Kuka näistä oikeasti nauttii?

Anonyymi

Ihmettelin asiaa sillon ku menkat alko, edelleen oikeasti aikuisena naisena mietin samaa ku sillon. Kuka oikeasti nauttii että saa vuotaa vähän väliä verta ja jokanen menetetty veritippa on pois kehon rauta arvoista, ja mikä sairainta, se erite mitä tulee on nimenomaan verta, eli ku mikä ikinä suoja onkaa käytössä falskaa ni yhtäkkiä se vaatii välittömiä tekoja ellet halua et kaikki prkleen lakat on täynnä kuivuneita verilänttejä.. kipukroonikolle kauheen kivoja nää ku lähtee jaksaminen kaikesta muusta ja miten ei saa edes tuoreita verijälkiä pois joistain lakanoista! Naurettavaa pastaa! Ei mua ei todellakaan lohduta se et ”ainakin oot oletettavasti terve noilta osin(hah! En edes ole ja menkat on normaalit ja silti ketuttaa)” saati et ”et oo ainakaan raskaana!” Ongelma on ettei tää p**** lopu ikinä. Eikä millään muulla ku leikkauksella pääse eroon menkoista kokonaan ja seki on lähes mahdoton edes.

4

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei kai niistä kukaan nauti.
      Tyttöset, joilla ei vielä menkkoja ole, ne niistä haaveilee. Mutta kyllä muuttuu ääni kellossa, ku niitten kanssa alkaa pelaaminen.
      Itellä alko menkat 11-vuotiaana. Ensimmäiset 10 vuotta niitten kanssa toivoin, että loppuisi, häviäisi, olisi tulematta... Kyllä siinä oli nautinto kaukana aina loppuun asti.
      Nyt on menkat loppu, hyvä niin! Helpotus. Mikään ei ole ikuista!

• Anonyymi

Oletteko nähneet koskaan missään museossa vanhoja itse tehtyjä kuukautissuojia? Ne ovat yhä valkoisia. Eli entisaikaan hallittiin se, mitä nykyään ei hallita.

Ensimmäinen asia veristen vaatteiden suhteen on liottaa ne kylmällä vedellä. Kuuma vesi polttaa tahrat kiinni niihin pysyvästi.

Oletko edes kokeillut mitään lääkitystä runsaisiin kuukautisiin? Nimittäin kuukautiset ovat oikeasti liian runsaat siinä vaiheessa, kun vuoto menee yöllä läpi lakanoihin. Hormonikierukoita ja muitakin lääkkeitä on olemassa. Jollei sinua ole tutkittu, pyydä päästä sellaisiin. Jokuhan sinulla on vikana. Esim. endometrioosi saattaa aiheuttaa runsaita vuotoja ja kipuja.

Itselläni oli teini-iässä laihdutusvaihe, jonka jälkeen kuukautiset olivat vuoden pois, ja ne käynnistettiin lääkkeellä. Itselleni asia oli nolo, kun en muutenkaan kauhean naisellisen näköinen ja kokoinen ole. Joten olen tietyssä mielessä osannut nauttia siitä, että minulla on kuukautiset. Nyt olen ihan lähellä vaihdevuosia, enkä todellakaan pidä siitä ajatuksesta, että kuukautiset loppuvat. En minä vuotoja tarvitse, mutta kuukautisten loppuminen tarkoittaa myös hormonitoiminnan loppumista. Ja köyhän voi olla vaikeaa löytää lääkäriä, joka suostuu hormonikorvausreseptin kirjoittamaan, vaikka oireet olisivat kuinka hankalia.

Eli itse nautin kuukautisistani. Niin kauan, kuin minulla on jota kuinkin säännölliset kuukautiset, olen yhä edelleenkin (ainakin näennäisesti) hedelmällinen nainen. Se ei toki estä minua hakemasta hoitoa vuotojen tihentymiseen ja runsastumiseen. Hormonikierukka on harkinnassani.

• Anonyymi

Aloittaja ei ole kuullut ikinä minipillereistä jolloin kuukautiset voi jäädä tulematta.Itse olen käyttänyt minipillereitä 12 vuotta ja olen ollut vuodoton lähes kokonaan koko ajan.Hyvä jos kaksi kertaa vuodessa tulee päivän pari vuotoa.Ja kyllä olen edelleen hedelmällinen kun sain gynekologilta kuulla tämän vaikka ikää on jo 45.En siis syö pillereitä enää ehkäisyyn vaan ihan vaan sen takia koska nautin kun ei tule kuukautisia.Jo vuoda vuodessa kaksi - neljä päivää niin se on ihan normaalia.

• Anonyymi

Ei varmaan kukaan niistä nauti sinällään. Mutta kun anemia saatiin hoidettua on minulla taas "inhimilliset menkat"ja selviä niistä särkylääkkeillä ja kuukautiskupin tyhjentämisellä melko helposti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7810
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2009
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1940
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1653
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1585
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1040
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      979
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      945
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe