Kerrankin mukavaa

Siis meidän yksi noista rokotuspaikoista eli Kaarlelankadun rokotuskeskus. Kaikki sujuu niin jouhevasti, vaikka ihmisiä olisi paljonkin odottamassa vuoroaan. Tila on avara ja hoitajat todella ystävällisiä. Jää kyllä aina niin mukava mieli, kun siellä on käynyt :)

Kurjaa aikaa me ollaan eletty, mutta kyllä se tästä kirkastuu, uskokaa pois. Toivon mukaan me kohta eletään taas normaalia elämää ja tästä jää vain muisto jälkeensä.

Muutes, kevättä kohti kuljetaan ja pikkuhiljaa päivä koko ajan pitenee, niin että valoisuus lisääntyy. Odotan niin kovasti kevättä, että mietin jo kaikkea touhuamista pihalla :))))

Katsotaan siis valoisasti tulevaisuuteen, eikä synkistellä turhia. Kyllä elämä kantaa, vaikka joskus epätoivo saattaakin iskeä. Ja annetaan ablodit itsellemme, sillä ollaan me vaan aikamoisia arjen sankareita ❤❤ 😊

188

1137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pääsee hiihtämään, jotka siitä tykkäävät, tai luistelemaan, jos vaan pysyy pystyssä.

      • No juu, onhan paljon ihmisiä, jotka tykkäävät vaikkapa hiihdosta. Heille tämä aika on mitä parhain, kun lunta riittää ja pakkasetkin on kohtuullisia :)


    • Anonyymi

      Talvessakin on puolensa, vuodenaikojen vaihtumisessa. Tokko sitä jaksaisi ikuista kesääkään, onpa sitä jotain mitä odotella kun pakkaset paukkuvat. Kesää ja muuttolintuja.

      • No olet ihan oikeassa, että vuodenaikojen vaihtelu on sinänsä ihan hyvä juttu.

        On talvessa se puolensa, että yöt nukkuu paremmin, kun koko päivää ei ole helle lämmittäny huushollia :)


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No olet ihan oikeassa, että vuodenaikojen vaihtelu on sinänsä ihan hyvä juttu.

        On talvessa se puolensa, että yöt nukkuu paremmin, kun koko päivää ei ole helle lämmittäny huushollia :)

        Hiljaisemmalle luonteelle talvi on sopivampi vuodenaika, on hyvä syy pysytellä kotosalla kun ilmat ovat mitä ovat. Nytkin näkyy että pyryttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hiljaisemmalle luonteelle talvi on sopivampi vuodenaika, on hyvä syy pysytellä kotosalla kun ilmat ovat mitä ovat. Nytkin näkyy että pyryttää.

        On kyllä aika karsea sää nyt, kun tuulee ja lumi pöllyää :{


    • Anonyymi

      Nyt on kuulemma vatsatauteja ja flunssapöpöjä liikkeellä, joten olkaa varovaisia.

      • Anonyymi

        Joo vieläkin flunssa ei anna periksi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo vieläkin flunssa ei anna periksi..

        Joskus on nuoki flunssat sitkeitä, varsinkin sitten se yskä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus on nuoki flunssat sitkeitä, varsinkin sitten se yskä..

        Eilen illalla taas oli paha yskä, oksennus melkein lensi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eilen illalla taas oli paha yskä, oksennus melkein lensi.

        Mitä jos kävisit koronatestissä?


    • Näköjään joku kopioi mun ja Kittien aikaisempia kirjoituksia tähän...

      • Anonyymi

        Vaa unissas...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaa unissas...

        Onko tuo terveen ihmisen toimintaa?


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Onko tuo terveen ihmisen toimintaa?

        Ai puhua flunssasta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai puhua flunssasta?

        Voi luoja, joku on oppinut toiminnon copy/paste... Taidat pitää itseäsi kamalan näppäränä ja fiksuna näpäyttelijänä.

        Ollos hyvä ja toimita myös tämä pikkaisen paheksuva näkemykseni sinne poliisille ja lakimiehillesi, he ovat takuulla riemuissaan kertyneestä todistusmateriaalista... Siinä varmaankin keskeytyy OIKEIDEN asioiden käsittely kun lyöt faktat tiskiin:)


      • Anonyymi
        Toljanter kirjoitti:

        Voi luoja, joku on oppinut toiminnon copy/paste... Taidat pitää itseäsi kamalan näppäränä ja fiksuna näpäyttelijänä.

        Ollos hyvä ja toimita myös tämä pikkaisen paheksuva näkemykseni sinne poliisille ja lakimiehillesi, he ovat takuulla riemuissaan kertyneestä todistusmateriaalista... Siinä varmaankin keskeytyy OIKEIDEN asioiden käsittely kun lyöt faktat tiskiin:)

        Kysyin, että onko flunssasta puhuminen terveen ihmisen toimintaa. Miksi menisin puhumaan poliisille ja lakimiehelle?


      • Anonyymi

        Miksi menisin puhumaan polisiille ja lakimiehelle?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysyin, että onko flunssasta puhuminen terveen ihmisen toimintaa. Miksi menisin puhumaan poliisille ja lakimiehelle?

        Luiki vaan häntä koipien välissä tiehes, ettet nolaa ittees enempää.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Luiki vaan häntä koipien välissä tiehes, ettet nolaa ittees enempää.

        Miksi menisin puhumaan poliisille ja lakimiehelle? Kysyn sinulta asiallisesti niin sinun vastaukset ovat pelkkää haukkumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi menisin puhumaan poliisille ja lakimiehelle? Kysyn sinulta asiallisesti niin sinun vastaukset ovat pelkkää haukkumista.

        Nämä rekatur tosissaan ihmettelevät miksi heitä vastaan ollaan. Omalla toiminalla antavat siihen syyn. Eivät koskaan sano tai tee mitään väärää.


      • Anonyymi

        Mitä jankkaamista? Kysyin monta kertaa, että miksi menisin puhumaan poliisille ja lakimiehelle etkä vieläkään kykene siihen vastaamaan. Mistä olen jäänyt kiinni?


    • Anonyymi

      Pohjanmaan poliisille nyt ihana sama puhuuko vaiko ei

    • Anonyymi

      Ottakaa kumitilto ja naattikkee!

    • Anonyymi

      Ei tässä mikään rikosilmoitus auta. Pitää alkaa julkaisemaan näiden ihmisten nimiä pitkin nettiä. Eiköhän ihmisten mollaaminen lopu kun tulee vähän palautetta henkkoht.

      • Ei ne osaa vastata.. Jankkausta ja minä, minä kommenttia vaan..


      • Anonyymi
        Kittiechihuen kirjoitti:

        Ei ne osaa vastata.. Jankkausta ja minä, minä kommenttia vaan..

        Tekään ette osaa vastata ikinä kun kysyy syytä. Jatkuvaa jankkaamista ja syyttelyä myös sellaisille joilla ei ole tekemistä minkään kanssa. Sitten olette keksineet jotain tarinoita siitä kun teidän avauksia MUKAMAS piilotetaan. Onko vähän luulotautia vai onko rokote sekottanut lopunkin järjen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tekään ette osaa vastata ikinä kun kysyy syytä. Jatkuvaa jankkaamista ja syyttelyä myös sellaisille joilla ei ole tekemistä minkään kanssa. Sitten olette keksineet jotain tarinoita siitä kun teidän avauksia MUKAMAS piilotetaan. Onko vähän luulotautia vai onko rokote sekottanut lopunkin järjen?

        Hohhoijaa...


      • Anonyymi
        Kittiechihuen kirjoitti:

        Hohhoijaa...

        Ja sama meno jatkuu, ei osaa edes keskustella. Sitten ihmetellään kun porukka muka häiriköi teidän ASIALLISISSA aloituksissa. Jhahahahaha sama virsi joka vtun kerta. Haukkukaa ja mollatkaa vain muita ihmisiä samaan malliin. Uhriutukaa vttu lisää, uhriutukaa vähän lisää. Mistään ei osta kantaa vastuuta eikä ikinä osata myöntää virhettä omassa tekemisessä. No ei varmaaan kun kaikki on teidän mielestä niin asiallista ja täydellistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sama meno jatkuu, ei osaa edes keskustella. Sitten ihmetellään kun porukka muka häiriköi teidän ASIALLISISSA aloituksissa. Jhahahahaha sama virsi joka vtun kerta. Haukkukaa ja mollatkaa vain muita ihmisiä samaan malliin. Uhriutukaa vttu lisää, uhriutukaa vähän lisää. Mistään ei osta kantaa vastuuta eikä ikinä osata myöntää virhettä omassa tekemisessä. No ei varmaaan kun kaikki on teidän mielestä niin asiallista ja täydellistä.

        Edelleenkään kukaan ei pakota sinua avaamaan näitä aloituksia. Ymmärrätkö?


      • Eikö ole outoa, että tosiaankin tulee ihan asialliseen aloitukseen itse häiritsemään, ja sitten kitisee kaikesta..

        Eikä vieläkään vastaa, että miksi avaa rekattujen juttuja.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Eikö ole outoa, että tosiaankin tulee ihan asialliseen aloitukseen itse häiritsemään, ja sitten kitisee kaikesta..

        Eikä vieläkään vastaa, että miksi avaa rekattujen juttuja.

        Huomionkipeä kyttääjä?


      • No ei todellakaan...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huomionkipeä kyttääjä?

        No noin se on, hyvin ilmaistu!


    • Täällä on lunta niin paljon että vuffemme melkein uppoaa sinne, eli täytyy sen kanssa kävellä siellä missä on aurattu.. 😀 Kiitos kysymystä aiemmassa aloitulsessasi, kyllä tauti vielä kiusaa..

      • Okei...
        Täällä sataa nytki lunta. Onneks huomenna on vapaapäivä, niin ei ole pakko pistää nokkaa ulos :)

        Mitä sun sessuli muutes tykkää lumesta? Meneekö peuhaamaan lumihankeen?

        On muutes sitkeen taudin saanu :(


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Okei...
        Täällä sataa nytki lunta. Onneks huomenna on vapaapäivä, niin ei ole pakko pistää nokkaa ulos :)

        Mitä sun sessuli muutes tykkää lumesta? Meneekö peuhaamaan lumihankeen?

        On muutes sitkeen taudin saanu :(

        Voi, on ikävä sinne Kokkolaan..

        No, kyllä Sanni ulkona on talvella, mutta ei mahdottoman pitkään, kun alkaa palella. Takki sillä on kyllä, mutta chihuilla ei ole talvikarvaa ja viihtyvät lämpimässä. Se nukkuu kanssani peiton alla. 🙂

        Juu, sitkeä tauti, taas vähän pirteämpi olo, toivottavasti se jatkuu..


      • Anonyymi
        Kittiechihuen kirjoitti:

        Voi, on ikävä sinne Kokkolaan..

        No, kyllä Sanni ulkona on talvella, mutta ei mahdottoman pitkään, kun alkaa palella. Takki sillä on kyllä, mutta chihuilla ei ole talvikarvaa ja viihtyvät lämpimässä. Se nukkuu kanssani peiton alla. 🙂

        Juu, sitkeä tauti, taas vähän pirteämpi olo, toivottavasti se jatkuu..

        🤡🤡


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Voi, on ikävä sinne Kokkolaan..

        No, kyllä Sanni ulkona on talvella, mutta ei mahdottoman pitkään, kun alkaa palella. Takki sillä on kyllä, mutta chihuilla ei ole talvikarvaa ja viihtyvät lämpimässä. Se nukkuu kanssani peiton alla. 🙂

        Juu, sitkeä tauti, taas vähän pirteämpi olo, toivottavasti se jatkuu..

        Ookko käyny täällä milloin viimeksi?

        No jos sessuli nukkuu peiton alla, nii ei takuulla tarkene ulkona :))
        Eihä noi kaikki rodut kyllä olekkaa selladia, että ulkona hirveesti asustavat.
        Systerillä oli joskus sekarotuinen, joka ei ollenkaa viihtyny talvellakaan sisällä.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Ookko käyny täällä milloin viimeksi?

        No jos sessuli nukkuu peiton alla, nii ei takuulla tarkene ulkona :))
        Eihä noi kaikki rodut kyllä olekkaa selladia, että ulkona hirveesti asustavat.
        Systerillä oli joskus sekarotuinen, joka ei ollenkaa viihtyny talvellakaan sisällä.

        Lokakuussa taisi olla... Luultavasti tulen Kokkolaan helmi tai maaliskuussa.

        Okei, näköjään ei kaikki muutkaan koirat tykkää niin talvesta. 🙂


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Lokakuussa taisi olla... Luultavasti tulen Kokkolaan helmi tai maaliskuussa.

        Okei, näköjään ei kaikki muutkaan koirat tykkää niin talvesta. 🙂

        Okei...
        Kiva, ku pääset taas näkemään läheisiäs :)

        Kyllä se koiran viihtyminen ulkona riippuu rodusta ja millanen turkki on. Tuo sun sessulis näyttääkin vähän sellaselta, että ei varmaan kylmästä tykkää. Samanlainen vilukinttu sitten ku minäkin ;)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Okei...
        Kiva, ku pääset taas näkemään läheisiäs :)

        Kyllä se koiran viihtyminen ulkona riippuu rodusta ja millanen turkki on. Tuo sun sessulis näyttääkin vähän sellaselta, että ei varmaan kylmästä tykkää. Samanlainen vilukinttu sitten ku minäkin ;)

        Juu, minulla ei ole kokemusta kuin chihuista.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Juu, minulla ei ole kokemusta kuin chihuista.

        No, nuo chihut on sulosia ja sopivan pikkusia :)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No, nuo chihut on sulosia ja sopivan pikkusia :)

        Helppo kantaa sylissä.. 🙂


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Helppo kantaa sylissä.. 🙂

        Noi chihut ei varmaa paina montaa kiloa?


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Noi chihut ei varmaa paina montaa kiloa?

        Ei niin. Meidän on vähän pienempi kuin täysikasvuinen kissa. Painoa en nyt muista.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Ei niin. Meidän on vähän pienempi kuin täysikasvuinen kissa. Painoa en nyt muista.

        Nuo pienemmät koirat on varmasti muutenkin helpommin hallittavia, ku isot.

        Näin kerran, ku pikkutyttö ulkoilutti hihnassa sellasta valtavan kokosta koiraa. Minusta ei kyllä sopinu ollenkaa, ku jos se koira olis riuhtassu menemään, nii se tyttö ei olis jaksanu pitää siitä kiinni :{


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Nuo pienemmät koirat on varmasti muutenkin helpommin hallittavia, ku isot.

        Näin kerran, ku pikkutyttö ulkoilutti hihnassa sellasta valtavan kokosta koiraa. Minusta ei kyllä sopinu ollenkaa, ku jos se koira olis riuhtassu menemään, nii se tyttö ei olis jaksanu pitää siitä kiinni :{

        Onhan ne pienemmät käteviä.. Kaverilla on kaksi Irlannin susikoiraa, tosi isoja koiria. Vissiin käyttää niitä pihalla yksi kerrallaan, että eivät liikaa vedä hihnaa ym.. Kilttejä koiria ovat kyllä, olen niitä nähnyt kun siellä olen vieraillut.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Onhan ne pienemmät käteviä.. Kaverilla on kaksi Irlannin susikoiraa, tosi isoja koiria. Vissiin käyttää niitä pihalla yksi kerrallaan, että eivät liikaa vedä hihnaa ym.. Kilttejä koiria ovat kyllä, olen niitä nähnyt kun siellä olen vieraillut.

        Koiratki voi ulkoillessa yhtäkkiä innostua jostain, niin pitää olla voimaa käsissä, ettei revi sessuli itseään omille teilleen.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Koiratki voi ulkoillessa yhtäkkiä innostua jostain, niin pitää olla voimaa käsissä, ettei revi sessuli itseään omille teilleen.

        Juu, ja ovat kuulemma aika arkoja, eli jos säikähtävät, saatavat vetää kaverini kumoon..


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Juu, ja ovat kuulemma aika arkoja, eli jos säikähtävät, saatavat vetää kaverini kumoon..

        Kyllä noiden eläimien kanssa on vaa omat hommansa, niin rakkaita ku kummiski ovat :)


    • Anonyymi

      Istuin erään mieshenkilön vieressä.Hän päästeli pieruja kokoajan.Haju oli voimakas,siirryin toisaalle .

    • Tässä tulee sit Artsi-sedän neuvo eli heivatkaa noi kirurginmaskit veke ja ottakaa käyttöön FFP2-suojain. Tuttuu jengii oli koolla Stadissa, kaikki muut kirurginmaskii käyttäneet saivat omikronin paitsi he kolme jolla oli toi suojain.

      • Kyllä tässä näköjää on tehtävä muutos tuohon maskiinkin, kun tuo taudin pirulainen on joka paikassa :((

        Kiitti vinkistä Artsi ❤


      • Anonyymi

        Miten tuo muovi visiiri jossa on sisäpuolella tuuletin .


    • Oikeasti Suomessa ovat asiat ihan hirveän hyvin. Tunnen mun töiden kautta erään Kazakstanin Nur-Sultanista kotoisin olevan tytön, joka on aivan kauhuissaan siellä puhjenneista levottomuuksista sekä siitä, että maan nettiyhteydetkin katkaistiin yllättäen...

      • No on meillä hyvin. Saadaan elää rauhallisessa maassa, ja muutenkin täällä on vielä joku tolkku kaikissa asioissa.

        Kyllä oon useinkin ajatellut, että onneksi saan elää tässä maassa, kun niin monissa paikoissa on noita sotia ym.


      • Anonyymi

        Kysympä vaan että miks tää tyyppi ei sano juuta eikä jaata tota aspaa vastaan? Puolusta kiusattuja rekattuja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysympä vaan että miks tää tyyppi ei sano juuta eikä jaata tota aspaa vastaan? Puolusta kiusattuja rekattuja?

        Tarkoitatko Arielia?

        Ei ole tarvetta, koska kyllä me muutamat saadaan yks räkänokka pidettyä aisoissa.
        Ja enimmäkseen tuo aspa hyppii meidän jokusen nenille vaan. En usko, että Ariel ees vaivautuis vastaamaan tuollaselle henkisesti keskenkasvuselle häirikölle. Ei meidänkään kyllä pitäis....


      • Tuossa kokatessa mietin tuota, että miksi nuo nettiyhteydet katkaistaan???


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Tuossa kokatessa mietin tuota, että miksi nuo nettiyhteydet katkaistaan???

        Tiedonkulku estetään.Venäläisten touhuja .


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Tuossa kokatessa mietin tuota, että miksi nuo nettiyhteydet katkaistaan???

        Vastaan sulle samalla, kun valvon mun kana-riisi-herkkusienipasteijoiden kypsymistä, että todennäköisesti sillä yritettiin hillitä väkivaltaisuuksien ja mellakoiden leviämistä. Tieto leviää kuitenkin salamannopeasti netin välityksellä. Tosin siellä oltiin varmaankin puun ja kuoren välissä, koska Kazakstan on yksi maailman suurimpia bitcoinien louhintakeskuksia...


      • Ariel-the-Wondergirl kirjoitti:

        Vastaan sulle samalla, kun valvon mun kana-riisi-herkkusienipasteijoiden kypsymistä, että todennäköisesti sillä yritettiin hillitä väkivaltaisuuksien ja mellakoiden leviämistä. Tieto leviää kuitenkin salamannopeasti netin välityksellä. Tosin siellä oltiin varmaankin puun ja kuoren välissä, koska Kazakstan on yksi maailman suurimpia bitcoinien louhintakeskuksia...

        Okei, kiitti tiedosta :)

        Nuo sun pasteijat kuulostaa herkullisilta :P

        Tein itse ennen joulua pasteijoita, mutta käytin vaan kinkkua, sipulia ja jauhelihaa.


      • Kultaseni, tuo sun uusi logosi on kamalan söpö...♡♡♡


      • Toljanter kirjoitti:

        Kultaseni, tuo sun uusi logosi on kamalan söpö...♡♡♡

        Yritä hyvä mies pysyä tuolillas ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysympä vaan että miks tää tyyppi ei sano juuta eikä jaata tota aspaa vastaan? Puolusta kiusattuja rekattuja?

        Eipä sitä tiedä mitä tuolle aspalle pitäisi tehdä..?


      • Miks sä nii arvelet??


      • Jaa.. No, eipä onnistu!


    • Voin kertoa teille yhden suloisen asian...

      Minusta tuli äiskä ❤ 🥰

      Siis semmosen pienen karvatassun äiskä ;)

      Saa onnitella ;))))

      • Anonyymi

        Sylintäydeltä onnea uuden perheenjäsenen johdosta:) Harkinnassa on täälläkin, alamainen on jäänyt alakynteen luvuin 1-2 kun vaimo ja jälkeläinen painavat päälle:(

        Uskollinen alamaisesi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sylintäydeltä onnea uuden perheenjäsenen johdosta:) Harkinnassa on täälläkin, alamainen on jäänyt alakynteen luvuin 1-2 kun vaimo ja jälkeläinen painavat päälle:(

        Uskollinen alamaisesi

        Kiitos rakas alamaiseni ;)

        Nyt täytyy sanoa, että sun kannattaa kuunnella vaimoas ja jälkeläistäs ;)

        Lemmikit tuo paljon iloa elämään 😻


      • Voi, uusi kissako?? Onneksi olkoon!


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Voi, uusi kissako?? Onneksi olkoon!

        Juuh! Nyt vipeltää pikku karvatassu taas huushollissa :))
        Mä oon niiiiin rakastunut korviani myöten!! 😍


      • Ai et ku on mageeta :) Mä kyl diggaan :) Laitetaas arvaten et karvatassu on sellainen snadi kisuli :)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Juuh! Nyt vipeltää pikku karvatassu taas huushollissa :))
        Mä oon niiiiin rakastunut korviani myöten!! 😍

        Ai kun kiva! Mimmoinen kissa, maatiainen, rotukissa, poika, tyttö?


      • artagnan kirjoitti:

        Ai et ku on mageeta :) Mä kyl diggaan :) Laitetaas arvaten et karvatassu on sellainen snadi kisuli :)

        Oikein arvattu Artsi! :))

        Sellanen tosi pikkunen karvavauva. Sen silmät on suuret ja se katsoo viattomasti suoraan silmiin, varsinkin, kun on tehny pikku kolttosia :)))


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Ai kun kiva! Mimmoinen kissa, maatiainen, rotukissa, poika, tyttö?

        Ihan tavallinen maatiainen se on. Tyttövauveli...


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Oikein arvattu Artsi! :))

        Sellanen tosi pikkunen karvavauva. Sen silmät on suuret ja se katsoo viattomasti suoraan silmiin, varsinkin, kun on tehny pikku kolttosia :)))

        No tota... Onkos se sit kolli jos se tekee kolttosii? ;)

        - Artsi


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Ihan tavallinen maatiainen se on. Tyttövauveli...

        Maatiaiskissat on kauniita ja normaalin näköisiä kissoja, eivät ole jalostettu hassun näköisiksi. Meillä oli lapsuudessa niitä. Onko kissa sisäkissa?


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Maatiaiskissat on kauniita ja normaalin näköisiä kissoja, eivät ole jalostettu hassun näköisiksi. Meillä oli lapsuudessa niitä. Onko kissa sisäkissa?

        No vielä ainakin, kun talvi on, mutta ei siitä kesälläkään mikään vapaana kulkija tule.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No tota... Onkos se sit kolli jos se tekee kolttosii? ;)

        - Artsi

        Ei, kyl tytötki osaa ;)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No vielä ainakin, kun talvi on, mutta ei siitä kesälläkään mikään vapaana kulkija tule.

        Niin, kissoja ei saa pitää vapaana... Vähän kyllä harmi kun kissa ei saa olla kissa... No joo, toki sisäkissa ei jää sitten auton alle. Ja kuulemma viihtyvät sisällä, kun niillä on puuhaa? Onko kissa vaikea totuttaa hihnaan?


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Niin, kissoja ei saa pitää vapaana... Vähän kyllä harmi kun kissa ei saa olla kissa... No joo, toki sisäkissa ei jää sitten auton alle. Ja kuulemma viihtyvät sisällä, kun niillä on puuhaa? Onko kissa vaikea totuttaa hihnaan?

        Jos pienestä opettaa, niin tottuvat kyllä. Onhan sitten niitä vastahankaisiakin, ettei onnistu millään.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Jos pienestä opettaa, niin tottuvat kyllä. Onhan sitten niitä vastahankaisiakin, ettei onnistu millään.

        Ok. Olen utelias, kun meidän lapsuuden kissat olivat ulkona vapaasti silloin.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Ok. Olen utelias, kun meidän lapsuuden kissat olivat ulkona vapaasti silloin.

        Ennen olikin ihan normaalia, että kissat olivat ulkona vapaasti. Maaseudulla ovat vieläkin...

        Kyllä mua on monesti hirvittäny tuolla lähellä keskustaa, kun on kissoja ulkona itsekseen. Siinä saa sydän syrjällään ja kädet silmillä katsoa, että ehtiikö se kissa ylittämään sen tien, ku autoja kulkee hirveesti :((


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Ennen olikin ihan normaalia, että kissat olivat ulkona vapaasti. Maaseudulla ovat vieläkin...

        Kyllä mua on monesti hirvittäny tuolla lähellä keskustaa, kun on kissoja ulkona itsekseen. Siinä saa sydän syrjällään ja kädet silmillä katsoa, että ehtiikö se kissa ylittämään sen tien, ku autoja kulkee hirveesti :((

        Niin, kyllä ne sisäkissat säilyvät hengissä ja saavat virikkeitä kuitenkin. Se hihnassa oleminen on vähän outoa, kun kissa ei kuitenkaan ole koira.. Mutta, nykyään pakko olla hihnassa.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Niin, kyllä ne sisäkissat säilyvät hengissä ja saavat virikkeitä kuitenkin. Se hihnassa oleminen on vähän outoa, kun kissa ei kuitenkaan ole koira.. Mutta, nykyään pakko olla hihnassa.

        Notietty katit tottuu sisäkissoinaki olemaan, mut mä yritän järjestää nii, että kissa saa olla ulkonakin. On mukava kattoa kesällä, ku kissa pötköttelee nurmikolla auringonpaisteessa ja nauttii olostaan. Välillä taas pomppii ötököiden perässä :)

        Kissoille voi tehdä ulos myös sellaisesta kananhäkkiverkosta isomman alueen, jossa se saa olla ulkona turvallisesti tai sitten vaa ihan fleksillä kiinni.

        Oon nähny usein, ku ihmiset kävelee kissan kanssa lenkillä. Jotenki hämmästyttävää, miten kissa kulkee ku koira siinä hihnassa :)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Notietty katit tottuu sisäkissoinaki olemaan, mut mä yritän järjestää nii, että kissa saa olla ulkonakin. On mukava kattoa kesällä, ku kissa pötköttelee nurmikolla auringonpaisteessa ja nauttii olostaan. Välillä taas pomppii ötököiden perässä :)

        Kissoille voi tehdä ulos myös sellaisesta kananhäkkiverkosta isomman alueen, jossa se saa olla ulkona turvallisesti tai sitten vaa ihan fleksillä kiinni.

        Oon nähny usein, ku ihmiset kävelee kissan kanssa lenkillä. Jotenki hämmästyttävää, miten kissa kulkee ku koira siinä hihnassa :)

        No se on hyvä että viihtyvät. Olenkin jostain kuullut että jotkut tekee kissoille tuollaisen kanahäkki jutun.

        Harmi kun en ole täällä Treella nähnyt kissoja... Enkä Klassa ollessa viimeaikoina... Tykkään eläimistä. 🙂


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        No se on hyvä että viihtyvät. Olenkin jostain kuullut että jotkut tekee kissoille tuollaisen kanahäkki jutun.

        Harmi kun en ole täällä Treella nähnyt kissoja... Enkä Klassa ollessa viimeaikoina... Tykkään eläimistä. 🙂

        Niin minäkin tykkään ❤

        Lemmikit on aina uskollisia ystäviä :)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Niin minäkin tykkään ❤

        Lemmikit on aina uskollisia ystäviä :)

        Jep! Joskus parempia kuin Ihmiset.


    • Tuli tuosta Arielin pasteijajutusta mieleen, että käyttekö ihmiset paljon ulkona syömässä näissä paikallisissa ruokapaikoissa?

      Minä en ole mikään ulkona syöjä, ei ainakaan missää hienommissa paikoissa. Niissä tuppaa olemaan niin onnettomia ruokajuttuja :{

      • Anonyymi

        Enimmäkseen tulee käytyy silloin ku mutsi ja faija ovat tsiigailemassa landee. Joskus muulloinkin jos on daamiseuraa ;)

        - Artsi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Enimmäkseen tulee käytyy silloin ku mutsi ja faija ovat tsiigailemassa landee. Joskus muulloinkin jos on daamiseuraa ;)

        - Artsi

        Okei :)

        Et sitten halunnu kokata heille sitä sun kuuluisaa veristä pihviäs? ;)


      • Kyllä tykkään välillä käydä ulkona syömässä, mm. Aasialaisessa, Burger Kingissä, mm. On kivaa vaihtelua kotiruualle. Toki ei nyt juuri korona aikana..


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Kyllä tykkään välillä käydä ulkona syömässä, mm. Aasialaisessa, Burger Kingissä, mm. On kivaa vaihtelua kotiruualle. Toki ei nyt juuri korona aikana..

        Okei :)

        Onhan se tietty joskus mukava saada vähän erilaista ruokaa.
        Mä oon grilli-ihmisiä...


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Okei :)

        Onhan se tietty joskus mukava saada vähän erilaista ruokaa.
        Mä oon grilli-ihmisiä...

        Onko siellä Kalassa hyvä grilli/gilliruoka?


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Okei :)

        Onhan se tietty joskus mukava saada vähän erilaista ruokaa.
        Mä oon grilli-ihmisiä...

        Onko siellä Klassa hyvä grilli/grilliruoka?


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Okei :)

        Onhan se tietty joskus mukava saada vähän erilaista ruokaa.
        Mä oon grilli-ihmisiä...

        Onko siellä Klassa hyvä grilli/gilliruoka?


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Okei :)

        Onhan se tietty joskus mukava saada vähän erilaista ruokaa.
        Mä oon grilli-ihmisiä...

        Onko siellä Klassa hyvä grilli/grilliruoka?


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Onko siellä Kalassa hyvä grilli/gilliruoka?

        On. Ei mulla ainakaa ole mitää moittimista. En kyllä käy hirmusen usein, mut joskus, ku laiskottaa ruoanlaitto :)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        On. Ei mulla ainakaa ole mitää moittimista. En kyllä käy hirmusen usein, mut joskus, ku laiskottaa ruoanlaitto :)

        Kerro nyt mikä paikka on hyvä, siis mistä saa hyvää grilliruokaa? En ole sellaista ikiaikoihin syönyt.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Kerro nyt mikä paikka on hyvä, siis mistä saa hyvää grilliruokaa? En ole sellaista ikiaikoihin syönyt.

        Autogrilli nyt ainaski :)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Autogrilli nyt ainaski :)

        Okei, mietin vaan että jos kun sinne Klaan tulen, niin voisi käydä siellä syömässä.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Okei, mietin vaan että jos kun sinne Klaan tulen, niin voisi käydä siellä syömässä.

        Kannattaa käydä.
        Hitsi, että alkoi tekemään mieli grilliruokaa :P


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Kannattaa käydä.
        Hitsi, että alkoi tekemään mieli grilliruokaa :P

        Täytyy harkita, 😋


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Kannattaa käydä.
        Hitsi, että alkoi tekemään mieli grilliruokaa :P

        Täytyy harkita, 😋


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Okei :)

        Et sitten halunnu kokata heille sitä sun kuuluisaa veristä pihviäs? ;)

        No tota... Mä pääsen helpommalla ku vien heidät syömään Pedrinakseen. On muutes ihan magee mesta :)


      • artagnan kirjoitti:

        No tota... Mä pääsen helpommalla ku vien heidät syömään Pedrinakseen. On muutes ihan magee mesta :)

        Okei...
        Mä en muista, että oonko koskaa käyny tuossa paikassa.
        Eihän tuo ole torikadulla?


    • Anonyymi

      Kappas vaan aspaa kun oli ahkeroinut yötä myöten, mutta oli turhaa työtä.

      • Hyvä, ettei käy aika pitkäks..


    • Anonyymi

      Kiusaamista, provosointia ja tahallista häirintää.

      • Jaa, entäs sinun touhut? Sinä täällä kiusaat/häiriköit!!


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Jaa, entäs sinun touhut? Sinä täällä kiusaat/häiriköit!!

        Ei kannata Kittie, ku tuo ei ihan...you know...


      • Anonyymi
        Kittiechihuen kirjoitti:

        Jaa, entäs sinun touhut? Sinä täällä kiusaat/häiriköit!!

        Puolustautuminen = häiriköintiä
        Muiden mollaaminen = asiallista


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puolustautuminen = häiriköintiä
        Muiden mollaaminen = asiallista

        Pysy nyt vaan poissa, kiitos!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puolustautuminen = häiriköintiä
        Muiden mollaaminen = asiallista

        Mutta, aspa! Sinun piti lähteä täältä anteeksi pyynnön saatuasi, valehtelit.. Täällä roikut meitä häiriköimässä edelleen...

        Uhkailit laittamaan tietojamme nettiin? Ei niin saa tehdä! Minä tai muut täällä ei tiedetä henkilöllisyyttäsi.

        Miksi pelleilet kopioimalla keskustelumme, haukuit ja pelleilet, sotket meidän ketjua? Se ei ole puolustautumista! Pikemminkin hullua käytöstä! Et ole terve, hae apua ja jatka eteenpäin elämässä! Täällä ei tarvitse roikkua!

        Ja jos on pakko täällä olla, niin tehdään rauha?! Sinä lopetat meille puhelun ja me sinulle? Sopiiko?

        Kerran vielä! Tässä iso Anteeksipyyntö! Ota se vastaan nyt!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puolustautuminen = häiriköintiä
        Muiden mollaaminen = asiallista

        Mutta, aspa! Sinun piti lähteä täältä anteeksi pyynnön saatuasi, valehtelit.. Täällä roikut meitä häiriköimässä edelleen...

        Uhkailit laittamaan tietojamme nettiin? Ei niin saa tehdä! Minä tai muut täällä ei tiedetä henkilöllisyyttäsi.

        Miksi pelleilet kopioimalla keskustelumme, haukuit ja pelleilet, sotket meidän ketjua? Se ei ole puolustautumista! Pikemminkin hullua käytöstä! Et ole terve, hae apua ja jatka eteenpäin elämässä! Täällä ei tarvitse roikkua!

        Ja jos on pakko täällä olla, niin tehdään rauha?! Sinä lopetat meille puhelun ja me sinulle? Sopiiko?

        Kerran vielä! Tässä iso Anteeksipyyntö! Ota se vastaan nyt!


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Mutta, aspa! Sinun piti lähteä täältä anteeksi pyynnön saatuasi, valehtelit.. Täällä roikut meitä häiriköimässä edelleen...

        Uhkailit laittamaan tietojamme nettiin? Ei niin saa tehdä! Minä tai muut täällä ei tiedetä henkilöllisyyttäsi.

        Miksi pelleilet kopioimalla keskustelumme, haukuit ja pelleilet, sotket meidän ketjua? Se ei ole puolustautumista! Pikemminkin hullua käytöstä! Et ole terve, hae apua ja jatka eteenpäin elämässä! Täällä ei tarvitse roikkua!

        Ja jos on pakko täällä olla, niin tehdään rauha?! Sinä lopetat meille puhelun ja me sinulle? Sopiiko?

        Kerran vielä! Tässä iso Anteeksipyyntö! Ota se vastaan nyt!

        No mä en koe, että meillä olis mitään amteeksipyyntövelkaa keneltäkään näistä vinkujista.
        Meillä ei ole mitään syytä nöyristellä tai madella näiden edessä.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No mä en koe, että meillä olis mitään amteeksipyyntövelkaa keneltäkään näistä vinkujista.
        Meillä ei ole mitään syytä nöyristellä tai madella näiden edessä.

        Niinpä kai! Ja heidänkin pitäisi pyytää anteeksi meiltä! Mutta en sitä kaipaa, vaan että olisivat hiljaa ja jättäisivät meidät rauhaan.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Niinpä kai! Ja heidänkin pitäisi pyytää anteeksi meiltä! Mutta en sitä kaipaa, vaan että olisivat hiljaa ja jättäisivät meidät rauhaan.

        Parempi ku pitää näkymättömänä.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Parempi ku pitää näkymättömänä.

