Kiinteistöhuolto oulussa

Anonyymi

Mitä mieltä olette Kotikadun toiminnasta täällä Oulussa talvella. Rivitaloyhtiössämme Kotikatu käy lähes päivittäin olematonta lunta auraamassa, vaikka lunta on minimaalisen vähän. On kyllä vahvasti rahastamisen makua. Tämä on aivan järjetöntä. Rahastusta tyhjästä ei tarpeellisesta työstä. RAHASTUSTA!

31

2212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö tuo Kotikatu olekkin lestafirma, laskuttavat kyllä raskaimman jälkeen.
      Jos viikonloppuna lunta sataa, että pitäisi aurata niin ei varmasti taphdu.
      Muutenkin lumityöt tehdään huonosti, äkkä hutaistaan vain kulkuväylät ja muuta ei sitten tehdäkkään.

      • Anonyymi

        Ei ole lestafirma. Ketjun aloittaja on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole lestafirma. Ketjun aloittaja on

        On yleisesti tunnettua, että Kotikatu on lestafirma. Kannattaa päästä eroon siitä. Kuittikauppaa ja muuta rikollisuutta tekevät lestaisännöitsijän ja lestahallitusten kanssa tuhansien arvosta per kiinteistö.


    • Anonyymi

      En haluaisi pilata kotitalon mainetta. Mutta täytyy kyllä sanoa, että olematonta lunta käyvät täälläkin meidän taloyhtiön pihalla auraamassa. Raapivat neljä-viisi kertaa ja useamminkin viikossa pihan. Vaikka lunta on todellakin minimaalisen vähän. Yksi kerta maksaa ainakin sata euroa. Aikaa menee noin 20 min., kun käyvät jyräämässä pihan. Muutenkin talvella käyvät tyhjänpäiten. Liukkaat jääkelit ovat tietenkin eri asia. Silloin pitääkin hiekoittaa. Tosin hiekoituskin on ollut ns.keskikäytävän hiekoitusta. Eli auto levittää kapealle alueelle kulkukäytäville hiekat. Autokatoksen edustat ja postilaatikoiden edustat jäävät hiekoittamatta tai sitten erikseen tulee toisella kertaa mies heittämään hiekkaa käsin kauhalla vähän postilaatikoiden eteen. Taas kauhasla heittäminen maksaa erikseen vähintään 100 e. Hallitus eikä varsinkaan hallituksen puheenjohtaja ei voi puuttua asiaan. Jos hallituksen puheenjohtaja puuttu tähän, niin hän on vastuussa, jos joku loukkaa itsensä pihalla. Näitä korkokantaleidejä ja vanhoja huojuvia täällä riittää. Ymmärrän kyllä että Kotikadun pitää huolehtia, että pihojen pitää olla turvallisia. Mutta pitää olla järkikin tässä asiassa eikä homma saisi olla pelkkää rahastusta ja tyhjää työtä. Pitäisi kiinteistöhuoltoyhtiöllä tässä tapauksessa Kotikadulla joku moraali ja järki olla itsellä. Taloyhtiön asukkaat ihmettelevät talon nousevia asumiskustannuksia ja vaativat hallituksen puheenjohtajaa ja hallitusta vastuuseen nousevien ja kalliden asuinkustannusten vuoksi. Hallitus ei voi tehdä mitään juuri vastuun vuoksi. Kotikadulla on vastuu mutta pitäisi olla myös moraali ja järki. Jokainen voi laskea mitä tällainen höpöhomma tulee maksamaan talven aikana.

      • Anonyymi

        Hei. Eikö se kuulu sopimukseen että lumet aurataan kun sitä tulee, kolataan tarvittaessa ja hiekoitetaan. Ei sitä jokaista aurauskertaa erikseen makseta. Saastuttaa kuitenkin ilmastoa se se auraaminen, mutta eipä lestoja kiinnosta kun elävät kuin maailmanlopun edellä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei. Eikö se kuulu sopimukseen että lumet aurataan kun sitä tulee, kolataan tarvittaessa ja hiekoitetaan. Ei sitä jokaista aurauskertaa erikseen makseta. Saastuttaa kuitenkin ilmastoa se se auraaminen, mutta eipä lestoja kiinnosta kun elävät kuin maailmanlopun edellä .

        Oletko hallituksessa tai hallituksen puheen johtaja vai arveletko vain että ei erikseen laskutusta. Minulla on sellainen käsitys asiasta että joka käynnistä talvella laskutetaan eriksee. Kyllä lumityöt pitää tehdä mutta ei tyhjänpäiten käydä pihoja raapimassa. En itse ole hallituksen puheenjohtaja enkä hallituksessa, taloyhtiössä asiaa ihmetellään. Olen jopa melko varma että joka kerrasta erikseen laskutetaan. Tuntiveloituksella. Siis että tuntiveloitus vaikka aikaa menisi puoli tuntia. Ei ole urakkasopimus eikä urakkahinta. Toivon vastausta asian tiimoilta, jos joku varmasti tietää. Minä en ole asiasta varma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko hallituksessa tai hallituksen puheen johtaja vai arveletko vain että ei erikseen laskutusta. Minulla on sellainen käsitys asiasta että joka käynnistä talvella laskutetaan eriksee. Kyllä lumityöt pitää tehdä mutta ei tyhjänpäiten käydä pihoja raapimassa. En itse ole hallituksen puheenjohtaja enkä hallituksessa, taloyhtiössä asiaa ihmetellään. Olen jopa melko varma että joka kerrasta erikseen laskutetaan. Tuntiveloituksella. Siis että tuntiveloitus vaikka aikaa menisi puoli tuntia. Ei ole urakkasopimus eikä urakkahinta. Toivon vastausta asian tiimoilta, jos joku varmasti tietää. Minä en ole asiasta varma.

        Olen hallituksen PJnä toiminut pitkään ja ei ole tähän asti tullut vastaan kiinteistöhuollon sopimusta, jossa lumenauraus olisi erillishinnoiteltu lumen tulon/tuntien mukaan. Vaan osana kiinteää maksua. Ja näin ovat yleensä katujen auraustesn sopimukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko hallituksessa tai hallituksen puheen johtaja vai arveletko vain että ei erikseen laskutusta. Minulla on sellainen käsitys asiasta että joka käynnistä talvella laskutetaan eriksee. Kyllä lumityöt pitää tehdä mutta ei tyhjänpäiten käydä pihoja raapimassa. En itse ole hallituksen puheenjohtaja enkä hallituksessa, taloyhtiössä asiaa ihmetellään. Olen jopa melko varma että joka kerrasta erikseen laskutetaan. Tuntiveloituksella. Siis että tuntiveloitus vaikka aikaa menisi puoli tuntia. Ei ole urakkasopimus eikä urakkahinta. Toivon vastausta asian tiimoilta, jos joku varmasti tietää. Minä en ole asiasta varma.

        Yleensäkin lumen ja liukkaudenpoisto on sopimukseen perustuvaa. Eli jos lunta ei tule, se oli urakoitsijalle kannattavaa ja jos lunta tulee kuin Esterin p:stä, niin se oli huonompi homma!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen hallituksen PJnä toiminut pitkään ja ei ole tähän asti tullut vastaan kiinteistöhuollon sopimusta, jossa lumenauraus olisi erillishinnoiteltu lumen tulon/tuntien mukaan. Vaan osana kiinteää maksua. Ja näin ovat yleensä katujen auraustesn sopimukset.

        Näin kuten kuten tämä yksi päsmäripersoona kontrollifriikki kertoo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen hallituksen PJnä toiminut pitkään ja ei ole tähän asti tullut vastaan kiinteistöhuollon sopimusta, jossa lumenauraus olisi erillishinnoiteltu lumen tulon/tuntien mukaan. Vaan osana kiinteää maksua. Ja näin ovat yleensä katujen auraustesn sopimukset.

        No kysyn sitten toisen kerran hallituksen puheenjohtajalta , että miten asia on. Niin kuin olen täällä kertonut, niin meidän taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja kertoi, että enää ei kukaan tee kiinteää sopimusta, koska talvet ovat erilaisia. Ennen tehtiin. Näytti olevan varma asiasta. Hallituksen puheenjohtaja kyllä on tarkka ja hoitaa hyvin talon asiat. Kun hän tuli hallituksen puheenjohtajaksi, niin sen jälkeen raja-asiat ja kaikki muutkin asiat on ollleet taloyhtiössä erittäin hyvin. Taloyhtiössä kyllä keskustellaan kovasti, että jos tätä tyhjää jyrräämistä koko talven kestää kertakäyntihinnallla, niin tulee kovasti lisämaksuja asukkaille. Meni kyllä monimutkaiseksi juttu. Eikä nämä lumijutut ja auraukset kaikkia voi kuitenkaan miellyttää. Taitaa olla näissä niin monta miestä kuin mielipidettäkin. Mutta laskutusperusteet kyllä kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin kuten kuten tämä yksi päsmäripersoona kontrollifriikki kertoo!

        Siis miten on asianlaita. Ei vieläkään selvinnyt. Tarkoitit ilmiselvästi minua kun sanoit päsmäripersoona kontrollifriikiksi.. Taidanpa tosiaankin olla sellainen. Kiitos kun palautit maanpinnalle. Nyt boosteri relaa...


      • Anonyymi

        Kyllähän auraukset ja hiekoitukset kuuluu ihan kiinteään sopimukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän auraukset ja hiekoitukset kuuluu ihan kiinteään sopimukseen.

        Ei pidä paikkaansa taloyhtiöissä. Sinulla on joko väärää tietoa tai tahallasi levität tänne väärää tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen hallituksen PJnä toiminut pitkään ja ei ole tähän asti tullut vastaan kiinteistöhuollon sopimusta, jossa lumenauraus olisi erillishinnoiteltu lumen tulon/tuntien mukaan. Vaan osana kiinteää maksua. Ja näin ovat yleensä katujen auraustesn sopimukset.

        Ei pidä paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei. Eikö se kuulu sopimukseen että lumet aurataan kun sitä tulee, kolataan tarvittaessa ja hiekoitetaan. Ei sitä jokaista aurauskertaa erikseen makseta. Saastuttaa kuitenkin ilmastoa se se auraaminen, mutta eipä lestoja kiinnosta kun elävät kuin maailmanlopun edellä .

        Joku 15 kertaa vuodessa kuuluu sopimuksen (en tiedä tarkkaa määrää) ja sen jälkeen on erillislaskutusta. Kun ajetaa nopeat kierrokset heti pois voidaan oikeita lumia aurata lisärahalla.


    • Anonyymi

      Sehän kuuluu sopimushintaan. Samalla siivoavat roskat. All time ei käy juuri koskaan vaikka tulisi luntakin. Onko nämä AllTime niitä lestoja?

      • Anonyymi

        Oletko varma että kuuluu sopimushintaan siis urakkasopimustako tarkoitat. Ei taida olla näin asianlaita. Taloyhtiön asukkaana ihmettelen. Tiedä tuota sitten. Jos Kotikatu vastaisi niin siitä se selviäis. Ei viitsisi alkaa isännöilijältä tai hallitukselta asiaa jankkaamaan. Asuinkustannukset nousee niin omakotitalossa kuin taloyhtiössäkin eri syistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko varma että kuuluu sopimushintaan siis urakkasopimustako tarkoitat. Ei taida olla näin asianlaita. Taloyhtiön asukkaana ihmettelen. Tiedä tuota sitten. Jos Kotikatu vastaisi niin siitä se selviäis. Ei viitsisi alkaa isännöilijältä tai hallitukselta asiaa jankkaamaan. Asuinkustannukset nousee niin omakotitalossa kuin taloyhtiössäkin eri syistä.

        Jospa tämä kiinteistöhuoltofirma Kotikatu lukisi tämän ja vastaisi. Kannattais mainettaan puhdistaa. On siellä Kotikadun sivuilla kyllä palautesivukin. Tämä laskutus kyllä kiinnoistais minuakin. Urakka- vai tuntiveloitus lumitöistä ja hiekoituksesta. Vai onko eri taloyhtiöillä erilaisia sopimuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko varma että kuuluu sopimushintaan siis urakkasopimustako tarkoitat. Ei taida olla näin asianlaita. Taloyhtiön asukkaana ihmettelen. Tiedä tuota sitten. Jos Kotikatu vastaisi niin siitä se selviäis. Ei viitsisi alkaa isännöilijältä tai hallitukselta asiaa jankkaamaan. Asuinkustannukset nousee niin omakotitalossa kuin taloyhtiössäkin eri syistä.

        Kysy sieltä Kotikadulta.


    • Anonyymi

      Kiinnostuin minäkin asiasta ja kysyin hallituksen puheenjohtajalta miten laskutus tapahtuu. Hallituksen puheenjohtaja tosin katsoi minua pitkään kun tivasin että oletko varma. Hän ilmoitti, että jokaisesta kerrasta lumitöiden osalta veloitetaan erikseen tuntitaxalla. Muita sopimuksia ei nykyään tehdäkään minkään huoltofirman kanssa. Hän on lukenut sopimuksen. En ota kantaa eri huoltofirmojen toimintaan muuten. Enkä ilmoita mikä huoltofirma meillä on.

    • Anonyymi

      Alltime kaikkien aikojen paras kiinteistöhuoltofirma…googlettakaa. Paikallinen ja osaavat omistajat.

      • Anonyymi

        Mb-rahasto omistaa alltimen. T


    • Anonyymi

      Ei ole Kotikadulla nuo pihahommat ainoita, missä huijaavat. Tehdään yhdessä lesta-isännöitsijän ja lesta-PJ:n kanssa oelmattomia remontteja, kuittikauppoja yms eikä niistä kerrota mitään muille hallituksen jäsenille. Mitään dokumentteja ei "remonteista" jää, kaikki poisteuiksi merkityt laitteet varastetaan ja myydään edelleen. Eihän poisteetujen laitteitten omistussuhde muutu miksikään siinä, että ne siirretään paikasta A paikkaan B. Autokorjaamotkin palauttavat poistetut osat asiakkaalle ellei toisin vovita tai ne korvataan takuuna.
      Itse hallituksen jäsenenä en ole koskaan sanut vaatimuksistani huolimatta esimerkiksi viallisena poistettua osaa nähtäväkseni, joten en pysty todistamaan sen olleen viallinen tai edes korjauskelpoinen. Lestat ovat huseeranneet omin päin ja salanneet kaiken kohtuutonta laskua lukuunottamatta.

    • Anonyymi

      Oon ite töissä firmassa. Miksi maksatte turhasta? Ite saan hyvät bonarit lumitöistä

      • Anonyymi

        Valehtelet nyt kyllä


    • Anonyymi

      Hallituksen jäseniltä pyydätte vastauksia. Ovat vastuussa päätöksistä jo lain mukaan. Seurasin taannoin yöllä aurausta ( Kotikatu) -ajoi pihan kertaalleen läpi ei juurikaan lunta. Paljonko veloitti?

      • Anonyymi

        Miten hallitus on vastuussa. Huoltoyhtiö on vastuussa Mitä luulet mitä hallitus voi käytännössä tehdä. Jos hallitus esim. ilmoittaa,että liian usein /tyhjää huoltoyhtiö hiekoittaa pihaa ja sitten joku talon asukas kaatuu siihen kohtaan jossa sattuu olemaan liukasta. Sitten aletaan kyselemään että eikö ole hiekoitettu. Jos hallitus on huomauttanut liiallisesta hiekoituksesta, niin sitten hallitusta vaaditaan vastuuseen onnettomuudesta ja korvauksesta asukkaalle. Voi tulla kova oikeusprosessi ja vastuuta kyllä huudellaan. Sitten hallitus vasta liemessä on todella. Hei haloo! Tai hallitus on lumitöistä huomauttanut ja joku asukas kompuroi lumessa. Niin kuka laitetaan vastuuseen. Vastaus: Hallitus. Ei kait kukaan voi ajatella että taloyhtiön hallitus niin tyhmä on, että tällaisen vastuun itselle ottaa. Tämä on ihan päivänselvä asia ja järkeenkäypä asia. Vaikka sopimus on tehty täysin asiallisesti ja pätevästi, niin tällaisia yllätyksiä kuten esim. huoltoyhtiö tekee "tyhjää työtä" tai ei esim. auraa tarpeeksi usein lumia. Jos talon asukkaat eivät ole valittaneet virallisesti, niin hallitus ei voi tehdä juuri mitään. Ei kait hamllitukse jäsenet voi "kytätä" minä yönä aura-auto käy ja montako kertaa viikossa. Kun sopimus on tehty asiallisesti, niin vastuu on huotoyhtiöllä. Joku kohtuus siinäkin mistä hallitus voi käytännössä vastata. Ja järkeäkin voisi käyttää, ennenkuin hallitusta aletaan vastuuseen huutelemaan.


    • Anonyymi

      Tehtiin joulun aikaan aika paljo käsilumitöitä. Lumikolalla siis. Ikinä tienannut niin paljon. Tupakoitiin ja harjalla vähän sieltä täältä

    • Anonyymi

      Olemme huohmanneet saman, ovat alkanut rahastaa joka pikku asiasta ja
      Ei asiakas Palvelua, ja hommia jätetään tekemättä

    • Anonyymi

      Lesta on lesta vaikka voissa paistaisi...

    • Anonyymi

      Kotikadun talvikunnossapito on laadullisesti ehkä verrattavissa muihin toimijoihin Oulun seudulla. Esimerkiksi lumen auraus on toiminut suht ok. Miinuksena mainittakoon tarpeeton hiekan/sepelin kylväminen myös pakkaslumelle ja vastaavasti vesijääkeleillä hiekoittajia ei näy useampaan vuorokauteen. Lisäksi kyseisestä firmasta on kokemuksia, että ovat rikkoneet kalustollaan paikkoja kiistäen osallisuutensa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9373
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2770
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1578
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1366
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe