Ainakin tämän mukaan :),lähde HS/vikasarja:
Ford Ka
Hydraulisten venttiilinnostimien vikoja.
Venttiilikoneistosta saattaa kuulua ylimääräistä
ääntä.
Moottorin öljyvuotoja.
Moottorin ylikuumenemisia ja sylinterikannen
palamisia on esiintynyt.
Vesipumpun kiilahihnapyörän murtumisia.
Jäähdytysvesiletkuvuotoja.
Jarrupääsylinterivikoja.
Ohjaustehostimen öljyvuotoa.
Laturivikoja.
Ajonestolaitteen vikoja.
Kytkimen kulumavikoja.
Maalivikoja.
Kojelauta ääntelee ajossa.
Kaapeliliittimien kosteusvikoja.
Ford Fiesta
Virtalukko lukkiutuu avaimen ollessa paikallaan.
Moottorin öljyvuotoa öljypumpun laipasta ja
öljypohjan tiivisteestä.
Venttiilivarsien tiivisteet kuluvat nopeasti.
Laturivikoja. Latauskaapelivikoja.
Vesipumppuvikoja.
Polttoainepumppuvikoja.
Raidetangon päät väljät.
Takajarrut tehottomat.
Jarrulevyt kuluneet.
Käsijarru puoltaa ja jumiutuu.
Jarruputket ruostuvat.
Kytkin kulunut.
Vaihteiston synkronointivikoja.
Vetopyörästön laakerivikoja.
Pakoputki kestää huonosti.
Sytytyselektroniikkavikoja.
Sytytyskaapeleiden liitosvikoja.
Ajonestolaitteen vikoja.
Alapallonivelet väljät.
Jäähdytinvuotoja.
Jousia poikki. Etujousien lautaset ruostuvat.
Pyöränlaakerivikoja.
Renkaat kuluvat nopeasti.
Käynnistysmoottorin solenoidi juuttuu.
Jakohihnavikoja.
Ruostevaurioita.
Ford Escort/Orion
Virtalukko lukkiutuu avaimen ollessa paikallaan.
Sulakerasian pohja rikki vuosimalleissa -91-94.
Varsinkin vanhemmissa autoissa on
käyntihäiriöitä. Ne johtuvat erityisesti
muuttuvakurkkuisen kaasuttimen
toimintahäiriöistä.
Vetopyörästön laakerit ovat heikot. Ne voivat
olla kuluneet jo alle 100 000 kilometriä
ajetuissa autoissa. Vika ilmenee ensin
nopeusmittarin näyttämän vaeltamisena.
Venttiilivarsien tiivisteet kuluvat nopeasti. Ne
voivat olla vaihtokunnossa jo vähän ajetuissa
autoissa.
Jakohihna ei kestä. Se on vaihdettava 40 000 km:n
välein, eräissä esimerkeissä kestoikä on ollut
vain 20 000 kilometrin luokkaa. Varmista, että
hihna on vaihdettu.
Sylinterikansi- ja kannentiivistevikoja.
Käynnistysmoottorivikoja.
Vaihteiston öljyvuotoja.
Vaihteiston synkronointivikoja.
Etuakseliston tuennassa väljää.
Kallistuksenvakaajatangon ja tukivarren välinen
hela löystyy.
Raidetangon päät voivat olla väljät.
Jouset katkeavat.
Etujousien lautaset ruostuvat.
Jarruongelmia. Takajarrut jumittuvat,
etujarrulevyt kuluvat, ruostuvat tai ovat kierot.
Jarruputket ruostuvat ja jarruletkut murtuvat.
Pakoputkistovuotoja. Takaäänenvaimennin ruostuu
puhki nopeasti.
Ruostuminen alkaa ovien alareunoista,
kynnyskoteloista ja lokasuojien reunoista.
Polttoainesäiliö voi vuotaa, koska sekin ruostuu.
Polttoainepumppuvikoja.
Sytytyselektroniikkavikoja vuosimalleissa -90 ja -
91.
Virranjakajan kannessa vikoja.
Laturivikoja. Laturin rakennetta parannettu v. -
93.
Sytytysjohtimien liitokset hapettuneet.
Nokka-akselin kulumisongelmia. Rakennetta ja
materiaalia parannettu v. -92.
Epätasainen joutokäynti.
Happianturivikoja.
Termostaattivikoja.
Alatukivarren sisäpää väljä vuosimalleissa -86-
90.
Ajan mittaan Escortin laatu on parantunut,
erityisesti vuosimallista -95 lähtien.
Ford Sierra
Virtalukko lukkiutuu avaimen ollessa paikallaan.
Vesipumppu vuotaa.
Moottorin kannentiivisteen palamisia.
Pakoventtiilit palaneet.
Etuakselistossa väljää. Etutukivarsien kumihelat
väljät. Alapallonivelet väljät.
Nokka-akselin karkaisu on epäonnistunut. Tällöin
nokat ovat kuluneet, varsinkin vanhemmissa
autoissa.
Oireet:
- Moottori käynnistyy huonosti
- Käynti epätasaista huolimatta sytytyksen
säädöstä
- Huonot puristukset
Vaihteiston laakerit voivat olla kuluneet yli
100000 kilometriä ajetuissa autoissa. Kuluneen
laakerin ääni kuuluu vaihteistosta ajettaessa
kakkosella tai kolmosella.
Vaihteenvalitsimen nivelet voivat olla kuluneet.
Vika ilmenee siitä, että vaihdekeppi on jossain
määrin hervoton.
Vaihteiston synkronointi on kulunut.
Etujarrulevyt ovat huonot.
Jarrulevyt kieroutuvat, mikä ilmenee ravistuksena
jarrutettaessa.
Jarrulevyt ruostuvat.
Jarruputket ruostuvat.
Jouset katkeavat.
Polttoainesäiliö ruostuu ja vuotaa.
Kaasutinongelmia.
Polttoaineensuihkutusjärestelmän vikoja.
Venttiilivarren tiivisteet vuotavat.
Kardaaniakselissa voi olla epätasapainoa tai
ristinivelet ovat kuluneet. Auto ravistaa myös
silloin, kun ei jarruteta.
Etupyöränlaakerit vialliset.
Kytkinvikoja.
Kierroslukumittari on rikki.
Istuinlämmitys ei toimi.
Pakoputkisto on lyhytikäinen.
Katalysaattorivikoja. Katalysaattori saattaa olla
ylikuumentunut.
Ford Mondeo
Sytytyselektroniikkavikoja. Vuosimalliin -94
saakka 1,6 ja 1,8 litran moottorit sammuvat
tyhjäkäynnillä.
1,8 litran moottori kolisee käynnistyksen
jälkeen. Moottorissa on liikaa välyksiä.
Keskuslukitus reistailee.
Valokatkaisimessa vikoja.
Käynnistysongelmia. Tulpanhattuihin kerääntyy
kosteutta.
Käynnistysmoottorivikoja.
Luistonestojärjestelmässä (TCS) ongelmia.
Automaattivaihteisto voi vuotaa öljyä.
Rekisterikilven valo reistailee.
Ajovalot heikkotehoiset, parannettu vuosimallissa
1997.
Imusarjan tiivistevuotoja.
Pakoventtiilit juuttuvat.
Polttoainemittarivikoja.
Öljyvuotoa öljypumpun kohdalta.
Etupyörän laakereissa väljää.
Iskunvaimentimet kuluneet.
Kierroslukumittari reistailee.
Ilmastointilaitteen vuotoja.
Lämmityslaitteen puhaltimen moottori on kulunut.
Vika ilmenee vinkumisena.
Suojaamattomista sähköjärjestelmän liittimistä
aiheutuu ajan mittaan erilaisia sähköhäiriöitä.
Joissakin yksilöissä maalipinta on kestänyt
huonosti.
Ford Scorpio
Vesipumppuvuotoja.
Moottorin kannentiivisteen palamisia.
Kiilahihnavikoja.
Polttoainejärjestelmän vuotoja.
Polttoainesäiliö vuotaa.
Väljyyttä etutukivarren laakeroinnissa.
Ohjausnivelissä väljää.
Jarruputket ruostuvat.
Jarruvikoja, tärinää, jarrulevyt kierot.
Käsijarru juuttuu, heikkotehoinen.
Vanhemmissa malleissa vuoteen -89 saakka
viallisia nokka-akseleita.
Oikosulku käynnistysmoottorissa.
Sytytyselektroniikkavikoja
Vetonivelien suojakumit rikki.
Vetopyörästössä ja vaihteistossa laakerivikoja.
Automaattivaihteisto kestää vielä huonommin kuin
käsivalintainen. Ylikuumenemisia. Tarkasta öljyn
kunto. Jos öljy on mustaa, ovat automaatin
lamellit palaneet.
Jousia poikki. Takajouset ovat heikot. Vika
ilmenee siitä, että takapyörät ovat kuluneet
epänormaalin paljon sisäpuolelta.
Ruostuminen ilmenee ensin takapyöräkoteloiden
etuosissa, sitten ovien alareunoissa.
Ford Transit
Vesipumppuvikoja.
Jäähdyttimen kennovikoja.
Dieseleissä polttoaineputkistovikoja.
Dieseleissä ruiskutuspumppuvikoja.
Polttoainepumppuvikoja.
Jakohihnavikoja.
Laturivikoja.
Käynnistysmoottorivikoja.
Vaihteisto- ja vetopyörästövikoja. Rakennetta on
vahvistettu vuosimallista -88 lähtien.
Vaihteiston synkronointia on parannettu v. -92.
Kytkinvikoja.
Pakokaasujen takaisinkierrätys tukkeutuu.
Virtalukkovikoja.
Pyöränlaakerivikoja.
Ohjauslaitteissa väljää.
Pakoputkisto syöpynyt.
Ford on kestävä auto(heh)
21
3276
Vastaukset
- Samaa tasoa
Valion kevytmaito:
: miellyttävä neutraali väri
: mukava maku
-: happanee viikossa
-: ei käy peltikaton maalaamiseen.- lue ensin
käy tsekkaamassa vikalistat,siellä ne kirjaimet
seisoo.jos kykenet!niin ja vihdoinkin foordille
tasoinen vastustaja,juomapuolelta.
- Toyotan kuljettaja
Miehen tasn voitte tarkastaa vaikka volkkarin
palstalta. klonks klonks, niin kuin hän sanoo. - ford?
johan on listaa!jäikö joku osa mainitsematta?
näiden takia minäkin vaihdoin -97 mondeon 960
volvoon.mondeo oli puolenvuoden aikana jonka
sellaisen omistin tosi paljon korjaamolla.ajoin
melkein enempi sinä aikana korjaamon tojotalla ko
foordilla.- www.ford.Siperia
Mulle kävi samoin, Mondeo TD hyyty 22 000km
kohdalla tielle , ja viihtyi aina korjaamolla.
Viat hävisi merkin vaihdon kautta, mikään ei
ota päähän niin paljon kun auto reistaa, kun ajaa
joka päivä 220km , vaikka takuu pelittää.
Huvittavinta on kun vieläkin (vaidoin Monzan pois
-99) tulee niitä tyytyväisyys kyselyitä
Englannista, voitko suositella .........
kun on jo tullut vaihdettua 2 kertaa Monzan
jälkeen uudempi kulkuväline. - Epäreilua!
www.ford.Siperia kirjoitti:
Mulle kävi samoin, Mondeo TD hyyty 22 000km
kohdalla tielle , ja viihtyi aina korjaamolla.
Viat hävisi merkin vaihdon kautta, mikään ei
ota päähän niin paljon kun auto reistaa, kun ajaa
joka päivä 220km , vaikka takuu pelittää.
Huvittavinta on kun vieläkin (vaidoin Monzan pois
-99) tulee niitä tyytyväisyys kyselyitä
Englannista, voitko suositella .........
kun on jo tullut vaihdettua 2 kertaa Monzan
jälkeen uudempi kulkuväline.Escortti samalla 1.8 TD:moottorilla ja olen
ajanut ilman ongelmia tähän päivään mennessä 124
tkm. Miksi minulle aina (jo 3. Ford) käy näin kun
kaikilla muilla on ongelmia???????? En saa ajaa
korjamon Toyotalla!
- Ese98
Mitä enemmän myydään, sitä enemmän vikoja. Niin
yksinkertaista se on. - Olli
Sulla on ollut.Itse en viitsisi noin nähdä vaivaa
mistään autosta.Jaa että noi viat vaan fordissa?
Eikö muissa ole vikoja?,olisit ne voinut myös
kirjata tuohon.Toisaalta en viitsinyt lukea
tuotakaan.Kirjota seuraavalla kerralla lyhyempi
juttu.- Ford=error 1
Olipa kerran ja ei ollut enään toista kertaa..
- Olli
Ford=error 1 kirjoitti:
Olipa kerran ja ei ollut enään toista kertaa..
Taisit vetää juuri tumppuun ja siksi tuo ilme:)
Sulla ei taida olla vielä kokemustakaan muusta?:)
- Henkka Ford
Ko. Hesarin vikasarjan perusteella ei voisi ostaa
minkäänmerkkistä autoa! Kaikkihan on listan
mukaan täysin p**koja!
Ketähän tää lista palvelee...- farkku escort
palvelee yksityistä auton käyttäjää,lista on
kattava ainoastaan Focus puuttuu,kieltämättä
lista on myös pisimpiä mitä eri merkeillä
on,mutta saahan siitä ainakin jonkinlaisen yleis-
ja miksei myös merkkikohtaisen kuvan auton
laadusta,useinhan hinta / laatusuhde on melko
tärkeä käyttöauton ostoa harkittaessa.Itse olen
pettynyt Escorttini vm-98 vikoja,tosin ärsyttävän
pieniä on ollut paljon,ei näin vanhassa merkissä
saa olla "lapsentautejakaan" - Henkka Ford
farkku escort kirjoitti:
palvelee yksityistä auton käyttäjää,lista on
kattava ainoastaan Focus puuttuu,kieltämättä
lista on myös pisimpiä mitä eri merkeillä
on,mutta saahan siitä ainakin jonkinlaisen yleis-
ja miksei myös merkkikohtaisen kuvan auton
laadusta,useinhan hinta / laatusuhde on melko
tärkeä käyttöauton ostoa harkittaessa.Itse olen
pettynyt Escorttini vm-98 vikoja,tosin ärsyttävän
pieniä on ollut paljon,ei näin vanhassa merkissä
saa olla "lapsentautejakaan"...on huono yksilö! Sori!
Paljon liikkuu hyviäkin yksilöitä!
Mitä laatuun tulee, niin tsekkaa vaikka Bemun
listaa! Kyllä 500-sarjan listakin on pitkä ja
senkin pitäis sentään olla laatuauto!
Musta tuntuu, että listoihin on koottu kaikki
h**vetin viat mitä esim. eskossa on ollut 60-
luvulta lähtien..... - Kyselijä
sellaisia henkilöitä ja tahoja jotka osaavat
tulkita sitä listaa. Se ei ole kovinkaan
vaikeata. Tässäpä muutama ohje ja selitys:
- Kaikki viat eivät ole olleet yhdessä autossa
- Listasta löytää ne kohdat jotka kannattaa
tarkistaa jos on käytettyä ostamassa
- Vikojen määrä on suoraan verrannollinen ko.
merkin kpl määrään
- Luetteloa ei voi verrata TM:n käyttötestin
lopputuloksiin - Henkka Ford
Kyselijä kirjoitti:
sellaisia henkilöitä ja tahoja jotka osaavat
tulkita sitä listaa. Se ei ole kovinkaan
vaikeata. Tässäpä muutama ohje ja selitys:
- Kaikki viat eivät ole olleet yhdessä autossa
- Listasta löytää ne kohdat jotka kannattaa
tarkistaa jos on käytettyä ostamassa
- Vikojen määrä on suoraan verrannollinen ko.
merkin kpl määrään
- Luetteloa ei voi verrata TM:n käyttötestin
lopputuloksiin...on!
- Rudolf
Tuossa listassa ei ollut siitä mainintaa.
Mun Focus on ollut viisi kertaa korjaamolla.
15 tkm huolto (2 h)
30 tkm huolto (2 h)
45 tkm huolto (3 h)
60 tkm huolto (2 h)
75 tkm huolto (2 h)
Yhteensä 11 tuntia pois käytöstä 88 tkm:n
matkalla. Ihan paska biili!- biili
Pyydä laittamaan edes pissapoikaan vedet!
- boreham
se mitään kestä! Poijaat aikoinaan avasivat
Escort vm. -69 koneesta öljypropun ja pistivät
tiiliskiven kaasupetaalin päälle. Viis minuuttia
se huus täysillä ja sit paska leikkas kii mut
tulihan tutkimustulos: Fordin moottorit
leikkaavat kiinni. M.O.T. ;)))- Olli
Onko näin älykkäällä "testillä" testattu muitakin
moottoreita?Jo sitä ihmettelinkin että kuinka
niitä vikoja toisilla niin paljon on ollut kun
omissa Fordeissa ei ollenkaan? - boreham
Olli kirjoitti:
Onko näin älykkäällä "testillä" testattu muitakin
moottoreita?Jo sitä ihmettelinkin että kuinka
niitä vikoja toisilla niin paljon on ollut kun
omissa Fordeissa ei ollenkaan?haloo! itelläni on ollu 8 Fordia ja kaks
liikentees ja yks työn alla. ei oo ollu
valittamista. kyseisessä testissä joku muu ois
voinu leikata kii alle minuutin. saahan noita
vikalistoja kun kerätään tiedot 20:n vuoden
ajalta että mikä paikka missäkin autossa on
pettänyt. ni eiköhän siinä koko tekniikka
läpikäytyä muutaman sadantuhannen auton
jälkeen. ;) ite oon muuten nähnyt yhen DX-
corollan missä kolhimaton katto(!!!) oli
läpimätä. voishan tästä listaan laittaa yleisiä
vikoja corollaan että katto ruostuu puhki. - DX
boreham kirjoitti:
haloo! itelläni on ollu 8 Fordia ja kaks
liikentees ja yks työn alla. ei oo ollu
valittamista. kyseisessä testissä joku muu ois
voinu leikata kii alle minuutin. saahan noita
vikalistoja kun kerätään tiedot 20:n vuoden
ajalta että mikä paikka missäkin autossa on
pettänyt. ni eiköhän siinä koko tekniikka
läpikäytyä muutaman sadantuhannen auton
jälkeen. ;) ite oon muuten nähnyt yhen DX-
corollan missä kolhimaton katto(!!!) oli
läpimätä. voishan tästä listaan laittaa yleisiä
vikoja corollaan että katto ruostuu puhki.tuntuu olevan tämä borehamni, mutta mitä muuta
heikon itsetunnon omaavalta foordistilta voisi
odottaa. Osta poika seuraavaksi Corolla niin ei
tarvitse yrittää todistella koko ajan oman auton
paremmuutta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908627
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264788- 504248
- 623817
- 513226
- 503000
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452359Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382223