        Siinä saa lakimies makeat naurut kun rahastaa tuota mistä lie loukkaantunutta aspaa. Että oikein kuvakaappauksia on kehottanut ottamaan, ei hyvää päivää!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä saa lakimies makeat naurut kun rahastaa tuota mistä lie loukkaantunutta aspaa. Että oikein kuvakaappauksia on kehottanut ottamaan, ei hyvää päivää!

        Minä usko koko lakimieheen.
        Miten ihminen, joka ahdistelee muita palstoilla, voi tehdä lakimiesten kanssa mitään.

        Nytki on tehty rekattujen toimesta aloitus, jossa keskustellaan asiallisesti. Ainoa räyhääjä on tämä kyseinen ihminen.

        Mulle hän on täysin mitätön ja näkymätön.

        Täällä on onneksi rekattuja ja muita ihmisiä, joista tykkään ja jotka huomioin.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Minä usko koko lakimieheen.
        Miten ihminen, joka ahdistelee muita palstoilla, voi tehdä lakimiesten kanssa mitään.

        Nytki on tehty rekattujen toimesta aloitus, jossa keskustellaan asiallisesti. Ainoa räyhääjä on tämä kyseinen ihminen.

        Mulle hän on täysin mitätön ja näkymätön.

        Täällä on onneksi rekattuja ja muita ihmisiä, joista tykkään ja jotka huomioin.

        Keskustellaanpas minun kaverista muutama sana. Voin kertoa mitä teitte ja sanoitte. Kun meinasi kuolla niin esim NAUROITTE.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Parempi ku pitää näkymättömänä.

        Näin se täytyy tehdä! Menen huomenna verikokeeseen ja nielunäytteen ottoon, kun lentsu jatkuu, koronaa ei ole tein taas kotitestin. No, sitten pitää vielä lekurille varata aika, saa nähdä mitä keksivät, lääkekuurin?


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Minä usko koko lakimieheen.
        Miten ihminen, joka ahdistelee muita palstoilla, voi tehdä lakimiesten kanssa mitään.

        Nytki on tehty rekattujen toimesta aloitus, jossa keskustellaan asiallisesti. Ainoa räyhääjä on tämä kyseinen ihminen.

        Mulle hän on täysin mitätön ja näkymätön.

        Täällä on onneksi rekattuja ja muita ihmisiä, joista tykkään ja jotka huomioin.

        No ei tässä ole aineksii minkäänmoiseen keissiin. Mä tiedän nää jutskat ku perheessä on lakimies :)


      • artagnan kirjoitti:

        No ei tässä ole aineksii minkäänmoiseen keissiin. Mä tiedän nää jutskat ku perheessä on lakimies :)

        Hyvin sanottu! 👍


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Näin se täytyy tehdä! Menen huomenna verikokeeseen ja nielunäytteen ottoon, kun lentsu jatkuu, koronaa ei ole tein taas kotitestin. No, sitten pitää vielä lekurille varata aika, saa nähdä mitä keksivät, lääkekuurin?

        Saattaa se olla, että on menny poskionteloihin tai muuhun, että pitkittyy tuo tauti.
        Hyvä, ku käyt varmistamassa :)


      • artagnan kirjoitti:

        No ei tässä ole aineksii minkäänmoiseen keissiin. Mä tiedän nää jutskat ku perheessä on lakimies :)

        No miten voisikaa olla, ku tyyppi itte hyppii perässä kitisemässä, vaikkei kukaan häntä häiritse.


      • Anonyymi
        artagnan kirjoitti:

        No ei tässä ole aineksii minkäänmoiseen keissiin. Mä tiedän nää jutskat ku perheessä on lakimies :)

        Ai kunnianloukkaus ei olekkaan nykyään laissa rikos?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai kunnianloukkaus ei olekkaan nykyään laissa rikos?

        No mä väännän rautalangasta: Sä voit nimitellä ja solvata palsta-Artsii et mä nyyhkin hihaani et ootpa sä hemmetin ilkee. Se ei ole kummiskaan kunnianloukkaus. Jos sä kaivat esiin mun oikeen identiteetin ja rupeet väittämään et mä oon entinen linnakundi ja mummoin ryöstäjä nii se on sit jo kunnianloukkaus. Katsos ku anonyymin kunniaa ei voi loukata. Jos sä oot löytänyt lakimiehen joka väittää muuta nii sua viilataan linssiin. Faija on asianajaja joten mäkin oon niinku melkein :)

        - Artsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mä väännän rautalangasta: Sä voit nimitellä ja solvata palsta-Artsii et mä nyyhkin hihaani et ootpa sä hemmetin ilkee. Se ei ole kummiskaan kunnianloukkaus. Jos sä kaivat esiin mun oikeen identiteetin ja rupeet väittämään et mä oon entinen linnakundi ja mummoin ryöstäjä nii se on sit jo kunnianloukkaus. Katsos ku anonyymin kunniaa ei voi loukata. Jos sä oot löytänyt lakimiehen joka väittää muuta nii sua viilataan linssiin. Faija on asianajaja joten mäkin oon niinku melkein :)

        - Artsi

        Ensin nämä kaksi tulivat aukomaan naamaa kun kerroin törkeistä asiakkaista. Pistivät kaiken minun syyksi ja käskivät vaihtaa alaa. Eikä se jäänyt siihen. Minusta tehtiin erillisiä aloituksia jonka tarkotus oli vain mollata minua. Toisissa aloituksissa haukkuminen senkuin jatkui. Täällä oli myös minun yksi kaveri kirjoittamassa ja ne eivät liittyneet asiakaspalveluun tai mihinkään vastaavaan. Hän kirjoitteli luonnosta ja liikkumisesta niin häntä mollattiin erillisissä keskusteluissa mielisairaaksi joka vastailee itsekseen. Että heti kun joku toinen keskustelu saa kommentteja niin se on mielisairaan itsekseen puhelua? Hän puolusti itseään jopa todella asiallisesti niin näiden kahden hyökkäys oli jotain aivan kauheaa, hirveetä tekstiä.. Lopulta tulin tänne ja puolustin kaveriani niin nämä kaksi nauroivat hänen pahalle ololle. Haukkuminen jatkui, jatkui ja jatkui. Aivan älytöntä.

        Eli tämä kaikki pitäisi hymyillen hyväksyä vai? Heidän teko oli ok ja kaverin puolustaminen ei?


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Saattaa se olla, että on menny poskionteloihin tai muuhun, että pitkittyy tuo tauti.
        Hyvä, ku käyt varmistamassa :)

        Juu, pitää se nyt tehdä jotain tälle taudille.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Juu, pitää se nyt tehdä jotain tälle taudille.

        No kannattaa se, ku eihän se ole kivaa potea tautia viikkotolkulla.
        Kyllähän flunssat saattaa joskus pitkittyä, mut kannattaa aina varmistaa tilanne.


    • Anonyymi

      Vaikea nähdä, kuinka tästä voidaan selvitä ilman pahoja vaurioita yhteis­kunnalle

      • Tarkotat varmaan tätä koronatilannetta...?

        Kalliiksi tulee.
        Mua ihmetyttää nyt tämä koululaisten kotitestausasia. On aikamoinen homma testauttaa koululaisia ja valtiolla pitää löytyä rahaa noihin testeihin.


    • Saadaan täällä Kokkolassaki palella ny kylmässä säässä :{

      Mä tajusin vasta nyt, että ei talvi hullumpi vuodenaika ole, mutta pakkasasteet ku menee yli -15°c, niin se on mulle ainaki liikaa!

      Joko olette nenunne pistäneet ulos? Minä sen verran, että kiikutin ripeillä kintuillani äkkiä roskapussit roskiskatokseen.
      Nyt on mukava kyhjöttää sisällä villasukat jalassa, vaikka lämmin koti muutes onkin :)

      • Ainakin ilma on raikasta pakkasella, piristää kivasti.


      • No kyl mäkin diggaan enemmän helteistä :) Skidin kaa käytiin pelaamassa lätkää ku hän oli landella mut tällaisilla ilmoilla mä skippaan lenkkeilyt tms. ihan suosiolla. Väännän sit vaan rautaa ;)


      • artagnan kirjoitti:

        No kyl mäkin diggaan enemmän helteistä :) Skidin kaa käytiin pelaamassa lätkää ku hän oli landella mut tällaisilla ilmoilla mä skippaan lenkkeilyt tms. ihan suosiolla. Väännän sit vaan rautaa ;)

        Kyllä minäkin pidän kesästä ja helteistä parhaiten.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Ainakin ilma on raikasta pakkasella, piristää kivasti.

        Juu on.
        Talvessa on se hyvä puoli, ettei hämähäkit vaani joka paikassa :{


      • artagnan kirjoitti:

        No kyl mäkin diggaan enemmän helteistä :) Skidin kaa käytiin pelaamassa lätkää ku hän oli landella mut tällaisilla ilmoilla mä skippaan lenkkeilyt tms. ihan suosiolla. Väännän sit vaan rautaa ;)

        Ei noin kylmässä ilmassa oikein viihdy, kun se hyydyttää samantien :{

        Oon kyl kateellinen sulle, ku jaksat tuota raudanvääntöä. Joskus kävin kans kuntosalilla, mut se hiipu sitten. Nyt on kotona vaa omat pikkujutut.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Ei noin kylmässä ilmassa oikein viihdy, kun se hyydyttää samantien :{

        Oon kyl kateellinen sulle, ku jaksat tuota raudanvääntöä. Joskus kävin kans kuntosalilla, mut se hiipu sitten. Nyt on kotona vaa omat pikkujutut.

        Mä katsos funtsin jo ensi kesää biitsillä ;)

        -Artsi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä katsos funtsin jo ensi kesää biitsillä ;)

        -Artsi

        No nii, kyllä sitä pitää olla kondiksessa, ku Artsi taas kesällä viipottaa rantahiekalla lihakset öljyttynä ;)

        Tuo sai mut löytämää tästä talvesta taas yhden hyvän puolen...
        Saa pitää paljon vaatetta päällä, ku meikäläinen on kintuistaan ku "punapilkkutautinen" :{


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Juu on.
        Talvessa on se hyvä puoli, ettei hämähäkit vaani joka paikassa :{

        Katsoin muuten vähän aikaa sitten YouTubessa videoita kun yhdellä tyypillä oli tarantelloja lemmikkeinä...


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Katsoin muuten vähän aikaa sitten YouTubessa videoita kun yhdellä tyypillä oli tarantelloja lemmikkeinä...

        No mua ei niinkään inhota nuo tarantellat, vaan kaikki pienemmät, varsinkin mustat paksut :{

        Näin kerran kuvaa Australiasta, jossa tuollaset mustat karmeat oli tehny valtavat verkot, ja niitä oli varmasti tuhansia siinä! Hyi, tuli vilunväreet :{


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No mua ei niinkään inhota nuo tarantellat, vaan kaikki pienemmät, varsinkin mustat paksut :{

        Näin kerran kuvaa Australiasta, jossa tuollaset mustat karmeat oli tehny valtavat verkot, ja niitä oli varmasti tuhansia siinä! Hyi, tuli vilunväreet :{

        Minua yököttää toukat ja madot...


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Minua yököttää toukat ja madot...

        Ai :)) Mua ne ei sillee, vaikken mä kyllä mitää toukkaa kädelleni ottais.

        Kastemadoista mä tykkään. Sillon ku on oikeen vettä satanu ja kastemadot nousee maanpinnalle, nii hirvittää niitte puolesta, ku ne asfaltilla jää pyörien ja kävelijöiden jalkoihin :(
        Mun tekis mieli aina raahata ne kaikki turvaan :(


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Ai :)) Mua ne ei sillee, vaikken mä kyllä mitää toukkaa kädelleni ottais.

        Kastemadoista mä tykkään. Sillon ku on oikeen vettä satanu ja kastemadot nousee maanpinnalle, nii hirvittää niitte puolesta, ku ne asfaltilla jää pyörien ja kävelijöiden jalkoihin :(
        Mun tekis mieli aina raahata ne kaikki turvaan :(

        Minua nuo toukat ja madot vaan iljettävä, en halua niihin koskea tai talloa..


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Minua nuo toukat ja madot vaan iljettävä, en halua niihin koskea tai talloa..

        Kukkapenkissä näkee aina kaikenlaisia öttiäisiä, nii niihin on silleen tottunut :)

        Aattele, että perhosen toukastakin kasvaa kaunis perhonen :)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No nii, kyllä sitä pitää olla kondiksessa, ku Artsi taas kesällä viipottaa rantahiekalla lihakset öljyttynä ;)

        Tuo sai mut löytämää tästä talvesta taas yhden hyvän puolen...
        Saa pitää paljon vaatetta päällä, ku meikäläinen on kintuistaan ku "punapilkkutautinen" :{

        Nii, mun "punapilkkutauti" on tullu siitä, ku tuo pikkukisuli käyttää mun kinttuja vuorikiipeilyyn ;)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Kukkapenkissä näkee aina kaikenlaisia öttiäisiä, nii niihin on silleen tottunut :)

        Aattele, että perhosen toukastakin kasvaa kaunis perhonen :)

        Siksi vähän inhoittaisi kaivaa kukkapenkkiä/multaa, kun tulee esiin mato....


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Siksi vähän inhoittaisi kaivaa kukkapenkkiä/multaa, kun tulee esiin mato....

        Mä taas ilahdun hirveesti, ku näen kastematoja, ku ne on hyväksi sille mullalle :)

        Muistu mieleen, ku kerran yhdestä kaatuneesta männystä raotin sitä pintakuorta, nii siellä alla oli hirveesti semmosia keltasia, ylisyöneen näkösiä pullukoita toukkia. Sillon kyllä vähän iljetti :]


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Mä taas ilahdun hirveesti, ku näen kastematoja, ku ne on hyväksi sille mullalle :)

        Muistu mieleen, ku kerran yhdestä kaatuneesta männystä raotin sitä pintakuorta, nii siellä alla oli hirveesti semmosia keltasia, ylisyöneen näkösiä pullukoita toukkia. Sillon kyllä vähän iljetti :]

        Juu, tiedän että kastemadot on hyödyllisiä. Muistan kun lapsena keräsin turvetta, niin yhdessä palassa oli iso toukka.. Kyllä se lensi äkkiä kädestä...


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Juu, tiedän että kastemadot on hyödyllisiä. Muistan kun lapsena keräsin turvetta, niin yhdessä palassa oli iso toukka.. Kyllä se lensi äkkiä kädestä...

        :)))) Ihan melkeen näin sun kauhusta suurentuneet silmät ja nopean turpeen viskasun :)))))

        Oisko sulle tuosta jääny tuo toukkakammo?


    • Anonyymi

      Ei ole näkymää ulos. Vaikka omikron hiipuisi, saattaa kehittyä jälleen uusi variantti.

      • En kyllä tiedä miten/milloin korona häipyy..


      • Kyprokselta löytyny jo joku muunnos :(

        Toivotaan ny, ettei ole mikään seuraava iljetys, mikä alkaa piinaamaan.
        Onhan se ihan tavallista, että muunnoksia tulee, mut kyllä tää saa nyt jo loppua.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Kyprokselta löytyny jo joku muunnos :(

        Toivotaan ny, ettei ole mikään seuraava iljetys, mikä alkaa piinaamaan.
        Onhan se ihan tavallista, että muunnoksia tulee, mut kyllä tää saa nyt jo loppua.

        Omikron on onneksi lievä.


      • tinttu-liina
        Anonyymi kirjoitti:

        Omikron on onneksi lievä.

        Niinhän sitä sanotaan, ettei aiheuta niin pahoja oireita kuin edellinen.
        Toivottavasti kuitenki pystyis senki välttämään.


    • Anonyymi

      Voihan pärre senttään nyt ne kaiknemaailman pöpöt mellastaa kaikkialla mikään ei tunnu auttavan,mutta minulla vois olla tähänki ehkä jokin keino takataskussa nimittäin jos pohjanmaan poliisi vois tämän koronan suhteen auttaa? niillähän on sitä vapaa-aikaa ja poliisi sai just lisää määrärahoja eli rahaa niillä on

      • Ei taida ny jepet tässä auttaa, vaikka muutoin ovatkin avuksi monessa asiassa.


    • Niin se alkaa taas arki rakkaat palstalaiset. Nyt on edessä aika pitkä sessio, ettei tule mitään juhlapyhiäkään vastaan.

      Yritetään taas jaksaa painaa töitä sun muuta.
      Kohta se helmikuu putkahtaa esiin, ennenku huomataankaan ja sehän onkin sitten lyhyt kuukausi.

      Turvallista viikkoa kaikille mussukoille :)))

      • Ystävänpäivä taitaa olla seuraavaksi.

        Mukavaa tulevaa viikkoa kaikille!


      • Kiitos samoin ihanat Kittie ja Tinttu-Liina! Myös mun elämä hymyilee jälleen, kunhan se komea nuorukainen kömpii mun viereen nukkumaan... ♡(Θ_Θ❀)Zzzzz


      • SäädyllinenVanhaTäti kirjoitti:

        Kiitos samoin ihanat Kittie ja Tinttu-Liina! Myös mun elämä hymyilee jälleen, kunhan se komea nuorukainen kömpii mun viereen nukkumaan... ♡(Θ_Θ❀)Zzzzz

        Hupsista vain, kun äänestin itseäni vahingossa mun reumatismisilla sormilla... (◠‿◠✿)


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Ystävänpäivä taitaa olla seuraavaksi.

        Mukavaa tulevaa viikkoa kaikille!

        Kiitos Kittie :)


      • SäädyllinenVanhaTäti kirjoitti:

        Kiitos samoin ihanat Kittie ja Tinttu-Liina! Myös mun elämä hymyilee jälleen, kunhan se komea nuorukainen kömpii mun viereen nukkumaan... ♡(Θ_Θ❀)Zzzzz

        Kattos, meitin vanha tätikin ilahduttaa meitä läsnäolollaan :)))

        Sulla on hyvin pullat uunissa, ku saat sellasen nuoren komistuksen lämmittämään sun raihnasia ja suonikohjusia kinttujas ;))


      • SäädyllinenVanhaTäti kirjoitti:

        Hupsista vain, kun äänestin itseäni vahingossa mun reumatismisilla sormilla... (◠‿◠✿)

        Pyydä sitä nuorta komistusta vähän levittämään linimenttiä sun reumatismiis, niin et yöllä vahingossa painele mitään muuta ;))


      • SäädyllinenVanhaTäti kirjoitti:

        Kiitos samoin ihanat Kittie ja Tinttu-Liina! Myös mun elämä hymyilee jälleen, kunhan se komea nuorukainen kömpii mun viereen nukkumaan... ♡(Θ_Θ❀)Zzzzz

        Minä kävin tänään verikokeessa ja ottamassa nielunäytteen flunssan takia.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Kattos, meitin vanha tätikin ilahduttaa meitä läsnäolollaan :)))

        Sulla on hyvin pullat uunissa, ku saat sellasen nuoren komistuksen lämmittämään sun raihnasia ja suonikohjusia kinttujas ;))

        Täytyykin tsiigailla milloin pullat tulee baanalla vastaan :D


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Minä kävin tänään verikokeessa ja ottamassa nielunäytteen flunssan takia.

        Voi parkaa, Artsi-setä halii :( Ku rupeet ny vaan toipumaan.


      • artagnan kirjoitti:

        Täytyykin tsiigailla milloin pullat tulee baanalla vastaan :D

        Täh???
        Mulla meni ny kyllä ihan ohi :)))
        Pullat baanalla vastaan???


      • artagnan kirjoitti:

        Voi parkaa, Artsi-setä halii :( Ku rupeet ny vaan toipumaan.

        Kiitos kaunis! ❤️


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Täh???
        Mulla meni ny kyllä ihan ohi :)))
        Pullat baanalla vastaan???

        Liekö tuossa tarkoitettiin 1 1 = 1 tai 2?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Liekö tuossa tarkoitettiin 1 1 = 1 tai 2?

        😳
        Mä taidan käydä tänään vähän hitaalla... :{


    • Meille tuli sitten rauha palstalle!
      Hyvä me!! :)))))

      Taas saadaan antaa ablodit itsellemme! :))

      • Mitä on tapahtunut?


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Mitä on tapahtunut?

        No en mäkään kyl hiffaa....


      • Hyvä olisi jos pysyisivät poissa..


      • Nii on, mutta ei toinen ole sen parempi.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Hyvä olisi jos pysyisivät poissa..

        Jos naamansa meinaavat säilyttää, niin pysyvät.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Jos naamansa meinaavat säilyttää, niin pysyvät.

        Oikea ihme olisi jos osasivat pysyä poissa.


    • Anonyymi

      Mitä enemmän rokotetaan sitä enemmän virus leviää.Taitaa rokote olla varsinainen kiihdytin .

      • Anonyymi

        Köyhien rokottamattomien keskuudessa ne variantit syntyy. Omikron esim. on kehittynyt Etelä-Afrikan AIDSia sairastavien keskuudessa ja nyt se leviää täällä eritoten teidän rokottamattomien välityksellä.


      • Ilman rokotteita olisi tilanne moninkerroin huonompi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhien rokottamattomien keskuudessa ne variantit syntyy. Omikron esim. on kehittynyt Etelä-Afrikan AIDSia sairastavien keskuudessa ja nyt se leviää täällä eritoten teidän rokottamattomien välityksellä.

        Seuraavaksi tulee aids covid virus .


    • Anonyymi

      Kun FHI ja SLV Madsenin kanssa ovat hyväksyneet Pfizerin Corminaty-rokotteen myös 5-12-vuotiaille lapsille, ja ainesosat on julkaistu yhteisluettelossa, olemme tutkineet, mitä nämä kaksi nanohiukkasta, ALC-0159 ja ALC-0315 ovat. Oli järkytys löytää valmistajan verkkosivuilta, että näitä aineita EI saa antaa ihmisille myrkyllisyyden vuoksi.

      • Anonyymi

        No eipä tietenkään ja näyttää tärkeältä kun "tohtori" esittää asiaansa oikein numerosarjojen kanssa.


    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1437
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1141
    3. 37
      822
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      806
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      157
      775
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      762
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      732
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      695
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      689
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      642
    Aihe