Voiko kani pelätä pimeää?

o.c-fani

Hei! Voisiko kanini pelätä pimeää sillä se riehuu heti kun valot sammuvat! Yritin pitää valoja päällä jonkin aikaa ja sitten sammutin, se oli hetken hiljaa ja sitten se taas alkoi...
Osaisiko joku auttaa???

10

5533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirppi

      Voi olla että kani säikähtää syttyviä valoja! itse aina sanon "valot" kun olen napsauttamassa valoja, niin kanit osaavat varautua!;)

      • kirppi

        aloittaa "pimeän rallin" eli alkaa riehua ja juoksennella (ilosta) ympäriinsä;)


    • Nimetön

      yhdyn tai henkilön vastaukseenja uskon että se alkaa riehuu just sillo ku pitäs rauhoittua se on yleistä ja joskus tosi hermostuttavaaki jos on hyvin väsyny ja toinen vaa rynkyttää häkkiiään tai kaltereitaan..mut kuitenkin en usko et se pupu pimeetä pelkäis vaa aloittaa temmeltämisensä..mikäköhä siin on et ne aloittaa sen just sllo ku täytyis rauhoittuu??

      • Hermanni

        Kanithan ovat alunperin hämäräeläimiä, eli aktiivisimmillaan hämäräaikaan.

        Meillä kanit pitää ihan omia bileitä yöllä pimeässä (ovat siis aina vapaana). Hyvin ne näkee liikkua, hyppiä sohvalle, nojatuolille jne.


      • pelletti
        Hermanni kirjoitti:

        Kanithan ovat alunperin hämäräeläimiä, eli aktiivisimmillaan hämäräaikaan.

        Meillä kanit pitää ihan omia bileitä yöllä pimeässä (ovat siis aina vapaana). Hyvin ne näkee liikkua, hyppiä sohvalle, nojatuolille jne.

        Rymistelemällä se voi houkutella sinua takaisin luokseen. Meidän kani yritti hakea huomiota tömistämällä ja jyrsimällä häkkiä ja aina illalla, kun olin menossa nukkumaan. Muutaman illan menin halpaan. Älä ole huomaavinaan, niin voi rauhoittua. Meillä nukutaan yöt.


      • BubuFriend
        Hermanni kirjoitti:

        Kanithan ovat alunperin hämäräeläimiä, eli aktiivisimmillaan hämäräaikaan.

        Meillä kanit pitää ihan omia bileitä yöllä pimeässä (ovat siis aina vapaana). Hyvin ne näkee liikkua, hyppiä sohvalle, nojatuolille jne.

        meijän poika pupu oli ennen aina yötkin vapaana mut sitk me otettiin sille kaveriks tyttöpupu nii niit on ollu pakko pitää häkis yöt koska ne puree joka paikkaa tai siis se uus tyttö puree ja sit eetuki eli se poikaki on alkanu sen tytön peräs tekee jonku verran tuhoi.. mut kyl mä tiesin et ne näkee pimeeski=) ja pakkohan niiden on ku eihän ne muuten luonnoskaa pärjäis..ja luonnoskinhan ne on just sillo hämärällä liikkeellä eniten..meijän puput kyl yleensä nykyää saa bilettää yöllä sillee ettei herätä eli ei ainakaa pure häkkinsä kaltereita mut purut kyl pöllyää usein..ja ruokakupit on täynn purua ollu sen jälkee ku meijän viuhti pupu(tyttöpupu) astu kuvioihin..eetu onki jo sit paljon rauhallisempi ja muutenki ne on tottakai ihan erilaisia..


      • tyttöinen

        eikös kani ole hämärä eläin ja elää railakkaasti lähinnä yöllä ja nukkuu päivällä.. niin olen minä ainakin asian ymmärtäny..


    • Anonyymi

      Meidän pupu ehkä pelkää pimeää, koska kun valo oli pois päältä hän ei syönyt (yleensä hirveä ahmatti) eikä antanut koskea (yleensä oikein kerjää huomiota ja rapsutuksia), mutta kun valo laitettiin päälle hän juoksi ruokakupille piilopaikastaan ja antoi koskea mutta kun valo laitettiin taas pois päältä hän juoksi takaisin piiloon ja vaikutti pelokkaalta. Voisiko olla pimeänpelkoa vai jotain muuta?

    • Anonyymi

      Minulla on pupu se oli ennen minun huoneessa mutta äitini vaihtoi sen joten näkeekö puput pimeällä☹️

    • Anonyymi

      Kani on yöeläin, kuten kissakin ja ei pelkää pimeää, vaan kanit muuttuuvatkin yleensä illalla ja yöllä aktiivisemmaksi. Kolistelevat , etsivat tekemistä. Kannattaa jättää yöksi pehmoleluja, pyyhkeitä, että voisivat leikkuä ja kaivaa niitä. Se ei aiheuttaa kolinaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe