Lupa uskoa synnit anteeksi, mutta ei lupaa uskoa Jeesukseen!

Tuossa otsikossa on tiivistettyä vl-uskonoppi!

Gal. 3:22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Room. 3:9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
Room. 3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
Room. 11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.

On saatan suuri valhe että käden heilautus vl-puhujalle poistaisi sinulta synnin Jeesusta puhdistusrättinä käyttäen.

Ei emme voi uskoa syntejämme anteeksi, vaan voimme uskoa Jeesukseen, joka armahtaa meitä synneistämme huolimatta!

49

783

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.Joh
      1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
      1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
      1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

• Sananl. 20:9 Kuka voi sanoa: "Olen puhdistanut sydämeni, olen puhdas synnistäni"

Vellu sanoo niin: " olen pannut syntini pois, toinen Vellu antoi minulle synnit anteeksi, mantraten Jeesuksen nimeä ja verta".

Tuollainen on puhdasta taikauskoa ja johtaa jatkuviin riitoihin siitä kenellä on oikeat taivaanavaimet hallussaan.

• Anonyymi

Olen jo pitempään huomannut, että Saaleminpastorilla on sitä aitoa taikauskoa.

• Anonyymi kirjoitti:

Olen jo pitempään huomannut, että Saaleminpastorilla on sitä aitoa taikauskoa.

Ja sitten todisteet väitteellesi?

• Anonyymi

Elä demonipesä riuvu! Oot riukunt ehtimiseen täällä. Hanki elämä ja mene tekemään muuta. Eikö tuo jatkuva riukuminen ala vähitellen väsyttämään? Vai ootko sinä sellainen valtakunnan riekkuja?

• Nyt pitää tarkentaa.
      Tuo on totisinta totta, mitä kirjoitat Vellujen synnin anteeksi antamisesta, etupäässä vilkuttelusta, se on sama kun hevonen veteen ulostaa, tapahtuma, jolla on merkitystä vain hevoselle, helpottaa.
      Siinä ei kysellä edes edellytyksiä, - oletko katunut ja tehnyt parannuksen, vaikka lapsesi nainnista?
      Juuri tällaisia varten Wellut on, kulttuurillisia synnin tekijöitä, joiden näennäinen lohtu on ihmisusko, jota Raamattu ei tue. Se on helpompi hankkia kun Koronapassi, mutta heillä ei ole niin paljon Raamatun tuntemusta, että tajuaisivat sen, että Jeesuksen verellä leikkiminen ja menemällä Jeesuksen yläpuolella, se yhden ihmisen synti jää nyt kahdelle, synnin vilkuttelijalle, ja "paskan jauhajalle".

Toinen asia, jossa kommentoin Sinua. Synnillähän on aina nimi. Se lista on annettu Israelin kansalle, Hoorebin vuorelle ja näitä Mizvoja on laskentavasta riippuen 613- 618 kappaletta. Niiden yhteinen nimi suomeksi on Laki, joita jotkut kutsuvat käskyiksi.
      Nyt muistellaan, mitä Jeesus sanoi ristillä? Joh. 19:30 Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä.

Eli, mikä on täytetty, Laki, joka on syntilista, mutta sekin vain Jeesuksen omilta, ei Hän muiden omia pelasta.

• Anonyymi

Kyllä nuo sinun plörinät on vuosikymmeniä ollut hevon shiittiä, mutta sillähän sinä elät.

• Aamen! Kiitokset tarkennuksesta.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä nuo sinun plörinät on vuosikymmeniä ollut hevon shiittiä, mutta sillähän sinä elät.

Häpeä jos osaat!

• Anonyymi

Saa sitä uskoa tädinkin sedäksi. Suomessa on uskonvapaus, mutta ei vielä vallitse vapaus uskomuksista.

• Anonyymi

Pinnan lentävä lause.
        "Pitää muistaa sekin, että JOS tädillä on munat, on Hän setä."

• Anonyymi

Äläåä nyt saalemin pastori innostu. SRK-valtakunnassa vahditaan ja katsotaan synteihin ja uskotaan niihin ja niiden anteeksiantamukseen puhujaveljen kautta.

