Otan näin aamutuomaan hieman kantaa polttavaan asiaan joka aiheutti että työssä käyvä on nyt miehekäs Rangermies kun oli lukenut maaseudun tulevaisuutta.
On olemassa autoilijoita ja "autoilijoita", kuten myös motoristeja ja "motoristeja".
Palstan pääautoilija joka on ollut Lahdessa jenkkiharrastaja ei katso öljytikkua, on vain muutaman kerran lisännyt tuulilasin pesunestettä, ei koskaan tarkista renkaiden ilmanpaineita, eikä pese omatoimisesti autoaan ajellen avomeballa mutta ei ole kiinnostunut itse imuroimaan, eikä mitään muutakaan.
Hänellä on keloheinäseipäistä ja kelottuneista ikkunanpokista rakennettu huoltorakennus mutta se ei ole huoltoja varten muuta kuin lasten ja hänen oman polkupyörän huoltoja varten.
Oudoksun hieman pienviljelijää joka kruisailee traktorilla, että on noin tumpelo.
Minulla ei ole huoltorakennusta mutta on runsas usean auton autotalli ja sieltä löytyy painepesuri, pölynimuri, ilmakompura ja erittäin runsaasti työkaluja.
Tällä palstalla arvostellaan tekemistä ja tekemättömyyttä Neidon ajellen huoltoasemalle kahville kun muut duunaa ja minä nautin kun puuhastelen menopeliemme kanssa, joten se taas siitä.
Mikä auto on paras tai, hyvä missäkin kootaan tai valmistetaan, mikä rämisee, missä iskarit sitä ja tätä......missä lämmityslaite......huuhaa ja huuhaa....kaikille autoille on oma käyttötarkoituksensa ja hinta sen mukainen.
Kulkuneuvoasiaa.
44
88
Vastaukset
- Anonyymi
JÄNIS JA KILPIKONNA
Kirjoittanut Aisopos
Kuvittanut Hanna Arvola
Lyhennetty suomennos Kati Weiss
Olipa kerran jänis, joka kehuskeli olevansa nopeampi kuin kukaan muu metsän eläimistä.
– Kukaan ei voita minua, jänis sanoi. – Haastan kenet tahansa juoksemaan kanssani kilpaa.
Kukaan metsän eläimistä ei uskaltanut kilpasille – paitsi kilpikonna. Se vastasi rauhalliseen tapaansa: – Jänis hyvä, minä juoksen kanssasi kilpaa. Koska aloitamme?
– Sinäkö muka, ilkkui jänis. – Olet metsän hitain eläin. Voitan sinut aivan varmasti. Tästä tulee helppo kilpailu!
Metsän eläimet muodostivat polulle radan, ja niin juoksukilpailu saattoi alkaa. Paikoillanne – valmiit – hep! Jänis sinkautti vauhdilla matkaan ja hävisi pian näköpiiristä.
Kilpikonnakin hankkiutui liikkeelle. Se nosteli hitaasti jalkojaan ja hivuttautui senttimetri senttimetriltä eteenpäin.
Jonkin matkaa juostuaan jänis vilkaisi taakseen. Kilpikonnaa ei näkynyt missään.
– Hah! Olen niin nopea, että voin jäädä niitylle lepäämään, se tuumi ylimielisenä. Jänis istahti alas ja päätti ottaa pienet nokoset. - Anonyymi
Onko sähkörollaattori jo keksitty ja mistä sellaisen pystyisi ostamaan?
- Anonyymi
Suomeen tulee vuosittain satoja Thaimaassa valmistettuja autoja – Katso kuvagalleria Thaimaan autonäyttelystä!
Teksti Toni Jalovaara
Jaa Facebookissa
Jaa Twitterissä
Jaa sähköpostilla
Maailmassa valmistettiin vuonna 2018 lähes sata miljoonaa autoa. Yli kymmenen miljoonan auton tuotantoon ylsivät tietenkin Kiina ja Yhdysvallat. Harva kuitenkin tietää, että Thaimaa on merkittävä autonvalmistusmaa ja että etenkin kevyempien avolavapakettiautojen tuotannossa se on maailman ykkönen.
Kaikkien maiden joukossa Thaimaa oli vuonna 2018 sijalla 11. heti Ranskan takana. Esimerkiksi Kanadassa, Venäjällä ja Iso-Britanniassa valmistettiin vähemmän autoja kuin Thaimaassa! Yli puolet siellä tehtävistä autoista menee vientiin, sillä maan markkinat ovat miljoonan auton luokkaa, millä Thaimaa sijoittui maakohtaisessa rekisteröintitilastossa 17. sijalle.
Tänä vuonna ensimmäisten kymmenen kuukauden aikana Thaimaassa rekisteröitiin 838 968 autoa, joista melkein puolet oli pick-upeja eli avolavapakettiautoja. Niissä Toyota on ykkönen 39,0 prosentin markkinaosuudella ja Isuzu kakkonen 30,7 prosentin siivulla. Fordilla ja Mitsubishilla on kummallakin hallussaan noin kymmenen prosenttia markkinoista, joten muille ei jää kovin paljon jaettavaa.
Henkilöautoja oli tuosta määrästä 335 974 kappaletta. Niissäkin Toyota on ykkönen 29,1 prosentin markkinaosuudella ennen neljänneksen siivua hallitsevaa Hondaa. Mazda on henkilöautoissa kolmantena 12,0 prosentin markkinaosuudella ennen hivenen alle kymmeneen prosenttiin yltäneitä Mitsubishia ja Nissania.- Anonyymi
Thaimaassa ei ole omaa autotuotantoa ne kokoavat niitä lukuisissa tehtaissa ympäri Thaimaata, kuten sanoin osat tulevat laivalla Japanista, puulaatikoissa moottorit ja vaihteistot, jotka asennetaan täällä vain paikalleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Thaimaassa ei ole omaa autotuotantoa ne kokoavat niitä lukuisissa tehtaissa ympäri Thaimaata, kuten sanoin osat tulevat laivalla Japanista, puulaatikoissa moottorit ja vaihteistot, jotka asennetaan täällä vain paikalleen.
Eli siis Toni Jalovaara tuossa ylläolevassa tekstissä on väärässä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Thaimaassa ei ole omaa autotuotantoa ne kokoavat niitä lukuisissa tehtaissa ympäri Thaimaata, kuten sanoin osat tulevat laivalla Japanista, puulaatikoissa moottorit ja vaihteistot, jotka asennetaan täällä vain paikalleen.
Miksi sitten suomirekisteriotteessa esim mitsulla lukee valmistusmaa: Thaimaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten suomirekisteriotteessa esim mitsulla lukee valmistusmaa: Thaimaa
Ei japanilaista autoa tehdä thaimaassa, eikä japsiautojen valmistajat anna mahdollisuutta kuin kasaukseen, sekin tarkasti valvottuna... milloin auto on made in thailand on muutenkin vaikea kysymys, jos vaiheisto, kori, moottori ja alusta tulee japseilta tuskin auto muuttuu siitä mitenkään thaimaalaiseksi, joten älä luota juttuihin liikaa...
Esim. auton vaihteiston suunnittelu on niin vaikeaa että se tehdään keskitetysti, samoin kokoaminen on myös erittäin vaikeaa, eli siinäkin on kyseessä vain osa joka laitetaan laivalla thaimaahan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei japanilaista autoa tehdä thaimaassa, eikä japsiautojen valmistajat anna mahdollisuutta kuin kasaukseen, sekin tarkasti valvottuna... milloin auto on made in thailand on muutenkin vaikea kysymys, jos vaiheisto, kori, moottori ja alusta tulee japseilta tuskin auto muuttuu siitä mitenkään thaimaalaiseksi, joten älä luota juttuihin liikaa...
Esim. auton vaihteiston suunnittelu on niin vaikeaa että se tehdään keskitetysti, samoin kokoaminen on myös erittäin vaikeaa, eli siinäkin on kyseessä vain osa joka laitetaan laivalla thaimaahan.Eli uskon mielummin sinua kuin Trafia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli uskon mielummin sinua kuin Trafia?
Parempi että uskot vaan pelleä joka ei ole nähnyt thaimaassa edes lasinpesunestettä ja nyt tietääkin autoista kaiken.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli uskon mielummin sinua kuin Trafia?
Usko mitä uskot...
- Anonyymi
On harvassa ns. länsiautot nykysin,
Uvessa kaapuntissa jonnun mershunperkheleen kassaavat ja sekin huonompi ko Romanian poijjaan kassaama. Auti ja volkkari on kaukana sokotan laavusta, net on tuolla syvällä itässä kasattuja, kovissa votkissa 14 tuntisissa työpäivissä.
Ihtellein on tullu usseita uusia vasthan jossa vasemmalle kuuluva osa laitettu oikialle, johna seth ei sovi ollenkhan, mutta väkisten laitethu. - Anonyymi
Satusenssu aloittaa höpönlöpö sadulla ja sitten viidakon Bumba jatkaa saivarteluaan siitä mikä on valmistamista ja valmistusmaa.
Valmistusmaa on se jossa autosta tulee valmis. Vaihdelaatikko tai moottori ei ole valmis auto ja niillä ei voi ajaa ilman että auto valmistetaan valmiiksi.
Valmistenumero asennetaan lopuksi autotehtaalla. Valmistenumerosta käy ilmi valmistusmaa ja lisäksi sen vieressä lulee Made in Thailand. Valmistettu / tehty Thaimaassa.
Suomeen tuotiin 80 luvun alussa Brasiliassa valmistettua Escort LX -mallia, jossa oli parempi varustelu, löysempi jousitus ja Rellun moottori. Se oli Made in Brasil se vehje. Muistan vaan kun se oli himoittu nuorison kesken silloin.
T 2010- Anonyymi
Isuzu started production and sale of the vehicles in Thailand from 1957, ahead of other competitors as the trusts in potential of Thai country and people.
Isuzua on näköjään valmistettu Thaimaassa vuodesta 1957. Eipä ihme että sillä on vahva jalansija Thaimaan automarkkinoilla.
https://www.isuzu.co.th/isuzu_thailand - Anonyymi
Voi jumalauta, en viitsi enää vääntää... Selvää asiaa, kokoaminen tehdään Thaimaassa siksi että palkkataso täällä on murto-osa Japanin vastaavasta, lisäksi Thaimaan kotimarkkinat vetävät pickuppeja todella hyvin... Moottori, vaihteisto, kori ja alusta tulevat Thaimaaseen valmiiksi kasattuna, auto on silloin kyllä japanilainen... Jokin laskennallinen raja on olemassa paljonko lopputuotteessa on oltava tuotantoa, pelkkä kasaus ei riitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi jumalauta, en viitsi enää vääntää... Selvää asiaa, kokoaminen tehdään Thaimaassa siksi että palkkataso täällä on murto-osa Japanin vastaavasta, lisäksi Thaimaan kotimarkkinat vetävät pickuppeja todella hyvin... Moottori, vaihteisto, kori ja alusta tulevat Thaimaaseen valmiiksi kasattuna, auto on silloin kyllä japanilainen... Jokin laskennallinen raja on olemassa paljonko lopputuotteessa on oltava tuotantoa, pelkkä kasaus ei riitä.
Japanilainen auto - Made in Thailand, valmistettu Thaimaassa. Kuinka vaikeaa se on ymmärtää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Japanilainen auto - Made in Thailand, valmistettu Thaimaassa. Kuinka vaikeaa se on ymmärtää?
Hui hai ja 20 miljardin hävittäjät on suomalaisia kun ne kasataan täysin suomessa, ei muutakuin suomi nousuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hui hai ja 20 miljardin hävittäjät on suomalaisia kun ne kasataan täysin suomessa, ei muutakuin suomi nousuun.
Juu ja pankkikortteja ei ole olemassa, oleskelulupia ei ole olemassa, songkran ei ole uudenvuodenjuhla, lähetystössä voi tanssia vaikka se olisi suljettu ja Chiang Maista ajetaan kahdessa tunnissa laatupyörällä Hua Hiniin välillä Bangkokin taksissa istuen.
Moi huoran aviomies 2010.
Minä en ole ottanut asiaan kantaa kuin tämän aloituksen verran sekä maininnan että en yksin ajaessani kovinkaan usein käytä ilmastointia, johon rakas takertui että kun auto on parkissa niin auto muuttuu pätsiksi.
Se pitää paikkansa mutta en ole kirjoittanut aiheesta minkä lämpöinen auto on auringon alla parkissa, mutta rakkaan pilkunnussijanhan täytyy kaikesta löytää riidanaihetta.
Tervetuloa tapaamaan satusenssuasi sieltä haaveilluusioeedenistäsi jossa tuhkamunana kasvatat internetimuroituja toisten siittämiä lapsia, mutta sitä ennen räps ja räps.
Tosian olen sanonut että et kykene ja jatkat idioottimaisuuksiasi ja niinhän sinä teetkin.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu ja pankkikortteja ei ole olemassa, oleskelulupia ei ole olemassa, songkran ei ole uudenvuodenjuhla, lähetystössä voi tanssia vaikka se olisi suljettu ja Chiang Maista ajetaan kahdessa tunnissa laatupyörällä Hua Hiniin välillä Bangkokin taksissa istuen.
Ahdistaako, miten ne suomalaiset hävittäjät, pelle. Hua hinista Bangkokiin ajetaan viidessä tunnissa, samat toiseen suuntaan, riippuu ruuhkista. Flighter from finland, reppana.
- Anonyymi
Nissanin Almeeraa tekevät Thaikkulassa ja on hyvä auto. Se on harmi, ettei sitä tuoda Suomeen, ryskeissä, ihan tuossa Viipurissa, sitä näkee ja hei, niissä on lämmityslaitteet, ostaisin heti jos toisivat,
Tuovat vaan Sunderlandin romua, ne ei kestä meidän tiestöä. th-Allu kestäisi. - Anonyymi
Tuolla asia kerrotaan tarkkaan Thaimaan ei valmista autoja se ainoastaan kokoaa niitä.. https://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_industry_in_Thailand
- Anonyymi
Mutta totta kokoamis- ja viimeistelypaikka määrittää valmistusmaan.
- Anonyymi
Airbus A350XWB kootaan Espanjassa, mutta sen osat tulee 52 eri maasta. Mikäs osatoimittaja maa tässä tapauksessa sitten merkitään valmistusmaaksi? Vastaus on tässä tapauksessa ei mikään. Multinational. Autojen tapauksessa koontimaa merkataan auton valmistusmaaksi.
Ei ne japanilaisten autojen kaikki osat ole Japanista kotoisin. Renkaat esimerkiksi on keneltä valmistajalta sattuu olemaan valittu kulloiseenkin malliin, samaten pakoputket, iskunvaimentimet, jarrusatulat, jarrulevyt valitaan kansainvälisistä merkeistä. Lisävarusteet kuten levikkeet, karjapuskurit ja niin edespäin valmistetaan joko Thaimaassa tai tulee mistä tulee. Ei se Harley Davidsonikaan muutu korealaiseksi moottoripyöräksi vaikka iso osa osista tulee Koreasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Airbus A350XWB kootaan Espanjassa, mutta sen osat tulee 52 eri maasta. Mikäs osatoimittaja maa tässä tapauksessa sitten merkitään valmistusmaaksi? Vastaus on tässä tapauksessa ei mikään. Multinational. Autojen tapauksessa koontimaa merkataan auton valmistusmaaksi.
Ei ne japanilaisten autojen kaikki osat ole Japanista kotoisin. Renkaat esimerkiksi on keneltä valmistajalta sattuu olemaan valittu kulloiseenkin malliin, samaten pakoputket, iskunvaimentimet, jarrusatulat, jarrulevyt valitaan kansainvälisistä merkeistä. Lisävarusteet kuten levikkeet, karjapuskurit ja niin edespäin valmistetaan joko Thaimaassa tai tulee mistä tulee. Ei se Harley Davidsonikaan muutu korealaiseksi moottoripyöräksi vaikka iso osa osista tulee Koreasta.Voisitko keksiä uutta pilkunnussintaa PATTAYAN MATKAILUPALSTALLE?
- Anonyymi
Thaimaan Fordin tehtaalta videota. Siellä prässätään pellitkin muotoon, joten kyllä se ihan auton valmistamista on.
https://www.youtube.com/watch?v=Mm_OwxyHuUY- Anonyymi
Toyotan Thaimaan tehtaalta katsoin videota niin siellä runkopalkitkin tehdään tehtaalla, ne ei tule valmiina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan Thaimaan tehtaalta katsoin videota niin siellä runkopalkitkin tehdään tehtaalla, ne ei tule valmiina.
Siinä tulee Thaimaan tehtalla Navaran oven rungotkin prässistä. Nekin siis valmistetaan Thaimaassa.
https://www.youtube.com/watch?v=ujeGEzBAXVM - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä tulee Thaimaan tehtalla Navaran oven rungotkin prässistä. Nekin siis valmistetaan Thaimaassa.
https://www.youtube.com/watch?v=ujeGEzBAXVMNäin myös videon jossa ikkunat kalvotettiin 3M kalvoilla sisäpuolelta, eiks 3M ole sitten amerikkalainen, onko auto nyt amerikkalainen, pässi... ne kalvotetiin miamissa, lada nivaan.
- Anonyymi
"Tuolla asia kerrotaan tarkkaan Thaimaan ei valmista autoja se ainoastaan kokoaa niitä.. https://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_industry_in_Thailand"
Sinulla ei Lontoo taivu ja avaudu jos noin luulet.
"Assembly" on kasaamista. "Manufacturing" on valmistusta.
Molemmat tavat käytossä. - Anonyymi
Maailmassa valmistettiin vuonna 2018 lähes sata miljoonaa autoa. Yli kymmenen miljoonan auton tuotantoon ylsivät tietenkin Kiina ja Yhdysvallat. Harva kuitenkin tietää, että Thaimaa on merkittävä autonvalmistusmaa ja että etenkin kevyempien avolavapakettiautojen tuotannossa se on maailman ykkönen.
Kaikkien maiden joukossa Thaimaa oli vuonna 2018 sijalla 11. heti Ranskan takana. Esimerkiksi Kanadassa, Venäjällä ja Iso-Britanniassa valmistettiin vähemmän autoja kuin Thaimaassa! Yli puolet siellä tehtävistä autoista menee vientiin, sillä maan markkinat ovat miljoonan auton luokkaa, millä Thaimaa sijoittui maakohtaisessa rekisteröintitilastossa 17. sijalle.- Anonyymi
Jenkit on suurin Toyota-valmistaja
Toyota Vehicles Made in the USA
Toyota Sienna (Princeton, Indiana)
Toyota Sequoia (Princeton, Indiana)
Toyota Highlander (Princeton, Indiana)
Toyota RAV4 Hybrid (Georgetown, Kentucky)
Toyota Camry (Georgetown, Kentucky)
Toyota Avalon (Georgetown, Kentucky)
Toyota Tacoma (San Antonio, Texas)
Toyota Tundra (San Antonio, Texas)
Toyota Corolla (Blue Springs, Mississippi) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jenkit on suurin Toyota-valmistaja
Toyota Vehicles Made in the USA
Toyota Sienna (Princeton, Indiana)
Toyota Sequoia (Princeton, Indiana)
Toyota Highlander (Princeton, Indiana)
Toyota RAV4 Hybrid (Georgetown, Kentucky)
Toyota Camry (Georgetown, Kentucky)
Toyota Avalon (Georgetown, Kentucky)
Toyota Tacoma (San Antonio, Texas)
Toyota Tundra (San Antonio, Texas)
Toyota Corolla (Blue Springs, Mississippi)Vuan Savon Lerpan Lata on rehellisesti koottu Neuvostoliitossa neuvostoliittolaisista osasista ja se on kuningasauto, kuten majuri ihan ite asian ilmasoo. Lata ei kyllä kamalan kauan pysy koossa, jos ei kiristele ruuviloita ja vaihtele pakoputkiloita, mutta se oli mate in russian.
Wikipetiaa:
Ladan tunnuksessa on tyyliteltynä matalasyväyksinen jokilaiva, joka on venäjänkieliseltä nimitykseltään lodja tai ladja, kirjoitettuna ладья (suom. lotja). Slaavilaisessa mytologiassa Lada on nuoruuden, rakkauden, kauneuden ja harmonian jumalatar.
Nimi Žiguli (Жигули) tarkoittaa Volgan jokilaivaa. Lisäksi Samaran alueella, Volgan mutkassa, sijaitsee Žiguli-vuoristo.
Valitettavasti Lerssånin Žiguli ei enää toimi eikä kiinnosta se putkenpätkäkään siinä iässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuan Savon Lerpan Lata on rehellisesti koottu Neuvostoliitossa neuvostoliittolaisista osasista ja se on kuningasauto, kuten majuri ihan ite asian ilmasoo. Lata ei kyllä kamalan kauan pysy koossa, jos ei kiristele ruuviloita ja vaihtele pakoputkiloita, mutta se oli mate in russian.
Wikipetiaa:
Ladan tunnuksessa on tyyliteltynä matalasyväyksinen jokilaiva, joka on venäjänkieliseltä nimitykseltään lodja tai ladja, kirjoitettuna ладья (suom. lotja). Slaavilaisessa mytologiassa Lada on nuoruuden, rakkauden, kauneuden ja harmonian jumalatar.
Nimi Žiguli (Жигули) tarkoittaa Volgan jokilaivaa. Lisäksi Samaran alueella, Volgan mutkassa, sijaitsee Žiguli-vuoristo.
Valitettavasti Lerssånin Žiguli ei enää toimi eikä kiinnosta se putkenpätkäkään siinä iässä.Ladan nimi tulee kaupungista, venäjällä... myyvät niitä myös edelleenkin usassa, alan harrastajille, vuoden 1973 maallisesta, peruskuntoisesta ladasta huudetaan tuollainen 10.000 - 20.000 usd, koska pitävät klassikkona., usassa on myynnissä myös lada nivaa, tosin eri nimellä, auto tehdään venäjän maalla kuskataan miamiin ja laitetaan siihen kalvot ikkunaan, ja valmistusmaa on usa... made in usa, eikö olekkin hienoa, ja kauppa käy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ladan nimi tulee kaupungista, venäjällä... myyvät niitä myös edelleenkin usassa, alan harrastajille, vuoden 1973 maallisesta, peruskuntoisesta ladasta huudetaan tuollainen 10.000 - 20.000 usd, koska pitävät klassikkona., usassa on myynnissä myös lada nivaa, tosin eri nimellä, auto tehdään venäjän maalla kuskataan miamiin ja laitetaan siihen kalvot ikkunaan, ja valmistusmaa on usa... made in usa, eikö olekkin hienoa, ja kauppa käy.
Lada ei ole kaupunki vaan markkinanimi.
Lada on venäläisen ajoneuvovalmistaja AvtoVAZ:in automerkki. Ladan päätuotantolaitos sijaitsee Toljatin kaupungissa, Samaran alueella. Nimi "Lada" oli autolle alun perin vientimarkkinoita varten annettu nimi, kotimarkkinoillaan auton merkkinä oli Žiguli. Merkin valmistus aloitettiin kesäkuussa 1970.
Ladan päälaitos on Toljatti nimisessä kaupungissa Samaran alueella. Epäilen vahvasti että Ladoja pidettäisiin arvossaan jenkeissä. Vuonna 2020 Suomessa myytiin yksi uusi Lada. Ei ole kovinkaan suosittu enää Suomessa. Vanhat Nivat oli offroad miesten mieleen, mutta harvenemaan päin. Kai nämä uudet mallit ihan autoja on hinta-laadultaan jonnekin itäblokkiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lada ei ole kaupunki vaan markkinanimi.
Lada on venäläisen ajoneuvovalmistaja AvtoVAZ:in automerkki. Ladan päätuotantolaitos sijaitsee Toljatin kaupungissa, Samaran alueella. Nimi "Lada" oli autolle alun perin vientimarkkinoita varten annettu nimi, kotimarkkinoillaan auton merkkinä oli Žiguli. Merkin valmistus aloitettiin kesäkuussa 1970.
Ladan päälaitos on Toljatti nimisessä kaupungissa Samaran alueella. Epäilen vahvasti että Ladoja pidettäisiin arvossaan jenkeissä. Vuonna 2020 Suomessa myytiin yksi uusi Lada. Ei ole kovinkaan suosittu enää Suomessa. Vanhat Nivat oli offroad miesten mieleen, mutta harvenemaan päin. Kai nämä uudet mallit ihan autoja on hinta-laadultaan jonnekin itäblokkiin.Googleviisas, selvitä myös Fiatin ja Ladan veljeys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Googleviisas, selvitä myös Fiatin ja Ladan veljeys.
Minä en levittele väärää mutu-tietoa kuten Hua Hinin sahtivaari. Googlaan ja varmistan asiat joita en muista tai tiedä ja puhun niistä vasta sitten. Oletusasetuksena on että kun Hua Hinin mies avaa suunsa niin sieltä tulee palturia ja väärin muistettua. Suosittelen googlausta sinullekin niin ei tarvi aina satuja levittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en levittele väärää mutu-tietoa kuten Hua Hinin sahtivaari. Googlaan ja varmistan asiat joita en muista tai tiedä ja puhun niistä vasta sitten. Oletusasetuksena on että kun Hua Hinin mies avaa suunsa niin sieltä tulee palturia ja väärin muistettua. Suosittelen googlausta sinullekin niin ei tarvi aina satuja levittää.
Googlauksesi onkin selitys sille miksi Pattayan rakkaat on kaikkien alojen asiantuntijoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en levittele väärää mutu-tietoa kuten Hua Hinin sahtivaari. Googlaan ja varmistan asiat joita en muista tai tiedä ja puhun niistä vasta sitten. Oletusasetuksena on että kun Hua Hinin mies avaa suunsa niin sieltä tulee palturia ja väärin muistettua. Suosittelen googlausta sinullekin niin ei tarvi aina satuja levittää.
Poju joka asiassa ei tarvitse olla oikeassa, minulla on varaa siihen, sinullako ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lada ei ole kaupunki vaan markkinanimi.
Lada on venäläisen ajoneuvovalmistaja AvtoVAZ:in automerkki. Ladan päätuotantolaitos sijaitsee Toljatin kaupungissa, Samaran alueella. Nimi "Lada" oli autolle alun perin vientimarkkinoita varten annettu nimi, kotimarkkinoillaan auton merkkinä oli Žiguli. Merkin valmistus aloitettiin kesäkuussa 1970.
Ladan päälaitos on Toljatti nimisessä kaupungissa Samaran alueella. Epäilen vahvasti että Ladoja pidettäisiin arvossaan jenkeissä. Vuonna 2020 Suomessa myytiin yksi uusi Lada. Ei ole kovinkaan suosittu enää Suomessa. Vanhat Nivat oli offroad miesten mieleen, mutta harvenemaan päin. Kai nämä uudet mallit ihan autoja on hinta-laadultaan jonnekin itäblokkiin.KAtsos vielä poju asia ei ole kovin olennainen ikäiseni on jo oikeus vetää tietoa hatusta, kaikkea en viitsi tarkastaa tässä tapauksessa muistin väärin lada on markkinointi nimi ja samara oli taas kaupunki, pattaya palstan kannata ei ole merkitystä asialle, ja hienoa sinä sait totuustarkkailla jos korjata jos olen väärässä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en levittele väärää mutu-tietoa kuten Hua Hinin sahtivaari. Googlaan ja varmistan asiat joita en muista tai tiedä ja puhun niistä vasta sitten. Oletusasetuksena on että kun Hua Hinin mies avaa suunsa niin sieltä tulee palturia ja väärin muistettua. Suosittelen googlausta sinullekin niin ei tarvi aina satuja levittää.
Minä taas suosittelen sinulle keksiä jotain muuta tekemistä, voin vakuuttaa että totuustarkkailu voi jossain vaiheessa käydä raskaaksi, we love wikipedia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poju joka asiassa ei tarvitse olla oikeassa, minulla on varaa siihen, sinullako ei ole.
Alituinen totuustarkkailu ja aina oikeassa oleminen on syy ulkoruokintaan.
- Anonyymi
Mersuperseet Turkki ja Romania
Audi Romania
ainut ei aletyömaassa rakennettu euroauto on tsekki sokota
Volvotkin kinksuja - Anonyymi
Missä valmistetaan sähkörollaattoreita? Olis meinaan tarvetta sellaiselle.
- Anonyymi
Hei! Olen 85 vuotias ja minulla on siksi kaikkein suurin oikeus ja velvollisuus puhua paskaa. Kuu on 12% emmental juustoa ja Leo Lastumäki oli Suomen paras presidentti. Parhaat ladat kulkee neljääsataa ja golf virran nimi tulee siitä kun siellä virtaa niin paljon golf palloja.
Armas Huurusahti, Hua Hin, Vietnam
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1982918- 1202023
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill611672Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1791562- 1711509
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1831430- 521278
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751231- 591208
- 1191121