Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ratkontatavinkkejä 3

Tässä säikeessä ideana on antaa palkintoristikoihin vain vinkkejä. Vaikka kyseessä ei olisi palkintokisaan osallistuva ristikko, jos kysytään vain vinkkiä, annettaisiin vain vinkki ja vain pyydettäessä annettaisiin ratkaisusana. Toivon, että pysytään asiassa.

40

959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aiemmassa säikeessä oli kysymys, jonka otan tässä uudestaan esille.

      Iisakin ristikot 12/2021 Kuukauden aulis -ristikon pääkuvan oikealla puolella olevaan vihjeeseen ETUNIMI on vaihtoehtona kaksi outoa viisikirjaimista etunimeä. 100% varma siitä, mitä Lehto ajaa takaa ei voi olla. On vain arvaus siitä kumpi vaihtoehto on todennäköisempi. Minä päättelin eri lailla kuin se, joka minulta kysyi, mutta en mene takuuseen, onko se oikein.
      Ongelmana on 4. kirjain. Joku voisi laittaa ratkaisusanaa paljastamatta kommentin siitä, onko ratkaisusanan 4. kirjain todennäköisistä vaihtoehdoista enemmän aakkoston alkupäässä.

      • Kysyin asiasta nettitutultani. Hän oli kanssani samaa mieltä. Ei asia sen kummemmaksi muutu jos saan useampia mielipiteitä. Katsotaan tämä käsitellyksi.


      • Kysyin tutulta ja hän kertoi, ettämsiinä on hana josta valuu vettä. Tarkastelin kuvaa ikään kuin väärästä kulmasta. Asia on selvitetty.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kysyin tutulta ja hän kertoi, ettämsiinä on hana josta valuu vettä. Tarkastelin kuvaa ikään kuin väärästä kulmasta. Asia on selvitetty.

        Tässä on taas hyvä esimerkki siitä miten Keisari höpisee itsensä kanssa. Ei jatkoon!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on taas hyvä esimerkki siitä miten Keisari höpisee itsensä kanssa. Ei jatkoon!

        No kun kerran asia tuli muuta kautta selväksi, ilmoitin siitä, ettei tarvitse täällä pohtia. Useita kommentteja voi tulla, kun entisiä ei voi editoida.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        No kun kerran asia tuli muuta kautta selväksi, ilmoitin siitä, ettei tarvitse täällä pohtia. Useita kommentteja voi tulla, kun entisiä ei voi editoida.

        Huomasitko jonkun sitä täällä pohtineen? Eniten turha lanka tämäkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huomasitko jonkun sitä täällä pohtineen? Eniten turha lanka tämäkin.

        En huomannut, mutta ilmoitin, että ei tarvitsekaan. Monesti käy eräässä toisessakin foorumissa ss, että tulee kysyneeksi, mutta itse keksii tai saa ratkaisun.

        Tämä yksittäinen kysymys oli turha. Mutta tässä on yleisesti tarkoitus tuoda ongelmakohtia. Jonkun toisen ongelmakohdan suhteen tilanne voi olla eri. Säie ei tällöin kokonaisuudessaan ole turha, vaikka siinä on turhia kommentteja.

        Yksittäisen turha kysymyksen tarpeeton kommentointi on trollaamista. No minun aloittamien säikeiden trollaamiseenhan täällä kannustetaan.


      • Saattaa olla aakkospalin yksi sivu. Kaksiulotteisuus hämäsi, sillä palikka on kolmiulotteinen.


      • Anonyymi

        Atomipommin räjähdystä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Atomipommin räjähdystä.

        Samoin tulkitsin, mutten saanut järkevää ratkaisusanaa.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Samoin tulkitsin, mutten saanut järkevää ratkaisusanaa.

        Oli virhe risteävässä sanassa. Kohta on selvitetty.


    • PuPe 1/2022 kaipaan vinkkiä seuraavan s. 30 vihjeen logiikkaan:

      TUO LAATIKOITA TOISIN SANOEN UNISENAKIN

      Ymmärtääkseni kyseessä on kaksoisvihje.

      TUO LAATIKOITA on ihan selvä ja saatu ratkaisusana sopii siihen hyvin.

      TOISIN SANOEN UNISENAKIN olen s-postillakin kysynyt joiltakin henkilöiltä, mutta kukaan ei ole mitään selitystä esittänyt. Anagrammia on yritetty, mutta ainakaan suoradta anagrammista ei oke kyse.

      • Anonyymi

        Joissakin kurjoituksissakin on erikliduuksia.

        Itse asiassa en itse asiassa voi auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joissakin kurjoituksissakin on erikliduuksia.

        Itse asiassa en itse asiassa voi auttaa.

        Mutta kun dabletti on, vigu aga tuleb. Ma ei aita enam siin, vaid enda lehtedel.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun dabletti on, vigu aga tuleb. Ma ei aita enam siin, vaid enda lehtedel.

        Huvitti tuo, mutta huvittavuudesta huolimatta nyt kuitenkin voisi jättää pois tämän tyylin huomauttelu.

        "Joissakin rustikoissa on erikliduuksia" po. "Joissakin ristikoissa on erikoisuuksia".
        Loppu oli kuitenkin ihan ok.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Huvitti tuo, mutta huvittavuudesta huolimatta nyt kuitenkin voisi jättää pois tämän tyylin huomauttelu.

        "Joissakin rustikoissa on erikliduuksia" po. "Joissakin ristikoissa on erikoisuuksia".
        Loppu oli kuitenkin ihan ok.

        Huuhaa epäilee, että jotkut ratkojat ovat liian laiskoja eivätkä yritä ratkoa IS-koviksia ilman HP:n paljastusten apua. Tällaisia ratkojia Huuhaa ei pysty kunnioittamaan, minkä hän on arhäkkäästi tehnyt tällä sivustolla tiettäväksi.

        Miksi Huuhaata itseään pitäisi kunnioittaa, kun hän puolestaan on liian laiska poistamaan tekstistään kirjoitusvirheet? Miksi Huuhaata itseään pitäisi kunnioittaa, kun hän lisäksi on liian laiska ajattelemaan kahteen kertaan mitä kirjoittaa, ja siksi kirjoittaa yleensä saman asian vähintään kolmeen kertaan.


    • Minulla olisi muutama logiikkaongelma PuPe 1/2022 ristikoiden suhteen, mutta kannaatokan niistä täällä mitään kysyä?

      • Anonyymi

        Ei kannata, kiitos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata, kiitos.

        Yritän sitten aina kysyä s-postilla joltakulta, jos en itse keksi. Autan tosi paljon toisia ratkojia, mutta sitä ei täällä arvosteta. Eikä auteta minua, vaikka kysyisin asioita toisia auttaakseni.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Yritän sitten aina kysyä s-postilla joltakulta, jos en itse keksi. Autan tosi paljon toisia ratkojia, mutta sitä ei täällä arvosteta. Eikä auteta minua, vaikka kysyisin asioita toisia auttaakseni.

        Kysy HPltä. Hän tietää kaikesta kaiken 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysy HPltä. Hän tietää kaikesta kaiken 👍

        Tuskin. Hänkin on tehnyt laadintavirheitä, joita hän on joutunut korjaamaan uusissa kommenteissa.

        Pidän HP:tä hyvänä ratkojana, hieman itseäni parempana, sillä hänellä on ollut vähemmän ratkonta- tai tulkintavirheitä kuin minulla.

        HP kuitenkin selittää vihjeitä varsin vähän. Annetut selitykset ovat olleet hyviä.

        Jos HP haluaa enemmän kunnioitusta minulta, selittäköön enemmän. Vasta niiden hallitseminen kertoo todellisesta osaamisesta.

        Sekään ei tosin riitä, mutta muista asioista on oma säie.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tuskin. Hänkin on tehnyt laadintavirheitä, joita hän on joutunut korjaamaan uusissa kommenteissa.

        Pidän HP:tä hyvänä ratkojana, hieman itseäni parempana, sillä hänellä on ollut vähemmän ratkonta- tai tulkintavirheitä kuin minulla.

        HP kuitenkin selittää vihjeitä varsin vähän. Annetut selitykset ovat olleet hyviä.

        Jos HP haluaa enemmän kunnioitusta minulta, selittäköön enemmän. Vasta niiden hallitseminen kertoo todellisesta osaamisesta.

        Sekään ei tosin riitä, mutta muista asioista on oma säie.

        Luuletko tosiaan, että HP vähät välittää siitä, kunnioitatko sinä häntä vai et.

        Tiedoksesi muuten se, että juuri kukaan tällä foorumilla tuskin kunnioittaa sinua kirjoittajana, koska kirjoittelusi koetaan laajalti häiriköinniksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko tosiaan, että HP vähät välittää siitä, kunnioitatko sinä häntä vai et.

        Tiedoksesi muuten se, että juuri kukaan tällä foorumilla tuskin kunnioittaa sinua kirjoittajana, koska kirjoittelusi koetaan laajalti häiriköinniksi.

        Moderaattori ei pitänyt HP:n paljastuslitanioita asiallisina, mutta ei kaikkiin litanioihin reagoinut. En ole enää paljastuslitanioita pyytänyt poistamaan. Tavallaan HP on häirikkö, mutta kun hänen tavallaan halutaan toimia, ei täällä sitä estääkään voi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko tosiaan, että HP vähät välittää siitä, kunnioitatko sinä häntä vai et.

        Tiedoksesi muuten se, että juuri kukaan tällä foorumilla tuskin kunnioittaa sinua kirjoittajana, koska kirjoittelusi koetaan laajalti häiriköinniksi.

        Nyt sinä häiriköit aloittamassani säikeessä. Minä täällä juuri muuta kui häiriköintiä kohtaakaan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Nyt sinä häiriköit aloittamassani säikeessä. Minä täällä juuri muuta kui häiriköintiä kohtaakaan.

        Tunnetko jotenkin omistavasi aloittamasi säikeet? Jos näin on, mihin perustat tällaisen ajattelun?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tunnetko jotenkin omistavasi aloittamasi säikeet? Jos näin on, mihin perustat tällaisen ajattelun?

        Siitä ei nyt ollut kyse vaan häiriköinnistä.

        Häiriköinti on säikeen johdannossa mainitun asian vierestä kirjoittelua.

        Aloittajan esittämää auttamisperiaatetta olisi hyvä kunnioittaa. Niin ei ole aina tehty. Olen monesti kokenut tässä suhteessa HP:n häiriköintiä.

        Syyllistyin siihen kyllä HP:n IS-säikeen kohdalla häiriköintiä, kun yksi asia ärsytti.


    • Onko nyt niin mahdottoman vaijea vastata kysymyksiini asiallisesti. Yritän ensin hyödyttää foorumiani, sitten s-postituttavia ja vasta kolmanneksi tätä sivustoa. Satunnaisesti voisin täälläkin auttaa, mutta nykyilmapiirissä ei kiinnosta niin tehdä.

      • Anonyymi

        Miksi luulet, että kukaan joka tietää millainen häirikkökirjoittelija olet, haluaisi nähdä vaivaa sinua auttaakseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi luulet, että kukaan joka tietää millainen häirikkökirjoittelija olet, haluaisi nähdä vaivaa sinua auttaakseen?

        Älä laita tuollaista viestiä. Keisari ärsyyntyy ja sitten se saa tekosyyn kirjoittaa ihan mitä p**kaa vaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi luulet, että kukaan joka tietää millainen häirikkökirjoittelija olet, haluaisi nähdä vaivaa sinua auttaakseen?

        Myönnän, että HP:n huonona pitämäni toiminta on aiheuttanut molemminpuolista häiriköintiä, jossa minä olen häiriköinyt HP:n säikeillä ja päinvastoin.

        Mitään häiriköintiä ei foorumissani kukaan harrasta. Voin kyllä itse aloittamissani säikeissä toimia 100% asiallisesti, jos joku ei ala häiriköimään. Jos luette foorumiani puolen vuoden ajalta, yhtään häirikköviestiä ei ole.

        Tässä säikeessä häiriköinti on ollut muiden kuin minun aikaansaamaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi luulet, että kukaan joka tietää millainen häirikkökirjoittelija olet, haluaisi nähdä vaivaa sinua auttaakseen?

        Autan toisia ratkojia todella paljon. Minun auttamiseni on välillisesti toisten ratkojien auttamista.

        Auttamiseni nyt vain teen nykyisin vain omassa foorumissani. Mikään auttamiseni ei täällä toimi. Jos täällä auttaisin, siitäkin olisi sanomista ja joku voisi tulla spoilaamaan auttamiseni paljastuksillaan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Autan toisia ratkojia todella paljon. Minun auttamiseni on välillisesti toisten ratkojien auttamista.

        Auttamiseni nyt vain teen nykyisin vain omassa foorumissani. Mikään auttamiseni ei täällä toimi. Jos täällä auttaisin, siitäkin olisi sanomista ja joku voisi tulla spoilaamaan auttamiseni paljastuksillaan.

        Miksi sitten jatkuvasti kirjoittelet tänne? Joku tässä ei nyt täsmää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten jatkuvasti kirjoittelet tänne? Joku tässä ei nyt täsmää.

        Kuten olen moneen jertaan tuonut esilke, vinkkisäikeeni tarkoitus on olla varakanava, jos en saa vastausta foorumini kautta tai s-postilla. Minulla on muutama kysysymys, joihin niitä kautta en ole saanut vastausta. Kaikki kysymykset liittyvät toisten auttamiseen.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kuten olen moneen jertaan tuonut esilke, vinkkisäikeeni tarkoitus on olla varakanava, jos en saa vastausta foorumini kautta tai s-postilla. Minulla on muutama kysysymys, joihin niitä kautta en ole saanut vastausta. Kaikki kysymykset liittyvät toisten auttamiseen.

        Mutta niinpä vaan ärsyyntyessäsi suollat vihapuhetta kaiken maailman säikeisiin. Siinäpä vasta auttaja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta niinpä vaan ärsyyntyessäsi suollat vihapuhetta kaiken maailman säikeisiin. Siinäpä vasta auttaja.

        Täällä tulee ärsyynnyttyä liian herkästi. Täytyy yrittää täälläkin olla ärsyyntymättä.

        Samaa ongelmaa foorumillani ei nykyisin ole. Siellä nyt ei enää käy kukaan Sanaris-ajan tuttu eikä täältäkään kukaan ärsyttämismielessä. Joskus yhdelle ex-tutulle hieman ärsyynnyin, mutta siitä on aikaa vajaa kaksi vuotta (tarkistin asian haulla). Sekin oli varsin lievää verrattuna tällä sivustolla taoahtuneisiin ärsyyntymisiin.

        Sitä ennen v. 2019 saman ex-tutun kommentit ärsyttivät, mutta mitenkään pahaksi keskystelu ei mennyt, sillä koko ajan kuitenkin pysyttiin asiassa. Yhden ex-tutun kommenteista poistin, että kommentointi ei menisi nokittelukierteeseen. Jos on vaara mennä nokittelukierteeseen, poistan kommentit, jotka siihen voivat johtaa.

        Tämä säie olisi sivustollani aivan toisenlainen kuin täällä - ainuttakaan asian vierestä menevää kommenttia ei olisi.

        Noin kahteen vuoteen ei siis siellä ole ilmennyt mitään ärsyyntyneisyyttä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Täällä tulee ärsyynnyttyä liian herkästi. Täytyy yrittää täälläkin olla ärsyyntymättä.

        Samaa ongelmaa foorumillani ei nykyisin ole. Siellä nyt ei enää käy kukaan Sanaris-ajan tuttu eikä täältäkään kukaan ärsyttämismielessä. Joskus yhdelle ex-tutulle hieman ärsyynnyin, mutta siitä on aikaa vajaa kaksi vuotta (tarkistin asian haulla). Sekin oli varsin lievää verrattuna tällä sivustolla taoahtuneisiin ärsyyntymisiin.

        Sitä ennen v. 2019 saman ex-tutun kommentit ärsyttivät, mutta mitenkään pahaksi keskystelu ei mennyt, sillä koko ajan kuitenkin pysyttiin asiassa. Yhden ex-tutun kommenteista poistin, että kommentointi ei menisi nokittelukierteeseen. Jos on vaara mennä nokittelukierteeseen, poistan kommentit, jotka siihen voivat johtaa.

        Tämä säie olisi sivustollani aivan toisenlainen kuin täällä - ainuttakaan asian vierestä menevää kommenttia ei olisi.

        Noin kahteen vuoteen ei siis siellä ole ilmennyt mitään ärsyyntyneisyyttä.

        Kai se on helppo olla sopuisa omilla sivuillaan, kun käyt tällä alustalla raivoamassa. Sinulta ihan asiaton puuttuminen ja aivan luokatonta läksytystä jostain mielestäsi aiheettomasta lauseesta HPn ketjussa. Häpeä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe