BMW K1200RS

Nimetön

Ostin juuri Bmw K1200 rs.n vm-97 aj.72000 km. vaihteiston puolelta kuuluu pientä ääntä eli roklattaa mutta kun kytkimen painaa pohjaan niin ääni vähenee tai loppuu kokonaan, onko syytä huoleen ja onko äänet normaaleja bemareissa niinkuin jotkut sanovat. Kyselin mototripistä asiasta ja en saanut mitään tietoa mut sehän onkin liike joka on tarkoitettu eliitille jotka maksaa vastauksista.Kiitoksia jo etukäteen vastauksista

17

13344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K 1200 RS

      Kuulostaa ihan normaaleilta bemun ääniltä, eli ei syytä huoleen. Mototripissä ei vaan tyyli muutu, moni kiertääkin sen kaukaa..

      • Asiakas

        Hei,
        Itse olen ollut tyytyväinen Mototripin toimintaan. Olen ostanut yhden Bemarin liikkeestä ja huoltanut siellä kolmea BMW:tä -90-lopulta lähtien..

        Palvelu on ollut asiallista ja olen ollut tyytyväinen. Homma on toiminut ja maksanut sen mitä liikkeestä on ennen huoltoja sanottu.

        Mitä ongelmia teillä on liikkeen kanssa ollut?
        Kertokaa ja perustelkaa.


      • K 1200 RS
        Asiakas kirjoitti:

        Hei,
        Itse olen ollut tyytyväinen Mototripin toimintaan. Olen ostanut yhden Bemarin liikkeestä ja huoltanut siellä kolmea BMW:tä -90-lopulta lähtien..

        Palvelu on ollut asiallista ja olen ollut tyytyväinen. Homma on toiminut ja maksanut sen mitä liikkeestä on ennen huoltoja sanottu.

        Mitä ongelmia teillä on liikkeen kanssa ollut?
        Kertokaa ja perustelkaa.

        Mm. täällä http://www.moottoripyora.org/
        on ollut paljon juttua aiheesta. Kokeile vaikka "haku" painiketta sivun oikeassa yläkulmassa.

        Eniten moitteita lienee saanut "ylenkatsova" asenne ja myös haluttomuus? tehdä kauppaa. Vaihdossa ei kelpaa oikein mikään muu kuin BMW ja sekin arvostetaan alakanttiin.

        Vähän sellanen kutina, että halutaan vaan myydä uusia pyöriä ovh-hintaan... Tämän voi helposti todeta tutustumalla Mototripin "vaihtopyörävalikoimaan". Sellaista ei yksinkertaisesti ole olemassa.

        Pientä parannusta palvelualttiudessa olen tosin ollut havaitsevinani. Nämä kokemukset rajoittuvat tosin vain varaosapuolelle, mutta mallikkaasti ja kohteliaasti on pikkutarpeetkin hoidettu.


      • r1150r
        K 1200 RS kirjoitti:

        Mm. täällä http://www.moottoripyora.org/
        on ollut paljon juttua aiheesta. Kokeile vaikka "haku" painiketta sivun oikeassa yläkulmassa.

        Eniten moitteita lienee saanut "ylenkatsova" asenne ja myös haluttomuus? tehdä kauppaa. Vaihdossa ei kelpaa oikein mikään muu kuin BMW ja sekin arvostetaan alakanttiin.

        Vähän sellanen kutina, että halutaan vaan myydä uusia pyöriä ovh-hintaan... Tämän voi helposti todeta tutustumalla Mototripin "vaihtopyörävalikoimaan". Sellaista ei yksinkertaisesti ole olemassa.

        Pientä parannusta palvelualttiudessa olen tosin ollut havaitsevinani. Nämä kokemukset rajoittuvat tosin vain varaosapuolelle, mutta mallikkaasti ja kohteliaasti on pikkutarpeetkin hoidettu.

        Neljä vuotta sitten ostin suoralla kaupalla nykyisen R:n ja Tripin tarjous oli ovh 103900 mk ynnä 2000 mk toimituskuluja. Muualta kysymäni tarjoukset olivat luokkaa 98-100 tmk. Kuvalta ostin.

        Vaihdossa tarjottelin K 100 RS -84 -pyörää. Ei kelvannut. Totesivat sen olevan heille verolliseen myyntiin kannattamaton... Mitä lie tarkoittaakin... Mielestäni jokaiselle pyörälle on olemassa kuitenkin hinta jonka siitä voi hyvittää. Ei ihme ettei vaihtopyöriä montaa ole. Aion vastedeskin kysyä tarjouksen myös Tripistä koska saattaahan ajat muuttua.

        Kypärä ja varaosaostoksissa ei ole ollut itselläni moitittavaa. Muutaman kerran olen kauppaa tehnyt.

        Kaverini ostatteli maalia, maalatakseen peilikotelon uudelleen, pyöräänsä Tripistä ja lopputuloksena totesivat varaavansa itselle mahdollisuuden olla myymättä kaverilleni mitään eli kai se on kansankielellä sitten porttikielto. Kaverini antoi vihreän pyöränsä, R 1100 RT -96, värikoodin liikkeelle ja maali olikin punaista. Liike oli varma, että pyörä onkin maalattu uudelleen, mikä ei pidä paikkaansa. Pyörä on ollut kaveripiirissäni uudedesta asti. Liike toimi tuon ajatuksen mukaan ja varsin tylysti ilmoitti asiakkaan olevan väärässä. Liekö pyörään kiinnitetty aikanaan väärä tarra tai jotakin.


      • ääni
        r1150r kirjoitti:

        Neljä vuotta sitten ostin suoralla kaupalla nykyisen R:n ja Tripin tarjous oli ovh 103900 mk ynnä 2000 mk toimituskuluja. Muualta kysymäni tarjoukset olivat luokkaa 98-100 tmk. Kuvalta ostin.

        Vaihdossa tarjottelin K 100 RS -84 -pyörää. Ei kelvannut. Totesivat sen olevan heille verolliseen myyntiin kannattamaton... Mitä lie tarkoittaakin... Mielestäni jokaiselle pyörälle on olemassa kuitenkin hinta jonka siitä voi hyvittää. Ei ihme ettei vaihtopyöriä montaa ole. Aion vastedeskin kysyä tarjouksen myös Tripistä koska saattaahan ajat muuttua.

        Kypärä ja varaosaostoksissa ei ole ollut itselläni moitittavaa. Muutaman kerran olen kauppaa tehnyt.

        Kaverini ostatteli maalia, maalatakseen peilikotelon uudelleen, pyöräänsä Tripistä ja lopputuloksena totesivat varaavansa itselle mahdollisuuden olla myymättä kaverilleni mitään eli kai se on kansankielellä sitten porttikielto. Kaverini antoi vihreän pyöränsä, R 1100 RT -96, värikoodin liikkeelle ja maali olikin punaista. Liike oli varma, että pyörä onkin maalattu uudelleen, mikä ei pidä paikkaansa. Pyörä on ollut kaveripiirissäni uudedesta asti. Liike toimi tuon ajatuksen mukaan ja varsin tylysti ilmoitti asiakkaan olevan väärässä. Liekö pyörään kiinnitetty aikanaan väärä tarra tai jotakin.

        No miten ne bemarin äänet vaihdelaatikosta muilla palstan lukijoilla onko se yleistä se ääntely vai sattuiko mullekkin sellainen yksilö joka ääntelee aj 52000 km k1200 rs


      • tyttö-bemaristi
        Asiakas kirjoitti:

        Hei,
        Itse olen ollut tyytyväinen Mototripin toimintaan. Olen ostanut yhden Bemarin liikkeestä ja huoltanut siellä kolmea BMW:tä -90-lopulta lähtien..

        Palvelu on ollut asiallista ja olen ollut tyytyväinen. Homma on toiminut ja maksanut sen mitä liikkeestä on ennen huoltoja sanottu.

        Mitä ongelmia teillä on liikkeen kanssa ollut?
        Kertokaa ja perustelkaa.

        Myös minua on palveltu tosi hyvin Mototripissä.
        Jos kaikissa muissakin mp-liikkeissä olisi yhtä hyvä palvelu, niin hyvä olisi.
        Myös huolto yms. tekniset kysymykset ovat hoituneet enemmän kuin hyvin.
        Aiempaa kokemusta mm. Honda- ja Jammu-liikkeistä/huolloista.
        **tyytyväinen lyyli**


      • Juk

        Tiedän hienon taikatempun jos palvelu on ollut huonoa. Minä ainakin menen kilpailevaan yritykseen, jossa saa hyvää palvelua. Osaan ja ymmärrän pysyä poissa paikasta missä minua ei kaivata. Eli minä päätän itse kenelle rahani annan, eikä se ole Mototrip. -jukka-


    • Johannes

      Omani pitää samaa ääntä ja alussa kyselin muiden kokemuksia jutusta. Kun jokainen pyörä tuntui roklottavan enemmän tai vähemmän unohdin koko jutun. Normaalia ääntä, ei muuta kuin kovaa ajoa.

    • Ei vika vaan ominaisuus

      BMW K1200RS:n vaihteisto on erillinen eli vaihteisto ei ole moottorin sisällä kuten yleensä moottoripyörissä. Kytkin on ns. kuiva kytkin. Tuo roklotus ei ole vika vaan ominaisuus. Ei syytä huoleen.

      • juk

        Se roklatus ei tule oikeastaan vaihteistosta vaan kytkimestä. Kampiakselilta pyörimisliike välittyy hammaspyörän kautta kytkimelle. Hammaspyörissä on pakko olla hammasvälys, jotta se toimisi. Polttomoottori käy "nykäyksittäin" kun polttoaineen rähjähdys pakottaa männän alas. Siksi summattujen välyksien johdosta se tuntuu roklattavan, varsinkin kun vaihteiston "koppa" toimii kaiuttimena. Eli ellei roklata ei toimi. Olen purkanut monesti kyseisen kytkimen ja laatikon kytkinlevyjen vaihdon vuoksi (n.80-90 tkm) hammaspyörät kuin kuorma-autossa. 5 x lujemmat kuin "Japanilaisissa" Onko muuten tullut mieleen että noi bemaritkin on koottu ihan normaleista osista, ei ne mitään mystisiä ole. Sika lujia kylläkin. Äläkää huolehtiko rallatuksesta vaan nesteiden vaihdosta ja akusta. -jukka-


      • K1200RS -97
        juk kirjoitti:

        Se roklatus ei tule oikeastaan vaihteistosta vaan kytkimestä. Kampiakselilta pyörimisliike välittyy hammaspyörän kautta kytkimelle. Hammaspyörissä on pakko olla hammasvälys, jotta se toimisi. Polttomoottori käy "nykäyksittäin" kun polttoaineen rähjähdys pakottaa männän alas. Siksi summattujen välyksien johdosta se tuntuu roklattavan, varsinkin kun vaihteiston "koppa" toimii kaiuttimena. Eli ellei roklata ei toimi. Olen purkanut monesti kyseisen kytkimen ja laatikon kytkinlevyjen vaihdon vuoksi (n.80-90 tkm) hammaspyörät kuin kuorma-autossa. 5 x lujemmat kuin "Japanilaisissa" Onko muuten tullut mieleen että noi bemaritkin on koottu ihan normaleista osista, ei ne mitään mystisiä ole. Sika lujia kylläkin. Äläkää huolehtiko rallatuksesta vaan nesteiden vaihdosta ja akusta. -jukka-

        Hei,

        Oletko käyttänyt alkuperäistä kykintä korjauksessa?

        Tarvikkeitakin näkyy löytyvän, myös turboihin K1200RS. Onko kenelläkään kokemuksia tarvikekytkimistä?

        Tässä yksi linkki:

        http://www.rbracing-rsr.com/bmw_clutches.html

        K1200RS -97


      • japseissa
        juk kirjoitti:

        Se roklatus ei tule oikeastaan vaihteistosta vaan kytkimestä. Kampiakselilta pyörimisliike välittyy hammaspyörän kautta kytkimelle. Hammaspyörissä on pakko olla hammasvälys, jotta se toimisi. Polttomoottori käy "nykäyksittäin" kun polttoaineen rähjähdys pakottaa männän alas. Siksi summattujen välyksien johdosta se tuntuu roklattavan, varsinkin kun vaihteiston "koppa" toimii kaiuttimena. Eli ellei roklata ei toimi. Olen purkanut monesti kyseisen kytkimen ja laatikon kytkinlevyjen vaihdon vuoksi (n.80-90 tkm) hammaspyörät kuin kuorma-autossa. 5 x lujemmat kuin "Japanilaisissa" Onko muuten tullut mieleen että noi bemaritkin on koottu ihan normaleista osista, ei ne mitään mystisiä ole. Sika lujia kylläkin. Äläkää huolehtiko rallatuksesta vaan nesteiden vaihdosta ja akusta. -jukka-

        5kertaa lujemmat kuin japseissa-puhut täyttä paskaa,oli sitten kyseessä auto tai m-pyörä niin japsi vempaimet kestää siinä missä bemarikin(vähintään) ja hinta/laatu suhde huomattavasti parempi


      • ..............
        japseissa kirjoitti:

        5kertaa lujemmat kuin japseissa-puhut täyttä paskaa,oli sitten kyseessä auto tai m-pyörä niin japsi vempaimet kestää siinä missä bemarikin(vähintään) ja hinta/laatu suhde huomattavasti parempi

        Se vähän riippuu. Jos verrataan bokseribemariin niin kyllä, ilman koneremppaa 2-3:lla japanilaisella pyörällä ajaa kyllä saman kilometrimäärän kuin yhdellä bokserilla. Tässä menee samalla roskiin se japskin hinta/laatusuhde - joka kertoo vain hinnan ja laadun suhteen. Itse välitän vain laadusta.

        Voihan kyllä olla että japseillakin ajaa sen 300 000km tai 300 000 mailia ja meno jatkuu edelleen, ei ole tullut seurattua niin.


      • Markku-A
        juk kirjoitti:

        Se roklatus ei tule oikeastaan vaihteistosta vaan kytkimestä. Kampiakselilta pyörimisliike välittyy hammaspyörän kautta kytkimelle. Hammaspyörissä on pakko olla hammasvälys, jotta se toimisi. Polttomoottori käy "nykäyksittäin" kun polttoaineen rähjähdys pakottaa männän alas. Siksi summattujen välyksien johdosta se tuntuu roklattavan, varsinkin kun vaihteiston "koppa" toimii kaiuttimena. Eli ellei roklata ei toimi. Olen purkanut monesti kyseisen kytkimen ja laatikon kytkinlevyjen vaihdon vuoksi (n.80-90 tkm) hammaspyörät kuin kuorma-autossa. 5 x lujemmat kuin "Japanilaisissa" Onko muuten tullut mieleen että noi bemaritkin on koottu ihan normaleista osista, ei ne mitään mystisiä ole. Sika lujia kylläkin. Äläkää huolehtiko rallatuksesta vaan nesteiden vaihdosta ja akusta. -jukka-

        Minulla on 2000 mallinen. Ostin sen muutama vuosi sitten ja kuuntelin tuota ääntä alussa. Kyselyyni vastattiin että kuuluu roklattaa mutta äänen pitäisi häipyä lähes kokonaan kytkin pohjassa ja kierrosten noustua noin kahteentuhantaan. Ja häipyy se.

        Mutta onko muilla kokemusta värinästä, joka alkaa noin 4500 kierroksen kohdalla ja vähenee sitten 5000 jälkeen ja kaikilla vaihteilla, isommalla vaihteella tuntuu vähän suuremmalta. Olisko normaalia vai onko kytkin tai joku osa kulunut tai joku osa irti kenties. Muuta kolinaa ei ole vain tuo noissa kierroksissa hyvin selvästi voimistuva värinä.


      • jukkaaö
        japseissa kirjoitti:

        5kertaa lujemmat kuin japseissa-puhut täyttä paskaa,oli sitten kyseessä auto tai m-pyörä niin japsi vempaimet kestää siinä missä bemarikin(vähintään) ja hinta/laatu suhde huomattavasti parempi

        Men jonnekin missä on purettu molemmat ja mittaa :)

        On niitä kaiken merkkisä ollut 1970 tähän päivään :)


      • AnuTuomo
        juk kirjoitti:

        Se roklatus ei tule oikeastaan vaihteistosta vaan kytkimestä. Kampiakselilta pyörimisliike välittyy hammaspyörän kautta kytkimelle. Hammaspyörissä on pakko olla hammasvälys, jotta se toimisi. Polttomoottori käy "nykäyksittäin" kun polttoaineen rähjähdys pakottaa männän alas. Siksi summattujen välyksien johdosta se tuntuu roklattavan, varsinkin kun vaihteiston "koppa" toimii kaiuttimena. Eli ellei roklata ei toimi. Olen purkanut monesti kyseisen kytkimen ja laatikon kytkinlevyjen vaihdon vuoksi (n.80-90 tkm) hammaspyörät kuin kuorma-autossa. 5 x lujemmat kuin "Japanilaisissa" Onko muuten tullut mieleen että noi bemaritkin on koottu ihan normaleista osista, ei ne mitään mystisiä ole. Sika lujia kylläkin. Äläkää huolehtiko rallatuksesta vaan nesteiden vaihdosta ja akusta. -jukka-

        Hei
        Ostin BMW K 1200 RS
        Tänään huomasin, että kytkin ei irrota.Kahvassa on säädöt 1-4 mutta se ei auta.
        Pitääkö kytkinlevyt vaihtaa vai onko muita säätöjä olemassa?Tuomo


    • vanha rs mies

      Kerrotko hieman tarkemmin, kuiva kytkin kun ei yleensä hajoa noin, vaan alkaa loppuunajettuna lopulta luistamaan.
      Vai eikö ykkönen vaan meinaa mennä päälle? Jos näin, niin se johtuu tavallaan liian hyvin irrottavasta kytkimestä. Kuiva kytkin kun irrottaa moottorin vaihteistosta 100 %:sesti.. Vedä kahva pohjaan ja samalla kun laitat vaihdetta päälle, niin aavistuksen annat kahvalle löysiä, tällöin se oikein imaisee vaihteen päälle.

      Jos "vika" ei olut tuossa, niin sitten sulla on ilmaa kytkimessä ja / tai nestekäyttöisen kytkimen sylinterit kaipaavat huoltoa.

      Varo laittamasta YHTÄÄN liikaa öljyä koneeseen, tai vaihdelaatikkoon. Jo puoli litraa liikaa koneessa, pullauttaa kampiakselin stefan ja sitten on kytkinremppa edessä. Pyörä keskituella ja öljypinnan tarkistus vasta, kun pyörä on seiisyt paikallaan muutaman minuutin. Öljypinta vain silmän puoliväliin, niin kylmäkäynnistyssavuuksetkin vähenee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      368
      4543
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1600
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      213
      1397
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe