Tämä teksti löytyi toisaalta netistä:
Nuori, nuorekas, moderni ja ympäristöarvoja kunnioittava autonvalmistaja Toyota on johtanut automaailman teknistä kehitystä yli kaksi vuosikymmentä, vaikka sen ensimmäiset autot 1930-luvulla olivatkin kopioita muista. Se on tuonut markkinoille ensimmäisenä hybridin, ladattavan hybridin Euroopan markkinoille, toimivan vetyauton, nykyaikaisen sähköauton RAV4 EV:n jo vuonna 1997. TuolloinTeslaa ei ollut olemassakaan. Nyt se on tuomassa markkinoille ensimmäisenä energiatiheydeltään suuret kiinteän olomuodon (solid state) akut tuleviin sähköautoihinsa.
Toyota kertoi ensimmäisenä autonvalmistajana julkisuudessa, eli alkuvuodesta 2007, kehittävänsä ladattavaa hybridiä, mutta koeajoi sitä kuusi vuotta eri puolilla maailmaa varmistaakseen tapansa mukaan täydellisesti sen laadun ja toi sen Euroopan markkinoille vasta keväällä 2012.
Toyotalla on 24.000 patenttia, jotka liittyvät sähköistettyihin autoihin, etenkin hybrideihin. Sillä on 5680 vetytekniikkaan liittyvää ja 1400 autonomiseen ajamiseen liittyvää patenttia. Autonomiseen ajamiseen liittyviä patentteja sillä on näin ollen kaksi kertaa enemmän kuin seuraavana olevalla autonvalmistajalla.
Toki jotain kehitelmiä noista edellä mainituista autoista on ollut muillakin, mutta ne eivät ole olleet varteenotettavia ja ne eivät ole menestyneet markkinoilla. Niistä on turha tähän perään kirjoitella. Ne eivät kuitenkaan himmennä edellä olevaa totuutta, jonka Toyotan valtavat patenttien määrät vahvistavat.
Edellä olevaa taustaa vasten Toyotasta tulisi puhua nuorekkaana, modernina, innovatiivisena ja ympäristöarvoja kunnioittavana autonvalmistajana, eikä yrittää lyödä tarkoitushakuisesti siihen vääriä leimoja.
Miksi Toyotasta yritetään luoda täysin väärä mielikuva?
150
1376
Vastaukset
- Anonyymi
Noin ne asiat muuttuvat kun ivan, herjan ja pilkan tilalle tuleekin tieto.
- Anonyymi
Iva, herja ja pilkka on vaan vastareaktiota, joka johtuu tojotan ihanuuden ylenpalttisesta hehkuttamisesta. Sekin on kuitenkin ihan vaan auto.
- Anonyymi
Innovatiivisia autofirmoja on korkeintaan kolme: Tesla, Rivian ja (ehkä) Lucid. Siinä kaikki.
- Anonyymi
Noissa ei ole mitään innovatiivista.
- Anonyymi
Noistakin lähinnä Tesla on tiennäyttäjä ja innovaattori. Muut seuraavat Teslan jälkiä, lähinnä yrittävät kopioida.
Toyotan Bz4x on lähinnä kehno kopio Teslasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noistakin lähinnä Tesla on tiennäyttäjä ja innovaattori. Muut seuraavat Teslan jälkiä, lähinnä yrittävät kopioida.
Toyotan Bz4x on lähinnä kehno kopio Teslasta.Toyotan Bz4x on Subaru.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan Bz4x on Subaru.
Älä valehtele.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noistakin lähinnä Tesla on tiennäyttäjä ja innovaattori. Muut seuraavat Teslan jälkiä, lähinnä yrittävät kopioida.
Toyotan Bz4x on lähinnä kehno kopio Teslasta.Missä mielessä se on kopio? Siksikö että se kulkee sähköllä?
Toyotalla oli kyllä sähköautoja ennen kuin Teslaa oli edes perustettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä mielessä se on kopio? Siksikö että se kulkee sähköllä?
Toyotalla oli kyllä sähköautoja ennen kuin Teslaa oli edes perustettu.Oli kyllä joo, mutta arvaapa minkä vuoksi fiaskoksi osoittautunutta Rav4 EV:tä valmistettiin. Minäpä kerron: Kalifornian osavaltio myönsi autonvalmistajille verohelpotuksia jos niillä oli mallistossaan ajon aikaisena 0-päästöinen auto. Auto ei tarvinnut olla edes vapaasti ostettavissa. Tähän saumaan Toyota kyhäsi leasattavaksi Rav4 EV:n, jolla pääsi yhdellä latauksella lähimarkettiin ja takaisin. Auto oli käyttöominaisuuksiltaan pelkkä vitsi. Rajoitettu erä liisattiin kalifornialaisille.
2. sukupolven Rav4 EV:ssä oli jo vähän yritystä tehdä käyttökelpoinen sähköauto. Sen koko voimalinja olikin sitten 100% Teslan valmistama. Sitäkin tehtiin vain rajattu erä. Myös tämä on nykymittapuulla sähköautoksi pelkkä vitsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli kyllä joo, mutta arvaapa minkä vuoksi fiaskoksi osoittautunutta Rav4 EV:tä valmistettiin. Minäpä kerron: Kalifornian osavaltio myönsi autonvalmistajille verohelpotuksia jos niillä oli mallistossaan ajon aikaisena 0-päästöinen auto. Auto ei tarvinnut olla edes vapaasti ostettavissa. Tähän saumaan Toyota kyhäsi leasattavaksi Rav4 EV:n, jolla pääsi yhdellä latauksella lähimarkettiin ja takaisin. Auto oli käyttöominaisuuksiltaan pelkkä vitsi. Rajoitettu erä liisattiin kalifornialaisille.
2. sukupolven Rav4 EV:ssä oli jo vähän yritystä tehdä käyttökelpoinen sähköauto. Sen koko voimalinja olikin sitten 100% Teslan valmistama. Sitäkin tehtiin vain rajattu erä. Myös tämä on nykymittapuulla sähköautoksi pelkkä vitsi.Sitä samaa Toyota on jatkanut Bz:lla. Sekin on pelkkä vitsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele.
ToyotanBz4x on SUBARU.
- Anonyymi
Tesla sai innoituksensa Toyota RAV4:sta. Alkoi valmistaa Teslaa Touotalta ostamassa tehtaasa
- Anonyymi
Aloitus kertoo totuuden.
- Anonyymi
Kauhea työ Toyotan omapojalla yrittää pitää uskovaisia nöyränä ruodussa ja uskossa kun hybridit ei käynnisty kovilla pakkasilla ja kulutus pyörii 6-7,5 litran välissä. Katsastus tulossa ja pohjaa pitäisi paikkailla ja selkä on sökönä ja korvat soi nastarenkaiden sävelin.
- Anonyymi
Älä valehtele.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele.
Totuus sattuu.
- Anonyymi
Kun oikein kaivaa ja hakee, niin noinkin paskasta autosta löytyy mieleisiä tekstejä Toyota uskovaiselle, hihii!
- Anonyymi
Ehkä jotkut kuvittelevat Toyotan olevan jollain tavalla hyvä, ja siksi luovat merkistä väärää mielikuvaa? Olihan Toyota aikoinaan paras, mutta siitä on jo aikaa 20 vuotta.
- Anonyymi
No ei Toyota ole koskaan ollut paras, kelpo halpis ehkä, ei muut. Nykyään se on ylihintainen ja heikko ja täynnä huonoja ominaisuuksia.
- Anonyymi
Koko maailma ei kuvittele yhtään mitään. Se tietää. Marraskuun loppuun meneessä Toyota on maailman suurimpana autonvalmistajana viime vuonna myynyt 1400.000 autoa enemmän kuin Volkswagen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei Toyota ole koskaan ollut paras, kelpo halpis ehkä, ei muut. Nykyään se on ylihintainen ja heikko ja täynnä huonoja ominaisuuksia.
Toyota on kestävin auto. se on viattomuudestaan kuuluisa ja myös ruostumattomuuden ansiosta pitkäikäisin auto. lisäksi Toyotat ovat tekniikassa ja ominaisuuksissa paljon edellä muita. Tämän vuoksi Toyotat myy hyvin.
- Anonyymi
Toyotan hankkineilla on auvoinen tulevaisuus.
Samaan aikaan toisaalla, Skoda superb 2016 190hv l&k 135tkm ja vesipumppu hajosi kesken lapin reissun.
Nesteet pihalle ja jakopäähän remontti.
Hinta 1050€ ja tehdas ei tullu vastaan yhtää vaihtoväli kuitenkin sen 210tkm.. Ainut ennakkovarootus näin jälkikäteen oli, että vuosi sitten piti lisätä vähän jäähdytin nestettä. Toki ajattelin että johtui webaston käytöstä..
Että sillee,- Anonyymi
Minulla levisi Rav4 2.0 VVT-i moottori ja laskua kertyi 12000 euroa, 150 tkm ajetun auton korjauksesta.
Mieluummin olisin maksanut vaikka kaksi jakopää remonttia sinun autoosi, jos en olisi itse joutunut maksamaan uutta moottoria Toyotaani. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla levisi Rav4 2.0 VVT-i moottori ja laskua kertyi 12000 euroa, 150 tkm ajetun auton korjauksesta.
Mieluummin olisin maksanut vaikka kaksi jakopää remonttia sinun autoosi, jos en olisi itse joutunut maksamaan uutta moottoria Toyotaani.Älä valehtele! Toyotan moottorit eivät normaalisti hajoa. Olet varmaan laiminlyönyt huollot, siksi se ei mennyt takuuseen. Nuo moottorit kestää helposti yli miljoona kilometriä.
- Anonyymi
Noissa patenttien määrästä kannattaa muistaa että Japanissa saa patentoitua pienen yksityiskohdan. Länsimaissa kokonaisuuden. Väkilukuun suhteuttetuna Suomessakin patentoidaan enemmän kuin Japanissa.
- Anonyymi
On sulla kuvitelmat ja valheet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sulla kuvitelmat ja valheet.
Kyllä se on totta. Toyotalla on tuhansia ykstyiskohtiin liittyviä patentteja. Monet niistä liittyy mutterin kulmien pyöristyssäteeseen ja muihin epäolennaisuuksiin.
Clean dieseliinkin liittyviä patentteja sanoivat olevan 1400 kpl, mutta sudeksi sekin moottori osoittautui ja korvattiin melko pian BMW:n dieseleillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on totta. Toyotalla on tuhansia ykstyiskohtiin liittyviä patentteja. Monet niistä liittyy mutterin kulmien pyöristyssäteeseen ja muihin epäolennaisuuksiin.
Clean dieseliinkin liittyviä patentteja sanoivat olevan 1400 kpl, mutta sudeksi sekin moottori osoittautui ja korvattiin melko pian BMW:n dieseleillä.Toyotan D-4D moottori oli kaikkien aikojen paras dieseli, mutta dieselien kysyntä oli niin pientä, että niiden valmistus lopetettiin. Toyota katsoi järkevämmäksi ostaa muilta niiden vähäisten dieselien määrän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan D-4D moottori oli kaikkien aikojen paras dieseli, mutta dieselien kysyntä oli niin pientä, että niiden valmistus lopetettiin. Toyota katsoi järkevämmäksi ostaa muilta niiden vähäisten dieselien määrän.
Toyotan 2,2 D-4D oli heikkotekoinen aikapommi jota taksimiehetkin alkuinnostuksissaan ostivat. Moottori on osoittautunut täysin sudeksi, jota ei pysty korjaamaan jos kannentiiviste alkaa vuotaa. Ja niissähän alkoi vuoto yleensä alle 150000km:n lukemissa. Vikaherkkyys yhdistettynä ammattikäytössä onnettomaan 100000km:n takuuseen johtivat siihen ettei niitä alkuinnostuksen jälkeen kukaan ostanut. Lopullinen niitti oli päästömääräysten tiukkeneminen Euro 6:een ja Toyotan oli pakko ostaa dieselit muualta. Viimeiset henkilöauto-dieselit se osti BMW:ltä, mutta maine oli jo ehtinyt mennä ja Toyotan diesel-henkilöautojen kysyntä Euroopassa hiipui olemattomaksi.
- Anonyymi
Toyota itse leimaa kaikki autonsa "o*ta pa*kaa" luokkaan koska laatu on tätä tasoa:
https://www.youtube.com/watch?v=bCHLqN06-Ok- Anonyymi
Koko maailma tietää kuinkaerinomaisen laadukas kestävä ja luotettava on Toyota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko maailma tietää kuinkaerinomaisen laadukas kestävä ja luotettava on Toyota.
Tojouskovaiset levittää valheellista tietoa!
- Anonyymi
Toyotistin elämä on ruusuilla tanssimista.
- Anonyymi
Varmaankin tasan niin kauan kunnes joutuu johonkin ottamaan sen Toyotan alle ja sillä ajamaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaankin tasan niin kauan kunnes joutuu johonkin ottamaan sen Toyotan alle ja sillä ajamaan?
Siis pokan täytyy pitää, vaikka piikit pistelevät jalkoja.
- Anonyymi
Me ollaan pahoja ja itsekkäitä ihmisiä eli sìis kokoomuslaisia.
- Anonyymi
Tavailehan tuota aloitusta edestakaisin niin opit jotakin.
- Anonyymi
Kopioitko Tojotan mainoksesta "toisaalta netistä " ? Hoh hoijaa.
- Anonyymi
Tuossa tekstissä ei näytä olevan merkkiäkään Toyotan mistään mainoksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa tekstissä ei näytä olevan merkkiäkään Toyotan mistään mainoksesta.
Ei kannata hölmöyttään tääläkään julistaa .
- Anonyymi
Tojolla voi olla paljon patentteja koirankynnenleikkaamisesta mutta ei yhtään sähköautoa.
VW:n sähköautoja ostettiin viime vuonna pelkästään Euroopassa 300.000 kappaletta.
Tojolla sarake näyttää edelleen nollaa. - Anonyymi
Toyotan mielikuva on todellisuuutta, maailman kestävin ja samalla halutuin auto myi Suomessakin puolta enemmän kuin kakkoseksi jäänyt hippoveewee.
- Anonyymi
Halutuin tai ei, mutta kalliiksi tulee käyttää.
- Anonyymi
Niin vaan papparaiset painaa nuorekkaasti keskiviivaa pitkin 80km/h satasen alueella, tietyömaalla....ja jos yrittää ohi nii kaasu psinuu pohjaan
- Anonyymi
"ja jos yrittää ohi nii kaasu psinuu pohjaan"
No eipä siitä paljon tojon kulku vilkastu jos painaa kaasun pohjaan. Korkeintaan alkaa lippalakin alta tojopapn niska punoittamaan enemmän kun manaa näitä kaahareita.
No pakkohan nämä alinopeutta kesiviivaa pitkin hiipivät harmaat pantterit jossain vaiheessa on ohittaa kun sen tojopapan takana himailevan taakse alkaisi muuten kasvamaan hillitön jono.
Ja niillä olisi ohitettavana kahden auton mittainen tukos. - Anonyymi
Mikset aja ohi? Onko koneesi väljä? Onko hoonattu tarpeeksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikset aja ohi? Onko koneesi väljä? Onko hoonattu tarpeeksi?
Mulla ei ole kiire minnekään. Ajan tojon perässä jos se ajaa rajoitusten mukaan.
Jos tojo ajaa alinopeutta niinkuin ne yleensä tekevät niin ohitan heti kun se on turvallista. Kahden auton alinopeudella etenevä tulppa maantiellä on ikävä juttu takana tuleville. - Anonyymi
Tyypillinne tojokääkkä ajaa moottoritiellä 80km/h satkun alueella. Sitten tulee tietyö ja 50km/h ja kääkkä ajaa edelleen 80km/h.
- Anonyymi
Toyota, automerkki joka kestää eniten kovaa ajoa, ei mikään mielikuva.
https://www.ts.fi/teemat/4884970 - Anonyymi
Netistä nyt löytyy ihan mitä haluaa löytää.
Toyota on yrittänyt nuorentaa imagoaan kovasti. Heidän mainoksissaan ajaa nuorekas porukka ympäri kaupunkeja ja huutaa ja riehuu ja musiikki pauhaa hullun lailla. Totuuden ja rehellisyyden nimissä pitää vain todeta, että Toyotan on yliampunut pahasti noissa mainoksissaan ja autojen muotoilussaan. Autojen ulkonäkö on kammottava pääosin koko mallistossa. Valot edessä ja varsinkin takana on sellaisia ulkonevia mulkosilmiä, keulassa hirveitä hetuloita ja mustan muovin määrällä kyljissä yritetään häivyttää kökkö muoto, mutta se näyttää lähinnä halvalta. Autot näyttävät lasten suunnittelemilta, eli kohderymässä ollaan pari sukupolvea jätetty väliin. Nuo eivät kestä aikaa, kuten esim. eurooppalainen tyylikäs muotoilu.- Anonyymi
Siinä kirjoittaa meneen ajan mies, jolla ei ole pienintäkään ymmärrystä nykyaisten autojen muotoilusta. Peräkylän lakkautetun osuuskaupan hevospuolimilta esitettyjä näkemyksiä nuo ovat.
- Anonyymi
Luehan tuo aloitus uudelleen ja hitaasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luehan tuo aloitus uudelleen ja hitaasti.
Hyvä ajatus. Kas kummaa, tein noin ja aloitus vaikuttaa vieläkin typerämmältä.
- Anonyymi
Omassa nuoruudessani Toyotalla oli tarjolla GTI Corollaa, Celicaa sekä Supraa. Toki myös vanhemmat takavedot olivat suosittuja sekä hyvissä hinnoissa. Ajat ovat muuttuneet aikalailla. Eipä paljoa näy nuorisoa Auriksen tai Priuksen ratissa. Varmaankin aika turha kalastella pilluakaan 05vm. Yariksella?
- Anonyymi
Toyotalla ajavat kauniit ja rohkeat.
Rumilla ja pelokkailla on skoodaa ja muita romuja. - Anonyymi
Toyota on autoilun esikuva. Kestävä ja luotettava . Muut kopioi.
- Anonyymi
Juuri näin.
- Anonyymi
Näyttää siltä, että ihmiset yrittävät korjailla Toyotan omapojan isompia valheita ja perusteettomia kehuja, ei siinä muuta voi olla takana.
- Anonyymi
Toyota on nuorekkain ja upeimmin muotoiltu automerkki tänäpäivänä.
- Anonyymi
Saksalaiset autot ovat vanhanaikaisia laatikoita vanhanaikaislla turbomottoreilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksalaiset autot ovat vanhanaikaisia laatikoita vanhanaikaislla turbomottoreilla.
Tietysti Tojokuskista tuntuu siltä et saklaisissa olis turbo,oottori vaikka niissä oikeasti on jo sähkömoottori.
Kysymys on se et miksi Tojotalla eii ole myynnissä sähköautoa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti Tojokuskista tuntuu siltä et saklaisissa olis turbo,oottori vaikka niissä oikeasti on jo sähkömoottori.
Kysymys on se et miksi Tojotalla eii ole myynnissä sähköautoa?Tammikuu osoittaa Volkswagenille sähköautoineen sen alhaisen paikkansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tammikuu osoittaa Volkswagenille sähköautoineen sen alhaisen paikkansa.
Ne eivät tosiaankaan enää mene kaupaksi. BZ4X:n tilauslista on sen sijaan hirvittävän pitkä,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne eivät tosiaankaan enää mene kaupaksi. BZ4X:n tilauslista on sen sijaan hirvittävän pitkä,
Hihii, hauska tämä meidän päiviemme ilopilkku Toyotan omapoika.
- Anonyymi
Hihii, suoraan sanoen ovat sopivia vauvasta 13 vuotiaalle ulkonäkönsä puolesta.
Tyylittömyyden huippua, eikä kehtaa muutaman vuoden päästä edes katsoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne eivät tosiaankaan enää mene kaupaksi. BZ4X:n tilauslista on sen sijaan hirvittävän pitkä,
Joka päivähän noita Folkkarin sähkiksiä näkee liikenteessä. Samaa ei voi sanoa Toyotan sähkiksistä.
- Anonyymi
Toyotaa ostetaan eniten ja sitä kadehtitaan eniten.
- Anonyymi
Niinmutta kyllä vikavagina rölli vielä huutaa kanveesistakin ettäkyllä vilunkivalmistaja ainakin
myy eniten?? - Anonyymi
Kukaan ei kadehdi tojotaa.
Missä todellisuudessa elät? - Anonyymi
Miksi kadehtia autoa , jonka lähes jokainen voisi ostaa ?
- Anonyymi
Aloituksen teksti avasi minulle aivan uuden totuuden.
- Anonyymi
Toyota ympäristöystävällinen valmistaja??
80% Toyotan valmistamista autoista on normaaleja bensa ja dieselkäyttöisiä. Ilman hybriditekniikkaa.
Euroopan pienillä(Toyotalle) markkinoilla hybridien osuus on suuri, mutta USA ja Kauko-Itä, Venäjä ja kehittyvät maat joissa Toyotan markkinat ovat suuret, näillä alueilla Toyota myy autoja ilman hybriditekniikkaa.
Toyota. Maailman suurin fossiilisten päästöjen aiheuttaja henkilö ja pakettiautoliikenteessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota ympäristöystävällinen valmistaja??
80% Toyotan valmistamista autoista on normaaleja bensa ja dieselkäyttöisiä. Ilman hybriditekniikkaa.
Euroopan pienillä(Toyotalle) markkinoilla hybridien osuus on suuri, mutta USA ja Kauko-Itä, Venäjä ja kehittyvät maat joissa Toyotan markkinat ovat suuret, näillä alueilla Toyota myy autoja ilman hybriditekniikkaa.
Toyota. Maailman suurin fossiilisten päästöjen aiheuttaja henkilö ja pakettiautoliikenteessä.Kyllä olisivat vw-päästöt karmeat jos ei amerikkalaiset olisi huijaria narauttaneet suunnitelmallisesta huijaamisesta. 40-kertaisesti pöllyttivät todellisesti verrattuna ilmoitettuun ja oli vielä asennettu huijausohjelma testaustilannetta varten? Kannattaisi kyllä toisenkin kerran miettiä ennenkuin ryhtyy siihen huijaavaan tuotteeseen.
- Anonyymi
Samoin. Totesin, että saastuttavia paskoja tekevän Toyotan taival on taas vähän lähempänä loppuaan. Toyota taistelee päästörajoituksia vastaan, koska ei osaa tehdä vähäpäästöisiä autoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin. Totesin, että saastuttavia paskoja tekevän Toyotan taival on taas vähän lähempänä loppuaan. Toyota taistelee päästörajoituksia vastaan, koska ei osaa tehdä vähäpäästöisiä autoja.
Nomutta tekee kuitenkin niin vähäpäästöisiä ettei ole vielä tarvinnut turvautua minnekkään päästöhuijausohjelmaan ja kärähtää siitä noloimmalla mahdollisella tavalla housut kintuissa niinkuin muuan kansanautokoijari jonka nyt on vaan pakko yrittää viherpestä itseään ja aivopestä hyväuskoisia asiakkaita. Vähän kyllä säälittää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin. Totesin, että saastuttavia paskoja tekevän Toyotan taival on taas vähän lähempänä loppuaan. Toyota taistelee päästörajoituksia vastaan, koska ei osaa tehdä vähäpäästöisiä autoja.
Ai, sinäkö vaan "totesit"?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nomutta tekee kuitenkin niin vähäpäästöisiä ettei ole vielä tarvinnut turvautua minnekkään päästöhuijausohjelmaan ja kärähtää siitä noloimmalla mahdollisella tavalla housut kintuissa niinkuin muuan kansanautokoijari jonka nyt on vaan pakko yrittää viherpestä itseään ja aivopestä hyväuskoisia asiakkaita. Vähän kyllä säälittää!
Se, että Volkswagen on vieläkin huonompi, ei oikeuta Toyotan toimia päästörajoituksia vastaan lobbaamisessa.
Hävettää, että olen aikoinaan Toyotan omistanut.
- Anonyymi
Toyotan toimittamien autojen päästöt autoa kohti on pienemmät kuin volkkarin vaikka volkkari toimittaa sähköautojakin.
Miksi?
Koska Volkkarin polttonespohjaiset autot joita myös vw toimittaa pääasiassa saastuttavat paljon paljon enemmän kuin Tojon vastaavat.- Anonyymi
Tarkoitatko Toyotan Eurooppaan toimitettavien autojen keskipäästöjä?
Se ei todellakaan ole koko kuva Toyotan koko autonvalmistuksen keskipäästöistä autoa kohden. - Anonyymi
Volkswagenin valmistamien autojen keskimääträiset päästöt ovat paljon suuremmat kuin Toyotlla. Eu säätää juuri näistä päästöistä.
- Anonyymi
Toyotaa alettiin röykyttää vuonna 1965, kun ensimmäinen Toyota tuotiin Suomeen joka oli edullinen ja oikein hyvin varsteltu. Siitä lähtien Toyotan edessä on vapistu, täristy ja hikoiltu.
- Anonyymi
"Siellä Japanissa kun ei ole metalleja niin..." Vaikka teräs tuli samasta tehtaastaa kuin saksalaisillekin.
- Anonyymi
Älkää luoko Toyotasta värää mielikuvaa. Lukekaa aloitus.
- Anonyymi
Ihme, ewttä Toyota menestyy noin uskomattoman hyvin saksalaisten autojen myyjien valheiden myrskyssä.
- Anonyymi
Turha luoda vääriä mielikuvia ja haukkua Toyotaa. Kaikki on satanut viimeiset kuusi vuotta ja sataa jatkossakin Toyotan pussiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha luoda vääriä mielikuvia ja haukkua Toyotaa. Kaikki on satanut viimeiset kuusi vuotta ja sataa jatkossakin Toyotan pussiin.
Mitä enemmän täällä haukutaan sitä enemmän toyotia myydään.
- Anonyymi
Toyotalla on nuorekkain automuotoilu. Esimerkiksi Škodat näyttävät tulevan kaukaa 90-luvulta.
- Anonyymi
Japanista tulee kauneimmat autot.
- Anonyymi
Lukemalla aloituksen ymmärtää mikä Toyota on.
- Anonyymi
Valehtelijoille ei ole enää sen jälkeen sijaa.
- Anonyymi
55 vuotta Toyota on tärisyttänyt saksalaisten autojen myyjiä ja tärisyttää päivä päivältä enemmän. Valehtelu jatkuu.
- Anonyymi
Mikä Toyota on? Se on tavallinen keskivertoauto, ei muita parempi tai huonompi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä Toyota on? Se on tavallinen keskivertoauto, ei muita parempi tai huonompi.
On se muita heikompi monessakin asiassa ja se on todistettu lukuisissa testeissä ja vertailuissa ja se ruostuu nopeasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se muita heikompi monessakin asiassa ja se on todistettu lukuisissa testeissä ja vertailuissa ja se ruostuu nopeasti.
Toyota ei ruostu juuri lainkaan. Se on tekniikaltaa lähes ikuinen. Ominaisuuksissa valtavasti edellä muita.
- Anonyymi
No mikä siinä oikein on?
- Anonyymi
Mielenrauha, etkö tiennyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielenrauha, etkö tiennyt?
Toyotalla ja keskikaljalla on sama vaikutus = hiipivä hölmöys.
Siitä se mielenrauha tulee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla ja keskikaljalla on sama vaikutus = hiipivä hölmöys.
Siitä se mielenrauha tulee.Alkkis-keijo skoodasta puhuu syvällä kokemuksen tuomalla sinolibassolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkkis-keijo skoodasta puhuu syvällä kokemuksen tuomalla sinolibassolla.
"Sinolibasso" :-))
- Anonyymi
Älähän luo väärää mielikuvaa.
- Anonyymi
Onpa todella upea teksti. Sitä ei tule ajatelleeksikaan ennenkuin joku kertoo.
- Anonyymi
Toyotan viimeisin suuri innovaatio ovat vedyllä toimivat polttomottorit. Se puuttuu aloituksesta.
- Anonyymi
Paljon muutakin puuttuu aloituksestqa, mutta hyvä teksti kuitenkin.
- Anonyymi
Toyotan innovaatiot ovat tulevaisuutta.
- Anonyymi
Älähän anna väärää mielikuvaa. Kansalla on jo oma mielikuva ja näyttö uskomattomasta luotettavuudesta.
- Anonyymi
Siinä on oiket tiedot Toyotasta. Volkswagen/Skoda elää valheellisilla mielikuvilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on oiket tiedot Toyotasta. Volkswagen/Skoda elää valheellisilla mielikuvilla.
Toyotaa rakastaa pelkästään tietoa, ei mielikuvia.
- Anonyymi
Älä luo vääriä mielikuvia.
- Anonyymi
Vw on ongelmaton ja huoleton auto= mielikuva
Toyota on maailman suosituin ja ostetuin auto= faktaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vw on ongelmaton ja huoleton auto= mielikuva
Toyota on maailman suosituin ja ostetuin auto= faktaaVolkswagenia ja Skodaa myydään mielikuvilla. Toyotaa tiedolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volkswagenia ja Skodaa myydään mielikuvilla. Toyotaa tiedolla.
Toyotaa myydään papparaisille luottomyyjän mukavilla puheilla, pullakahveilla ja kekseillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotaa myydään papparaisille luottomyyjän mukavilla puheilla, pullakahveilla ja kekseillä.
Toyotaa ostetaan maailmassa ylivoimaisesti enemmän kuin mitään muuta merkkiä niinkuin Suomessakin. Kyllä siinä kaffetta ja keksejä kuluu mutta haitanneeko tuo ketään muuta kuin kadehtivaa vaginaristiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotaa ostetaan maailmassa ylivoimaisesti enemmän kuin mitään muuta merkkiä niinkuin Suomessakin. Kyllä siinä kaffetta ja keksejä kuluu mutta haitanneeko tuo ketään muuta kuin kadehtivaa vaginaristiä?
Tojoissa pitäisi olla hitaan ajoneuvon merkki ja vilkku katolla.
- Anonyymi
Hyvä, että köyhillekin on jotakin iloa elämään.
- Anonyymi
Aloituksesta puuttuu paljon Toyotan suurista saavutuksista.
- Anonyymi
Suomessa on 385000 Toyotan omistajaaa eivätkä ne hyvällä katso Toyotasta valehtelevia lehtiä, jotka ovat kaikessa tekstissä kaupallisessa yhteistyössä toisen tahon kanssa.
- Anonyymi
Ostin Toyotan luettuani tuon aloituksen. Kuinka kilpailijat ovat osanneetkin hämätä kansaa epäluotettavilla autoillaan.
- Anonyymi
Onnittelen sinua. Hyvä!
- Anonyymi
Lukekaahan tuo aloitus ajatuksella ja hitaasti.
- Anonyymi
Toyotalta ei juurikaan ole raakileita päästetty markkinoille. Kannattaa toimivuus varmistaa ennen markkinointia niin ei käy niin kuin Teslalle tulee käymään. Arvostus Mossen tasoa.
- Anonyymi
Moskvitsin omistajat siirtyivät Toyotaan kun neuvostoihmeen myynti loppui.
- Anonyymi
"Toyotalta ei juurikaan ole raakileita päästetty markkinoille. "
Kaikki me tiedämme että nyky-toyotissa on kaikennäköistä pakkas-allergiaa.
Kaleva kertoi kuinka toyotat eivät välttämättä lähde pakkasessa käyntiin ollenkaan. Ja näitä relevikaisia tojoja on kuluttaja-asiamiehen riesana jonoksi saakka.
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit
Ja sitten on tietysti nämä TM:n esille tuomat pakkasongelmat Toyotan jarruissa. TM sai kaksi Toyotaa testeihin ja molempien jarruihin tuli talvitesteissä sellaista vikaa että Toyotan huolto kielsi ajamasta niillä ja ne tuotiin lavetilla etelään sulamaan.
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/ - Anonyymi
"Toyotalta ei juurikaan ole raakileita päästetty markkinoille. "
Mitäs tuumaat siitä että Toyota saa sähköautonsa (Subarun tekemänä) noin kymmenen vuotta muita jäljessä ja se on kaikkien näiden vuosien hioromisen jälkeenkin täysin raakile ja muita jäljessä.
"Kesällä Suomeen saapuvissa yksilöissä AC-lataus on valitettavasti yksivaiheinen ja 6,6 kilowatin tehoinen, autoluokalle tavanomainen 11 kilowatin kolmivaihelaturi tulee tuotantoon loppuvuodesta."
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/tm-ajettua-toyota-bz4x-vaivaton-perussuoritus-joka-viihtyy-myos-hiekkatiella/
Ei raakileita. LOL.
Tojotistit elävät mielikuvien harhassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toyotalta ei juurikaan ole raakileita päästetty markkinoille. "
Mitäs tuumaat siitä että Toyota saa sähköautonsa (Subarun tekemänä) noin kymmenen vuotta muita jäljessä ja se on kaikkien näiden vuosien hioromisen jälkeenkin täysin raakile ja muita jäljessä.
"Kesällä Suomeen saapuvissa yksilöissä AC-lataus on valitettavasti yksivaiheinen ja 6,6 kilowatin tehoinen, autoluokalle tavanomainen 11 kilowatin kolmivaihelaturi tulee tuotantoon loppuvuodesta."
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/tm-ajettua-toyota-bz4x-vaivaton-perussuoritus-joka-viihtyy-myos-hiekkatiella/
Ei raakileita. LOL.
Tojotistit elävät mielikuvien harhassa.Ei kai sua enää harmita alkuvuoden murskaluvur?🤭
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai sua enää harmita alkuvuoden murskaluvur?🤭
"Ei kai sua enää harmita alkuvuoden murskaluvur?🤭"
Toyotan rekisteröintiluvut ova erittäin hyvä saavutus nyt kun kaikki autonvalmistajat kamppailevat komponettipulan takia. Ei se harmita minua lainkaan eikä se vaikuta mitenkään siihen miten hyviä autoja markkinoilla on.
Toyotan rekisteröintiluvut eivät paikkaa mitenkään sitä kuinka jälkeenjäänyttä Toyotan tekniikka on. Tämä ei ole mitenkään kiinni siitä mitäminä tai sinä tunnet tai mikä harmittaa ketäkin. Toyotan sähköauto tulee markkinoille vuosikymmenen myöhässä ja silti siinä on kökkö yksivaihelataus. Ei tunnetta vaan faktaa. Tojo on törkeästi jäljessä muita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei kai sua enää harmita alkuvuoden murskaluvur?🤭"
Toyotan rekisteröintiluvut ova erittäin hyvä saavutus nyt kun kaikki autonvalmistajat kamppailevat komponettipulan takia. Ei se harmita minua lainkaan eikä se vaikuta mitenkään siihen miten hyviä autoja markkinoilla on.
Toyotan rekisteröintiluvut eivät paikkaa mitenkään sitä kuinka jälkeenjäänyttä Toyotan tekniikka on. Tämä ei ole mitenkään kiinni siitä mitäminä tai sinä tunnet tai mikä harmittaa ketäkin. Toyotan sähköauto tulee markkinoille vuosikymmenen myöhässä ja silti siinä on kökkö yksivaihelataus. Ei tunnetta vaan faktaa. Tojo on törkeästi jäljessä muita.Vuodatuksestasi voi kykkä päätellä pelon ja tuskasi laadun ja määrän!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuodatuksestasi voi kykkä päätellä pelon ja tuskasi laadun ja määrän!
"Vuodatuksestasi voi kykkä päätellä pelon ja tuskasi laadun ja määrän!"
Mitä pelkoa tai tuskaa voi muodostua siitä että Toyota on kymmenen vuotta muita jäljessä ja kaiken tuon jahkailun jälkeen tojon sähköautossa on täysin jälkeenjäänyt yksivaiheinen lataus?
Enempi tässä on myötähäpeää pinnassa. Kaikki se raha mitä Toyotalla on käytössä ja tulos on tuollainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vuodatuksestasi voi kykkä päätellä pelon ja tuskasi laadun ja määrän!"
Mitä pelkoa tai tuskaa voi muodostua siitä että Toyota on kymmenen vuotta muita jäljessä ja kaiken tuon jahkailun jälkeen tojon sähköautossa on täysin jälkeenjäänyt yksivaiheinen lataus?
Enempi tässä on myötähäpeää pinnassa. Kaikki se raha mitä Toyotalla on käytössä ja tulos on tuollainen.Mitäköhän olisi täyspäinen tehnyt sähköautolla kymmenen vuotta takaperin?
Menekistä ja suosiosta päätellen Toyota on parhaiten onnistunut valitsemaan oikeat käyttövoimat oikeaan aikaan kun vikavagenin oli taas pakko alkaa työntämään puolivalmistepatteriautoja markkinoille kun suunniteltu polttishuijaus tuli tiensä päähän. Lopputulemana saattohoito lienee jo lähempänä kuin allianssi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei kai sua enää harmita alkuvuoden murskaluvur?🤭"
Toyotan rekisteröintiluvut ova erittäin hyvä saavutus nyt kun kaikki autonvalmistajat kamppailevat komponettipulan takia. Ei se harmita minua lainkaan eikä se vaikuta mitenkään siihen miten hyviä autoja markkinoilla on.
Toyotan rekisteröintiluvut eivät paikkaa mitenkään sitä kuinka jälkeenjäänyttä Toyotan tekniikka on. Tämä ei ole mitenkään kiinni siitä mitäminä tai sinä tunnet tai mikä harmittaa ketäkin. Toyotan sähköauto tulee markkinoille vuosikymmenen myöhässä ja silti siinä on kökkö yksivaihelataus. Ei tunnetta vaan faktaa. Tojo on törkeästi jäljessä muita.Olisko jotain esimerkkiä siitä jälkeen jääneydestä tekniikan osalta?
Missä Toyotan mallissa on sitä jälkeen jäänyttä tekniikkaa mitä muut ei enää käytä?
- Anonyymi
Ei mikään komponenttipula vaivaa vaggilaisia tai muita. Kauppa ei vain niillä puolivalmisteilla käy. Raaka totuus.
- Anonyymi
Siihen on jo totuttu että kaikki mitä konserni hädissään kertoo, kannattaa suhtautua suurella varauksella. Saattaa olla jopa muunneltua totuutta niinkuin taannoin "housut kintuissa" käry pääsi käymään kun vain "jotkut työntekijät" olivat syyllistyneet päästömanipulointiin. Loppu jo onkin historiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihen on jo totuttu että kaikki mitä konserni hädissään kertoo, kannattaa suhtautua suurella varauksella. Saattaa olla jopa muunneltua totuutta niinkuin taannoin "housut kintuissa" käry pääsi käymään kun vain "jotkut työntekijät" olivat syyllistyneet päästömanipulointiin. Loppu jo onkin historiaa.
No näinhän tuo kutakuinkin ja osapuilleen on mennyt. Haluaisitko ostaa tällaisen valmistajan auton kun muutkin jo ovat alkaneet sitä välttelemään. En minäkään kyllä ostaisi.
- Anonyymi
Lukekaa aloitus ettei totuus unohtuisi ja jäisi valheiden alle.
- Anonyymi
Sitä onkin onnistuttu jatkuvalla rajulla valehtelulla peittämään,
- Anonyymi
Miksi tuo hirveä valheiden määrä kohdistuu juuri Toyotaan.
- Anonyymi
Luehan poju tuosta aloituksesta mitä Toyota on saanut aikaan.
- Anonyymi
....äläkä jokaisessa lauseessasi kiellä totuutta.
- Anonyymi
Ei näytä lukeneen. No, kukaan ei kuitenkaan usko nänen tikerryksiään.
- Anonyymi
Lukekaahan tuo aloitus hitaasti ja ajatuksen kanssa.
- Anonyymi
Tästä voi lukea miksi Toyota on paras.
- Anonyymi
Tämäkin ketjukin hiertää ihmeesti. Vaikka aloituksessa on jokainen sana totta.
- Anonyymi
Toyota purki Teslan osiin ja vaikuttui: ”Todellinen taideteos”
Japanilaisvalmistaja aikoo ottaa kilpailijoistaan opiksi, kun se kehittää seuraavan sukupolven sähköautojaan.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/f84dffdb-3666-4b12-a12d-e36defa1eab7 - Anonyymi
Kuten aloituksessa lukee Toyota teki kaiken ensin.
- Anonyymi
Aloitus synnyttää suurta kateutta Toyotaa kohtaan.
- Anonyymi
Skoda-porukka tuskissaan keksii valheita Toyotasta.
- Anonyymi
Skoda on voittanut yhdellä mallillaan enemmän testejä kuin Toyota koko mallistollaan 50 vuodessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skoda on voittanut yhdellä mallillaan enemmän testejä kuin Toyota koko mallistollaan 50 vuodessa.
Olla itäeuroopan ykkönen tai maailman ylivoimainen ykkönen. Siinä on eroa!
- Anonyymi
Toyita johtaa automaailman teknistä kehitystä.
- Anonyymi
Se sinun aasialainen kipposi häärää kivikautisten polttiksien parissa kun haukkasi paskaa sillä Miraillaan.
- Anonyymi
Toyotan ylivoima on saanut kaikki vapisemaan ja pelkäämään. Turha on taistella tutkainta vastaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185353MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1182795- 112420
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5972054Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1231766Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701352Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421335Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31118Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan3961069Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641057