Olen alkanut ajatella, että saatan olla narsisti. Olen vuosikausia suunnitellut itsemur haa, mutta en vaan ole saanut toteutettua sitä. Olen kuitenkin täysi ihmisraunio, pelkkää jätettä, ja maailma olisi parempi paikka ilman minua. Vaikka tiedostan tuon kaiken, kuvittelen, että minulle voisi olla luvassa vielä hyvä elämä. Rinnastan tuon odotuksen hyvästä elämästä (kaltaiselleni ihmisjätteelle) siihen narsistien yleiseen kuvitelmaan menestyksestä, suosiosta jne. En siis mistään tuollaisesta haaveile, "vain" hyvästä peruselämästä. Samoin pidän narsistisena sitä, etten muiden ihmisten edun mukaisesti tapa itseäni, vaan itsekkäästi elän edelleen.
Olenko narsisti?
4
125
Vastaukset
- Anonyymi
Parempi olisi paeta tuosta negatiivisen ajattelun kehästä pikimmiten. On aivan joutavia negatiivisia ajatuksia. Lopeta sellainen!
- Anonyymi
Narsistista on tuo itsesi tahallinen mitätöiminen ja marttyyriksi asettautuminen jolla haet huomiota.
- Anonyymi
En ole ap, mutta itse olen miettinyt itsemurhaa joka ikisenä päivänä. Jo 20 vuoden ajan. Lähinnä muiden somaattispohjaisten sairauksien, kuten kroonisen väsymysoireyhtymän ja sen aiheuttamien vaivojen takia.
Kovin hyvää itsetuntoa minulla ei ole koskaan ollut. Ja olen ollut yhteiskunnan ulkopuolella jo monen vuoden ajan. Monet unelmat ja haaveet ovat kariutuneet kokonaan. Ja itsekin ajattelen usein, vähän nk. tämän ketjun aloittaja, että en ole mitään, minulla ja elämälläni ei ole mitään merkitystä. Ja että olen ihmisraunio ja pelkkää jätettä.
Elämässä menestymisestä haaveilin myös joskus. Ja siitä, että minusta olisi jotakin hyötyä tälle yhteiskunnalle ja voisin tehdä jotakin muiden ihmisten hyväksi.
En tiedä, onko aloittaja trolli, vai mitä. Mutta minusta itsemurhaa hautovia ei pitäisi syyllistää ja pitää heitä narsisteina.
Koska itse en ainakaan ole ollut, ( siis mikään narsisti) enkä ole sitä vielä tänäkään päivänä.- Anonyymi
Et tietenkään ole ollut etkä ole tänäkään päivänä. Hirveät defenssit puhkesi ainakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko831658- 401279
En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu87986Siltojen varjoissa
Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja202946Vanhemmalle naiselle
Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.68878- 61863
- 53862
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20840- 34794
- 37789