No käski, käski Johannes ja Lutherkin katsomaan yksin Kristukseen. Kyllä, kyllä Pietarikin alkoi vajota kun käänsi katseensä Jeesuksesta syntiseen maailaamaan, mutta niin on "erehtymätömässä " SRK-valtakunnassa julistettu kun haluttiin erottautua muita korkemammaksi ja ainuaksi oikeaksi joukoksi.

• Anonyymi

Kuka sen puh- velille antoi sellaisen majoriteetin, pääsääntöisesti oppimattomalle pojalle, tai miehelle, että Häntä tarvitaan synnin anteeksi antoon?
        Kirjoitat; - anteeksiantamukseen puhujaveljen kautta. Missä Raamatussa se kerrotaan?
        Voitko valaista, vai jääkö se tuon ihmisuskon "piikkiin"?

Ainoa "kautta" on Kristus; Joh. 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.

Tästä ei juuri Vellut saarnaile?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka sen puh- velille antoi sellaisen majoriteetin, pääsääntöisesti oppimattomalle pojalle, tai miehelle, että Häntä tarvitaan synnin anteeksi antoon?
        Kirjoitat; - anteeksiantamukseen puhujaveljen kautta. Missä Raamatussa se kerrotaan?

Ainoa "kautta" on Kristus; Joh. 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.

Joh.20:
        19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, opetuslapset olivat illalla koolla lukittujen ovien takana, sillä he pelkäsivät juutalaisia. Yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!" [Matt. 28:16-20; Mark. 16:14-20; Luuk. 24:36-53; Ap. t. 1:1-14 : Matt. 18:20 | 1. Kor. 15:5]
        20 Tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Ilo valtasi opetuslapset, kun he näkivät Herran.
        21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." [Joh. 17:18]
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." [Matt. 16:19 ]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joh.20:
        19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, opetuslapset olivat illalla koolla lukittujen ovien takana, sillä he pelkäsivät juutalaisia. Yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!" [Matt. 28:16-20; Mark. 16:14-20; Luuk. 24:36-53; Ap. t. 1:1-14 : Matt. 18:20 | 1. Kor. 15:5]
        20 Tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Ilo valtasi opetuslapset, kun he näkivät Herran.
        21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." [Joh. 17:18]
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." [Matt. 16:19 ]

j miten tämä liittyy lestalaisiin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ruukin maamieskoulun päästötodidtus antaa puhvelille täyden synninpäästövaltuutuksen.

• Anonyymi kirjoitti:

Joh.20:

Tuon tulkinnan mukaan Rooman Paavin on vanhoillislestadiolainen, paaviuskin kun perustuu väitteeseen Pietarilta peräisin oleviin sideavaimiin.

• Anonyymi kirjoitti:

j miten tämä liittyy lestalaisiin?

Ei mitenkään, lestadiolaisuus on rakennettu valheen hiekkaperustuksille.

• SaaleminPastori-ko

On merkittävää se, että ihminen muuttuu sen mukaan mihin hän katsoo.

Paholainen on ylentänyt vl-uskossa synnin Jeesuksen sijaan katsottavaksi.

Joh. 3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        4Moos. 21:9 Niin Mooses teki vaskikäärmeen ja pani sen tangon päähän; jos ketä käärmeet sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon.
        Joh. 8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
        Joh. 12:32 Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joh.20:

Kai se vellu yrittää raamatullista perustetta tälle showta muistuttavalle kädenheilautus synninpäästölle.
        Jakeessa 23 Jeesus sanoi nuo sanat yhdelletoista opetuslapselleen jotka olivat paikalla. Hän antoi valtaa vain heille. Siinä ei ollut paikalla ainuttakaan lestasaarnaajaa eikä pappia.
        Raamattu ei todista että vaikka näillä yhdellätoista oli Jeesukselta saatu valta, kukaan heistä ei antanut syntejä anteeksi.
        Silloin kun vl liike raiskaa Raamattua, se yrittää todistaa valtaansa tuolla jakeella 23. Raamattua tuntemattomille kuulijoille se uppoaa kuin pissa lumeen. Voi ihmisparkoja jotka ovat uskoneet moiseen valheeseen.
        Kun kaikki ovat syntisiä kukaan ei voi lunastaa toisen ihmisen syntejå Jumalalle. Ei vaikka juuri lestoissa niin tehdään. Ovatko vl jäsenet niin ulkona Raamatun sanasta etteivät he huomaa tätä härskiä toimintaa??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kai se vellu yrittää raamatullista perustetta tälle showta muistuttavalle kädenheilautus synninpäästölle.
        Jakeessa 23 Jeesus sanoi nuo sanat yhdelletoista opetuslapselleen jotka olivat paikalla. Hän antoi valtaa vain heille. Siinä ei ollut paikalla ainuttakaan lestasaarnaajaa eikä pappia.
        Raamattu ei todista että vaikka näillä yhdellätoista oli Jeesukselta saatu valta, kukaan heistä ei antanut syntejä anteeksi.
        Silloin kun vl liike raiskaa Raamattua, se yrittää todistaa valtaansa tuolla jakeella 23. Raamattua tuntemattomille kuulijoille se uppoaa kuin pissa lumeen. Voi ihmisparkoja jotka ovat uskoneet moiseen valheeseen.
        Kun kaikki ovat syntisiä kukaan ei voi lunastaa toisen ihmisen syntejå Jumalalle. Ei vaikka juuri lestoissa niin tehdään. Ovatko vl jäsenet niin ulkona Raamatun sanasta etteivät he huomaa tätä härskiä toimintaa??

Sinun tulkintasi mukaan koko UT on nille, jotka olivat tapahtumissa mukana. Vapaitten suuntien arkinen vastaus. On sinut upotettu puhtaassa luonnon vedessä vai lahkolaisten ummehtuneessa altaassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun tulkintasi mukaan koko UT on nille, jotka olivat tapahtumissa mukana. Vapaitten suuntien arkinen vastaus. On sinut upotettu puhtaassa luonnon vedessä vai lahkolaisten ummehtuneessa altaassa?

Minä uskon mitä Jeesus sanoi. Te ette usko. Siinä se ero on.

• Joitakin asioita on pakko sanoa niin selkosuomeksi että käsitysesteellisinkin sen ymmärtää. Varo visusti sanomasta harhaopista mitään mielisteleviä lausuntoja.

Kummallista että monta englanniksi vastaamaani kommenttia on poistettu. Totuus näyttää sattuvan näköjään enemmän Lontoon murteella. Onko pelkona että jenkkivellut saisivat totuudenvaloa kommenteistani liikaa?

• Anonyymi kirjoitti:

Aamen, siinä oli painavaa tosiasiaa!

• Anonyymi

Nyt on pastori pahalla päällä oikein ärräpäitä latelelee.

• Sanassa saatana ei mielestäni ole ärräpäitä. Hänelle sanon: Mene pois saatana, vaikka olisit vl-lampaantaljan alla.

• Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

Sanassa saatana ei mielestäni ole ärräpäitä. Hänelle sanon: Mene pois saatana, vaikka olisit vl-lampaantaljan alla.

Otappa lääkkeesi ja mene nukkumaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Otappa lääkkeesi ja mene nukkumaan.

Matteuksen evankeliumi:
        9:12 Mutta kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.

Etkö pysty asialliseen kommentointiin?

• Gal. :3:22
      But Scripture has locked up everything under the control of sin, so that what was promised, being given through faith in Jesus Christ, might be given to those who believe

• Anonyymi

Raamatusta ei löydy yhtä ainoaa kertaa lausetta: "Lupa uskoa synnit anteeksi". Eikä edes yhtä kertaa sanaparia :"Lupa uskoa".

• Anonyymi

Voit uskoa vaikka lentävän spagettihirviöön, silti vellu antaa luvalla sinulle kaikki synnit anteeksi.

Voit olla satavarma etteivät he kysy: "Uskotko Jeesukseen?"

Sp

• Kaavaan kuuluu, että Jeesus mainitaan vain synninpoistovalhemantrassa.

• Kun ajattelee, niin Luuk. 24:36

Kun he vielä puhuivat tästä, yhtäkkiä Jeesus itse seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille."

