Android on oiva apuväline palstamatkailussa Pattayan Savosta Eedeniin.

Anonyymi

Päinvastoin kuin sinä, minä en etsi täältä kavereita. Päinvastoin kuin sinä, minä en hae täältä tykkäyksiä. Päinvastoin kuin sinä minä en kaipaa täältä myötätuntoa ja ymmärrystä. Minä vaan sattumoisin huomasin että kyseiset autot ovat valmistettuja Thaimaassa ja halusin antaa propsit siitä Thaimaalle että laatuautoja valmistetaan Thaimaassa. Thaimaan ystävänä pidän tätä hyvänä asiana Thaimaalle. Thaimaassakin osataan ja tehdään, niin kaikkea ei tarvi Kiinassa valmistaa.
Olisin voinut kuvitella että tämä olisi sinunkin mielestä mukava uutinen, mutta olin väärässä.
Ei taida olla sellaista uutista tai puheenaihetta josta et jotenkin loukkaantuisi ja saisi hepuleita.
Olisi hienoa tietää mikä sinua oikein rikkoo?

Laiffila 🐏🐎🐱🐖🐐🐇🐿 töissä. Kuvassa maatilan eläimiä

50

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Laiffille muistin virkistämiseksi oma kirjoituksensa.

      "Kohta senseihin iskee Ford-kateus kuin miljoona volttia

      Laiffila"

      MIKÄ ON LAIFFIN MIELEN RIKKONUT?

      • Anonyymi

        Toinen hauska:

        "Mitä sinulla on minua ja perhettäni vastaan?
        En ole ikinä käynyt maksullisissa naisissa.

        Laiffila"


    • Anonyymi

      Ooh..... yllätyskopio! Kysyin jo mikä sinua riepoo? Sanoin myös että asialliseen aloitukseeni riidan kylvämiseen en jaksa oikein mitään järkevää syytä paitsi sairaan mielen sairaalloinen kateus. En myöskään keksi mikä siinä on hauskaa etten ole käynyt maksullisissa? En odota mitään vastausta koska ei sitä ole tähänkään päivään mennessä tullut, puhumattakaan että onnistuisit kirjoittamaan edes yhden lauseen ilman katkeruutta.

      Laiffila

      • Anonyymi

        Kohta senseihin iskee ...... voi voi ..... sentään ...... tee poju työtäs ja käväse vaikka maksullisissa niin rauhoiitut.


    • Anonyymi

      Kiljupäissään pystyy matkustamaan vaikka Thaimaahan haaveilussaan.

    • Anonyymi

      "halusin antaa propsit siitä Thaimaalle että laatuautoja valmistetaan Thaimaassa. Thaimaan ystävänä pidän tätä hyvänä asiana Thaimaalle. Thaimaassakin"

      Laatuautoja?
      Olin Isuzu D-maxi'in kyydissä 2000km ja se oli yhtä kidutusta! Burman rajalla oli 5C aamulla. Isuzussa ei ollut lämmityslaitetta!? Ikkunat huurussa.
      P*ska auto, rämisevä peltinen kidutuskoppi. Surkeat istuimet ja ajoasento.
      Kitosta saa vain pikku turbo diesel joka on hyvä!

      Ainoa syy että Thaimassa valmistetaan autoja on 300-400% tuontitulli!
      Ilman sitä kaikki ajaisivat EU, Jenkki ja Japanilaisilla tuontiautoilla.

      • Anonyymi

        Oletko kuullut että matkailu avartaa, kaikki ei ole joka paikassa niin täydellistä?

        En ole tosin koskaan lukenut kenenkään väittävänkään Isuzua laatuautoksi ja etkä todellakaan ennen 2000 kilometrin matkallesi lähtemistä oivaltanut mihin kyytiin lähdet?


      • Anonyymi

        Hihih! Olet ollut kyydissä ja moitit ajoasentoa? Lämmityslaite puuttuí? Ei varmasti puuttunut etkä ole ollut missään kyydissä paitsi linja-autossa.

        Nyt täytyy sanoa että voi luoja mitä juttua Hua Hinin huuruhuhdalta!
        Isuzu on japanilainen auto. Erittäin suosittu kaikkialla maailmassa ja kilpailukykyinen luokassaan ja hintaluokassaan. Sitä valmistetaan Japanissa ja Thaimaassa ja se on sama auto molemmissa maissa. Vain varustelussa on poikkeamia paikalliseen makuun ja kilpailuun. Autot ei ala rämisemään siksi että ne on tehty Thaimaassa. Ne on samoja autoja. Niitä malleja joita ei valmisteta Thaimaassa, verotetaan kovempaa, mutta esimerkiksi Suomessa maksaa Isuzu saman verran, oli se valmistettu sitten Japanissa tai Thaimaassa.
        Ne autot ei suinkaan ole mitään kopioita, vaan vain valmistettu eri maassa.

        Molemmat kirjoitukset on selvästi tunnistettavissa Huurusahdin mielikuvitukseen perustuviksi. Ei muuta kuin Rolls Royce näytille ja titaaniamex konepellille.
        Sama asia koskee Toyotaa ja Fordia. Kaikkia näitä valmistetaan Thaimaassa ja ne ovat aivan yhtä hyviä kuin Japanissa ja Saksassakin.

        Tuosta voit vertailla Isuzu D-Max LS-U vs Toyota HiLux SR5
        https://www.youtube.com/watch?v=-vIQuImyseo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihih! Olet ollut kyydissä ja moitit ajoasentoa? Lämmityslaite puuttuí? Ei varmasti puuttunut etkä ole ollut missään kyydissä paitsi linja-autossa.

        Nyt täytyy sanoa että voi luoja mitä juttua Hua Hinin huuruhuhdalta!
        Isuzu on japanilainen auto. Erittäin suosittu kaikkialla maailmassa ja kilpailukykyinen luokassaan ja hintaluokassaan. Sitä valmistetaan Japanissa ja Thaimaassa ja se on sama auto molemmissa maissa. Vain varustelussa on poikkeamia paikalliseen makuun ja kilpailuun. Autot ei ala rämisemään siksi että ne on tehty Thaimaassa. Ne on samoja autoja. Niitä malleja joita ei valmisteta Thaimaassa, verotetaan kovempaa, mutta esimerkiksi Suomessa maksaa Isuzu saman verran, oli se valmistettu sitten Japanissa tai Thaimaassa.
        Ne autot ei suinkaan ole mitään kopioita, vaan vain valmistettu eri maassa.

        Molemmat kirjoitukset on selvästi tunnistettavissa Huurusahdin mielikuvitukseen perustuviksi. Ei muuta kuin Rolls Royce näytille ja titaaniamex konepellille.
        Sama asia koskee Toyotaa ja Fordia. Kaikkia näitä valmistetaan Thaimaassa ja ne ovat aivan yhtä hyviä kuin Japanissa ja Saksassakin.

        Tuosta voit vertailla Isuzu D-Max LS-U vs Toyota HiLux SR5
        https://www.youtube.com/watch?v=-vIQuImyseo

        Onpas taas valitusta, en ole ottanut kantaa tähän asiaan, mutta nyt otan, mitään näitä autoista ei valmisteta thaimaassa, vaan ne kootaan täällä, oli kyseessä nissan, isuzu, toytota tai ford, mitä näiden autojen ajamiseen tulee ne on erillisrunkoisia, erittäin kaukana henkilöauton ajoominaisuuksista, itse kutsun lavaautojani hyppykepeiksi, ne eivät ole henkilöautoja.
        Yhdessäkään vastaan tulleessa autossa oli se sitten hankilöauto, hyppykeppi tai linja-auto ei ole ollut sisätilojenlämmitintä, tosin ilmastointilaite on lähdes kaikissa autoissa olllut, yleensä vaihtoehtona on kylmää tai helvetinkylmää, paras ilmastointilaite on ollut linjaautossa jossa hua hinistä pattayalle välillä oli 18 astetta kokoajan, omassa hyppykepissä kaiksi nissania lämmön saa laskemaan 22 asteeseen, mutta ei alle.

        Nissan navara ja ford ranger perustuu samaan alustaan, ja on myös moottoriltaan sama, jos cc on samat, tosin niitä säädetään hieman eri tavalla, eräs olennainen ero on, fordissa isossa osassa on jakopäänhihna, jolloin sille tyyppillinen rallatus jää pois, navaroissa kaikissa on ketjut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpas taas valitusta, en ole ottanut kantaa tähän asiaan, mutta nyt otan, mitään näitä autoista ei valmisteta thaimaassa, vaan ne kootaan täällä, oli kyseessä nissan, isuzu, toytota tai ford, mitä näiden autojen ajamiseen tulee ne on erillisrunkoisia, erittäin kaukana henkilöauton ajoominaisuuksista, itse kutsun lavaautojani hyppykepeiksi, ne eivät ole henkilöautoja.
        Yhdessäkään vastaan tulleessa autossa oli se sitten hankilöauto, hyppykeppi tai linja-auto ei ole ollut sisätilojenlämmitintä, tosin ilmastointilaite on lähdes kaikissa autoissa olllut, yleensä vaihtoehtona on kylmää tai helvetinkylmää, paras ilmastointilaite on ollut linjaautossa jossa hua hinistä pattayalle välillä oli 18 astetta kokoajan, omassa hyppykepissä kaiksi nissania lämmön saa laskemaan 22 asteeseen, mutta ei alle.

        Nissan navara ja ford ranger perustuu samaan alustaan, ja on myös moottoriltaan sama, jos cc on samat, tosin niitä säädetään hieman eri tavalla, eräs olennainen ero on, fordissa isossa osassa on jakopäänhihna, jolloin sille tyyppillinen rallatus jää pois, navaroissa kaikissa on ketjut.

        Montako sinulla on näitä lava-autoja? Käytätkö niitä kookospuistobisneksissäsi?
        Mitenkäs camry hybridi, onko tullut oljyt vaihdettua ja useat " moottoripyörät"tankattua.
        Hienoa saarivouhka, taas tuli tuubaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako sinulla on näitä lava-autoja? Käytätkö niitä kookospuistobisneksissäsi?
        Mitenkäs camry hybridi, onko tullut oljyt vaihdettua ja useat " moottoripyörät"tankattua.
        Hienoa saarivouhka, taas tuli tuubaa.

        Ei tullut kaikki Thaimaassa myytävät autot kasataan vain täällä, öljyt vaihdetaan 10.000 väliein kiitos kysymästä, bensaa saa huoltoasemalta, keskimäärin 30 bahtia litra 95.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tullut kaikki Thaimaassa myytävät autot kasataan vain täällä, öljyt vaihdetaan 10.000 väliein kiitos kysymästä, bensaa saa huoltoasemalta, keskimäärin 30 bahtia litra 95.

        10 vuotta sitten diesel maksoi 22 bahtia litra, nyt se on tuossa 30 vaiheilla, jossain jopa 40 bahtia litra, paljon ei ole naftan hinta muuttunut 10 vuodessa... onko hinta suomessa jo pari euroa bensalitra, täällä alle euron...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpas taas valitusta, en ole ottanut kantaa tähän asiaan, mutta nyt otan, mitään näitä autoista ei valmisteta thaimaassa, vaan ne kootaan täällä, oli kyseessä nissan, isuzu, toytota tai ford, mitä näiden autojen ajamiseen tulee ne on erillisrunkoisia, erittäin kaukana henkilöauton ajoominaisuuksista, itse kutsun lavaautojani hyppykepeiksi, ne eivät ole henkilöautoja.
        Yhdessäkään vastaan tulleessa autossa oli se sitten hankilöauto, hyppykeppi tai linja-auto ei ole ollut sisätilojenlämmitintä, tosin ilmastointilaite on lähdes kaikissa autoissa olllut, yleensä vaihtoehtona on kylmää tai helvetinkylmää, paras ilmastointilaite on ollut linjaautossa jossa hua hinistä pattayalle välillä oli 18 astetta kokoajan, omassa hyppykepissä kaiksi nissania lämmön saa laskemaan 22 asteeseen, mutta ei alle.

        Nissan navara ja ford ranger perustuu samaan alustaan, ja on myös moottoriltaan sama, jos cc on samat, tosin niitä säädetään hieman eri tavalla, eräs olennainen ero on, fordissa isossa osassa on jakopäänhihna, jolloin sille tyyppillinen rallatus jää pois, navaroissa kaikissa on ketjut.

        " Lavaautojani" Eiköhän saaritollo asia ole niin että sinulla ei ole sitä ensimmäistäkään pickuppia. Ex vaimosi veljen ikivanhaa Navaranpaskaa olet joskus saanut ajaa mutta sillä ei ole mitään tekemistä uuden Hiluxin tai Dmaxin kanssa.


    • Anonyymi

      Tuli asiaa oikeasti Thaimaassa asuvalta automieheltä! Samaa mieltä, "pomppuheikkejä" ovat kaikki lava-autot!

      Tuota "Onko lämmityslaite vai ei" voisi käyttää suodattamaan Tuulilasia lukevat Juntit pois palstalta Thaimaan autokeskusteluista :-)
      Itse en asu Thaimaassa mutta tiedän alan miehenä enemmän kuin useimmat.
      Paras ajamani pick-up alustalle tehty auto on Toyota FourTuner (idiootti nimi!).
      Jyrä sekin mutta h-automainen.

      • Anonyymi

        Oletko varma että tuo fortuner olisi rakennettu hyppykeppi alustalle, se on uutta minulle, mutta voi olla oikeassa se on aika kolari herkkä peli taitaa olla ykkösenä tilastoissa.

        Kovin on heikkoa palstalla autotieto thaimaassa jos taso on sitä onko autoissa lämmityslaite vai ei, ei ole ollut vielä yhdessäkään... paras tapa pitää ikkunat kohdiksessa, on avata joku ikkuna raolleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko varma että tuo fortuner olisi rakennettu hyppykeppi alustalle, se on uutta minulle, mutta voi olla oikeassa se on aika kolari herkkä peli taitaa olla ykkösenä tilastoissa.

        Kovin on heikkoa palstalla autotieto thaimaassa jos taso on sitä onko autoissa lämmityslaite vai ei, ei ole ollut vielä yhdessäkään... paras tapa pitää ikkunat kohdiksessa, on avata joku ikkuna raolleen.

        Saaristospede elää 90 lukua autoissa. Et tiennyt edes että kaikissa Navaroissakin on ollut ajotietokoneeseen integroitu GPS.

        Autojen öljynvaihtiväli on ollut jo 18 vuotta 20-25 tuhatta kilometriä. Eka vaihto uudessa voi olla 10tkm.

        Lava-autot on olleet pomppuisia silloin, jos takajousitusta on vahvistettu raskaita kuormia varten. Siviilikäytössä siihen ei ole tarvetta.

        Vakiojousituksella lava-auto ei ole yhtään sen pomppuisampi kuin city-maasturikaan.

        Kaikissa autoissa Thaimaassakin on ollut lämmitin ja ilmastointi ihan yhtä toimivia kuin missä vaan muuallakin.

        Isuzu on arvostettu merkki ammattilaisten keskuudessa kaikkialla maailmassa, myös USA:ssa ja varsinkin Aasiassa.

        Suomalaiset on Toyota- kansaa tuntemattomasta syystä. Itsellänikin kolmas Fortuneri menossa arkiautona josta keskimmäinen oli vasenrattinen kahdesta syystä.

        Toyotalla on niin pitkät perinteet että varaosien saanti on ollut helppoa. Nykypäivänä se ei enää ole niin relevanttia koska huolletut autot ei hajoa käsiin ja huollot tehdään ammattimaisesti eikä Reiskan pajalla.

        En tiedä millä romuilla olet ajellut jos kerrot että vain linja-autossa on hyvä ilmastointi. Kyllä minulla on aina toiminut ja navigaattorikin on ollut toimiva jo kauan.

        Elelet muistoissasi. Rähjäturpa ei ole ulkona käynyt vuosiin etkä varsinkaan ajanut autoa. Nykyaikaista autoa.

        T 2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saaristospede elää 90 lukua autoissa. Et tiennyt edes että kaikissa Navaroissakin on ollut ajotietokoneeseen integroitu GPS.

        Autojen öljynvaihtiväli on ollut jo 18 vuotta 20-25 tuhatta kilometriä. Eka vaihto uudessa voi olla 10tkm.

        Lava-autot on olleet pomppuisia silloin, jos takajousitusta on vahvistettu raskaita kuormia varten. Siviilikäytössä siihen ei ole tarvetta.

        Vakiojousituksella lava-auto ei ole yhtään sen pomppuisampi kuin city-maasturikaan.

        Kaikissa autoissa Thaimaassakin on ollut lämmitin ja ilmastointi ihan yhtä toimivia kuin missä vaan muuallakin.

        Isuzu on arvostettu merkki ammattilaisten keskuudessa kaikkialla maailmassa, myös USA:ssa ja varsinkin Aasiassa.

        Suomalaiset on Toyota- kansaa tuntemattomasta syystä. Itsellänikin kolmas Fortuneri menossa arkiautona josta keskimmäinen oli vasenrattinen kahdesta syystä.

        Toyotalla on niin pitkät perinteet että varaosien saanti on ollut helppoa. Nykypäivänä se ei enää ole niin relevanttia koska huolletut autot ei hajoa käsiin ja huollot tehdään ammattimaisesti eikä Reiskan pajalla.

        En tiedä millä romuilla olet ajellut jos kerrot että vain linja-autossa on hyvä ilmastointi. Kyllä minulla on aina toiminut ja navigaattorikin on ollut toimiva jo kauan.

        Elelet muistoissasi. Rähjäturpa ei ole ulkona käynyt vuosiin etkä varsinkaan ajanut autoa. Nykyaikaista autoa.

        T 2010

        Saarimies muistelee niitä aikoja kun Ladassa oli se liukukytkin missä punaisella merkitty oikea puoli tarkoitti lämmitystä. Nykyään autoissa asteluku osoittaa lämpötilan ja tavoitelämpötilan. Lämmityspuolta vaan harvemmin eteläisessä Thaimaassa tarvii, mutta Chiang Main vuoristossa kyllä. Alin lämpö missä vuorilla olen ajanut on 5 lämpöastetta. Silloin lämmityspuoli tulee käyttöön automaattisesti kun on laitettu se auto asentoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saaristospede elää 90 lukua autoissa. Et tiennyt edes että kaikissa Navaroissakin on ollut ajotietokoneeseen integroitu GPS.

        Autojen öljynvaihtiväli on ollut jo 18 vuotta 20-25 tuhatta kilometriä. Eka vaihto uudessa voi olla 10tkm.

        Lava-autot on olleet pomppuisia silloin, jos takajousitusta on vahvistettu raskaita kuormia varten. Siviilikäytössä siihen ei ole tarvetta.

        Vakiojousituksella lava-auto ei ole yhtään sen pomppuisampi kuin city-maasturikaan.

        Kaikissa autoissa Thaimaassakin on ollut lämmitin ja ilmastointi ihan yhtä toimivia kuin missä vaan muuallakin.

        Isuzu on arvostettu merkki ammattilaisten keskuudessa kaikkialla maailmassa, myös USA:ssa ja varsinkin Aasiassa.

        Suomalaiset on Toyota- kansaa tuntemattomasta syystä. Itsellänikin kolmas Fortuneri menossa arkiautona josta keskimmäinen oli vasenrattinen kahdesta syystä.

        Toyotalla on niin pitkät perinteet että varaosien saanti on ollut helppoa. Nykypäivänä se ei enää ole niin relevanttia koska huolletut autot ei hajoa käsiin ja huollot tehdään ammattimaisesti eikä Reiskan pajalla.

        En tiedä millä romuilla olet ajellut jos kerrot että vain linja-autossa on hyvä ilmastointi. Kyllä minulla on aina toiminut ja navigaattorikin on ollut toimiva jo kauan.

        Elelet muistoissasi. Rähjäturpa ei ole ulkona käynyt vuosiin etkä varsinkaan ajanut autoa. Nykyaikaista autoa.

        T 2010

        En tiedä sinun nykyaikaista autoa, jos olet muutamassa vuodessa itsellesi kolmannen fortunerin osiksi laatu ei päätä huimaa... Thaimaan yleisin automerkki on toytota ollut aina kuten myös suomessa, suomessa ja thaimassa ei autoja valmisteta, vaan niitä kasataan...

        tämän tietää jokainen automies, lava-autojen öljynvaihtoväli on 10.000 kilsaa, ollut aina... jos fortuner perustuu pick-up runkoon, silloin se on siinäkin 10.000 kilsaa, en ole kiinnittänyt asiaan mitään huomiota, öljynvaihtolappu laitetaan autoon jompaan kumpaan viikseen, ja 10.000 kilsaa se on ollut... aina... jo vuosia...

        Tuo öljynvaihto maksaa alle 2000 bahtia, joten se ei ole kustannuskysymys, vaihda sinä autosi öljyjä vaikka 50.000 välien, käytän samaa öljynvaihtopaikkaa jo vuosia, viimeeksi parikuukautta sitten vaihdettiin öljyt viisi litraa, vaihteistoöljyt, sekä ilmastointilaite putsatiin ja uuden kylmäaineet sisälle, ja raitisilma suodattimet uusiksi hinta oli 2.800 bahtia..

        Mitä taas tulee tuohon pomppuiluun nämä pomppuilevat alustan rakenteesta johtuen, D40 navara, on hyppykeppi, sillä että jäykistetäänkö takapäätä vai ei se ei asiaan vaikuta mutta laittamalla painoa taakse se vaikuttaa niin se on suunniteltu, itsekantavalla korilla rakennettu henkilöauto ei hypi johtuen korirakenteesta...

        Olet sinä melkoinen säätäjä, autoinesi....

        Minkä helvetin ammattilaisten keskuudessa isuzu on laatuauto, samaa japsi paskaa kuin muutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä sinun nykyaikaista autoa, jos olet muutamassa vuodessa itsellesi kolmannen fortunerin osiksi laatu ei päätä huimaa... Thaimaan yleisin automerkki on toytota ollut aina kuten myös suomessa, suomessa ja thaimassa ei autoja valmisteta, vaan niitä kasataan...

        tämän tietää jokainen automies, lava-autojen öljynvaihtoväli on 10.000 kilsaa, ollut aina... jos fortuner perustuu pick-up runkoon, silloin se on siinäkin 10.000 kilsaa, en ole kiinnittänyt asiaan mitään huomiota, öljynvaihtolappu laitetaan autoon jompaan kumpaan viikseen, ja 10.000 kilsaa se on ollut... aina... jo vuosia...

        Tuo öljynvaihto maksaa alle 2000 bahtia, joten se ei ole kustannuskysymys, vaihda sinä autosi öljyjä vaikka 50.000 välien, käytän samaa öljynvaihtopaikkaa jo vuosia, viimeeksi parikuukautta sitten vaihdettiin öljyt viisi litraa, vaihteistoöljyt, sekä ilmastointilaite putsatiin ja uuden kylmäaineet sisälle, ja raitisilma suodattimet uusiksi hinta oli 2.800 bahtia..

        Mitä taas tulee tuohon pomppuiluun nämä pomppuilevat alustan rakenteesta johtuen, D40 navara, on hyppykeppi, sillä että jäykistetäänkö takapäätä vai ei se ei asiaan vaikuta mutta laittamalla painoa taakse se vaikuttaa niin se on suunniteltu, itsekantavalla korilla rakennettu henkilöauto ei hypi johtuen korirakenteesta...

        Olet sinä melkoinen säätäjä, autoinesi....

        Minkä helvetin ammattilaisten keskuudessa isuzu on laatuauto, samaa japsi paskaa kuin muutkin.

        Eikä D23 myöskään ole lämmityslaitetta, mutta gps on, D40 ei ollut tuota gps laitettakaan ei kannata olla kateellinen se maksoi lazadassa 1800 bahtia, täysin sama kuin joku oli autonsa gps laitteesta tänne kuvan laittanut, ei ole hinnalla pilattu, on gps, google maps tai jokin muu android pohjainen karttasovellus, kaksi kameraa, peruutuskamera, usb soitin, jossa kaksi tuloa, 4x50w. erillinen subbari jos sellaisen haluaa asentaa... kaikki 1800 bahtia asennus oli parisen tonnia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä D23 myöskään ole lämmityslaitetta, mutta gps on, D40 ei ollut tuota gps laitettakaan ei kannata olla kateellinen se maksoi lazadassa 1800 bahtia, täysin sama kuin joku oli autonsa gps laitteesta tänne kuvan laittanut, ei ole hinnalla pilattu, on gps, google maps tai jokin muu android pohjainen karttasovellus, kaksi kameraa, peruutuskamera, usb soitin, jossa kaksi tuloa, 4x50w. erillinen subbari jos sellaisen haluaa asentaa... kaikki 1800 bahtia asennus oli parisen tonnia.

        Mutta siinä olet oikeassa reaktioaikani on heikentynyt, moottoripyörää ajaessa sitä ei huomaa, mutta autoa ajaessa huomaa... joten vaimoni pääosin ajaa autoa, kerros muuten yksi asia mikä sinusta ei ole thaimaassa kunnossa, vai onko tämä 100% paratiisi, sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä sinun nykyaikaista autoa, jos olet muutamassa vuodessa itsellesi kolmannen fortunerin osiksi laatu ei päätä huimaa... Thaimaan yleisin automerkki on toytota ollut aina kuten myös suomessa, suomessa ja thaimassa ei autoja valmisteta, vaan niitä kasataan...

        tämän tietää jokainen automies, lava-autojen öljynvaihtoväli on 10.000 kilsaa, ollut aina... jos fortuner perustuu pick-up runkoon, silloin se on siinäkin 10.000 kilsaa, en ole kiinnittänyt asiaan mitään huomiota, öljynvaihtolappu laitetaan autoon jompaan kumpaan viikseen, ja 10.000 kilsaa se on ollut... aina... jo vuosia...

        Tuo öljynvaihto maksaa alle 2000 bahtia, joten se ei ole kustannuskysymys, vaihda sinä autosi öljyjä vaikka 50.000 välien, käytän samaa öljynvaihtopaikkaa jo vuosia, viimeeksi parikuukautta sitten vaihdettiin öljyt viisi litraa, vaihteistoöljyt, sekä ilmastointilaite putsatiin ja uuden kylmäaineet sisälle, ja raitisilma suodattimet uusiksi hinta oli 2.800 bahtia..

        Mitä taas tulee tuohon pomppuiluun nämä pomppuilevat alustan rakenteesta johtuen, D40 navara, on hyppykeppi, sillä että jäykistetäänkö takapäätä vai ei se ei asiaan vaikuta mutta laittamalla painoa taakse se vaikuttaa niin se on suunniteltu, itsekantavalla korilla rakennettu henkilöauto ei hypi johtuen korirakenteesta...

        Olet sinä melkoinen säätäjä, autoinesi....

        Minkä helvetin ammattilaisten keskuudessa isuzu on laatuauto, samaa japsi paskaa kuin muutkin.

        Kaikki autot oli samaa paskaa vielä 80 luvullakin lukuunottamatta mersuja ja muita arvokkaampia merkkejä. Valurautalohkot koneissa, aina kansi mutkalla ja tiivisteet pihalla, öljypohja onnetonta pläkkipeltiä, ainaisia öljyvuotoja, syyläri ihan pahvia, lahosivat kaikkialta, myös mersut, ajo-ominaisuudet oli perseestä ja niin edespäin. Aina jostakin päin hajosivat, oli sitten ooppeli, vauxhalli, FSO, Lada, Toyota, Fordi tai mikä vaan.

        Japsit ei olleet yhtään sen huonompia silloin eikä ne ole sitä nyt. Käypäs hakemassa koeajoon uusi hiluxi Thaimaassa. Ei pompi sen enempää kuin muutkaan autot. Vaimennus on kaikenlisäksi säädettävissä sähköisesti. Aasialaiset on pieniä ihmisiä verrattuna länkkäreihin. Siksipä pienimmät japsiautot on suunnattu aasialaisille markkinoille. Pick uppeihin taas mahtuu isompikin mies. Kävin koeajamassa Raw 4 hybridin. Meikäläinen on 110 kiloinen. En mahtunut kunnolla penkkiin ja pää oli katossa kiinni. Todella pieni sisätiloiltaan, ei kiitos. Hintaa kuitenkin päälle 40 tuhatte egeä.

        Viisi Thaimaan suosituinta Pickup autoa:
        1 Toyota Hilux Revo
        2 Nissan Navara
        3 Ford Ranger
        4 Isuzu D-Max
        5 Mitsubishi Triton

        Verotussyistä farmarit suosii pickuppia Thaimaassa. Ford on noussut tilastoissa ja menee Hiluxin ohi lähivuosina. Aivan helvetin mukavia kaupunkiautoja korotettuna. Näet kauas, on kameraa joka suuntaan, automaattiparkkeerausta yms. kaikki mahdolliset varusteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki autot oli samaa paskaa vielä 80 luvullakin lukuunottamatta mersuja ja muita arvokkaampia merkkejä. Valurautalohkot koneissa, aina kansi mutkalla ja tiivisteet pihalla, öljypohja onnetonta pläkkipeltiä, ainaisia öljyvuotoja, syyläri ihan pahvia, lahosivat kaikkialta, myös mersut, ajo-ominaisuudet oli perseestä ja niin edespäin. Aina jostakin päin hajosivat, oli sitten ooppeli, vauxhalli, FSO, Lada, Toyota, Fordi tai mikä vaan.

        Japsit ei olleet yhtään sen huonompia silloin eikä ne ole sitä nyt. Käypäs hakemassa koeajoon uusi hiluxi Thaimaassa. Ei pompi sen enempää kuin muutkaan autot. Vaimennus on kaikenlisäksi säädettävissä sähköisesti. Aasialaiset on pieniä ihmisiä verrattuna länkkäreihin. Siksipä pienimmät japsiautot on suunnattu aasialaisille markkinoille. Pick uppeihin taas mahtuu isompikin mies. Kävin koeajamassa Raw 4 hybridin. Meikäläinen on 110 kiloinen. En mahtunut kunnolla penkkiin ja pää oli katossa kiinni. Todella pieni sisätiloiltaan, ei kiitos. Hintaa kuitenkin päälle 40 tuhatte egeä.

        Viisi Thaimaan suosituinta Pickup autoa:
        1 Toyota Hilux Revo
        2 Nissan Navara
        3 Ford Ranger
        4 Isuzu D-Max
        5 Mitsubishi Triton

        Verotussyistä farmarit suosii pickuppia Thaimaassa. Ford on noussut tilastoissa ja menee Hiluxin ohi lähivuosina. Aivan helvetin mukavia kaupunkiautoja korotettuna. Näet kauas, on kameraa joka suuntaan, automaattiparkkeerausta yms. kaikki mahdolliset varusteet.

        Vinkiksi annan että älä ota pickuppiin karkeita renkaita, vaan ihan tavalliset katugummit korkealla profiililla. Ne osallistuu vaimennukseen eikä alusta tunnu niin kovalta ja kuten sanoin, paremmissa malleissa voi säätää jousituksen softista kivikovaksi, riippuen tilanteesta ja tiestä.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoista ja hauskaa.

      Tältä palstaltahan voi lukea enemmän tietoisuutta kuin teknillisistä julkaisuista ja testeistä.

      No kukapa ei olisi viisaampi kuin Pattayan rakas.

      S

      • Anonyymi

        Saa niitä teknisiä julkaisuja lukea kuka vaan kiinnostunut vaikka netistä. Ilmaiseksi. Jos ei aihe kiinnosta niin sitten ei tarvitse lukea eikä silloin kannata edes kommentoida. Asia kun ei kuulu sinulle silloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa niitä teknisiä julkaisuja lukea kuka vaan kiinnostunut vaikka netistä. Ilmaiseksi. Jos ei aihe kiinnosta niin sitten ei tarvitse lukea eikä silloin kannata edes kommentoida. Asia kun ei kuulu sinulle silloin.

        No mutta minähän luen netistä "ilmaiseksi" sinun kiinnostavia oireilujasi.

        Näinhän minä nyt valveudun paremmin suorittamaan mm. öljynvaihtoja, opin tietämään iskunvaimentimista paljon, saas nähdä koska saan opiskella vaikkapa Moparin säätöjä ja muuta Pattayan matkailuun liittyvää tärkeää.

        S


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta minähän luen netistä "ilmaiseksi" sinun kiinnostavia oireilujasi.

        Näinhän minä nyt valveudun paremmin suorittamaan mm. öljynvaihtoja, opin tietämään iskunvaimentimista paljon, saas nähdä koska saan opiskella vaikkapa Moparin säätöjä ja muuta Pattayan matkailuun liittyvää tärkeää.

        S

        Ne sinun säädöt ja öljynvaihdot tosin tapahtuu vain mielikuvituksessa. Jätä aikuisten asiat aikuisille ja asianosaisille.

        Laiffilalle terkkuja että Ranger on loistava valinta ja todellinen miesten auto!
        Iso muhkea, vahva ja sopivalla tavalla karu, eikä mikään krumeluurihelvetti.

        Niillä taidoilla jotka tuli nuorena jo opeteltua, eli mopojen ja prätkien rakentelu, koneiden rassaaminen ja säätäminen, niillä taidoilla ei tee 2000 luvulla enää yhtään mitään, ellei ole vanhojen koneiden harrastaja. Aika harva on.

        En ole edes öljytikkua itse nostanut koko sinä aikana kun olen Thaimaassa ollut. Tuulilasinpesunestettä olen muutaman kerran lisännyt. Fillareita kyllä rassaan, säädän, rasvaan ja huollan. Lapsien fillareita. Omani ja toisten.

        T 2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne sinun säädöt ja öljynvaihdot tosin tapahtuu vain mielikuvituksessa. Jätä aikuisten asiat aikuisille ja asianosaisille.

        Laiffilalle terkkuja että Ranger on loistava valinta ja todellinen miesten auto!
        Iso muhkea, vahva ja sopivalla tavalla karu, eikä mikään krumeluurihelvetti.

        Niillä taidoilla jotka tuli nuorena jo opeteltua, eli mopojen ja prätkien rakentelu, koneiden rassaaminen ja säätäminen, niillä taidoilla ei tee 2000 luvulla enää yhtään mitään, ellei ole vanhojen koneiden harrastaja. Aika harva on.

        En ole edes öljytikkua itse nostanut koko sinä aikana kun olen Thaimaassa ollut. Tuulilasinpesunestettä olen muutaman kerran lisännyt. Fillareita kyllä rassaan, säädän, rasvaan ja huollan. Lapsien fillareita. Omani ja toisten.

        T 2010

        Kas nyt siis laiffisi jo on Rangerimiehiä kun on lukenut maaseudun tulevaisuutta ja sen uskon kyllä, että osaat huoltaa omaasi ja lapsien fillareita, olethan entinen jenkkimies lahdesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne sinun säädöt ja öljynvaihdot tosin tapahtuu vain mielikuvituksessa. Jätä aikuisten asiat aikuisille ja asianosaisille.

        Laiffilalle terkkuja että Ranger on loistava valinta ja todellinen miesten auto!
        Iso muhkea, vahva ja sopivalla tavalla karu, eikä mikään krumeluurihelvetti.

        Niillä taidoilla jotka tuli nuorena jo opeteltua, eli mopojen ja prätkien rakentelu, koneiden rassaaminen ja säätäminen, niillä taidoilla ei tee 2000 luvulla enää yhtään mitään, ellei ole vanhojen koneiden harrastaja. Aika harva on.

        En ole edes öljytikkua itse nostanut koko sinä aikana kun olen Thaimaassa ollut. Tuulilasinpesunestettä olen muutaman kerran lisännyt. Fillareita kyllä rassaan, säädän, rasvaan ja huollan. Lapsien fillareita. Omani ja toisten.

        T 2010

        Kerrot varmaan mistä saat tuulilasin pesunestettä, olen joskus laittanut astianpesuainetta, mutta varsinaista lasinpesuainetta ei ole vastaan tullut, millään huoltoasemalla,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrot varmaan mistä saat tuulilasin pesunestettä, olen joskus laittanut astianpesuainetta, mutta varsinaista lasinpesuainetta ei ole vastaan tullut, millään huoltoasemalla,

        Ei ne varmaan vastaan tulekaan, kun ne on siellä huoltoaseman hyllyssä ja teksti on thaikielellä, josta sinä et tajua mitään. Lisätään veteen.
        Huollossa myyvät myös pullon mukaan. Ilman pesunestettä naarmutat tuulilasiasi kun siihen pakokaasujen öljyyn ja rasvaan tarttuu kivipöly ja se ei irtoa ilman pesuainetta joukossa. Muistelen lukeneeni että ajelet 200 tuhatta kilometriä vuodessa autolla Thaimaassa ja vielä 50 tuhatta kilsaa moottoripyörillä lisäksi. Se tekee sellaisen tuhat kilometriä vuoden jokaisena arkipäivänä. Et tainnut hirveästi laskukonetta ja järkeä käyttää ennen tuollaisten juttujen laukomista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrot varmaan mistä saat tuulilasin pesunestettä, olen joskus laittanut astianpesuainetta, mutta varsinaista lasinpesuainetta ei ole vastaan tullut, millään huoltoasemalla,

        Tuossa muutamia tuotteita josta sinunkin pitäisi tajuta mitä pullossa on.

        https://th-live-05.slatic.net/original/e3cf10d5a221e78dd95c859c20864626.jpg_720x720q80.jpg_.webp

        https://cf.shopee.co.th/file/08e721bd953df0cbe8ecdc81baf8d15b

        https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQsLpSG7pcgRx1LEvb1BbJxTzjPVVlZjfd5BA&usqp=CAU

        Wurthin nestettä löytyy, 3M myös, kaikki tavaratalot myy joissa auto-osasto, huoltoasemilla on jotakin tuotetta aina, rautakaupat myy kuten homepro, lazada...

        Herää taas kysymys missä Thaimaassa sinä asut ja montako kilometriä olet OIKEASTI ajanut autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa muutamia tuotteita josta sinunkin pitäisi tajuta mitä pullossa on.

        https://th-live-05.slatic.net/original/e3cf10d5a221e78dd95c859c20864626.jpg_720x720q80.jpg_.webp

        https://cf.shopee.co.th/file/08e721bd953df0cbe8ecdc81baf8d15b

        https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQsLpSG7pcgRx1LEvb1BbJxTzjPVVlZjfd5BA&usqp=CAU

        Wurthin nestettä löytyy, 3M myös, kaikki tavaratalot myy joissa auto-osasto, huoltoasemilla on jotakin tuotetta aina, rautakaupat myy kuten homepro, lazada...

        Herää taas kysymys missä Thaimaassa sinä asut ja montako kilometriä olet OIKEASTI ajanut autolla.

        Maleksin kotona ja joskus olen saanut kokeilla vaimon veljen Navaraa, jota omakseni kutsun.

        NumBall HHN 61V


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas nyt siis laiffisi jo on Rangerimiehiä kun on lukenut maaseudun tulevaisuutta ja sen uskon kyllä, että osaat huoltaa omaasi ja lapsien fillareita, olethan entinen jenkkimies lahdesta.

        Ei voi itseään mieheksi kutsua, jos ei osaa fillaria korjata. Sinäkö senssu et siis osaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa muutamia tuotteita josta sinunkin pitäisi tajuta mitä pullossa on.

        https://th-live-05.slatic.net/original/e3cf10d5a221e78dd95c859c20864626.jpg_720x720q80.jpg_.webp

        https://cf.shopee.co.th/file/08e721bd953df0cbe8ecdc81baf8d15b

        https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQsLpSG7pcgRx1LEvb1BbJxTzjPVVlZjfd5BA&usqp=CAU

        Wurthin nestettä löytyy, 3M myös, kaikki tavaratalot myy joissa auto-osasto, huoltoasemilla on jotakin tuotetta aina, rautakaupat myy kuten homepro, lazada...

        Herää taas kysymys missä Thaimaassa sinä asut ja montako kilometriä olet OIKEASTI ajanut autolla.

        Kiitos kysymästä, en ole koskaan ostanut ensimmäistäkään pulloa lasinpesunestettä vuodesta 2013 pysyvästi thaimaassa, enkä ole juurikaan sitä missään edes huomannut, ostettavaksi tarjottu, käytän pääosin vettä joskus tosin harvoin laitan astian pesuainetta joukoon hieman, en ole koskaan edes kokonut moista tarvitsevani, en juurikaan käytä shopeeta, kielitaidon takia, ostan sen mitä tarvitsen joko kaupasta tai lazadasta...

        Kysyin kerran asiaa jopa vaimoni veljeltä, joka ajaa taxia, hän ei edes tiennyt mitä se on, sellainen, eikä ole koskaan tullut vastaan yhtään huoltoasemaa, eikä autotarvikeliikettä joka olisi sitä myyty, joten luulin ettei sitä edes ole myynnissä, no opin jotain uutta.

        Olen käynyt muutaman kerran bangkokin international car show:ssa sieläkään ei voi moinen vastaan tullut, mutta ihmettelyä on aiheuttanut ihan järjettömät rekisterilaattojen huuutokauppahinnat, voi joutua maksamaan muutaman miljoonan jostain minulle ihan oudosta rekisterilaatasta, tai paremmin kun en kielitaidottomana ymmärrä mitä siinä lukee...

        Olen ajanut thaimaassa hyvin paljon, nyt viimeiset kaksi vuotta olen rajoittanut, kun huomasin että se ei ole turvallista, moottoripyörällä kyllä laitan menemään mutta autoa ajakoon vaimo hän on 13 vuotta nuorempikin, ja ajaa varsin hyvin, on suomalainen ajokorttikin...

        Muuten pyysin sinua eilen kertomaan jonkin seikan mikä sinua ottaa thaimaassa päähän, vai oletko löytänyt paratiisisi kerralla, sinulla ei ole käsittääksi pitkiä aikoja oleskelusta muualla kuin thaimaassa...

        By NumBall HHN 61v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne varmaan vastaan tulekaan, kun ne on siellä huoltoaseman hyllyssä ja teksti on thaikielellä, josta sinä et tajua mitään. Lisätään veteen.
        Huollossa myyvät myös pullon mukaan. Ilman pesunestettä naarmutat tuulilasiasi kun siihen pakokaasujen öljyyn ja rasvaan tarttuu kivipöly ja se ei irtoa ilman pesuainetta joukossa. Muistelen lukeneeni että ajelet 200 tuhatta kilometriä vuodessa autolla Thaimaassa ja vielä 50 tuhatta kilsaa moottoripyörillä lisäksi. Se tekee sellaisen tuhat kilometriä vuoden jokaisena arkipäivänä. Et tainnut hirveästi laskukonetta ja järkeä käyttää ennen tuollaisten juttujen laukomista?

        Kerrot vaan rohkekasti minulle missä on tuollainen huoltoasema, yleensä bensan merkistä riippumatta huoltoasemalla on vain pumput, pieni kaapillinen öljyä, joten mitä hyllyä tarkoitat, ja missä sellainen on... hieman paremmilla asemilla saattaa vielä olla amazon ja seiska, ja jopa makkari, mutta nämä on sitten lähinnä isolla pääteillä...

        Otat vaan rohkeasti kun käyt seuraavan kerran tankkaamassa minulle kuvan, myyntihyllystä, onko vaikeaa ei haittaa vaikka myytävät tuotteet olisi thaiksi, vaimoni kyllä osaa sen suomentaa, varmasti...

        Thaimaassa on paljon asioita, joista minä en tiedä mitään, minulla ei ole koskaan vaan tullut yhtään huoltoasemaa vastaan missä moista myytäisiin, luulen että vaikka en tekstiä osaisikaan lukea kuvat ymmärrän.

        Muuten tuossa Big C edessä oli vuosia autotarvike liike, tai no ei sitä voi liikkeeksi sanoa, pieni peltistä kyhätty hökkeli, siellä ei tuota ollut koskaan, ainoastaan rättejä jolla kuivata auto, autoshamppoota, istuinsuojia, sekä vahaa purkissa ja pullossa, eniten myytiin kuitenkin rättejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerrot varmaan mistä saat tuulilasin pesunestettä, olen joskus laittanut astianpesuainetta, mutta varsinaista lasinpesuainetta ei ole vastaan tullut, millään huoltoasemalla,

        Astianpesuainemiehelle vinkiksi että lasipesunestettä kyllä löytyy thaimaasta kun lähtee ulos mökistä. Huoltoasemilla yleensä mittarikentällä mittareiden välissä telineissä.
        Huollosta saa aina myös ylimääräisen putelin paksiin.
        Oli hauskaa settiä lukea automiesten kinastelua ja palsta -asukille on nyt sitten löytynyt oikea nimikin. Onnea siitä.
        https://aijaa.com/LqT6Uk


      • Anonyymi
        asiantravel kirjoitti:

        Astianpesuainemiehelle vinkiksi että lasipesunestettä kyllä löytyy thaimaasta kun lähtee ulos mökistä. Huoltoasemilla yleensä mittarikentällä mittareiden välissä telineissä.
        Huollosta saa aina myös ylimääräisen putelin paksiin.
        Oli hauskaa settiä lukea automiesten kinastelua ja palsta -asukille on nyt sitten löytynyt oikea nimikin. Onnea siitä.
        https://aijaa.com/LqT6Uk

        Porsashuhta elää unelmissaan ja ei havainnoi ympäristöään, vaikka erehtyisi nokkansa ovesta ulos laittamaan. Meillä oli koulussa yksi syntymähumalassa oleva heppu joka oli aina aivan omissa maailmoissaan. Myöhemmin pääsi skitsofreniasta sairaseläkkeelle. Edelleen armoton satusetä ja luonne on periytynyt kahdelle pojalleen, jotka käyvät jatkuvasti tukiopetuksissa ja lastenpsykiatriassa.


      • Anonyymi
        asiantravel kirjoitti:

        Astianpesuainemiehelle vinkiksi että lasipesunestettä kyllä löytyy thaimaasta kun lähtee ulos mökistä. Huoltoasemilla yleensä mittarikentällä mittareiden välissä telineissä.
        Huollosta saa aina myös ylimääräisen putelin paksiin.
        Oli hauskaa settiä lukea automiesten kinastelua ja palsta -asukille on nyt sitten löytynyt oikea nimikin. Onnea siitä.
        https://aijaa.com/LqT6Uk

        Kuopion savossa otettu kuva.


    • Anonyymi

      2010 - todistit Uunoutesi autoasioissa!

      "Kaikissa autoissa Thaimaassakin on ollut lämmitin ja ilmastointi ihan yhtä toimivia kuin missä vaan muuallakin. "

      • Anonyymi

        Juurihan Saarisankari sanoit että japanilaiset autot vaan kootaan Thaimaassa. Japanilaisissa autoissa on lämmityslaite. Lämmityslaitehan on vain tuloilman ohjaamista moottorin jäähdytinvesikierron läpi. Ei se ole tollo mikään erillinen laite. Pohjoisessa on joskus pakkasöitä vuoristossa samaten kuin Japanissa on luntakin. Se on tarpeellinen niissä oloissa.
        Nytkö väität ettei ole mahdollista puhaltaa lämmintä ilmaa autoon? Ettet vaan nyt sekoita hölmöyksissäsi auton omaa lämmityslaitetta webastoon?

        Laiffila


      • Anonyymi

        Voihan se olla että minulla ei ole ollut niin vanhoja autoja Thaimaassa, että niistä puuttuisi lämmitin. Vanhan Fortunerin kojetaulusta zoomattu tässä kuva. https://ibb.co/kcQ11yQ

        Kyllä tuo jo puhalteli lämmintä jos ilma oli viileämpi ulkona kuin max säätöarvo, joka oli muistaakseni 28 astetta. Eipä sitä muualla tarvi Thaimaassa kuin pohjoisessa vuorilla johonkin aikaan vuodesta.

        Kerosen listaan olisi voinut lisätä että silloin et enää ole keltanokka Thaimaassa kun et laita ilmastointia liian kylmälle autossa etkä kotona. 24 astetta on sellainen mieluinen itselleni, 26 astettakin vielä menee.

        Aikoinaan tuli kännissä nukahdettua viihdeiltojen jälkeen 16 asteeseen säädetyn ilmastoinnin lähettyville ja sitten oli dokka dukossa aamulla.

        T 2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan se olla että minulla ei ole ollut niin vanhoja autoja Thaimaassa, että niistä puuttuisi lämmitin. Vanhan Fortunerin kojetaulusta zoomattu tässä kuva. https://ibb.co/kcQ11yQ

        Kyllä tuo jo puhalteli lämmintä jos ilma oli viileämpi ulkona kuin max säätöarvo, joka oli muistaakseni 28 astetta. Eipä sitä muualla tarvi Thaimaassa kuin pohjoisessa vuorilla johonkin aikaan vuodesta.

        Kerosen listaan olisi voinut lisätä että silloin et enää ole keltanokka Thaimaassa kun et laita ilmastointia liian kylmälle autossa etkä kotona. 24 astetta on sellainen mieluinen itselleni, 26 astettakin vielä menee.

        Aikoinaan tuli kännissä nukahdettua viihdeiltojen jälkeen 16 asteeseen säädetyn ilmastoinnin lähettyville ja sitten oli dokka dukossa aamulla.

        T 2010

        Minulla on oma d23 ja vaimon veljen d40 jonka olen ostanut uutena kun tänne päätin muuttaa vuonna 2010 , kummassakaan ei ole lämmitystä, d40 ei ole gps laitetta, mutta d23 on, mutta ei ilmastointi laitteesta saa lämmitettyä ilmaa siis kummastakaan...

        Tuosta 2010 kuvasta joka on muuten netistä kopioitu, ei voi havaita onko laitteessa lämmitystoiminto tai ei ole.

        Enkä kiellä että sitä ei saisi lisävarusteena, varmaan saa... mutta sillä on ollut itselläni käyttöä ainoastaan pari kertaa vuosien varrella, joten se ole kovin olennaista, paljon pahempi ongelma on se että ulkona on 45 kuumaan sisällä 22 astetta, tämä aiheuttaa lähes poikkeuksetta keskellä päivää ikkunan huurtumista,samoin kun menet ulos autosta silmälasien huurtumista...

        Mitä sitten tulee thaimaahan tämä ilmastointilaite on autossa erittäin tarpeellinen, mutta lämppäri taas ei ole.

        By NumBall HHN 61v.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on oma d23 ja vaimon veljen d40 jonka olen ostanut uutena kun tänne päätin muuttaa vuonna 2010 , kummassakaan ei ole lämmitystä, d40 ei ole gps laitetta, mutta d23 on, mutta ei ilmastointi laitteesta saa lämmitettyä ilmaa siis kummastakaan...

        Tuosta 2010 kuvasta joka on muuten netistä kopioitu, ei voi havaita onko laitteessa lämmitystoiminto tai ei ole.

        Enkä kiellä että sitä ei saisi lisävarusteena, varmaan saa... mutta sillä on ollut itselläni käyttöä ainoastaan pari kertaa vuosien varrella, joten se ole kovin olennaista, paljon pahempi ongelma on se että ulkona on 45 kuumaan sisällä 22 astetta, tämä aiheuttaa lähes poikkeuksetta keskellä päivää ikkunan huurtumista,samoin kun menet ulos autosta silmälasien huurtumista...

        Mitä sitten tulee thaimaahan tämä ilmastointilaite on autossa erittäin tarpeellinen, mutta lämppäri taas ei ole.

        By NumBall HHN 61v.

        Asiaa puhut Numba mutta henkilökohtaisesti minä en pidä jäähdytyksestä enkä pidä sitä lainkaan toiminnassa kuin erittäin harvoin, kun yksin autoilen.

        Kaikki autoaiheiset Neidon aijaukset on imuroituja ja toiset sopattuja, sekä olisi mukava nähdä se setelipinolla ostettu traktori polkupyörästä puhumattakaan.

        Klooneja paljon nykyään tosin TT:n ja 44:n sekä SS:n ollen nyt muissa puuhissa, saas nähdä koska miehekäs Rangermies taas lukee töissä maaseudun tulevaisuutta.

        Heips lähden tästä aamulenkille ..... eikun autolla sinne minne kitaranmuotoinen sanoo.


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Asiaa puhut Numba mutta henkilökohtaisesti minä en pidä jäähdytyksestä enkä pidä sitä lainkaan toiminnassa kuin erittäin harvoin, kun yksin autoilen.

        Kaikki autoaiheiset Neidon aijaukset on imuroituja ja toiset sopattuja, sekä olisi mukava nähdä se setelipinolla ostettu traktori polkupyörästä puhumattakaan.

        Klooneja paljon nykyään tosin TT:n ja 44:n sekä SS:n ollen nyt muissa puuhissa, saas nähdä koska miehekäs Rangermies taas lukee töissä maaseudun tulevaisuutta.

        Heips lähden tästä aamulenkille ..... eikun autolla sinne minne kitaranmuotoinen sanoo.

        Se on vaikeaakin sensei sinulla säätää lämpöjä, kun istut Kovasen invataksissa siellä takaosassa.


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Asiaa puhut Numba mutta henkilökohtaisesti minä en pidä jäähdytyksestä enkä pidä sitä lainkaan toiminnassa kuin erittäin harvoin, kun yksin autoilen.

        Kaikki autoaiheiset Neidon aijaukset on imuroituja ja toiset sopattuja, sekä olisi mukava nähdä se setelipinolla ostettu traktori polkupyörästä puhumattakaan.

        Klooneja paljon nykyään tosin TT:n ja 44:n sekä SS:n ollen nyt muissa puuhissa, saas nähdä koska miehekäs Rangermies taas lukee töissä maaseudun tulevaisuutta.

        Heips lähden tästä aamulenkille ..... eikun autolla sinne minne kitaranmuotoinen sanoo.

        Aurinko kun on paistanut Thaimaassa autoon 20 minuuttia niin siellä saattaa olla 65 astetta lämmintä ja sensei ei käytä ilmastointia? Nyt tulee taas tarinaa mieheltä joka ei koskaan ole käynyt Thaimaassa.


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Asiaa puhut Numba mutta henkilökohtaisesti minä en pidä jäähdytyksestä enkä pidä sitä lainkaan toiminnassa kuin erittäin harvoin, kun yksin autoilen.

        Kaikki autoaiheiset Neidon aijaukset on imuroituja ja toiset sopattuja, sekä olisi mukava nähdä se setelipinolla ostettu traktori polkupyörästä puhumattakaan.

        Klooneja paljon nykyään tosin TT:n ja 44:n sekä SS:n ollen nyt muissa puuhissa, saas nähdä koska miehekäs Rangermies taas lukee töissä maaseudun tulevaisuutta.

        Heips lähden tästä aamulenkille ..... eikun autolla sinne minne kitaranmuotoinen sanoo.

        En ole fyysisesti niin hyvä kuntoinen että kestäisin 50 asteen lämpötiloja, edes päivällä, nyt on mukavaa aikaa kun lämpöpatterit on suomen mitoissa kesäaikana, mulla on makkarissa ilmastointi päällä 24/7, jolloin se on säädetty 26 asteeseen, yöllä se on 24 astetta...

        Yksi näistä pattayanpojista laittoi minulle vittuiluviestin kun oli saannut määräyksen tulla kuulusteluihin... kesken "työ" kiireiden, niinkuin sanoin ei nämä pojat ole penaalinterävämpiä, siellä on pikkurötöksiä oikein urakalla harrastettu... jopa ehdollisia tuomioita, osalla päällä parhaillaan... laitoin vittuiluviestin poliisille, nyt tulee lähetymis ja yhteydenottokielto.

        Että sellaista... tällä kertaa...


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Asiaa puhut Numba mutta henkilökohtaisesti minä en pidä jäähdytyksestä enkä pidä sitä lainkaan toiminnassa kuin erittäin harvoin, kun yksin autoilen.

        Kaikki autoaiheiset Neidon aijaukset on imuroituja ja toiset sopattuja, sekä olisi mukava nähdä se setelipinolla ostettu traktori polkupyörästä puhumattakaan.

        Klooneja paljon nykyään tosin TT:n ja 44:n sekä SS:n ollen nyt muissa puuhissa, saas nähdä koska miehekäs Rangermies taas lukee töissä maaseudun tulevaisuutta.

        Heips lähden tästä aamulenkille ..... eikun autolla sinne minne kitaranmuotoinen sanoo.

        Muistaakseni se olit senssu sinä kun vuosi sitten kuvasit kuksan maaseudun tulevaisuuden päällä "täällä thaimaassa" joten se siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole fyysisesti niin hyvä kuntoinen että kestäisin 50 asteen lämpötiloja, edes päivällä, nyt on mukavaa aikaa kun lämpöpatterit on suomen mitoissa kesäaikana, mulla on makkarissa ilmastointi päällä 24/7, jolloin se on säädetty 26 asteeseen, yöllä se on 24 astetta...

        Yksi näistä pattayanpojista laittoi minulle vittuiluviestin kun oli saannut määräyksen tulla kuulusteluihin... kesken "työ" kiireiden, niinkuin sanoin ei nämä pojat ole penaalinterävämpiä, siellä on pikkurötöksiä oikein urakalla harrastettu... jopa ehdollisia tuomioita, osalla päällä parhaillaan... laitoin vittuiluviestin poliisille, nyt tulee lähetymis ja yhteydenottokielto.

        Että sellaista... tällä kertaa...

        Arska ja Jorkki, vanttera voimakaksikko tällä kertaa rikosten äärellä. https://ibb.co/5R70SHy
        Poliisi-bäällikkö heijasti valonheittimellä heidän kuvajaisen taivaalle kuin Batman-leffoissa konsanaan ja kohta voimakaksikko kurvasi paikalle japanilaisella pomppuautolla, joka vielä parkkipaikallakin pomppi paikallaan. Asemalla bäällikkö näytti pattajan poikain pidätyskuvat edestä ja sivulta, sekä sormenjäljet ja DNA-profiilin. Arska voi sitten kotona verrata näytteitä tutkimuslabrassaan ettei ole pattajan pojat käyneet vaanimassa.
        FBI:ltä oli Dana Scully myös yhteydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arska ja Jorkki, vanttera voimakaksikko tällä kertaa rikosten äärellä. https://ibb.co/5R70SHy
        Poliisi-bäällikkö heijasti valonheittimellä heidän kuvajaisen taivaalle kuin Batman-leffoissa konsanaan ja kohta voimakaksikko kurvasi paikalle japanilaisella pomppuautolla, joka vielä parkkipaikallakin pomppi paikallaan. Asemalla bäällikkö näytti pattajan poikain pidätyskuvat edestä ja sivulta, sekä sormenjäljet ja DNA-profiilin. Arska voi sitten kotona verrata näytteitä tutkimuslabrassaan ettei ole pattajan pojat käyneet vaanimassa.
        FBI:ltä oli Dana Scully myös yhteydessä.

        Työterveyteen piti esitäyttää lomake ennen tarkastusta elämäntavoista. Rapajuoppo trukkikuski oli kirjoittanut vastauksen kysymykseen alkoholinkäytöstä että "Puoli lasia punaviiniä silloin tällöin hyvässä seurassa". Hän puhui ihan totta. Eihän hän juonut punaviiniä juuri lainkaan. Kossua ja Herbaa meni kyllä litran verran joka päivä. Hän vain unohti kertoa sen. Yhtä uskottavaa kuin huan arskan jutut.


    • Anonyymi

      Yx Thaimaassa etsii epätoivoisesti lämppäriä ja asentajaa D-Maxiin. Asuu Chiang Mai'n vuorilla ja lasit huurussa/jäässä.

      Siinä Vantaan Laiffille uusi tuottava business?

      " I have been to a number of Isuzu Dealers. They all say they do not make heaters for D-Max. "

    • Anonyymi

      Laiffila päinvastoin vastarannankiiskenä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      143
      2192
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1294
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1157
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1047
    5. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      985
    6. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      95
      972
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      77
      967
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      47
      892
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      850
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      753
    Aihe