Ei ihme jos verot kovat duunareilla maissa.
SISU murtaa olematonta jäätä Haminassa 2022
31
1099
Vastaukset
- Anonyymi
Miten helvetissä Sisun jäänmurtaminen ja maissa työskentelevän verot ovat tekemisissä keskenään ? Tollasen maakravun näkemys olemattomista jäistä on yhtä arvokas kuin spurgun näkemys arvokkaasta samppanjasta... Mee töihin ja vingu sitten.
- Anonyymi
Spurgu olisi onnellinen arvokkaasta sampanjasta. Niin kuin Kossusta tai ehkä putsatusta Sinolistakin.
Eihän aloituksessa järkeä ollut, ei kirjoittajalla suinkaan äly ole kovin korkeaa tasoa. Minkäs sille itse voi.
Taitavat nykyajan merimiehet painaa pitkää päivää pääsääntöisesti, siis työssä. Mutta niin se on ollut viimeiset viisikymmentä vuotta ainakin. Sen tiedän.
- Anonyymi
Hamina ja Kotka, molempiin on avustusrajoitukset joten jossain lähistöllä on oltava murtaja. Jää on 10-15cm paksua, muutama maili satamasta ulospäin.
Tyhjä laiva voi jäädä kiinni noinkin ohuessa jäässä.
Venäläisillä on Suomenlahden itäpäässä kuusi murtajaa....- Anonyymi
Tämän: https://www.ilmatieteenlaitos.fi/jaatilanne
mukaan suomenlahdella on paksuimmillaan 35 cm jäätä, ja ne paksuimmat kohdat ovat rannikolla, myös Suomen puolella yhtä paksua kuin Viipurinlahdella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän: https://www.ilmatieteenlaitos.fi/jaatilanne
mukaan suomenlahdella on paksuimmillaan 35 cm jäätä, ja ne paksuimmat kohdat ovat rannikolla, myös Suomen puolella yhtä paksua kuin Viipurinlahdella.''Itäisellä Suomenlahdella on 10-30 cm paksua kiintojäätä...''
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''Itäisellä Suomenlahdella on 10-30 cm paksua kiintojäätä...''
Lue lause loppuun, ja huomioi tekstin lisäksi linkin alussa oleva kartta jäätilanteesta 10.11.2022.
Eli paksuimmillaan 35 cm jäätä suomen puolella rannikon lähellä. Missään ei väitetä että se olisi kaikki kiintojäätä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue lause loppuun, ja huomioi tekstin lisäksi linkin alussa oleva kartta jäätilanteesta 10.11.2022.
Eli paksuimmillaan 35 cm jäätä suomen puolella rannikon lähellä. Missään ei väitetä että se olisi kaikki kiintojäätä.Eilen ja tänään sama virsi...
''Itäisellä Suomenlahdella on 10-30 cm paksua kiintojäätä Täktarniin, Viikariin ja Einonkariin. Ulompana on ohutta tasaista jäätä ja uutta jäätä linjalle Kalbådagrund - Suursaari. Viipurinlahdella on 20-35 cm paksua kiintojäätä.'' - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue lause loppuun, ja huomioi tekstin lisäksi linkin alussa oleva kartta jäätilanteesta 10.11.2022.
Eli paksuimmillaan 35 cm jäätä suomen puolella rannikon lähellä. Missään ei väitetä että se olisi kaikki kiintojäätä.Jos jää on kiintojäätä, se myös mainitaan...JOS sitä ei mainita, se jää ei silloin ole kiintojäätä. Joten se ei ole kiintojäätä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos jää on kiintojäätä, se myös mainitaan...JOS sitä ei mainita, se jää ei silloin ole kiintojäätä. Joten se ei ole kiintojäätä!
Sinulle voi tulla yllätyksenä, mutta ahtojääkin estää/haittaa aluksen kulkua ja vaatii jäänmurtajaa avuksi.
Edelleen kartan mukaan suomen puolella on rannikolla 35 cm jäätä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulle voi tulla yllätyksenä, mutta ahtojääkin estää/haittaa aluksen kulkua ja vaatii jäänmurtajaa avuksi.
Edelleen kartan mukaan suomen puolella on rannikolla 35 cm jäätä.Kartan laatikot on hieman sinne päin...
Viisi senttiä lisää eilisestä...
''Itäisellä Suomenlahdella on 10-35 cm paksua kiintojäätä Täktarniin, Viikariin ja Einonkariin. Ulompana on ohutta tasaista jäätä ja uutta jäätä linjalle Tainio-Haapasaari. Viipurinlahdella on 20-35 cm paksua kiintojäätä. Ulompana on ohutta hyvin tiheää ajojäätä Someriin.'' - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulle voi tulla yllätyksenä, mutta ahtojääkin estää/haittaa aluksen kulkua ja vaatii jäänmurtajaa avuksi.
Edelleen kartan mukaan suomen puolella on rannikolla 35 cm jäätä.Tulipa olluksi joskus muutamia vuosia jäänmurtajilla duunissa että joku hatara käsitys asioista minullakin on. Olin mukana mm. silloin kun Perämeren laivaliikennettä ensimmäisen kerran ylläpidettiin ympärivuotisesti, missä sinä silloin vaikutit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulipa olluksi joskus muutamia vuosia jäänmurtajilla duunissa että joku hatara käsitys asioista minullakin on. Olin mukana mm. silloin kun Perämeren laivaliikennettä ensimmäisen kerran ylläpidettiin ympärivuotisesti, missä sinä silloin vaikutit?
Mikä oli jäänmurtajan nimi ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä oli jäänmurtajan nimi ?
Jätänpä kertomatta mutta ei niitä vaihtoehtoja kolmea enempää ole. Yhtä hyvin voisin kai nimeni kertoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jätänpä kertomatta mutta ei niitä vaihtoehtoja kolmea enempää ole. Yhtä hyvin voisin kai nimeni kertoa?
Ketään ei kiinnosta sinun nimesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta sinun nimesi.
Eipä kyllä sinunkaan sillä kovin teräviin kommentteihin et kykene, vähän kuin köydet pitäisivät kiinni ja jumissa junttilan tuvan peränurkassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä kyllä sinunkaan sillä kovin teräviin kommentteihin et kykene, vähän kuin köydet pitäisivät kiinni ja jumissa junttilan tuvan peränurkassa.
Voi hellanlettas sentään:)))))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä kyllä sinunkaan sillä kovin teräviin kommentteihin et kykene, vähän kuin köydet pitäisivät kiinni ja jumissa junttilan tuvan peränurkassa.
Sinulta kysyttiin millä murtajalla sinulla oli jobi silloin kun Kemin satama otettiin ympärivuotiseen käyttöön. Jos vastaisit, luuletko että jollain on crew list mistä selvittää nimesi ??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulta kysyttiin millä murtajalla sinulla oli jobi silloin kun Kemin satama otettiin ympärivuotiseen käyttöön. Jos vastaisit, luuletko että jollain on crew list mistä selvittää nimesi ??
Ei maksa vaivaa tivata. Tää murtajamies on ollu niin "monessa mukana" mutta koskaan ei voi kertoa mitään kun kysytään jotain tarkentavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei maksa vaivaa tivata. Tää murtajamies on ollu niin "monessa mukana" mutta koskaan ei voi kertoa mitään kun kysytään jotain tarkentavaa.
Tää "ei maksa vaivaa"- mies ei osaa kuin jankata vähän joka sivulla, aina yhtä junttimaisesti. Ja kun vinoilemaan oikeasti ryhdytään, hän tulee jäämään kirkkaasti kakkoseksi toiseksi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää "ei maksa vaivaa"- mies ei osaa kuin jankata vähän joka sivulla, aina yhtä junttimaisesti. Ja kun vinoilemaan oikeasti ryhdytään, hän tulee jäämään kirkkaasti kakkoseksi toiseksi!
Jaa, enpä ole muualle kirjoitellut ja tännekin vain tuon yhden viestin!
Mutta sulla ilmeisesti on sitten kokemusta "vinoilusta" oikein kunnolla? Se ei kyllä ole mikään meriitti! Lähinnä naurettavaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää "ei maksa vaivaa"- mies ei osaa kuin jankata vähän joka sivulla, aina yhtä junttimaisesti. Ja kun vinoilemaan oikeasti ryhdytään, hän tulee jäämään kirkkaasti kakkoseksi toiseksi!
Kun vastaukset on tyyliin ''...en nyt viitsi sanoa...'' asian voi unohtaa:))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun vastaukset on tyyliin ''...en nyt viitsi sanoa...'' asian voi unohtaa:))
Kun vastaukset ovat tyyliin "asian voi unohtaa", asian voi unohtaa?
:))
:)) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun vastaukset ovat tyyliin "asian voi unohtaa", asian voi unohtaa?
:))
:))WAU, mie romahan;)))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
WAU, mie romahan;)))
Huudat ja romahdat, uskotaan.
- Anonyymi
Jotkut osaavat ennakoida, toiset irrottavat köydet kun laivat ovat jumissa.
- Anonyymi
???
- Anonyymi
Siellä om nähty neuvvosto liittolainen sukellus vene. Varmatieto.
- Anonyymi
Patavahdin hommaa oli lämminvesikattiloiden toiminnan valvomisen lisäksi mm. vesi-rasvaseoksen kaapiminen akselitunnelien pohjilta ämpäreihin ja raahaaminen konehuoneiden yhteydessä omissa huoneissaan olleisiin keittoastioihin missä seosta kuumentamalla siitä erotettiin rasva vedestä ja rasva laitettiin samalla tasolla oleviin säiliöihin joista oli putkiyhteys akselihylsiin ja rasva vähin erin valui omalla painollaan säiliöstä sinne hylsiin eli potkuriakselien läpivienteihin niitä voitelemaan. Ulkopuolinen veden paine sitten aiheutti sen että enin osa rasvasta kulkeutui "sisäänpäin" eli akselitunneliin mutta aina silloin tällöin uuttakin rasvaa oli kiertoon lisättävä, siis sinne yläkerran säiliöön.
- Anonyymi
Eijjoo näin. Mun Evinrude on 12-heppanen Pusterin pärssiissä.
Svante från Pellinge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eijjoo näin. Mun Evinrude on 12-heppanen Pusterin pärssiissä.
Svante från PellingeBooster- pumppusi on kovin heikko, ei nosta painetta.
- Anonyymi
Sisu,jo nimi sen sanoo.Sisun paras positio on juurikin nyt näinä aikoina siellä missä se nyt on.Eikä siihen välttämättä jäätä tarvitse!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2014355Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus33476- 2443418
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792355Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851993Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391619- 1401310
- 151258
- 481218
- 991141