Aortan fuskaava läppä

Anonyymi

On todettu kuvauksessa. Myös sepelvaltimot on tähystetty ja siellä on todettu 25:n vuoden takaisen kohtauksen jäämät.
Olen 78v ukko. Viime kuukausina on ajatteluttanut uusi ilmiö. Jalkaterien kylmeneninen ja reisien huono palautuminen kuormituksen jälkeen.
Myös voimataso on laskenut luvattoman nopeasti.
Eräs hälyttävä (?) merkki on myös kuormituksen jälkeinen matala yläpaine. Pulssi hakkaa yli 80:tä. Alapaine on lepotilaa ylempänä parikymmentä pykälää mutta yläpaine on hädin tuskin lepotasossa.

Olisikohan syynä se, että läppä laskee verta lihaksista takaisin sydämeen aiheuttaen huonon palautumisen ja alhaisen yläpaineen.
Mieslääkäreilläkään ei ole käsitystä kuntoilusta. Minulle sanoi, ettei kuntoilua tarvitse välttää mutta ne reppanat eivät tajua mikä ero on kävelysauvojen ulkoiluttamisella ja, esimerkiksi 90kg:n tangolla minuutin palautuksin tehdyillä 10:n toiston maastavetosarjoilla.
Ilman parempaa tietoa en haluaisi vielä siirtyä huru-ukkojen joukkoon.

Siis. Aortan läpän vuoto. Lihaksen huono palautuminen? Mitä tehtävissä?

Yli 10 vuotta sitten, suolistosyöpäni valmistelujen yhteydessä huomattiin vatsavaltimoni laajentuneen 5mm:n päähän leikkausrajasta. Isäni oli kuollut vastaavaan 62 vuotisena tehdessään lumitöitä.
Minua varoitettiin ponnisteluista. Varoin muutaman viikon mutta lopetin varomisen. Mitään ei ole tapahtunut vaikka 74v ikäisen ukon maastaveto 200kg on ainakin minulle maksimiponnistus jossa on mukana keskittynyt tahdonvoimakin.

Mihin hiivattiin tässä maailmassa voisi luottaa?

1

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei Anonyymi, Minulla on todettu sama sairaus kuin sinulla, se löytyi vuonna 2011. Siitä lähtien olen käynyt tutkimuksissa pari kertaa vuodessa. Minulle on kerrottu että Aortta leikataan sitten kun lämpimitta on 55 mm. Tai sitten jos tulee sydämen vajaatomintaa. Nyttemmin tutkimukset tehdään 1,5 vuoden välein. Seuraava uä on ensi viikon maanantaina.
      Olen Sydänyhdistyksestä yrittänyt löytää vertaishenkilön, mutta ei ole löytynyt helposti, niillä on ollut vähän eri tilanne kuin minulla. Minulta on kielletty kamppailulajit ja painavien tavaroiden nostot , eli yli 30 kg. Kerro miten menee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7658
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2842
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1424
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1349
    Aihe