, en muuta.

        Myönnän, että olin ajattelematon, kun mainitsin juuri tuon vihjeen, josta en täällä ole kysynyt. Mitään suuria paljastuksia sivuiltani on turha käydä etsimässä.

        En nyt arvannut, että tähän näin takerruttaisiin. Voisko nyt muut olla takertumatta epäolleelisiin toimintatapaseikkoihin.

        Miten niin epäolennaisiin? Avaat säikeen kysymyksille ja seuraavassa viestissäsi ei ole mitään kysymystä. Ainoastaan jotain outoa tajunnan virtaa ja linkki sivuillesi. Hanki apua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö voi kertoa sitä piilisvihjettä ja sen ratkaisua täällä? Sen palkintokilpailu kai on jo takana?

        Voin ratkaisun tuoda esille kun palkintokisa on takana.

        Tässä lajissa hän pääsi korkeimmalle, aina mestariksi asti. (4)

        Ratkoja sai _I_A.

        Täällä joku kirjoitti:

        "Vihje: Sana löytyy helposti takaa lukemalla, kirjaimet ovat oikein. Vastaus ei kuitenkaan ole Kira!"

        Huomadinkin, että ratkaisusanaa en saanut vieläkään. Ella (Junnila) ei käy, koska toinen kirjain ei ole L. Mestaruus on SIJA, mutta ratkaisusana olisi kovin väljä. En mitään muuta järkevää väärin päin sanasta löydä, vaikka luin kirjain kirjaimelta.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Voin ratkaisun tuoda esille kun palkintokisa on takana.

        Tässä lajissa hän pääsi korkeimmalle, aina mestariksi asti. (4)

        Ratkoja sai _I_A.

        Täällä joku kirjoitti:

        "Vihje: Sana löytyy helposti takaa lukemalla, kirjaimet ovat oikein. Vastaus ei kuitenkaan ole Kira!"

        Huomadinkin, että ratkaisusanaa en saanut vieläkään. Ella (Junnila) ei käy, koska toinen kirjain ei ole L. Mestaruus on SIJA, mutta ratkaisusana olisi kovin väljä. En mitään muuta järkevää väärin päin sanasta löydä, vaikka luin kirjain kirjaimelta.

        Kyllä se on sija ihan selvästi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on sija ihan selvästi.

        Uskon sinua tässä asiassa. On välillä hyvä saada toisilta mielipide asiasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin epäolennaisiin? Avaat säikeen kysymyksille ja seuraavassa viestissäsi ei ole mitään kysymystä. Ainoastaan jotain outoa tajunnan virtaa ja linkki sivuillesi. Hanki apua.

        Pahoittelen huonosti muotoiltua kommenttia. Eiköhän tämä anteeksipyyntö nyt tästä asiasta riitä.


    • Iisakin ristikot 12/2021 kyse on siitä, että Kuukauden aulis -ristikon pääkuvan oikealla puolella olevaan vihjeeseen ETUNIMI on vaihtoehtona kaksi outoa etunimeä. 100% varma siitä, mitä Lehto ajaa takaa ei voi olla. On vain arvaus siitä kumpi vaihtoehto on todennäköisempi. Minä päättelin eri lailla kuin se, joka minulta kysyi, mutta en mene takuuseen, onko se oikein.

      Joku voisi laittaa ratkaisusanaa paljastamatta kommentin siitä, onko ratkaisusanan 4. kirjain todennäköisistä vaihtoehdoista enemmän aakkoston alkupäässä.

      • Muistutan, että kirjoittaessani kaikki tässä säikeessä toistaiseksi mainitsemani vihjeet eivät ole itse ratkomieni ristikoiden vihjeitä vaan muiden henkilöiden esittämiä kysymyksiä omiin ratkontoihinsa.

        Niin oli myös tätä kirjoittaessani kaikki aiemmin linkittämässäni säikeessä esillä olleet kysymykset.Niissä halusin toisia auttaa.

        Kysymyksiini vastaaminen saattaa siis hyvinkin olla jonkun muun ratkojan kuin minun auttamista. Jos katson voivani auttaa toisia ratkojia täältä kysymällä, voin sen tehdä.


    • Iisakin ristikot 12/2021 voinee vielä kommentoida täällä, mutta en uusia kysymyksiäni enää tässä säikeessä esitä.

      Koska tähän säikeeseen tuli taas kerran paljon kommentteja ohi aiheen, aloitin uuden saman sisätöisen säikeen. Laitoin kakkoskommentin sellaiseksi, että ei pitäisi olla epäselvyyttä sen merkityksestä. Jos nyt vihdoin voisi itse kukin yrittää lopettaa ohi aiheen kirjoittamisen.

      • Hylkään tämän säikeen. Kysyn uudestaan tähän lehteen liittyvän kysymyksen säikeessä "Ratkontatavinkkejä 3". Jos nyt siellä joku anonyymi malttaisi olla spoilaamatta säiettä asiaan kuulumattomilla kommenteilla. Hirveän vaikea tänne on kirjoittaa, kun joka hetki on joku sppilasmassa aloittamiani säikeitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      30
      1760
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1520
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1471
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1392
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1312
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe