Olenko narsisti?

Anonyymi

Olen alkanut ajatella, että saatan olla narsisti. Olen vuosikausia suunnitellut itsemur haa, mutta en vaan ole saanut toteutettua sitä. Olen kuitenkin täysi ihmisraunio, pelkkää jätettä, ja maailma olisi parempi paikka ilman minua. Vaikka tiedostan tuon kaiken, kuvittelen, että minulle voisi olla luvassa vielä hyvä elämä. Rinnastan tuon odotuksen hyvästä elämästä (kaltaiselleni ihmisjätteelle) siihen narsistien yleiseen kuvitelmaan menestyksestä, suosiosta jne. En siis mistään tuollaisesta haaveile, "vain" hyvästä peruselämästä. Samoin pidän narsistisena sitä, etten muiden ihmisten edun mukaisesti tapa itseäni, vaan itsekkäästi elän edelleen.

4

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Parempi olisi paeta tuosta negatiivisen ajattelun kehästä pikimmiten. On aivan joutavia negatiivisia ajatuksia. Lopeta sellainen!

    • Anonyymi

      Narsistista on tuo itsesi tahallinen mitätöiminen ja marttyyriksi asettautuminen jolla haet huomiota.

    • Anonyymi

      En ole ap, mutta itse olen miettinyt itsemurhaa joka ikisenä päivänä. Jo 20 vuoden ajan. Lähinnä muiden somaattispohjaisten sairauksien, kuten kroonisen väsymysoireyhtymän ja sen aiheuttamien vaivojen takia.

      Kovin hyvää itsetuntoa minulla ei ole koskaan ollut. Ja olen ollut yhteiskunnan ulkopuolella jo monen vuoden ajan. Monet unelmat ja haaveet ovat kariutuneet kokonaan. Ja itsekin ajattelen usein, vähän nk. tämän ketjun aloittaja, että en ole mitään, minulla ja elämälläni ei ole mitään merkitystä. Ja että olen ihmisraunio ja pelkkää jätettä.

      Elämässä menestymisestä haaveilin myös joskus. Ja siitä, että minusta olisi jotakin hyötyä tälle yhteiskunnalle ja voisin tehdä jotakin muiden ihmisten hyväksi.

      En tiedä, onko aloittaja trolli, vai mitä. Mutta minusta itsemurhaa hautovia ei pitäisi syyllistää ja pitää heitä narsisteina.

      Koska itse en ainakaan ole ollut, ( siis mikään narsisti) enkä ole sitä vielä tänäkään päivänä.

      • Anonyymi

        Et tietenkään ole ollut etkä ole tänäkään päivänä. Hirveät defenssit puhkesi ainakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2870
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2430
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2210
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2022
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe