Joh. 20:21-23, 31
21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
…...........................................................................................................................................................
31 Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden.
Jae 23 on painoarvoltaan suurempi kuin jae 31, sillä jakeessa 23 on Jeesuksen omaa puhetta, kun taas jakeessa 31 on evankeliumin kirjoittajan kommentti.
Jeesus on valtuuttanut häneen uskovia antamaan syntejä anteeksi
93
859
Vastaukset
- Anonyymi
Raamatullinen avaus. Mutta ei mene aikaakaan, kun vapaitten suuntien veitikat murjovat sen alas. Miksi? No kun heidän oppiinsa ei kuulu anteeksiantamus vaan Heidän mukaan Jeesus valtuutti vain opetuslapsensa. Nämä veitikat valitsevat Raamatusta vain lahkonsa oppiin sopivia jakeita.
Ei voida sanoa että Jeesus valtuutti vain opetuslapsensa. Siinä tapauksessa vain opetuslapsilla olisi ollut Pyhä henki.
- Anonyymi
Näin se on ja kun saa uskoa synnit anteeksi omalle kohdalleen, se vapauttaa. Se on sitä elävää uskoa! Vapareissa ja muissa liikkeissä elävä usko on jotakin suurta elävää kokemista tai tuntemista, kuinka väärässä he ovatkaan ja vievät kadotukseen monia.:(
Matti.
6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
Nii-inEn ole väittänyt että ainoa tapa saada synnit anteeksi on suullisen saarnan kautta. Myös ehtoollinen antaa synnit anteeksi.
Jeesus itse sanoi näin; Matt. 26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Luterilaisessa ehtoollisessa vuodatetaan kirjaimellisesti Jeesuksen veri. Tätä myös vanhoillislestadiolaiset tunnustavat, mutta jostakin syystä tämä anteeksianto ei tunnu kelpaavaan.- Anonyymi
rauhansanalainen kirjoitti:
En ole väittänyt että ainoa tapa saada synnit anteeksi on suullisen saarnan kautta. Myös ehtoollinen antaa synnit anteeksi.
Jeesus itse sanoi näin; Matt. 26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Luterilaisessa ehtoollisessa vuodatetaan kirjaimellisesti Jeesuksen veri. Tätä myös vanhoillislestadiolaiset tunnustavat, mutta jostakin syystä tämä anteeksianto ei tunnu kelpaavaan.Se on siis Uuden Liiton veri, Jeesuksen veri joka vuosi syntien anteeksiantamiseksi. Ehtoollista vietetään sen muistoksi, uskon vahvistamiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on siis Uuden Liiton veri, Jeesuksen veri joka vuosi syntien anteeksiantamiseksi. Ehtoollista vietetään sen muistoksi, uskon vahvistamiseksi.
Tuo ei ole vanhoillislestadiolainen saatikka Luterilainen oppi. Luterilaisessa ehtoollisessa vuodatetaan kirjaimellisesti Jeesuksen veri syntien anteeksiantamiseksi.
- Anonyymi
En ole väittänyt että ainoa tapa saada synnit anteeksi on suullisen saarnan kautta. Myös ehtoollinen antaa synnit anteeksi.
Luterilaisessa ehtoollisessa vuodatetaan kirjaimellisesti Jeesuksen veri. Tätä myös vanhoillislestadiolaiset tunnustavat, mutta jostakin syystä tämä anteeksianto ei tunnu kelpaavaan.Niinpä. Luterilaisessa ehtoollisessa annetaan synnit anteeksi. Se on Lutherin opin mukainen ja siksi ihmisoppi. Se myös osoittaa kuinka härskisti epäraamatullinen kirkko ohittaa Jeesuksen sanan joka on ainoa totuus.
Ehtoollisella Jeesus sanoi opetuslapsilleen, tehkää tämä minun muistokseni. Jeesuksen opetuksen ja sanan mukaan vietän ehtoollista hänen muistokseen jossa nautitaan leipä ja viini. Se voidaan tehdä aina kun koolla on Jeesuksen seuraajia hänen nimessään.
Eli kirkko ehtoollisineen valehtelee ja pettää ihmisiä. Nämä Jeesuksen sanaa tuntemattomat luulevat saavansa synnit anteeksi, vaikkeivat saa.
Mutta mitäpä homokirkolta muuta voi vaatia. Totuus on hylätty ja kirkko seilaa omien harhaoppien mukaisesti.
En ole hellari, joten turhaan syytätte heitä tästä tekstistä. Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Luterilaisessa ehtoollisessa annetaan synnit anteeksi. Se on Lutherin opin mukainen ja siksi ihmisoppi. Se myös osoittaa kuinka härskisti epäraamatullinen kirkko ohittaa Jeesuksen sanan joka on ainoa totuus.
Ehtoollisella Jeesus sanoi opetuslapsilleen, tehkää tämä minun muistokseni. Jeesuksen opetuksen ja sanan mukaan vietän ehtoollista hänen muistokseen jossa nautitaan leipä ja viini. Se voidaan tehdä aina kun koolla on Jeesuksen seuraajia hänen nimessään.
Eli kirkko ehtoollisineen valehtelee ja pettää ihmisiä. Nämä Jeesuksen sanaa tuntemattomat luulevat saavansa synnit anteeksi, vaikkeivat saa.
Mutta mitäpä homokirkolta muuta voi vaatia. Totuus on hylätty ja kirkko seilaa omien harhaoppien mukaisesti.
En ole hellari, joten turhaan syytätte heitä tästä tekstistä.Mutta minähän näytin että se on Raamatun mukaan. Se ei ole mikään ihmisoppi.
Ehtoollisessa vuodatetaan Jeesuksen veri. Näin on kristillisyydessä aina uskottu. Se on vain vapaiden suuntien uusi keksintö että ehtoollinen ei tuo syntien anteeksiantamusta. Katolinen kirkko ei ole koskaan opettanut näin.rauhansanalainen kirjoitti:
Mutta minähän näytin että se on Raamatun mukaan. Se ei ole mikään ihmisoppi.
Ehtoollisessa vuodatetaan Jeesuksen veri. Näin on kristillisyydessä aina uskottu. Se on vain vapaiden suuntien uusi keksintö että ehtoollinen ei tuo syntien anteeksiantamusta. Katolinen kirkko ei ole koskaan opettanut näin.Jos ehtoollisen asetuksesta kertovia Raamatun paikkoja lukee siten, että uskoo sanaan 'ON MINUN VERENI' silloin on uskottava myös sanoihin 'SYNTEIN ANTEEKSIANTAMISEKSI'. Eli kyllä se selvästi Raamatussa sanotaan että synnit saadaan anteeksi ehtoollisessa.
Toisin sanoen, jos uskoo, että ehtoollisessa oleva viini todella on Jeesuksen veri, eikä vain merkitse Jeesuksen verta, niin silloin on uskottava myös, että siinä todellisessa veressä on syntien anteeksiantamus.
Tiedän että vapaat suunnat eivät usko kuten vanhoillislestadiolaiset ja muut luterilaiset että viini todella on Jeesuksen veri. He sanovat että viini vain symbolisoi Jeesuksen verta. Tämä on vastoin Raamattua:
Joh. 6:51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
Joh. 6:52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
Joh. 6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
*Joh. 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.*
Joh. 6:55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
*Joh. 6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.*
Joh. 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, *joka minua syö, ELÄÄ minun kauttani.*
On hyvä että vanhoillislestadiolaisuus ei ole hairahtanut tunnustuskirjoista niin kauas että pitävät viini ja leipä symbolisena, vaan ihan oikeasti uskovat että kyseessä on Jeesuksen liha ja veri, mutta olisi hyvä kulkea ajatusta loppuun ja opettaa että ehtoollinen tuo syntien anteeksiantamusta.Kerrotko kuka toteutti kyseistä mahdollisuutta?
OBS lestadiolaisia ei lueta tähän, koska he ovat vain uskonnollinen jengi, ja Opetuslapset olivat Pyhiä kristittyjä.Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Luterilaisessa ehtoollisessa annetaan synnit anteeksi. Se on Lutherin opin mukainen ja siksi ihmisoppi. Se myös osoittaa kuinka härskisti epäraamatullinen kirkko ohittaa Jeesuksen sanan joka on ainoa totuus.
En ole hellari, joten turhaan syytätte heitä tästä tekstistä.Miten selität tämän?
Matt. 26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Siinä Jeesus itse on syntien sovittajana, ei ihminen.
(En minäkään ole helluntailainen)pinnasänky kirjoitti:
Kerrotko kuka toteutti kyseistä mahdollisuutta?
OBS lestadiolaisia ei lueta tähän, koska he ovat vain uskonnollinen jengi, ja Opetuslapset olivat Pyhiä kristittyjä.Varmasti opetuslapset julistivat syntejä anteeksi koska se oli Jeesuksen käskystä. Raamatussa ei ole suoraan kirjoitettu kuka ja kenelle, mutta miksihän he eivät olisivat kun Jeesus käski?
Ei Raamatussa myöskään ole esimerkkejä että olisi kastettu lapsia, mutta ymmärrämme jos luemme Raamattua kokonaisuutena että lapset tulisi kastaa.
Se että jostakin ei ole esimerkki Raamatussa ei tarkoita ettei se olisi oikein.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Miten selität tämän?
Matt. 26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Siinä Jeesus itse on syntien sovittajana, ei ihminen.
(En minäkään ole helluntailainen)Minkä takia te ette usko Jeesuksen sanaan. Tehkää tämä minun muistokseni. Hän ilmoitti ehtoollisen tarkoituksen ja minä teen mitä hän tarkoitti. Nautin ehtoollisen hänen muistokseen.
Kirkko ja moni muukin on lähtenyt itsepetoksen ja valheen tielle. Ehtoollisen nauttimisessa ei saa syntejä anteeksi, se on muistonvietto.
Jeesuksen kuolema mahdollisti syntien anteeksiantamisen mutta se anteeksianto ei kuulu yhdellekään ihmiselle. Eikä ehtoollinen eikä kaste pyyhkäise tosta noin vaan syntejä pois.
Ensin usko evankeliumiin ja Jeesukseen sitten parannus, lopuksi upotuskaste Jeesuksen mallin mukaisesti. Se on ainoa tie pelastukseen.
Kaikki muu siitä poikkeava on valhetta. - Anonyymi
Varmasti opetuslapset julistivat syntejä anteeksi koska se oli Jeesuksen käskystä. Raamatussa ei ole suoraan kirjoitettu kuka ja kenelle, mutta miksihän he eivät olisivat kun Jeesus käski?
Ei Raamatussa myöskään ole esimerkkejä että olisi kastettu lapsia, mutta ymmärrämme jos luemme Raamattua kokonaisuutena että lapset tulisi kastaa.
Se että jostakin ei ole esimerkki Raamatussa ei tarkoita ettei se olisi oikein.Rauhansanalainen on kirkon hapatuksen kyllästämä ja tekee samanlaisia omia tulkintojaan kuten luterilaisen kirkon oppi.
Vauvakaste on kirkon jäsenyyteen liittäminen. Se selviää kirkon omilta sivuilta. Mutta kun vauvakastettu eroaa kirkosta päättyy jäsenyys ja samalla kasteen nimellä suoritettu rituaali ei ole enää voimassa. Myös homoja vihkivä pappi saa suorittaa kirkon jäsenyyteen
liittämisen.
Hyväksytkö rauhansanalainen että evl kirkossa on 130 pappia jotka ilmoittivat vihkivänså samaa sukupuolta olevat avioliittoon. Anonyymi kirjoitti:
Minkä takia te ette usko Jeesuksen sanaan. Tehkää tämä minun muistokseni. Hän ilmoitti ehtoollisen tarkoituksen ja minä teen mitä hän tarkoitti. Nautin ehtoollisen hänen muistokseen.
Kirkko ja moni muukin on lähtenyt itsepetoksen ja valheen tielle. Ehtoollisen nauttimisessa ei saa syntejä anteeksi, se on muistonvietto.
Jeesuksen kuolema mahdollisti syntien anteeksiantamisen mutta se anteeksianto ei kuulu yhdellekään ihmiselle. Eikä ehtoollinen eikä kaste pyyhkäise tosta noin vaan syntejä pois.
Ensin usko evankeliumiin ja Jeesukseen sitten parannus, lopuksi upotuskaste Jeesuksen mallin mukaisesti. Se on ainoa tie pelastukseen.
Kaikki muu siitä poikkeava on valhetta.Paljon tekstiä mutta ei yhtään raamatunpaikkaa. Lue minun edelliset viestit tässä ketjussa niin huomat että olet väärässä. Mielipiteesi ei ole Raamatun mukainen.
(Ei edes vapaat suunnat opettavat että kasteessa ei saisi syntejä anteeksi, kun Raamattu selvästi ilmoittaa että saa. Pinnasänky voi laittaa raamatunkohdan. Hän tietää.)rauhansanalainen kirjoitti:
Varmasti opetuslapset julistivat syntejä anteeksi koska se oli Jeesuksen käskystä. Raamatussa ei ole suoraan kirjoitettu kuka ja kenelle, mutta miksihän he eivät olisivat kun Jeesus käski?
Se että jostakin ei ole esimerkki Raamatussa ei tarkoita ettei se olisi oikein.Se on sitä pakanallista raamatun lukua, JOTA SIELLÄ EI, varmasti ole.
Ei olekaan, ei ole otettu edes väestölaskentaan, kastehan annetaan vain Kristukseen uskovalle, sen ääneen tunnustavalle ihmiselle, upottamalla.
>>Se että jostakin ei ole esimerkki Raamatussa ei tarkoita ettei se olisi oikein.<< Siksihän näitä lahkoja on?
Pannaan suitset Jumalan Sanan suuhun ja noustaan Jeesuksen yläpuolelle.Anonyymi kirjoitti:
Minkä takia te ette usko Jeesuksen sanaan. Tehkää tämä minun muistokseni. Hän ilmoitti ehtoollisen tarkoituksen ja minä teen mitä hän tarkoitti. Nautin ehtoollisen hänen muistokseen.
Kaikki muu siitä poikkeava on valhetta.Miten suhtaudut Matteuksessa olevaan Jeesuksen sanaan luvussa 26, jossa Hän antoi näissä viimeisissä luvuissa tärkeimmät ohjeet; 26 Aterian aikana Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini."
27 Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä, te kaikki.
28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan SYNTIEN ANTEEKSI ANTAMISEKSI.
29 Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."
Samassa Hän myös mainitsi sen, että ottaa takaisin tullessa ihmisten kanssa viiniä.
Sinä nautit ehtoollisen väärässä Hengessä, miten luulet sen toimivan Jeesuksen edessä, mikä on mielestäsi Hänen reaktionsa.
Älä opeta anarkismia.
Mikä valhe se on, jos se on kirjoitettu Raamattuun ja vahvistettu; [2. Moos. 24:8; Sak. 9:11; Hepr. 9:15 | Jes. 53:12; Hepr. 9:28]
Rauhan sanasta Kirja ei maitse yhtään mitään.
Sitten kaste; Mark. 1:4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi
Onko Sinua edes kastettu, upottamalla. Siinä puetaan Kristus päälle kuvainnollisesti.rauhansanalainen kirjoitti:
Paljon tekstiä mutta ei yhtään raamatunpaikkaa. Lue minun edelliset viestit tässä ketjussa niin huomat että olet väärässä. Mielipiteesi ei ole Raamatun mukainen.
(Ei edes vapaat suunnat opettavat että kasteessa ei saisi syntejä anteeksi, kun Raamattu selvästi ilmoittaa että saa. Pinnasänky voi laittaa raamatunkohdan. Hän tietää.)Kyllä opettaa, olen mukana tässä Jeesuksen antamassa prosessissa.
Raamattu on meille muuttumaton auktoriteetti, jae jakeelta.
Joko tietämätön olet tai lestadiolaisittain valehtelija.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Se on sitä pakanallista raamatun lukua, JOTA SIELLÄ EI, varmasti ole.
Ei olekaan, ei ole otettu edes väestölaskentaan, kastehan annetaan vain Kristukseen uskovalle, sen ääneen tunnustavalle ihmiselle, upottamalla.
>>Se että jostakin ei ole esimerkki Raamatussa ei tarkoita ettei se olisi oikein.<< Siksihän näitä lahkoja on?
Pannaan suitset Jumalan Sanan suuhun ja noustaan Jeesuksen yläpuolelle."Pannaan suitset Jumalan Sanan suuhun ja noustaan Jeesuksen yläpuolelle."
Et sinäkään tuossa huono ole. Anonyymi kirjoitti:
"Pannaan suitset Jumalan Sanan suuhun ja noustaan Jeesuksen yläpuolelle."
Et sinäkään tuossa huono ole.En varmaan. Vaikka minut on kastettu ja liitetty Jeesukseen, niin voitko mainita yhdenkään lauseen, minusta, jossa olen ylittänyt kaikkivaltiaan Jeesuksen?
Ottaisin opikseni.- Anonyymi
Paljon tekstiä mutta ei yhtään raamatunpaikkaa. Lue minun edelliset viestit tässä ketjussa niin huomat että olet väärässä. Mielipiteesi ei ole Raamatun mukainen.
(Ei edes vapaat suunnat opettavat että kasteessa ei saisi syntejä anteeksi, kun Raamattu selvästi ilmoittaa että saa. Pinnasänky voi laittaa raamatunkohdan. Hän tietää.)mikään kaste ei ole syntien anteeksiantamisia varten, sillä on toiset päämäärät ja tarkoitukset!
uskokaa jo ettei mikään temppu joka tehdään ihmisen ulkokuoreen vaikuta mitään sinne missä synti asuu !
kukaan vapaasuntainen ei opeta kasteen antavan syntejä anteeksi !
ajatus on mieletön ja kertoo kyvyttömyydestä ymmärtää Raamatun ilmoitusta ja evankleiumia.
Piti olla Matteus
- Anonyymi
Jeesus ilmestyi minulle ja pahoitteli. Nykyinen linja on, että kaikki pääsevät taivaaseen. Se oli joku hölmö ajatusvirhe jumalan ja Jeesuksen taholta, että pitää uskoa Jeesukseen että pääsee taivaaseen. Jumala muutti sen nyt niin, että kaikkien synnit on anteeksiannettu uskomuksista ja teoista ja suun todistuksista huolimatta. Kaikki pelastuu hei jee!
Annan vielä vahvistuksiksesi seuraavat raamatunkohdat:
Matt. 18:
18 Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.
Matt. 16:
19 Ja minä annan sinulle taivaan valtakunnan avaimet: ja mitä sinä maan päällä sidot, pitää sidotun oleman taivaissa, ja mitä sinä päästät maan päällä, sen pitää oleman päästetyn taivaissa.
Luuk. 10:
17 Niin ne seitsemänkymmentä palasivat ilolla, sanoen: Herra, perkeleetkin ovat sinun nimes kautta meidän allemme annetut.
18 Niin hän sanoi heille: minä näin saatanan taivaasta lankeevan niinkuin pitkäisen tulen.
Luuk. 24:
47 ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista.
48 Te olette tämän todistajat.- Anonyymi
Veli ei voi lunastaa veljeään Jumalalle. Psal.49:7
Tarkoittaa ettei kukaan ihminen voi antaa kenekään syntejä anteeksi koska hän itsekin on syntinen. Ainoa joka antoi maan päällä syntejä anteeksi oli synnitön Jeesus.
Lopettakaa ihmisten pettäminen ja valehtelu. Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittaa ettei kukaan ihminen voi antaa kenekään syntejä anteeksi koska hän itsekin on syntinen. Ainoa joka antoi maan päällä syntejä anteeksi oli synnitön Jeesus.
Lopettakaa ihmisten pettäminen ja valehtelu.Psalmien perustella ei pitäisi muodostaa teologiaa. Psalmit ovat runollisuutta.
Mutta kysymykseen. Ihminen vain välittää anteeksiannon Jumalalta. Se on Jumala joka antaa anteeksi.- Anonyymi
Vaikka lainasit jakeita niin yhdessäkään ei mainita että opetuslapset antoivat syntejä anteeksi.
Puhutaan sitomisesta mutta mitä sidotaan? Kerroppas mitä ? rauhansanalainen kirjoitti:
Psalmien perustella ei pitäisi muodostaa teologiaa. Psalmit ovat runollisuutta.
Mutta kysymykseen. Ihminen vain välittää anteeksiannon Jumalalta. Se on Jumala joka antaa anteeksi.Ensinnäkin. Jumala ei anna kenellekään syntejä anteeksi Hän antoi kaiken vallan Pojalleen siitä, kun Hän mahdollisti Golgatalla sovituksen.
Jeesus on joka vapauttaa synnistä, omat uskovansa, muista ei ole Hänelle niin väliä.
Ei syntinen vl missään tapauksessa.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Ensinnäkin. Jumala ei anna kenellekään syntejä anteeksi Hän antoi kaiken vallan Pojalleen siitä, kun Hän mahdollisti Golgatalla sovituksen.
Jeesus on joka vapauttaa synnistä, omat uskovansa, muista ei ole Hänelle niin väliä.
Ei syntinen vl missään tapauksessa.Taisi se Jumala antaa Daavidille synnit anteeksi?
Anonyymi kirjoitti:
Taisi se Jumala antaa Daavidille synnit anteeksi?
Totta kai Hän antoi? Hän oli Israelilainen ja tapahtuma ei liity Uuteen Testamenttiin, Jeesuksen aikaan.
Eri Testamenteissa. Liitoissa on eri säännöt ja Päälliköt.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopettakaa ihmisten pettäminen ja valehtelu.Jeesus jätti tehtävän omillensa ja Pyhän Hengen kautta annamme katuvalle synnit anteeksi. Ei lihallisen mielemme kautta!
- Anonyymi
Kyllä maailma on kaukana Raamatusta.
- Anonyymi
Hyvä esimerkki on Daavid. Hän rikkoi Jumalaa vastaan ja silloin syntien anteeksisaaminen oli hänen ja Jumalan välinen asia. Niitä rikkomuksia ei kukaan ihminen voinut antaa hänelle anteeksi.
Daavid katui tekojaan ja Jumala antoi ne anteeksi. Samoin on jokaisen kohdalla. Jos olet rikkonut Jumalaa vastaan silloin tulee katua ja rukoilla Jeesuksen nimessä että Jumala antaisi rikkomukset anteeksi.
Sellaiset rikkeet joita teet lähimmäistäsi kohtaan, silloin asia on sovittava keskenään. On annettava anteeksi sinua vastaan rikkoneelle jotta Jumalakin antaisi anteeksi.Daavid oli aikaisilleen hyvä' esimerkki, mutta mitään tekemäisillä ei ole nykypäivää.
Ensinnäkin Hän kuului Israelin kansaan, jotka Messias pelastaa kaikki Herran Päivänä, jolloin peite vedetään pois päältä.
Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
Vahvistus Jes. 59:20.
Sitten silloin oli Kaikki valta vielä Jumalalla, nyt jeesuksella, joka kärsi kaikkien ihmisten sairaudet ja synnit Golgatalla. Hän vaatii tunnustusta sovitettavalta ihmiseltä, josta Room. 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
Mainitsemassasi Daavidin tapauksessa ei Jeesuksella ollut vielä kaikkea valtaa, mutta nyt on, joten rukous tulee suunata suoraan Hänelle, Hänellä on siihen valta ottaa se Golgatan työnsä hedelmäksi.
On yksi ehto; Room. 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
Taas mainitsemasi ihmisten keskinäiset rikkomukset pitää hoitaa keskenään, sehän ei ole välttämättä edes synti, vaan kuuluu ihmisyyteen.
Jumala paheksuu sellaisia seurakuntia, jotka ovat uskonnollisia liikkeitä, eikä kulmakivenä ole Kaikkivaltias Poika, jonka Hän uhrasi ihmisen pahuuden poistoon? Hän ei vastaa, eikä ole koskaan puhunut pakanoille sanaakaan, vain Kansalleen.pinnasänky kirjoitti:
Daavid oli aikaisilleen hyvä' esimerkki, mutta mitään tekemäisillä ei ole nykypäivää.
Ensinnäkin Hän kuului Israelin kansaan, jotka Messias pelastaa kaikki Herran Päivänä, jolloin peite vedetään pois päältä.
Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
Vahvistus Jes. 59:20.
Sitten silloin oli Kaikki valta vielä Jumalalla, nyt jeesuksella, joka kärsi kaikkien ihmisten sairaudet ja synnit Golgatalla. Hän vaatii tunnustusta sovitettavalta ihmiseltä, josta Room. 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
Mainitsemassasi Daavidin tapauksessa ei Jeesuksella ollut vielä kaikkea valtaa, mutta nyt on, joten rukous tulee suunata suoraan Hänelle, Hänellä on siihen valta ottaa se Golgatan työnsä hedelmäksi.
On yksi ehto; Room. 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
Taas mainitsemasi ihmisten keskinäiset rikkomukset pitää hoitaa keskenään, sehän ei ole välttämättä edes synti, vaan kuuluu ihmisyyteen.
Jumala paheksuu sellaisia seurakuntia, jotka ovat uskonnollisia liikkeitä, eikä kulmakivenä ole Kaikkivaltias Poika, jonka Hän uhrasi ihmisen pahuuden poistoon? Hän ei vastaa, eikä ole koskaan puhunut pakanoille sanaakaan, vain Kansalleen.Aamen!
Pinnasängyllä on vankka käsitys ja Raamatuntuntemus. Ottakaa ja tutkistelkaa jokaista sanaa huolella mitä hän tuohon kirjoitti.- Anonyymi
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Aamen!
Pinnasängyllä on vankka käsitys ja Raamatuntuntemus. Ottakaa ja tutkistelkaa jokaista sanaa huolella mitä hän tuohon kirjoitti.Heh,heh veitikka innoissaan toisen veitikan valheista.
- Anonyymi
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Aamen!
Pinnasängyllä on vankka käsitys ja Raamatuntuntemus. Ottakaa ja tutkistelkaa jokaista sanaa huolella mitä hän tuohon kirjoitti.Voi olla vankka käsitys ja Raamatun voi osata vaikka ulkoa, mutta jos perusta on väärä niin silloin sillä ei ole mitään merkitystä. Kyllä henki hengen tunnistaa, teistä kumpikaan ei ole uskovainen vaan olette väärän hengen alla. Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.
- Anonyymi
Se JEESUKSEN veri vuosi pois siellä ristillä! Ruumiista tavallaan pois !
Ehtoollista vietetään hänen muistolleen, kaupasta ostettu viini ja öylätti, nautitaan muistoateriana.
Ja Hän "aterioitsi" aikoinaan omiensa kanssa !
Uskon näin yksinkertaisesti !
Syntien anteeksi saarna ja sitä kautta saatu usko, on uskonsaarna.
Olisiko tuo näin yksinkertaista ! Mulle ainakin on !!!- Anonyymi
Näin ei uskota luterliaisuudessa (eikä vanhoillislestadiolaisuudessa myöskään). Uskomme että Jeesuksen veri vuodatetaan ehtoollisessa. Emme usko että viini ja öylätti symbolisoi Jeesuksen veri ja liha. Uskomme että se on sitä, ja näin Raamattu opettaa. Jos olet vanhoillislestadiolainen voit varmistaa tämän VL-papiltasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin ei uskota luterliaisuudessa (eikä vanhoillislestadiolaisuudessa myöskään). Uskomme että Jeesuksen veri vuodatetaan ehtoollisessa. Emme usko että viini ja öylätti symbolisoi Jeesuksen veri ja liha. Uskomme että se on sitä, ja näin Raamattu opettaa. Jos olet vanhoillislestadiolainen voit varmistaa tämän VL-papiltasi.
Ymmärrän hyvin kun te puhutte lurerilaisuudesta. Mutta se on ihmiskäsitys ja käytäntö ehtoollisesta. Te ette toimi ettekä tee Jeesuksen sanan mukaisesti vaikka hän on totuus.
Jeesus sanoi ehtoollisen tarkoituksen, tehkää tämä MINUN muistokseni.
Ydin ehtoollisen vietossa on että siinä muistetaan Jeesuksen kuoleman merkitystä ihmisille.
Hänen veren kautta avautui toivo pelastuksesta joka toimii hänen sanan ja opetuksen mukaisesti.
Jotta tämä ehtoollisen tarkoitus ei unohtuisi, kirjoitti Paavali ja vahvisti ehtoollisen merkityksen
1. Kor. 11:26. Sillä niin usein kun te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa siihen asti kun hän tulee.
Kai te nyt ymmärrätte ja ennenkaikkea uskotte ettei ehtoollinen ole syntien anteeksiantamistilaisuus. Mutta, ne jotka ovat poikenneet totuudesta, heille sanan vääristely on arkipäivää. Sillä peteään ihmisiä uskomaan muuhun kuin Jeesukseen ja sanaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän hyvin kun te puhutte lurerilaisuudesta. Mutta se on ihmiskäsitys ja käytäntö ehtoollisesta. Te ette toimi ettekä tee Jeesuksen sanan mukaisesti vaikka hän on totuus.
Jeesus sanoi ehtoollisen tarkoituksen, tehkää tämä MINUN muistokseni.
Ydin ehtoollisen vietossa on että siinä muistetaan Jeesuksen kuoleman merkitystä ihmisille.
Hänen veren kautta avautui toivo pelastuksesta joka toimii hänen sanan ja opetuksen mukaisesti.
Jotta tämä ehtoollisen tarkoitus ei unohtuisi, kirjoitti Paavali ja vahvisti ehtoollisen merkityksen
1. Kor. 11:26. Sillä niin usein kun te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa siihen asti kun hän tulee.
Kai te nyt ymmärrätte ja ennenkaikkea uskotte ettei ehtoollinen ole syntien anteeksiantamistilaisuus. Mutta, ne jotka ovat poikenneet totuudesta, heille sanan vääristely on arkipäivää. Sillä peteään ihmisiä uskomaan muuhun kuin Jeesukseen ja sanaan.Luterilainen käsitys perustuu Raamattuun. Raamatussa sanotaan, että meidän tulisi syödä Jeesuksen veri ja liha, jotta saisimme iankaikkisen elämän. Ei symbolisesti muistaa hänen kärsimystänsä ja kuolema kuten sinä väität.
Kun juomme Jeesuksen veri saamme syntien anteeksiantamusta kuten Jeesus todistaa. Jeesuksen sanaan luvussa 26, jossa Hän antoi näissä viimeisissä luvuissa tärkeimmät ohjeet; 26 Aterian aikana Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini." 27 Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä, te kaikki. 28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan SYNTIEN ANTEEKSI ANTAMISEKSI.." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilainen käsitys perustuu Raamattuun. Raamatussa sanotaan, että meidän tulisi syödä Jeesuksen veri ja liha, jotta saisimme iankaikkisen elämän. Ei symbolisesti muistaa hänen kärsimystänsä ja kuolema kuten sinä väität.
Kun juomme Jeesuksen veri saamme syntien anteeksiantamusta kuten Jeesus todistaa. Jeesuksen sanaan luvussa 26, jossa Hän antoi näissä viimeisissä luvuissa tärkeimmät ohjeet; 26 Aterian aikana Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini." 27 Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä, te kaikki. 28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan SYNTIEN ANTEEKSI ANTAMISEKSI.."Voin lisätä Luterilaiseen käsitykseen myös vanhoillislestadiolaiseen, koska hekin uskovat että Jeesuksen veri ja liha syödään ja juodaan. Ei vertauskuvannollisesti, vaan oikeasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilainen käsitys perustuu Raamattuun. Raamatussa sanotaan, että meidän tulisi syödä Jeesuksen veri ja liha, jotta saisimme iankaikkisen elämän. Ei symbolisesti muistaa hänen kärsimystänsä ja kuolema kuten sinä väität.
Kun juomme Jeesuksen veri saamme syntien anteeksiantamusta kuten Jeesus todistaa. Jeesuksen sanaan luvussa 26, jossa Hän antoi näissä viimeisissä luvuissa tärkeimmät ohjeet; 26 Aterian aikana Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini." 27 Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä, te kaikki. 28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan SYNTIEN ANTEEKSI ANTAMISEKSI.."Ota huomioon että puhutaan syntien anteeksi antamisesta. Veri tarkoitti uutta liittoa hänen veressään ja viini symboloi sitä. Mutta se ei tarkoita sitä että ehtoollisella saa synnit anteeksi. Syntien anteeksiANTAMINEN.
Kuka antaa synnit anteeksi ehtoollisella? Ei kukaan, ei pappi eikä saarnamies. Kuka sitten?
Synti on rikkomus Jumalaa vastaan ja silloin synnin sovitus on rikkojan ja Jumalan välinen asia. Eihän se ole niin että alttarille polvistuneiden synnit annetaan anteeksi nauttimalla ehtollinen. Se ei ole ehtoollisen tarkoitus, ei vaikka vääntäisitte puolustuspuheitanne rautakangesta!
Mutta kun luovutaan Jeesuksesta ja Jumalasta, silloin saa toimia mielivaltaisesti ihmisoppien mukaan. Kirkko on luisunut saatanan valtaan joka on kaiken valheen isä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voin lisätä Luterilaiseen käsitykseen myös vanhoillislestadiolaiseen, koska hekin uskovat että Jeesuksen veri ja liha syödään ja juodaan. Ei vertauskuvannollisesti, vaan oikeasti.
On sama mitä te väännätte. Jeesus sanoi , tehkää tämä minun muistokseni niin hän tarkoitti sitä.
Sitäpaitsi ehtoollinen nautittiin edellisenä iltana ennen Jeesuksen kuolemaa. Uusi liitto ei ollut vielä edes alkanut. Se alkoi vasta Golgatalla kun Jeesus sanoi, se on täytetty, kallisti päänsä ja kuoli.
Te voitte tehdä mitä haluatte mutta Jeesuksen sanaa te ette voi vääntää miksikään. Ehtoollinen on Jeesuksen kuoleman muistelu, eikä mikään syntien antamisen massatilaisuus.
Saatte palkan kun hän tulee, se on varma. Voitte jatkaa Jumalan sana raiskaamista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voin lisätä Luterilaiseen käsitykseen myös vanhoillislestadiolaiseen, koska hekin uskovat että Jeesuksen veri ja liha syödään ja juodaan. Ei vertauskuvannollisesti, vaan oikeasti.
Ettäkö pitäisi syödä Jeesus, voi hyvänen aika mitäs niille muille jää jos porukka syö koko Jeesuksen hohoijaa koittakaa tulla jo tajuihinne.
edelleen, onko suomen kirkoissa vielä tapana veistää kirkon lattiasta paksu lastu jos viiniä lipsahtaa lattialle, onko ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota huomioon että puhutaan syntien anteeksi antamisesta. Veri tarkoitti uutta liittoa hänen veressään ja viini symboloi sitä. Mutta se ei tarkoita sitä että ehtoollisella saa synnit anteeksi. Syntien anteeksiANTAMINEN.
Kuka antaa synnit anteeksi ehtoollisella? Ei kukaan, ei pappi eikä saarnamies. Kuka sitten?
Synti on rikkomus Jumalaa vastaan ja silloin synnin sovitus on rikkojan ja Jumalan välinen asia. Eihän se ole niin että alttarille polvistuneiden synnit annetaan anteeksi nauttimalla ehtollinen. Se ei ole ehtoollisen tarkoitus, ei vaikka vääntäisitte puolustuspuheitanne rautakangesta!
Mutta kun luovutaan Jeesuksesta ja Jumalasta, silloin saa toimia mielivaltaisesti ihmisoppien mukaan. Kirkko on luisunut saatanan valtaan joka on kaiken valheen isä."Kuka antaa synnit anteeksi ehtoollisella?"
Vastaus: Jeesus itse joka on läsnä viinissä ja leivässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kuka antaa synnit anteeksi ehtoollisella?"
Vastaus: Jeesus itse joka on läsnä viinissä ja leivässä.Jeesus meni Isän tykö eikä ole vielä palannut.
Hän ei palaa alkon tuotteisiin eikiä tarvitse sellaisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun juomme Jeesuksen veri saamme syntien anteeksiantamusta kuten Jeesus todistaa. Jeesuksen sanaan luvussa 26, jossa Hän antoi näissä viimeisissä luvuissa tärkeimmät ohjeet; 26 Aterian aikana Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini." 27 Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä, te kaikki. 28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan SYNTIEN ANTEEKSI ANTAMISEKSI.."Eli oliko opetuslapset teheneet mitä lie syntejä joita heidän nyt piti kaikki juoda saadakseen ne anteeksi häh !?
ehei kuulkaa eijei ja ei kirkko on pessyt teidän aivonne OMALLA kirkkoisien keksimällä opilla jossa on suunnilleen kaikki sekasin alaken pikkuvauva kastamisesta ja niin edelleen, kuin se entisen isännän villatakki jossa oli leukaan asti napit väärin alaken alimmaisesta.
- Anonyymi
Pyhä henki asuu uskovan sydämessä ja jos on tunnustettavaa uskova tunnustaa Hänelle asiansa, ja Hän kuulee ja anta aanteeksi ja antaa siitä myös todistuksen lapsensa sydämelle.
tässä ei ttarvita kolmansia välimiehiä, ei ehtollista eikä pappia ei viiniä eikä leipää.
kaikki mikä menee mahalaukkuun tulostaa eri putkista aikanaan eikä taatusti vie mitään syntiä mennessään.
ajatus on järjetön, että tarvittaisiin viinakaupan tavaroita saadakseen syntejään anteeks hah !
Jumala on HENKI, ja Häntä lähestytään hengessä, ei syötävän eikä juotavan kautta.- Anonyymi
verikokeesta näkee kaiketi onko siinä kuolleita synnin jäämiä ja samoin muistakin näytteistä.
en ole kuullut moisista ehkä se ei kuulu suomen terveydenhuollon piiriin. Onko Sinussa Henki.
Hengen tehtävä on kirkastaa Kristusta, sekä antaa upotuskastetuille armolahjoja?
Osa armolahjoista taas on hyvin yliluonnollisen oloisia. Ensimmäisen Korinttilaiskirjeen lista on tätä lajia (1 Kor 12:7-11). Listasta voi nostaa esimerkeiksi parantamisen, profetoimisen ja kielillä puhumisen.
Monet armolahjat ovat luonnonlahjan oloisia ja ne saattavatkin liittyvät henkilön luonnolliseen lahjaan. Esimerkiksi Roomalaiskirjeen lista on suurimmalta osaltaan tällainen (Room 12:6-8). Siinä puhutaan palvelemisesta, opettamisesta, rohkaisemisesta, antamisesta ja johtamisesta. Käytännön seurakuntaelämässä näitä lahjoja ei aina osata määritellä armolahjoiksi mutta ne ovat usein kaikkein tärkeimpiä lahjoja (vrt. 1 Kor 12:24b-25).
Lisäksi;
Room. 12:6-8
* profetoiminen
- kyky välittää Jumalan puhuttelua
* palveleminen
- halu/tarve palvella toisia käytännöllisesti
* opettaminen
- kyky opettaa Raamattua
* rohkaiseminen
- kyky saada toiset innostumaan ja löytämään paikkansa
- tai kyky valaa masentuneisiin uutta toivoa
* antaminen
- erityinen kyky antaa omastaan
* johtaminen
- näyttää suuntaa ja saa muut seuraamaan
* köyhien auttaminen
Ne elävät Suomessakin Kristityissä seurakunnissa, jossa ihmiset parantuvat ja monta muuta, mm kuolleista herättämisiä on maailmalla, katsokaa TV7.
Niitä oli vielä -50 luvulla lestadiolaisuudessa, puhuttiin kielillä, parannettiin sairaita, mutta kun Hoidot tulivat, Henki lopetti kaiken, yhtä- äkkiää.
Puhvelit alkoivat vähättelemään, kuuluvat kuulemma Jeesuksen aikaan?
Kun Henki lähtee, seurakunta menettää myös Jeesuksen? Kuten on havaittavissa, sillä yhtään armolahjaa ei koko jengissä ole enää havaittavissa.
SRK;sta on muodostunut uskonnollinen yhteisö.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Onko Sinussa Henki.
Hengen tehtävä on kirkastaa Kristusta, sekä antaa upotuskastetuille armolahjoja?
Osa armolahjoista taas on hyvin yliluonnollisen oloisia. Ensimmäisen Korinttilaiskirjeen lista on tätä lajia (1 Kor 12:7-11). Listasta voi nostaa esimerkeiksi parantamisen, profetoimisen ja kielillä puhumisen.
Monet armolahjat ovat luonnonlahjan oloisia ja ne saattavatkin liittyvät henkilön luonnolliseen lahjaan. Esimerkiksi Roomalaiskirjeen lista on suurimmalta osaltaan tällainen (Room 12:6-8). Siinä puhutaan palvelemisesta, opettamisesta, rohkaisemisesta, antamisesta ja johtamisesta. Käytännön seurakuntaelämässä näitä lahjoja ei aina osata määritellä armolahjoiksi mutta ne ovat usein kaikkein tärkeimpiä lahjoja (vrt. 1 Kor 12:24b-25).
Lisäksi;
* profetoiminen
* palveleminen
* opettaminen
- kyky opettaa Raamattua
* rohkaiseminen
* antaminen
* johtaminen
* köyhien auttaminen
Ne elävät Suomessakin Kristityissä seurakunnissa, jossa ihmiset parantuvat ja monta muuta, mm kuolleista herättämisiä on maailmalla, katsokaa TV7.
Niitä oli vielä -50 luvulla lestadiolaisuudessa, puhuttiin kielillä, parannettiin sairaita, mutta kun Hoidot tulivat, Henki lopetti kaiken, yhtä- äkkiää.
Kun Henki lähtee, seurakunta menettää myös Jeesuksen? Kuten on havaittavissa, sillä yhtään armolahjaa ei koko jengissä ole enää havaittavissa.
SRK;sta on muodostunut uskonnollinen yhteisö.Lait UT: n jakeita, missä muut kuin Jumala ja Jeesus herättivät kuolleita.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Onko Sinussa Henki.
Lisäksi;
* profetoiminen
* palveleminen
* opettaminen
- kyky opettaa Raamattua
* rohkaiseminen
* antaminen
* johtaminen
* köyhien auttaminen
SRK;sta on muodostunut uskonnollinen yhteisö.on minussa Henki, sain sen uudestisyntymisen yhteydessä ja se on yhä edelleen sama ja lisääntyy kaikella tavalla.
mutta en ol e kyllä koskaan minkään nimisen lestajoukon ovea avannut enkä kirkon ovea kuin pakollisissa! Anonyymi kirjoitti:
on minussa Henki, sain sen uudestisyntymisen yhteydessä ja se on yhä edelleen sama ja lisääntyy kaikella tavalla.
mutta en ol e kyllä koskaan minkään nimisen lestajoukon ovea avannut enkä kirkon ovea kuin pakollisissa!Niin. Näinkin voi olla, ei seurakunnat pelasta, niiden tehtävä kuitenkin OLISI opettaminen sekä TUKEMINEN.
- Anonyymi
Jaak.5:16 Tunnustakaa siis syntinne toisillenne ja rukoilkaa toistenne puolesta, jotta parantuisitte. Vanhurskaan rukous on voimallinen ja saa paljon aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lait UT: n jakeita, missä muut kuin Jumala ja Jeesus herättivät kuolleita.
Jussi kertoo,että maailmalla "kristillisissä" seurakunnissa on herätetty kuolleita. Vaikenee, kun jää valheesta kiinni, eikä vastaa kommenttiin.
- Anonyymi
Kyllä kun kelaa läpi vaikka iltasanomat, niin sen kerronta pelaa yskiin näiden hoopojen käsitysten kanssa, eli mitään kristillistä elämää ei kansan isommissa joukoissa ole, ei vähääkään, kaikki synnin riettauden muodot sensijaan on jokapäivisiä kuin leipä pöydällä.
huokaa - Anonyymi
Mihin uskova tarvitsee ehtoollista siinä mielessä kuin kirkolliset sitä esittää?
ei mihinkään.
uskovalla on AINA yhteys Jeesuksen låhettämään Pyhään Henkeen ja Hän antaa anteeksi joka hetki syntinsä tunnustavalle lapselleen.
ei tarvitse odottaa että papin loma loppuu ja messukirkko tulee ajankohtaiseksi.
ehtoollinen on pysäytyshetki uskovalle seurakunnalle, jossa tehdään s eminkä Jeesus sanoi, " tehkää se Minun muistoksen"! eli uskova nollaa itsensä golgatalle ja jälleenkerran hinnan suuruutta joka hänestä on maksettu,Omien syntiensä hintana.Mutta mieti sitä, onko VL liike kristillinen??
Ei ole, vaan uskonnollinen liike, kuten Jehovan Todistajat, luulevat olevansa Jeesuksen julistajia, mutta ei, jäljillä on vain nimi, sekin hämärtyy vilkuttelun vastauksessa, lopulta -suksen nimeen?
Taas Henki tulee vasta upotuksessa pääsääntöisesti; Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Ei Teillä, ei JT;llä ole mitään esille tulevaa armolahjaa, ette paranna, ette puhu kielillä, yms.
Kristillisyys on aika kaukana jo Teistä.
Lopettakaa valehtelu, ja tehkää parannus, kuten Paavali teki Jeesukseen.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Mutta mieti sitä, onko VL liike kristillinen??
Ei ole, vaan uskonnollinen liike, kuten Jehovan Todistajat, luulevat olevansa Jeesuksen julistajia, mutta ei, jäljillä on vain nimi, sekin hämärtyy vilkuttelun vastauksessa, lopulta -suksen nimeen?
Taas Henki tulee vasta upotuksessa pääsääntöisesti; Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Ei Teillä, ei JT;llä ole mitään esille tulevaa armolahjaa, ette paranna, ette puhu kielillä, yms.
Kristillisyys on aika kaukana jo Teistä.
Lopettakaa valehtelu, ja tehkää parannus, kuten Paavali teki Jeesukseen.Jussi se jaksaa molottaa tuota samaa vapaitten suuntien potaskaa.
Se ei pelkästään ole muistoateria, vaikka se on sekin. Jos ei usko että ehtoollisessa syödään Jeesuksen liha ja juodaan hänen veri, ei voi pelastua. Tämä on kirkon ja vapaiden suuntien ero.
Joh. 6:51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
Joh. 6:52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
Joh. 6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
*Joh. 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.*
Joh. 6:55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
*Joh. 6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.*
Joh. 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, *joka minua syö, ELÄÄ minun kauttani.*- Anonyymi
Se ei pelkästään ole muistoateria, vaikka se on sekin. Jos ei usko että ehtoollisessa syödään Jeesuksen liha ja juodaan hänen veri, ei voi pelastua. Tämä on kirkon ja vapaiden suuntien ero.
Joh. 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, *joka minua syö, ELÄÄ minun kauttani.*Lainaamissasi jakeissa ei kertaakaan ilmene että nauttimalla ehtoollisen saa synnit anteeksi.
Ehtoollinen on ja pysyy Jeesuksen kuoleman muisteluna siihen saakka kunnes hän palaa.
Ihmisten väliset rikkeet toisiaan kohtaan on sovittava ja annettava anteeksi heidän kesken jotta taivaallinen isä antaisi teille ne anteeksi.
Jos rikkomus on tehty Jumalaa vastaan silloin anteeksiantoa on pyydettävä rukouksessa Jeesuksen nimessä. Se edellyttää katumusta ja nöyryyttä Jumalan edessä. Matt. 6:14
Ei se sen vaikeampaa ole mutta Jeesuksen sanan hylkääminen vie kadotukseen Anonyymi kirjoitti:
Jussi se jaksaa molottaa tuota samaa vapaitten suuntien potaskaa.
Kokeile sinäkin jaksaa sen verran, että kerrot yhdenkään armolahjan ajatellen koko vellu- ryhmää.
Kristityissä seurakunnissa ne ilmenee viikoittain.Anonyymi kirjoitti:
Lainaamissasi jakeissa ei kertaakaan ilmene että nauttimalla ehtoollisen saa synnit anteeksi.
Ehtoollinen on ja pysyy Jeesuksen kuoleman muisteluna siihen saakka kunnes hän palaa.
Ihmisten väliset rikkeet toisiaan kohtaan on sovittava ja annettava anteeksi heidän kesken jotta taivaallinen isä antaisi teille ne anteeksi.
Jos rikkomus on tehty Jumalaa vastaan silloin anteeksiantoa on pyydettävä rukouksessa Jeesuksen nimessä. Se edellyttää katumusta ja nöyryyttä Jumalan edessä. Matt. 6:14
Ei se sen vaikeampaa ole mutta Jeesuksen sanan hylkääminen vie kadotukseenSaako tästä selvää; Matt. 26:28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Anonyymi kirjoitti:
Lainaamissasi jakeissa ei kertaakaan ilmene että nauttimalla ehtoollisen saa synnit anteeksi.
Ei se sen vaikeampaa ole mutta Jeesuksen sanan hylkääminen vie kadotukseenNo, hyvä! Ollaan edistetty keskustelussa siihen että myönnät että ehtoollinen ei ole pelkkä muistoateria, vaan että siinä oikeasti juodaan Jeesuksen veri ja syödään hänen liha. Silloin sinun pitäisi olla helppo ymmärtää että ehtoollisessa saadaan synnit anteeksi.
Jos uskoo sanaan 'ON MINUN VERENI' silloin on uskottava myös sanoihin 'SYNTEIN ANTEEKSIANTAMISEKSI'. Eli kyllä se selvästi Raamatussa sanotaan että synnit saadaan anteeksi ehtoollisessa.
Toisin sanoen, jos uskoo, että ehtoollisessa oleva viini todella on Jeesuksen veri, eikä vain merkitse Jeesuksen verta, niin silloin on uskottava myös, että siinä todellisessa veressä on syntien anteeksiantamus.- Anonyymi
No, hyvä! Ollaan edistetty keskustelussa siihen että myönnät että ehtoollinen ei ole pelkkä muistoateria, vaan että siinä oikeasti juodaan Jeesuksen veri ja syödään hänen liha. Silloin sinun pitäisi olla helppo ymmärtää että ehtoollisessa saadaan synnit anteeksi.
Jos uskoo sanaan 'ON MINUN VERENI' silloin on uskottava myös sanoihin 'SYNTEIN ANTEEKSIANTAMISEKSI'. Eli kyllä se selvästi Raamatussa sanotaan että synnit saadaan anteeksi ehtoollisessa.
Toisin sanoen, jos uskoo, että ehtoollisessa oleva viini todella on Jeesuksen veri, eikä vain merkitse Jeesuksen verta, niin silloin on uskottava myös, että siinä todellisessa veressä on syntien anteeksiantamus.Perustelin jo aiemmin sekä Jeesuksen että Paavalin todistuksilla mikä alkuperäinen merkitys Jeesuksen asettamalla ehtoollisella oli.
Koska en kuulu kirkkoon enkä mihinkään uskollollispoliittiseen järjestöön uskon totuutta.
Ehtoollinen nautitaan Jeesuksen ja hänen kuoleman muistolle. Syntejä siinä ei anneta anteeksi vaikka harhaopit niin tekevät.
Raamatunkohdat joista löytyy totuus. 1.Kor. 11: 25-26 ja Luuk.22.19-20.
Uskon totuuteen, en selityksiin. Anonyymi kirjoitti:
Perustelin jo aiemmin sekä Jeesuksen että Paavalin todistuksilla mikä alkuperäinen merkitys Jeesuksen asettamalla ehtoollisella oli.
Koska en kuulu kirkkoon enkä mihinkään uskollollispoliittiseen järjestöön uskon totuutta.
Ehtoollinen nautitaan Jeesuksen ja hänen kuoleman muistolle. Syntejä siinä ei anneta anteeksi vaikka harhaopit niin tekevät.
Raamatunkohdat joista löytyy totuus. 1.Kor. 11: 25-26 ja Luuk.22.19-20.
Uskon totuuteen, en selityksiin.Sinun kanssa on ilmeisesti turha jatkaa keskustelua kun Jeesuksen omilla sanoilla ei ole merkitystä sinulle.
Kehotan kuitenkin muut joka lukevat tämän ottamaan Raamattu esiin ja lukea kyseiset raamatunkohdat joka olen tuonut esiin täällä. Teidän pitäisi olla helppo nähdä kuka on oikeassa.- Anonyymi
Sinun kanssa on ilmeisesti turha jatkaa keskustelua kun Jeesuksen omilla sanoilla ei ole merkitystä sinulle.
Kehotan kuitenkin muut joka lukevat tämän ottamaan Raamattu esiin ja lukea kyseiset raamatunkohdat joka olen tuonut esiin täällä. Teidän pitäisi olla helppo nähdä kuka on oikeassa.Minulle ehtoolinen on Jeesuksen kuoleman muistonvietto ja nimenomaan uskon mitä hän sanoi. Tehkää tämä minun muistokseni. Ei se muutu, se oli Jeesuksen todistus.
Jeesuksen kuoleman muistonvietto muistuttaa meitä että uhrikuolema antoi ihmiskunnalle uuden mahdollisuuden saada iankaikkinen elämä
Tie pelastukseen kulkee niin että ensin usko evankeliumiin ja Jeesukseen, sitten parannus ja upotuskaste. Silloin ihminen on syntynyt ylhäältä eikä hän tarvitse minkään kirkon tai uskonnollisen järjestön hapatuksia
Hänen opettaja on ylhäältä eikä kirkon saarnastuolista. 1. Joh. 2:27 - Anonyymi
Sinun kanssa on ilmeisesti turha jatkaa keskustelua kun Jeesuksen omilla sanoilla ei ole merkitystä sinulle.
Kehotan kuitenkin muut joka lukevat tämän ottamaan Raamattu esiin ja lukea kyseiset raamatunkohdat joka olen tuonut esiin täällä. Teidän pitäisi olla helppo nähdä kuka on oikeassa.Se on oikeassa joka lukee ja tajuaa lukemansa, eikä vedä siihen lestapuhujien mantroja joille on hyvin vähän mitään todelliseen tietoon perustuvaa tukea !
se ei merkits emitään jos oma porukka taputtaa selkään ja hokee aamenta, jos asi aon pielessä.
jos ei ymmärrä jeesuksen puhetta hänen syömisestään ei ole toivoa paljon muustakaan ymmärtämisestä!
että pitäisi syödä Jeesus pala kerrallaan, voi hyvä ihme mitä mielettömyyttä !
tutkikaa nyt vähän jeesuksen aikalaisten yhdessä syömisen merkitystä ja verratkaa sitä ehtoollispuheisiin, ehkä se aukaisee jotain solmuja.
jota kyllä epäilen.
- Anonyymi
Entä jos on siangeenejä? https://www.hs.fi/tiede/art-2000008530859.html
- Anonyymi
Niin Jumala sii slähetti poikansa että hänet syötäisiin niinkö se oli !?
etteköt eymmärrä Jeesuksen puhetta joka on kuvaannollista siitä mitä hänelle tapahtuu, ja Hänen syömisensä on vertauskuvaa häneen uskmisesta milloin tämä menee perille. edes kirkon etupenkkiin!
nyt kirkkoihmiset kuvittelee että kun käy kirkossa ottamassa sen jauhoprikan ja ryypyn italialaista viiniä heidän synneilleen tapahtui jotain !
eikö jo olisi aika herätä !1. Kor 1:18 "Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima."
- Anonyymi
1. Kor 1:18 "Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima."
Totuden hylkääminen vie kadotukseen. Jos lainasit jaetta 1. Kor.1:18 siksi että katsot olevasi pelastettu olet ylentänyt itsesi. Onko ihminen pelastettu vai ei, sen ratkaisee ainoa oikeamielinen tuomari Jeesus.
Minä odotan sitä hetkeä jolloin jokainen saa palkkansa, myös minä. En lähde maallisessa korottamaan itseäni että olen pelastettu. Jatkan nöyränä Jeesuksen opettamalla tiellä.
Aikanaan ratkeaa mihin se riitti. - Anonyymi
1. Kor 1:18 "Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima."
Väärät opinkäsitykset eivät ole voima kenellekkään !
Kuka apostleista puhuu Jeesuksen syömisestä kertokaa ! Anonyymi kirjoitti:
Väärät opinkäsitykset eivät ole voima kenellekkään !
Kuka apostleista puhuu Jeesuksen syömisestä kertokaa !Jeesus itse opettaa tästä:
Joh. 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, *joka minua syö, ELÄÄ minun kauttani.*
Tämä pitäisi olla kaikkien kristittyjen opetus ehtoollisesta. Ainakin se on luterilaisten ja vanhoillislestadiolaisten. Jos joku uskoo eri tavalla, ei voi pelastua kuten Joh. 6:53 opettaa!rauhansanalainen kirjoitti:
Jeesus itse opettaa tästä:
Tämä pitäisi olla kaikkien kristittyjen opetus ehtoollisesta. Ainakin se on luterilaisten ja vanhoillislestadiolaisten. Jos joku uskoo eri tavalla, ei voi pelastua kuten Joh. 6:53 opettaa!Näin sanotaan SRK:n Näin me uskomme sivussa:
https://www.srk.fi/fi/nain-me-uskomme/nain-me-uskomme/
"Keskeistä ehtoollisessa on se, että ehtoollisvieras uskoo nauttivansa siinä Kristuksen ruumiin ja veren. Ehtoollisella käyminen kuuluu kiinteästi uskonelämän hoitamiseen."
Eli tältä osin SRK-vanhoillislestadiolaisuus on Raamatun mukainen.- Anonyymi
Näin sanotaan SRK:n Näin me uskomme sivussa:
https://www.srk.fi/fi/nain-me-uskomme/nain-me-uskomme/
"Keskeistä ehtoollisessa on se, että ehtoollisvieras uskoo nauttivansa siinä Kristuksen ruumiin ja veren. Ehtoollisella käyminen kuuluu kiinteästi uskonelämän hoitamiseen."
Eli tältä osin SRK-vanhoillislestadiolaisuus on Raamatun mukainen.Juuri noin. Ehtoollisvieras USKOO nauttivansa siinä Kristuksen ruumiin ja veren. Ehtoollisen merkitys onkin ihmisen ratkaistavissa!
Se on ihmisjärkeilyä jolla pyyhitään pois Jeesuksen ilmoittama tarkoitus, Tehkää tämä minun muistokseni.
1. Kor. 11:27. Joka kelvottomasti syö tätä leipää ja juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
Että jatkakaa vaan ehtoolisen massajakelua, te saatte palkkanne. Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin. Ehtoollisvieras USKOO nauttivansa siinä Kristuksen ruumiin ja veren. Ehtoollisen merkitys onkin ihmisen ratkaistavissa!
Se on ihmisjärkeilyä jolla pyyhitään pois Jeesuksen ilmoittama tarkoitus, Tehkää tämä minun muistokseni.
1. Kor. 11:27. Joka kelvottomasti syö tätä leipää ja juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
Että jatkakaa vaan ehtoolisen massajakelua, te saatte palkkanne.Se tosiasia että ehtoollinen on myös muistiateria, ei muuta sitä tosiasia että siellä todella nautitaan Kristuksen ruumis ja veri. Näin ehtoollisviras on uskottava. Laitan vielä Jeesuksen opetuksia asiasta tähän kun se ei ole näköjään mennyt perille.
Joh. 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, *joka minua syö, ELÄÄ minun kauttani.*rauhansanalainen kirjoitti:
Se tosiasia että ehtoollinen on myös muistiateria, ei muuta sitä tosiasia että siellä todella nautitaan Kristuksen ruumis ja veri. Näin ehtoollisviras on uskottava. Laitan vielä Jeesuksen opetuksia asiasta tähän kun se ei ole näköjään mennyt perille.
Joh. 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, *joka minua syö, ELÄÄ minun kauttani.*Vanhoillislestadioloainen näkemys on myös tuossa kohti myös luterilaisuuden tunnustuskirjojen mukaan. Emme usko kuten katoliset että leipä ja viini muuttuu jeesuksen vereen ja lihaan fyysisesti, eikä uskota kuten vapaakirkolliset, että se symbolisoi jeesuksen verta ja liha. Meidän on uskottava, että se on sitä.
- Anonyymi
Se tosiasia että ehtoollinen on myös muistiateria, ei muuta sitä tosiasia että siellä todella nautitaan Kristuksen ruumis ja veri. Näin ehtoollisviras on uskottava. Laitan vielä Jeesuksen opetuksia asiasta tähän kun se ei ole näköjään mennyt perille.
Joh. 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, *joka minua syö, ELÄÄ minun kauttani.*Mikään noista ei todista eikä edes mainita että ehtoollisella annetaan synnit anteeksi. Näytä sellainen kohta Jeesuksen sanasta että ehtollisella te saatte kaikki synnit anteeksi.
Helluntailaiset viettävät ehtoollisen oikein kuten Jeesus tarkoitti. Anonyymi kirjoitti:
Mikään noista ei todista eikä edes mainita että ehtoollisella annetaan synnit anteeksi. Näytä sellainen kohta Jeesuksen sanasta että ehtollisella te saatte kaikki synnit anteeksi.
Helluntailaiset viettävät ehtoollisen oikein kuten Jeesus tarkoitti.Jeesus itse sanoi näin; Matt. 26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Jos ehtoollisen asetuksesta kertovia Raamatun paikkoja lukee siten, että uskoo sanaan 'ON MINUN VERENI' silloin on uskottava myös sanoihin 'SYNTEIN ANTEEKSIANTAMISEKSI'. Eli kyllä se selvästi Raamatussa sanotaan että synnit saadaan anteeksi ehtoollisessa.- Anonyymi
Jos ehtoollisen asetuksesta kertovia Raamatun paikkoja lukee siten, että uskoo sanaan 'ON MINUN VERENI' silloin on uskottava myös sanoihin 'SYNTEIN ANTEEKSIANTAMISEKSI'. Eli kyllä se selvästi Raamatussa sanotaan että synnit saadaan anteeksi ehtoollisessa.Syntien anteeksiantaminen tarkoittaa että Jeesuksen kuolema mahdollisti syntien anteeksiantamisen. Mutta, se anteeksiantaminen ei ole mikään automaatio jotta kun käy ehtoollisella niin voi kehaista että kävin ryyppäämässä synnit pois.
Rike Jumalaa vastaan on sovitettava välimiehen kautta Jumalan kanssa rukouksessa.
Matt.6 14-15
Pyydetään anteeksi rikkomuksia. Jos taas kyseessä on rike lähimmäistä vastaan, se on sovittava ja annettava anteeksi keskenään.
Mitään muuta tietä ei ole, eikä tule.
Kuten jo mainitsin, helluntailaisilla on oikea tarkoitus ehtoollisessa. - Anonyymi
Vanhoillislestadioloainen näkemys on myös tuossa kohti myös luterilaisuuden tunnustuskirjojen mukaan. Emme usko kuten katoliset että leipä ja viini muuttuu jeesuksen vereen ja lihaan fyysisesti, eikä uskota kuten vapaakirkolliset, että se symbolisoi jeesuksen verta ja liha. Meidän on uskottava, että se on sitä.
Rauhansanalainen tunnusti mihin oppi ehtoollisesta perustuu - luterilaisuuteen. Siis ihmoppiin. Lutheria ei tarvitse uskoa koska hän on eräs eksyttäjistä.
Uskokaa minuun sanoi Jeesus, ei hän Lutherista puhunut mitään . Heh
- Anonyymi
edelleen, onko suomen kirkoissa vielä tapana veistää kirkon lattiasta paksu lastu jos viiniä lipsahtaa lattialle, onko ?
tuohon en vielä saanut vastausta, saisinko sen piakkoin koska kysmys on tärkeä!- Anonyymi
ja toinen kysmys tapahtuiko opetuslasten synneille jotain kun he söivät sen lampaan siellä ehtoollisessa ja joivat viiniäkin muutaman hörpyn ?
ja missä määrin Jeesusken puheet tukevat sellaista tapahtumaa? Anonyymi kirjoitti:
ja toinen kysmys tapahtuiko opetuslasten synneille jotain kun he söivät sen lampaan siellä ehtoollisessa ja joivat viiniäkin muutaman hörpyn ?
ja missä määrin Jeesusken puheet tukevat sellaista tapahtumaa?Söivätkö he lammasta?
- Anonyymi
hitaasti tulee vastauksia mihinkään selväjärkiseen kysmykseen näillä palstoilla.
Kuten on historiasta tiedettävissä, kirkon lattiasta veistettiin lastu jos siihen oli viiniä läikähtänyt!
ja syykin oli perusteltu, nämähän on kaikille kirrkolaisille j alestoille selviä asioita eikö olekkin!
miksi ette siis vastaa selvään asiakysymykseen niin sano. - Anonyymi
Helluntailaisilla on Jeesuksen opetuksen mukainen ehtoollisen vietto.
- Anonyymi
Leivänkannikka ja mehu?todella pyhää hei:D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leivänkannikka ja mehu?todella pyhää hei:D
jaahas ja teilläkö on Jeesuksen aikainen oikea viinilajike ja leipä tehty samoilla ehdoilla, kerro hei !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jaahas ja teilläkö on Jeesuksen aikainen oikea viinilajike ja leipä tehty samoilla ehdoilla, kerro hei !
kaiketi teille on myös lennätetty lammaspaisti suoraan Jeesuksen ehtoolliskylän laumasta hei !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kaiketi teille on myös lennätetty lammaspaisti suoraan Jeesuksen ehtoolliskylän laumasta hei !
eli lyhyesti mikä saa ihmispolon säilymään kenties ikänsä kuvitelmissa joissa ei ol emitään konkretiaa !
kerro hei!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1117317- 475246
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa562961Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän62414Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101468Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1911348Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921083Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3101018Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?225958Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30896