Moi! Oon 13 vuotias tyttö. Olen ollut jonkun hylätyn koulun sisällä missä on asbestia ja olen todennäköisesti altistunut asbestille. Olen ollut siellä koulun sisällä noin 3-5 kertaa n.15 minuuttia mua vähän pelottaa että saan jonkun syövän ja kuolen siihen .
Olisi kiva jos joku vastaisi tähän kiitos!
Ps. Olen pelännyt syöpää jo jonkin aikaa :(
13 vuotias altistunut asbestille
7
202
Vastaukset
- Anonyymi
Älä turhaan pelkää.
Olet ollut niin lyhyitä aikoja rakennuksessa, ja onko sulla edes varmaa tietoa, että siellä olisi ollut asbestia ?
Syöpään sairastuminen asbestin takia " vaatii " paljon pitempiaikaisen altistumisen, monilla jopa vuosien ajan.
On hyvin epätodennäköistä, että aivan lyhyessä ajassa vaikuttaisi vaarallisesti.
Kerroit, että olet muutenkin pelännyt syöpää, ehkä se on lisännyt pelkoasi tässä asiassa, kun olet ollut hylätyllä koululla.
Jos sulla on elämää häiritsevää pelkoa syöpiä tai jotain muuta kohtaan, niin kannattaa jutella asiasta jollekin, ettei mene tulevaisuus pieleen erilaisten pelkojen takia.
Mitä aiemmin asiaan puututaan, se voi olla hyvinkin parannettavissa.
Mistä on tullut ajatus, että saisit jonkun syövän ?
Eihän pelossa ole mukavaa elää. Etenkin kun suurin osa peloista on aivan turhia, vaikka pelkäävälle ihmiselle hyvinkin todellista.- Anonyymi
Olen sanonut esim. iskälle että olen ollut siellä että iskällä on kyllä tieto ja se sanoi että mulle ei tuu mitään mutta oon ollu vähän eri mieltä kun ei hänkään ole mikään lääkäri....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen sanonut esim. iskälle että olen ollut siellä että iskällä on kyllä tieto ja se sanoi että mulle ei tuu mitään mutta oon ollu vähän eri mieltä kun ei hänkään ole mikään lääkäri....
No mutta täällähän niitä lääkäreitä on...
Kun et siellä koululla ole sentään asunut vuosia, niin sen koulun mahdollisesta asbestista et varmaankaan sairastu syöpään etkä muuhunkaan. Pysy nyt kuitenkin pois sieltä koululta niin pysyt terveenä.
Suomi24lääkäri
- Anonyymi
Ei siitä syöpää tule. Asbestoosi korkeintaan, tutkimukset kertovat. Minäkin odotan asbestoosin ensioireita, ikää 87wee
- Anonyymi
Omg ootte ihania ja auttavaisia kiitos paljon <3 hyvää viikkoa 🥰❤️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omg ootte ihania ja auttavaisia kiitos paljon <3 hyvää viikkoa 🥰❤️
Ainiiiiiiii unohdin mainita että mulla on astma :/
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainiiiiiiii unohdin mainita että mulla on astma :/
Ei se astma lisää sairastumisen mahdollisuutta tuossa asbesti-asiassa, etenkään kun altistuminen ei ole ollut pitkäaikaista, vuosia kestävää.
Ja sun iskä on ihan oikeassa, kun on sua rauhotellut, kannattaa uskoa sitä.
Yritä rauhottaa mielesi ja nukkua hyvillä mielin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113585MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691896Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja621014Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768