• Ei siinä todellisuudessa ole agendana Jeesus, ainoastaan nimi, joka taipuu litaniassa lopussa, - suksen nimeen... jne.
        Markkina meninkiä.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Ei siinä todellisuudessa ole agendana Jeesus, ainoastaan nimi, joka taipuu litaniassa lopussa, - suksen nimeen... jne.
        Markkina meninkiä.

Himmaa vähän jeesustelija.

• Anonyymi kirjoitti:

Himmaa vähän jeesustelija.

Ei ole muuta nimeä taivaankannen alla, jossa pelastus olisi, kuin Jeesus.
        Ja sinulla on varaa pilkata häntä.

• Asia on ajankohtainen aina.

• Anonyymi

Mikä tuota saalemin pastor-miekkaa vaivaa. Täytyy olla tosi katkera ihminen. Touhua saa jo sairaudet piirteitä.

• Vl-valhe vaivaa. Tuon totuuden valoa vl-kansalle, joka pimeydessä vaeltaa.

• Anonyymi

Painotusero, kiteyttäisin sen näin:

Vl:t uskovat saavansa synnit anteeksi Jeesuksen viattoman kärsimisen ja kuoleman tähden eli Jeesuksen nimessä ja veressä.

Vapaat suunnat ihailevat Jeesuksen persoonaa ja uskovat tämän ihailun tuovan paitsi syntien anteeksiannon, myös pyhittymisen.

• Olet joko käsitysesteellinen, tai valehtelija, tai molempia.

• Anonyymi

Olet joko käsitysesteellinen, tai valehtelija, tai molempia.

Menikö kiteytys/"kiteytys" tunteisiin?

• Anonyymi

Ja he myös pitävät Jeesusta ainoana Jumalana, joten heillä on käytännössä ihmisjumala, koska he miettivät rukoillessaan sitä Jeesusta, joka maan päällä kulki ja ihmeitä teki ja häntä heidän täytyy seurata täydellisesti, muuten uhkaa kadotus. Eli heidän usko on kaikenlisäksi omaa tekoa, ei Jumalan tekoa. Puhumattakaan heidän koko identiteetin ulkoistamista Jeesukseen, joten tekivätpä tai tunsivatpa he itse mitä tahansa oli se hyvää tai pahaa, niin Jeesushan on sen jo sovittanut 2000 vuotta sitten niin mitäpä se enää haittaa. Ei ihme että heitä niin syvästi loukkaa evankeliumi syntien anteeksiantamisesta, kun he eivät omin voimin pysty parannukseen, vaikka kuinka yrittäisivät.

• Anonyymi kirjoitti:

Menikö kiteytys/"kiteytys" tunteisiin?

Aina joskus haksahdan trollaukseen minäkin ja varsinkin kun kiireellä vastasin.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja he myös pitävät Jeesusta ainoana Jumalana, joten heillä on käytännössä ihmisjumala, koska he miettivät rukoillessaan sitä Jeesusta, joka maan päällä kulki ja ihmeitä teki ja häntä heidän täytyy seurata täydellisesti, muuten uhkaa kadotus. Eli heidän usko on kaikenlisäksi omaa tekoa, ei Jumalan tekoa. Puhumattakaan heidän koko identiteetin ulkoistamista Jeesukseen, joten tekivätpä tai tunsivatpa he itse mitä tahansa oli se hyvää tai pahaa, niin Jeesushan on sen jo sovittanut 2000 vuotta sitten niin mitäpä se enää haittaa. Ei ihme että heitä niin syvästi loukkaa evankeliumi syntien anteeksiantamisesta, kun he eivät omin voimin pysty parannukseen, vaikka kuinka yrittäisivät.

Onnea valitsemallasi tiellä. Jokainen joka on ottanut vastaan Jumalalta annetun rakkauden totuuteen, voi helposti huomata että kirjoitat täyttä potaskaa.

Tiedäthän mikä on luvassa Raamatun väärentäjille, like you?

• Anonyymi

Aina joskus haksahdan trollaukseen minäkin ja varsinkin kun kiireellä vastasin.

"Usko Jeesukseen" ilman selitystä millä tavalla uskoo kuulostaa tyhjälle kliseelle.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      13
      4780
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      102
      2491
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      578
      1871
    4. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      9
      1743
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      113
      1577
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1207
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1148
    8. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      1000
    9. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      998
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      997
    Aihe